jurekr  Dołączył: 23 Lut 2008
No i ja też kupiłem,na początek jedno pytanie,czy przy ustawionym palniku pionowo na wyświetlaczu zostaje tylko tryb pracy lampy reszta parametrów znika,czy to jest normalne ?
 

WuWu84  Dołączył: 25 Wrz 2007
jurekr napisał/a:
No i ja też kupiłem,na początek jedno pytanie,czy przy ustawionym palniku pionowo na wyświetlaczu zostaje tylko tryb pracy lampy reszta parametrów znika,czy to jest normalne ?

Tak, przy palniku innej pozycji niż na wprost, lampa nie dostosowuję zooma do ogniskowej i nie podaje zasięgu błysku.
 
jurekr  Dołączył: 23 Lut 2008
WuWu84, dziękuje :-B
 
hasos  Dołączył: 09 Kwi 2009
pytanie odnośnie gwarancji: w jednym sklepie lampa ma 12 miesięcy, w drugim 24 - skąd ta rozbieżność i ile wy macie?
 

Crow  Dołączył: 08 Paź 2008
Z gwarancją jest tak, że towar masz "ubezpieczony" na 24 miesiące. Jeżeli producent daje 12 miesięcy to kolejne 12 daje sprzedawca (na zasadzie niezgodności towaru z umową).

Cytat
GWARANCJA A NIEZGODNOŚĆ ZAKUPIONEGO TOWARU KONSUMPCYJNEGO Z UMOWĄ

Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane w języku polskim, w sposób zrozumiały i nie wprowadzający w błąd. Udzielający gwarancji może swobodnie kształtować treść gwarancji , jednak w dokumencie gwarancyjnym powinny znaleźć się: nazwa i adres gwaranta (udzielającego gwarancji) lub jego przedstawiciela oraz czas trwania ochrony gwarancyjnej.

Należy pamiętać, że gwarancja nie wyłącza uprawnień kupującego wobec sprzedawcy wynikających z niezgodności towaru z umową. Jeżeli na dany towar została udzielona gwarancja, konsument ma prawo wyboru, czy będzie dochodził swoich roszczeń w ramach gwarancji , czy w ramach niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W przypadku ,gdy konsument wybierze np. korzystanie z gwarancji- to korzysta z niej w stosunku do tej jednej, konkretnej usterki. W razie ujawnienia się w zakupionym towarze innej wady znów ma prawo wyboru, czy korzystać z uprawnień wynikających z karty gwarancyjnej, czy z instytucji niezgodności towaru z umową (dla przypomnienia: z niezgodności towaru z umową można korzystać maksymalnie 2 lata od chwili wydania przez sprzedawcę zakupionego towaru oraz należy poinformować sprzedawcę o defekcie rzeczy w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową).

Nie sposób jednoznacznie wskazać, co w danym przypadku będzie korzystniejsze dla konsumenta, czy dochodzenie roszczeń z tytułu gwarancji czy niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową .

Aby umożliwić konsumentom dokonywanie dobrych wyborów podaję poniżej różnice pomiędzy tymi dwoma reżimami:
- z tytułu niezgodności towaru z umową: odpowiada sprzedawca odpowiedzialność ta powstaje z mocy prawa , istnieje 2 lata od wydania towaru, kupujący może żądać naprawy lub wymiany towaru na nowy, a w dalszej kolejności może żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia niezgodności konsument powinien zawiadomić o tym sprzedawcę,
- z tytułu gwarancji: odpowiada ten, kto udzielił gwarancji ,czyli gwarant(w praktyce jest to najczęściej producent ), roszczenia kieruje się do gwaranta , udzielenie gwarancji nie jest obowiązkowe(są towary, na które nie udzielono żadnej gwarancji) gwarant kształtuje treść gwarancji w dokumencie gwarancyjnym swobodnie, długość okresu gwarancji na dany towar określa ten –kto udziela gwarancji (gwarant), w ramach gwarancji najczęściej spotykaną formą zaspokojenia roszczeń jest naprawa lub wymiana, o sposobie zaspokojenia w konkretnej sytuacji decyduje sam gwarant.

 
hasos  Dołączył: 09 Kwi 2009
Rozumie, dzięki za odpowiedź ;-)
 

Crow  Dołączył: 08 Paź 2008
To powinno zostać oprawione w złote ramy, ponieważ wiele osób nie ma o istnieniu tego przepisu zielonego pojęcia. Wiele osób po wystąpieniu usterki po 12 miesięcznym czasie gwarancyjnym sprzęt wyrzucają do kosza i idą kupić nowy...
 

andrusz  Dołączył: 28 Lip 2007
Ja bym jeszcze wyróżnił ważne zdanie:
Cytat
Jeżeli na dany towar została udzielona gwarancja, konsument ma prawo wyboru, czy będzie dochodził swoich roszczeń w ramach gwarancji , czy w ramach niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.

Bo często sprzedawca stwierdza, że "to my wyślemy sprzęt do serwisu producenta". Można się wtedy nie zgodzić i reklamować towar jako niezgodny z umową (wtedy załatwia to sprzedawca, nie producent).
 
jurekr  Dołączył: 23 Lut 2008
mam pytanie,ogniskową ustawiam na 18mm a lampa wskazuje na 24mm może ktoś wie jak rozwiązać ten problem ? :-B
 
dsk  Dołączył: 19 Mar 2008
Na lampie pokazują się wartości jak dla pełnej klatki. Tam 24mm odpowiadają 16mm na cyfrze - czyli lampa wystarczająco szeroko błyśnie. ;-)
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
jurekr napisał/a:
ogniskową ustawiam na 18mm a lampa wskazuje na 24mm może ktoś wie jak rozwiązać ten problem ?
Wyciągnąć wbudowany rozpraszacz
 
qberts  Dołączył: 04 Lip 2008
Trochę może głupie pytanie, dopiero niedawno stałem się właścicielem Metz'a 48 i co zauważyłem po pierwszych testowych błyskach – każdorazowo pojawia się lekki zapach spalenizny docierający z palnika - czy to normalne? ;-)
 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
qberts napisał/a:
każdorazowo pojawia się lekki zapach spalenizny docierający z palnika - czy to normalne?
Żaden zapach spalenizny nie jest normalny, zwłaszcza w lampie
 
qberts  Dołączył: 04 Lip 2008
Więc co to takiego? :roll: W miarę kolejnych testowych fotografii zapach trochę zelżał, po czym znowu przybrał na sile. Jakieś pomysły?
 

Crow  Dołączył: 08 Paź 2008
Ja nie zaobserwowałem u siebie czegoś podobnego. Fakt, że mój węch jest tak słaby, że... ale poszło mi na uszy ;-) .

Zrób sobie stroboskop. Zobacz co się wtedy dzieje.
 

JackDeJack  Dołączył: 21 Gru 2007
jurekr, poczytaj w instrukcji o "S Zoom" - u mnie z sigmą 24-70 pokazuje od 24 do 70 ;-)
qberts, nie powinno nic śmierdzieć - u mnie lampa poza błyskaniem, podświetleniem LCD i guzików, oraz bzyczeniem zooma nie daje innych oznak życia.
 
qberts  Dołączył: 04 Lip 2008
Po stroboskopie to samo co i po normalnym błyskaniu - zapach jednak z tego co mi się wydaje coraz słabszy, sam już nie wiem co to za cuda się dzieją. :-| Ogólne wrażenie bardzo pozytywne, gdyby nie ten mankament - zobaczymy co z tego wyniknie - wizja wybuchu palnika nie da mi dzisiaj zasnąć. :roll:
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Może była pobrudzona jakimiś smarami (np. od mechanizmu zooma) i się wypalają.
 
hasos  Dołączył: 09 Kwi 2009
też nabyłem lampę, pierwsze wrażenia pozytywne. Chciałem zapytać, jak sprawdzić czy w lampie jest aktualny soft oraz jakich ustawień używacie najczęściej w pomieszczeniach i na wolnym powietrzu :)

a co do gwarancji to miałem dziwną sytuację. Poszedłem do krakowskiego foto-plus na studenckiej. sprzedawca powiedział,że lampa ma 12 miesięcy gwarancji. sprawdziłem więc w fotopanoramie, który też jest na stronie metza wymieniony jako sprzedawca tych lamp, i u nich lampa ma 2 lata gwar. Niestety w tym momencie nie mieli na stanie. Zadzwoniłem więc do foto-plus nie do sprzedawcy, ale do gościa od zaopatrzenia i reklamacji, któy stwierdził, że lampa ma 2 lata. No to kupiłem ją. Dystrybutorem jest fototechnika z gdańska więc tam zadzwoniłem i pani powiedziała, że na lampę jest 1 rok gwarancji. po tym telefonie zadzwoniłem ponownie do zaopatrzenia foto-plus i powiedziałem, co usłyszałem od pani, jednak gość zapewnił mnie, że lampa ma 2 lata g. no i komu wierzyć?


Crow, co to jest za przepis i skąd co by się w razie czego powołać?
 

Crow  Dołączył: 08 Paź 2008
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach