meehaw  Dołączył: 21 Paź 2007
  [ K10D] Pentax K10d - problem z wlaczaniem i gotowością
Witam,

Tydzień temu dostałem w prezencie Pentax'a K10d . Od samego początku mam następujące problemy:

Po włączeniu aparatu (zmiana przełącznika OFF/ON/O na pozycję ON) aparat często nie reaguje. Aby zaczął działać muszę przytrzymać spust migawki, lub na stałe trzymać przycisk AF przez około 10 sekund. wtedy aparat reaguje... ale nie zawsze jest jeszcze gotowy do robienia zdjęć. Jak już się włączy to często zaraz sie wyłącza samoczynnie.

Inny problem jest fakt, iż dosyć często zdjęcia nie są zapisywane na karcie ani nie wyświetlane w podglądzie (wiem ze napiszecie ze jest opcja "wyłącz podgląd", ale ja ta opcje mam włączona cały czas). Po prostu jak robie zdjęcia to często sie zdarza ze jedno zdjęcie sie zapisze i potem 10 kolejnych nie...

Kolejny problem to przy odtwarzaniu zdjęć BARDZO często odtwarzanie sie pojawia tylko na 1 sek i znika... a czasem tylko da sie normalnie przejrzeć zrobione zdjęcia.

Jeszcze inny problem to przegrywanie zdjęć na kompa, aparat jest widziany przez PCta dopiero kiedy na stałe trzymam przełącznik OFF/ON/O na pozycji 'O'...


Zapewne oddam aparat na gwarancji bo z takimi bugami nie da się użytkować tego aparatu, ale możliwe ze są jakieś "magiczne" opcje o których ja nie wiem i da sie to wyłączyć... (chociaż wątpię)..


Pomóżcie!!!
Z góry dzięki,
Michał
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
Padaczka, tylko serwis i pewnie dostaniesz drugi
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
zaden serwis !!!!
oddaj - aparat jest uszkodzony i chcesz nowy dzialajacy !!!!
nie zgadzaj sie na wyslanie do serwisu....
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
meehaw, padaczka, żądaj nowego.
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
meehaw, a tak z ciekawości, gdzie kupiłeś aparat
 

meehaw  Dołączył: 21 Paź 2007
Aparat kupiłem w Saturnie.

No cóż, tak też zrobię.

Dzięki.

P.S. Dam znać jak sie potoczy sprawa.
 

Marooned  Dołączył: 14 Paź 2006
Musiał chyba komuś solidnie o glebę przywalić..
Można zrozumieć jedną usterkę, do wymiany.. ale Ty nazbierałeś ich tyle, że warto zadzwonić do ludzi od Guinessa [i bynajmniej nie piszę o piwie :P].
 

Vi.The.Q  Dołączył: 20 Paź 2007
meehaw, ja proponuje do egzorcysty najpierw z aparatem
 

meehaw  Dołączył: 21 Paź 2007
Vi.The.Q napisał/a:
meehaw, ja proponuje do egzorcysty najpierw z aparatem


A znasz jakiś egzorcystów co zajmują się aparatami? :P
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
meehaw, nie bierz tego poważnie, Vi.The.Q lubi napisać coś w każdym wątku. :evilsmile:
Daj znać jak załatwiłeś sprawę.
 

meehaw  Dołączył: 21 Paź 2007
piotr_luk napisał/a:
meehaw, nie bierz tego poważnie, Vi.The.Q lubi napisać coś w każdym wątku. :evilsmile:
Daj znać jak załatwiłeś sprawę.


Nie miałem zamiaru brać tego na poważnie, a zreszta po mojej odpowiedzi to widzać.

Co do sprawy...
Byłem w Saturnie, powiedzieli ze wymiana na nowy aparat to tylko jeśli aparat ma mniej niż 14 dni (licząc od daty zakupu). Nie byłoby żadnego problemu ale ten aparat dostałem od znajomych jako prezent ślubny i był on kupiony 30 dni temu, ja go użytkuje od tygodnia bo tydzień temu miałem wesele :)))) (dostałem go w oryginalnym, nietykanym, zalakowanym pudle)....

No więc Pan z reklamacji powiedział ze nie może wymienić na nowy.... i wyślą aparat do serwisu . Śmieszne jest to ze jak zacząłem wymieniać usterki to Pan powiedział ze on ma tylko 300 znaków na opis usterki (bo tak pozwala system, LOL) i defakto opisałem tylko część problemu...

Rozmawiałem z kierownikiem działu foto, powiedział że wymiana na nowy przez Saturn'a nie wchodzi w rachubę bo taki jest regulamin. Nie może mi w 100% powiedzieć co zrobią w serwisie, ale myśli że wymienią oprogramowanie i jak będzie wszystko w pożatku to oddadzą mi... a jak nie to wymienia na nowy.

Ciężko coś więcej powiedzieć na tą chwile.

Termin realizacji to 20 dni roboczych..... ale powiedzieli ze z reguły wszystko zamyka się w 2 tyg.

No zobaczymy...
 

Vi.The.Q  Dołączył: 20 Paź 2007
piotr_luk, ha ha ha 8-)
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
meehaw, Reklamuj jako niezgodność towaru z umową! Serwis może baaaardzo długo przetrzymać sprzęt.
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
meehaw napisał/a:
bo tydzień temu miałem wesele :))))
gratulacje.
Ale nos do góry, pewnie dostaniesz nowy, tylko potrwa to trochę dłużej
 

meehaw  Dołączył: 21 Paź 2007
screwdriver napisał/a:
meehaw, Reklamuj jako niezgodność towaru z umową! Serwis może baaaardzo długo przetrzymać sprzęt.


Takie reklamacje są przyjmowane do 14 dni po zakupie (wg regulaminu Saturna).
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
meehaw, możesz ją złożyć nawet do dwóch lat po zakupie (to nie Saturn o tym decyduje). Pracowałem w MediaMarkt (ta sama firma - Metro Group), wiem co piszę. Jeśli zareklamujesz z tytułu niezgodności, mają 14 dni na pisemne powiadomienie Cię co postanowił serwis. Jeśli tego nie zrobią - kasa lub nowy sprzęt. Zgłoszenie zostawiasz pisemnie i postaraj się przemycić zapis (da się, jeśli trafisz na OK gościa w serwisie, to sam Ci to podpowie) że jeśli naprawa nie zostanie dokonana np. w ciągu 21 dni, to kasa lub nowy towar. Zapis ten pomaga im dotrzymać terminu naprawy, w przeciwnym wypadku każą Ci (jeśli serwis postanowi naprawiać) czekać, casem baaaardzo długo. Papier działa mobilizująco i łatwiej się wtedy dogaduje sklep z serwisem :)
Reklamować możesz w ten sposób nawet sprzęt mający 1rok gwarancji, po jej upływie, ale nie później niż do 2 lat po zakupie.
Zerknij sobie tutaj: http://www.skp.pl/pages/s.../ulotka_agd.htm
tutaj: http://www.bankier.pl/wia...ry-1465980.html
i tutaj: http://www.powiat-olsztyn...p?page=rzecznik
 

meehaw  Dołączył: 21 Paź 2007
screwdriver napisał/a:
meehaw, możesz ją złożyć nawet do dwóch lat po zakupie. Pracowałem w MediaMarkt, wiem co piszę. Jeśli zareklamujesz z tytułu niezgodności, mają 14 dni na pisemne powiadomienie Cię co postanowił serwis. Jeśli tego nie zrobią - kasa lub nowy sprzęt. Zgłoszenie zostawiasz pisemnie i postaraj się przemycić zapis (da się, jeśli trafisz na OK gościa w serwisie, to sam Ci to podpowie) że jeśli naprawa nie zostanie dokonana np. w ciągu 21 dni, to kasa lub nowy towar. Zapis ten pomaga im dotrzymać terminu naprawy, w przeciwnym wypadku każą Ci (jeśli serwis postanowi naprawiać) czekać, casem baaaardzo długo. Papier działa mobilizująco i łatwiej się wtedy dogaduje sklep z serwisem :)
Reklamować możesz w ten sposób nawet sprzęt mający 1rok gwarancji, po jej upływie, ale nie później niż do 2 lat po zakupie.


Dzięki za informacje, ale ja już złożyłem reklamacje i chyba nie da się tego cofnąć...
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
meehaw, więc nastaw się pozytywnie :) :-B nie zaszkodzi :) Dla serwisu standardowa reklamacja jest wygodniejsza, bo wysyłają i ... tyle. Teraz od skuteczności serwisu zależy jak szybko otrzymasz sprzęt. Szoda że z tą skutecznością w Apollo (serwis Pentaxa) bywa różnie. Ale walnij sobie jeszcze jedno :-B i ... daj znać jak sprawa się skończy.
 

meehaw  Dołączył: 21 Paź 2007
screwdriver napisał/a:
meehaw, więc nastaw się pozytywnie :) :-B nie zaszkodzi :) Dla serwisu standardowa reklamacja jest wygodniejsza, bo wysyłają i ... tyle. Teraz od skuteczności serwisu zależy jak szybko otrzymasz sprzęt. Szoda że z tą skutecznością w Apollo (serwis Pentaxa) bywa różnie. Ale walnij sobie jeszcze jedno :-B i ... daj znać jak sprawa się skończy.



Hehe, zawsze jeszcze mam kompaka Fuji 5500 w domu :)
 

Litol  Dołączył: 14 Sie 2007
meehaw napisał/a:
zawsze jeszcze mam kompaka Fuji 5500 w domu :)

No to witaj w klubie! :-B
Oprócz 5500 też mam kadyszke, ale bez bugów (przynajmniej nie zauważyłem).
A co do samej reklamacji, to spróbuj dowiedzieć się w PIH lub Federacji Konsumentów jak możesz zadziałac. Bo moim zdaniem naprawa takigo sprzętu to pomyłka.
Daj znać, jak się sprawa rozija.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach