matb  Dołączył: 02 Lis 2006
  Jaki film w jakich warunkach?
Idę do sklepu po film i zaczyna się wybieranie i kombinowanie - jaki wybrać i dlaczego ten?
Więc może taki poradnik pisany z doświadczenia by się przydał - kto jaki film do jakich warunków poleca?
Bo dziś na ten przykład poszedłem i chciałem Velvie 100. Do krajobrazu przede wszystkim (górskiego) i wyszedłem z Provią 100F. Choć do intensywnej zieleni górskich lasów w lipcu nie mam zastrzeżeń. Ale teraz mamy lato, jest zielono i błękitnie. Przyjdzie jesień to może taka Astia będzie lepsza?
Robiąc zdjęcia na "ciepłych" negatywach Kodaka Profoto 100 nijaką wiosną efekt barwny mi się bardziej podobał niż z Fuji Superii.
To może się ktoś jeszcze podzieli swoimi uwagami i doświadczeniami, ale też mitami i ich weryfikacją, w temacie dopasowania filmu do pory roku i typu zdjęć? A potem się może te info w całość sensowną scali i do FAQ zapoda ;-)
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
No jedziemy - moje rekomendacje:
Negatywy:
Fuji NPS 160 - ludzie i architektura. Film portretowy o obniżonym kontraście, moim zdaniem duża pojemność tonalna. Jestem po pierwszej rolce, ale już mi się podoba.
Fuji Reala 100 - przyroda i krajobrazy. Najbardziej podobał mi się zrobiony zimą (+1EV), śnieg wyszedł świetnie, niebo było jak trzeba, owoce głogu miały porządną czerwień.
Fuji NPH 400 - na komunie (@ ISO 320) i promocje doktorskie ;-) Kolejny film portretowy, duża rozpiętość tonalna, kolory zacne. Rodzinie się podobało.
Fuji Superia 800 i Press 800 - dość zbliżone, jeśli ktoś potrzebuje takiej czułości to może być. Ja używałem głównie do przyrody z makrozumem.

Kodak ProFoto 100 - ludzie i architektura. Warto spróbować, bo dość tani i może się spodobać.


Slajdy:
Fuji Provia 100F. Mój podstawowy slajd. Świetny do przyrody i nie tylko. Co tu dużo pisać - polecam z czystym sumieniem.
Fuji Provia 400F. Jak by tu przetłumaczyć great performance? :mrgreen: Chyba jedyny slajd z taką czułością. Ten film naprawdę daje radę. No i ma jeszcze jedną cechę nie do pobicia - można go naświetlić na ISO 800. W dobrym labie spokojnie go popchną podczas wywoływania. Jakość trochę spadnie, ale za to uratowane zostaną życie, honor albo (_._) fotografa.
Fuji Sensia 100. Uniwersalny slajd. Ładne kolory. Używałem go dopóki nie przesiadłem się na Provię.
Fuji Vevia 50. Zdecydowanie do przyrody. Mocne wysycone kolory. Ludzie mówią, że nie ma ziarna. Teraz to już rarytas.
Fuji Velvia 100. Jw. Tyle, że bardziej dostępny. Bardzo przyjemne, mocne kolory.

Kodak 100VS. Coś w stylu Velvii. Ale nie aż tak mocne kolory. Cudowne jesienne kolory na nim mi wyszły w Beskidzie Niskim. A i z ludźmi też sobie dość dobrze poradził.

Agfa RSX 100. Używałem do przyrody i krajobrazu. Zacne, naturalne kolory. Chyba już nie produkowany.
Agfa CT Precisa. Do wszystkiego. Przyzwoity slajd, ale bez rewelacji. Używałem bo dostałem paczkę.

Uff, trochę tego wyszło. Nie pisałem o filmach których nie lubię.
 

diplodok  Dołączył: 13 Cze 2006
szpajchel napisał/a:
Fuji NPS 160 - ludzie i architektura


ale trzeba uwazac przy dlugich czasach naswietlania - zrobilem kilka zdjec nocnych i wyszlo nieciekawie- duze ziarno i jakies dziwne kolory wychodza
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
diplodok napisał/a:
zrobilem kilka zdjec nocnych i wyszlo nieciekawie- duze ziarno i jakies dziwne kolory wychodza
lab, czy skanowales? Bo ja robilem przy skapym swietle sztucznym i bylo bardzo OK. Moze lab cos Ci na sile wyciagal z cieni - na to wsazywaloby ziarno.

dz.
 

Kytutr  Dołączył: 20 Lut 2007
Tutaj fajny wątek w grupie the "I Shoot Fuji (FILM)" na flickr. Ludzie wklejają przykładowe zdjęcia i opisują w jakich warunkach były robione. Mam nadzieję, że strona się przyda.

Pozdrawiam,
Kytutr
 

diplodok  Dołączył: 13 Cze 2006
Cytat
lab, czy skanowales?


skan robiony w labie - jutro zrobie odbitki bezposrednio z filmu i ze skanu to sobie porownam ;-)
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Cytat
skan robiony w labie - jutro zrobie odbitki bezposrednio z filmu i ze skanu to sobie porownam ;-)
diplodok, ale przeciez to bedzie to samo... zanim zrobia odbitke z negatywu, to i tak beda to skanowc. W watku podrzuconym przez Kytutr jest troche 'ciemnych' zdjec z NPSa i jest OK.
dz.
 

Kytutr  Dołączył: 20 Lut 2007
dzerry napisał/a:
W watku podrzuconym przez Kytutr

Widzę, że jak w porządnym MUDzie - trzeba podać odmianę swojego imienia przez przypadki ;-)

A zatem:

M. Kytutr
D. Kytutra
C. Kytutrowi
B. Kytutra
N. Kytutrem
Ms. Kytutrze
W. Kytutrze!

Dziękuję bardzo, kłaniam się,
Kyt.
 

diplodok  Dołączył: 13 Cze 2006
dzerry napisał/a:
diplodok, ale przeciez to bedzie to samo...


no fakt... ;-)
dam negatyw jeszcze raz. dzerry, a na co zwrocic uwage laboludkowi?


a moze to wina przeterminowania? to byl negatyw od flooda
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
diplodok napisał/a:
a moze to wina przeterminowania? to byl negatyw od flooda

A może dopadł Cię Herr Schwarzschild? Tak sobie gdybam, nie widziałem mat. informacyjnych dla tego negatywu, może wymaga przedłużenia czasu ekspozycji przy dłuższym naświetlaniu.

EDIT:
Aha,

Tu są mat. informacyjne
 

diplodok  Dołączył: 13 Cze 2006
szpajchel napisał/a:
może wymaga przedłużenia czasu ekspozycji przy dłuższym naświetlaniu.


cytat za fuiji:
Filmy Fujicolor NPS 160 Professional (do zdjęć w świetle dziennym, krótka ekspozycja)
a w sumie caly film robiony byl we wnetrzu (swiatlo naturalne + sztuczne) i nocne
jutro zrobie jakas probna odbitke i sprawdze bo skany to tragedia :-/ :-( :-? :-|
 

Grendel  Dołączył: 31 Gru 2006
diplodok napisał/a:

ale trzeba uwazac przy dlugich czasach naswietlania - zrobilem kilka zdjec nocnych i wyszlo nieciekawie- duze ziarno i jakies dziwne kolory wychodza


Z tego co pamiętam to npsa nie powinno się naświetlać dłużej niż 1/8 sek?
 

diplodok  Dołączył: 13 Cze 2006
Grendel napisał/a:
Z tego co pamiętam to npsa nie powinno się naświetlać dłużej niż 1/8 sek?

Grendel, i to moze byc powod tego ziarna?
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
diplodok napisał/a:
Grendel, i to moze byc powod tego ziarna?
Tak, bo mimo dlugiej ekspozycji, film i tak jest niedoswietlony. Moze jak sie wywola bez korekcji, bedzies mial zdjecie bez ziarna, ale za to bardzo ciemne.

dz.
 

Arti  Dołączył: 20 Kwi 2006
Ja od lat jestem zakochany w Reali... I podoba mi sie ona do wszystkiego, no moze sie nie znam, ale tak jest.
Gdy potrzebuje czegos czulszego, to najchetniej NPH 400 czy PRO-H 400, niestety drogie to. Takze stosuje zwykla Superie 400. Jest bardzo ok, do momentu uzycia lampy. Lampa na superii wyciaga paskudna czerwien twarzy. Ale czasem trzeba i juz....
Kombinowalem tez z roznymi innymi, ale mam za male doswiadczenie. Ot pare rolek.
Ze sladow, Provia do portretu, bardzo mi pasuje.
 

H.M.  Dołączył: 25 Kwi 2006
a widzieliście gdzieś porównania/testy różnych materiałów? (co, ile czego i do czego...)
W sumie przyzwyczajenie, przyzwyczajeniem, ale coś bym sobie pokombinował z różnymi filmami. Tylko chciałbym się najpierw podeprzeć jakąś dawką wiedzy teoretycznej...

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach