matb  Dołączył: 02 Lis 2006
  Kalendarz adwentowy, czyli grudniowy maraton
REGULAMIN konkursu - maratonu fotograficznego

"Kalendarz adwentowy"

1.Celem konkursu jest dobra zabawa, sprawdzenie własnych umiejętności fotograficznych, skonfrontowanie swoich sił z zamiarami, promowanie "myślenia fotograficznego" i takie tam.
2.Konkurs kierowany jest do zarejestrowanych użytkowników internetowego forum Pentax@pl.
3.Udział w konkursie jest dobrowolny i podejmowany na własną odpowiedzialność.
4.Konkurs polega na wykonaniu pracy konkursowej: realizacji w ciągu 24 kolejnych dni cyklu 24 zdjęć pokazujących "swoistość" grudniowych, przedświątecznych dni, ilustrujących okres końca roku, zbliżających się świąt, nadchodzącej zimy itp. Każdego dnia wykonać należy jedno (i tylko jedno!) zdjęcie na konkurs. Nie można powtarzać ujęć, robić kilku zdjęć i wybierać jednego itp. nawet, jeśli zdjęcie okaże się nieudane. Czyli trzeba od razu robić zdjęcia udane.
5.Jeśliby w cyklu zabrakło jednego, dwóch zdjęć, to praca może zostać dopuszczona do konkursu, z tym, że brakujące zdjęcia zostaną zastąpione w prezentowanej pracy pustym polem w j** kolorze.
6.Wykonane zdjęcia stanowić powinny zamkniętą i względnie spójną całość. Tematyka, forma czy stylistyka poszczególnych zdjęć w cyklu jest dowolna i pozostawiona inwencji twórczej autora.
7.Zdjęcia muszą pochodzić z jednego materiału światłoczułego. Oczywiście, nie znaczy to, że należy naświetlić 24 razy jedną klatkę, ale zdjęcia na konkurs pochodzić z jednego filmu. Fotografie można wykonywać dowolnym aparatem (najlepiej analogowym) i na dowolnym typie filmu.
8.Warunkowo dopuszcza się używanie aparatów cyfrowych, z zastrzeżeniem, że każdego dnia trwania konkursu można - zgodnie z przytoczonymi wyżej warunkami - wykonać tylko jedno zdjęcie przeznaczone specjalnie na konkurs. I właśnie to "jedno jedyne" zdjęcie należy włączyć do pracy konkursowej.
9.Konkurs trwa od 1 do 24 grudnia 2007 roku. Pierwsze zdjęcie należy wykonać 1.12, drugie 2.12 itd., aż do Wigilii Bożego Narodzenia, 24.12, kiedy to powinno zostać wykonane ostatnie, 24 zdjęcie konkursowe.
10.Kolejność zdjęć w pracy konkursowej (cyklu 24 fotografii) cyklu powinna odpowiadać kolejności ich robienia. Tak więc pierwsze zdjęcie to zdjęcie zrobione 1 grudnia, 13 - 13 grudnia itd.
11.Dopuszcza sie możliwość wykonania obróbki wykonanych zdjęć w postprocesie, z tym, że nie należy przekroczyć cienkiej granicy między fotografią a grafiką komputerową. Przyjmijmy, że ingerencja programem graficznym powinna zostać możliwie niewielka. Czyli powinno się samoograniczyć z zabawami z Psem czy podobnymi programami.
12.Prace konkursowe (czyli 24 fotografie, chyba że miał przypadek opisany w punkcie 5.) należy przesłać w formie elektronicznej jako plik typu "zip" (ewentualnie "rar") zawierający "spakowane" obrazy (zdjęcia). Każde zdjęcie powinno być w formacie .jpg zaś jego dłuższy bok powinien mieć nie więcej niż 800 piksli.
13.Prace należy wysyłać jako załącznik do wiadomości przesłanej na adres e-mail mateusz (dot) blaszczyk (at) gmail (dot) com. W temacie wiadomości należy umieścić nagłówek "[maraton foto]" oraz nick autora, który używa na forum Pentax@pl. Kolejne zdjęcia w pracy powinny mieć jako nazwy kolejne numery odpowiadające pozycji zdjęcia w cyklu/dniu, w którym zostały wykonane (czyli 1, 2, 3, ..., 24).
14.Termin nadsyłania zdjęć upływa 4.01.2008 r (o 23.59 z sekundami). Prace, które wpłyną po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
15.Nadesłane prace zostaną wystawione w witrynie internetowej. Każde zdjęcie cyklu będzie zaprezentowane na osobnej stronie, na czarnym tle oraz w formie miniatur zbiorczo na jednej stronie (6 rzędów po 4 miniatury). Każda praca będzie wystawiono anonimowo aż do rozstrzygnięcia konkursu.
16.Za wykonane i prezentowane w konkursie prace oraz zawarte w nich treści odpowiadają sami uczestnicy konkursu (oczywiście każdy za swoją, a nie za prace innych uczestników konkursu). Uczestnicy konkursu muszą mieć pełnię praw autorskich do prezentowanych prac. Wysyłając pracę na konkurs zgadzają sie jednocześnie na prezentację owych w specjalnie skonstruowanej w tym celu galerii konkursowej. Prace powiszą w niej czas jakiś, przynajmniej do lutego 2008 r., ale możliwe, że dłużej.
17.Wśród nadesłanych na konkurs i spełniających wymogi regulaminu prac wyłoniona zostanie w głosowaniu najlepsza praca. Głosowanie to odbędzie się na forum forum Pentax@pl w dniach od 05.01.2008 do 12.01.2008 roku. W głosowaniu brać będą mogli wszyscy użytkownicy forum Pentax@pl oddając jeden głos na wybraną pracę. Wygrywa praca, która uzyska najwięcej głosów. W przypadku, kiedy wynik głosowania nie da rozstrzygnięcia (znaczy remisu) przewidywana jest dogrywka trwająca 24h. Jeśli i tym razem nie zostanie jednoznacznie wybrany zwycięzca, to.... miejmy nadzieję, że się tak nie stanie ;-)
18.Oceniane będą całe prace składające się z 24 zdjęć, a nie pojedyncze fotografie z zaprezentowanego cyklu. Przy ocenie należy brać od uwagę przede wszystkim sposób podejścia do tematu konkursu, spójność całości, "wymowę" cyklu i takie tam elementy, które zwyczajowo determinują opinie o fotografiach.
19.Po zakończeniu głosowania oraz ujawnienia zwycięzców prezentowane prace zostaną podpisane używanym na forum Pentax@pl nickiem ich autorów
20.Terminy nadsyłania zdjęć, ich prezentacji oraz głosowań mogą ulec zmianie z różnych nieprzewidzianych dziś, a niezależnych od organizatora konkursu (czyli mnie) powodów. Co gorsza, może się to stać bez powiadomienia zainteresowanych konkursem. W skrajnych przypadkach (ale naprawdę skrajnych - jak np. forum wyłączą na czas nieokreślony) konkurs może zostać nawet odwołany! Termin realizacji prac konkursowych nie ma prawa ulec zmianie - jest ustalony i nieodwoływalny.
21.Każda osoba, która weźmie udział w konkursie i z powodzeniem ukończy ten fotograficzny maraton (czyli zaprezentuje 24 zdjęcia wykonane zgodnie z regulaminem) uzyska niepodważalny status diehard'a, którym będzie się mogła publicznie i prywatnie legitymować przez okres 6 miesięcy (a może i dłużej, ale tym, którym do 24 zdjęć zabraknie jakiegoś to na znacznie krócej) od ukończenia konkursu. Dla zwycięzcy konkursu przewidziana jest nagroda rzeczowa - raczej symboliczna i skromna, ale zawsze. Jak dobrze pójdzie to może będzie też nagroda za drugie miejsce.
22.Nagrody zostaną przesłane zwycięzcy (zwycięzcom?) na koszt organizatora - chyba, że trzeba by wysyłać na drugi koniec świata: wtedy się pomyśli, co z tym zrobić.
23.Za przestrzeganie regulaminu – szczególnie w zakresie dotyczącym realizacji prac konkursowych - odpowiadają sami uczestnicy konkursu: przed sobą, swoim sumieniem oraz społecznością użytkowników forum. Przystąpienie do konkursu jest jednoznaczne z potwierdzeniem faktu, że się z regulaminem niniejszym zapoznało i że się z nim zgadza.
24.W sytuacjach niejasnych bądź nieokreślonych niniejszym regulaminem prawo do odejmowania decyzji oraz interpretacji regulaminu ma organizator konkursu, czyli ja - matb ;-)

 

blanchet  Dołączyła: 20 Kwi 2007
mi się pomysł bardzo podoba
tylko jak wiadomo wypadki chodzą po ludziach(czego jestem bardzo dobrym przykłądem), są gorsze dni, kiedy zapijanie doła kończy się porankiem następneg dnia...
i moje pytanie, czy jeżeli będzie brakować jednego, dwóch zdjeć (z powodu przyczyn wyżej wymienionych) to dyskwalifikacja?
 

negocjatorek  Dołączył: 12 Kwi 2007
myślę ze kompletnej dyskwalifikacji ne bedzie jesli bedzie brakowac tylko kilku zdjęć


Pomysł przedni.. .

Ciekawe tylko czy bedzie mi się codziennie lustro chciało nosić...
 

Maciek  Dołączył: 20 Kwi 2006
Brzmi ciekawie. Jedyne ryzyko jakie widzę to, że zanim film skończony w wigilię zostanie wywołany, zeskanowany i obrobiony to będzie już połowa przyszłorocznego (krótkiego) karnawału i temat świąteczno adwentowy może już potencjalnym oglądającym zdążyć zbrzydnąć do imentu.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Maciek, ma rację, dlatego jako jedną z wersji można zrobić edycję siedmiodniową. Np.: od Mikołajek koleje 7 klatek. Wówczas klimat świąt na ulicach bedzie już widoczny, a i porządki domowe pewnie pełną parą szły będą. Ale ja się nie wtrącam, organizator organizuje, uczestnicy uczestniczą, publika.. ogląda [choroba, czemu publika i publikowanie to spojrzenie na słowo od dwóch różnych stron=działalności?]
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
Mnie się wydaje, że 7 klatek to jest lajcik. Tak 24 ciekawe, na temat i dzień po dniu to jest dopiero sztuka ;-) I tak na marginesie: zdjęcia nie muszą być przecież "stricte" świąteczne. W sumie 24 "świąteczne" zdjęcia z rzędu to by nawet nudne było!
A co do uwag Maćka to tak sobie dumam... Film jest "gotowy" w Wigilię, po świętach można wywołać/zeskanować, na Nowy Rok pokazać ;-) Tak optymistycznie trochę, ale inne wyjście to ujawnić wyniki za rok?
Zresztą - konkurs jest dla diehardów, nie? :evilsmile:
I ważne, a czego nie napisałem od razu - główną nagrodą dla wszystkich, którzy regulaminowo ukończą "kalendarz" będzie uzyskanie/potwierdzenie niepodważalnego statusu dieharda :mrgreen:
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Wchodzę, ale pod warunkiem - że reguły pozostaną twarde :evilsmile: Robienie wyjątków jest na dłuższą metę nie fair i psuje zabawę - przynajmniej takie jest moje zdanie.
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
Dla prawdziwego dieharda reguły mogą być tylko twarde i bezwzględne :evilsmile: . I jak zdjęcie "nie wyjdzie" to sorry, ale nie ma zmiłuj - będzie niewyjściowe ;-) Jak nie zrobi zdjęcia w ogóle - no to go nie będzie - zostanie "czarna klatka".
Tyle, że każdy uczestnik zabawy za trzymanie się reguł odpowiada przede wszystkim przed samym sobą i własnym sumieniem.
Jakieś tam zainteresowanie jest, to zacznę myśleć nad konkretniejszym regulaminem :->
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
matb, ok, chodzi o to, żeby nie "rozluźniać" zasad po fakcie. Bo potem się np okazuje, że człowiek miałby większe szanse, gdyby nie trzymał się zasad... Ja wiem, że to zabawa, ale to wkurza.
matb napisał/a:
Jakieś tam zainteresowanie jest, to zacznę myśleć nad konkretniejszym regulaminem

Myśl, myśl :-)
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
ja chętnie, ale mam nadzieję że może być 24 klatki z filmu 36klatkowego?:)
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
guerilla, no ja też mam taki zamiar, mam nadzieję, że to będzie dopuszczalne, gdzie ja teraz 24-klatkowca b&w kupię? ;-) Resztę zawsze można wypstrykać później.
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
zresztą ja będe jeszcze większym diehardem- wrzuce neopana400 w zorke 2c (ta z odzielnym dalmierzem i wizjerem:P ) bez światłomiarki, bo to dla słabych jest,mierzyć światło inaczej niż na oko .

:)
 

cotti  Dołączyła: 20 Kwi 2006
Oczywiście, chętnie się zgłoszę, i mam nadzieję, że coś tym razem z tego wyjdzie :-)
 

brizz  Dołączył: 20 Kwi 2006
Swietna sprawa :-D

Tez sie pisze :-)
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
ludkom z wrocławia i w ogóle w tej akcji mogę zeskanować rolkę za friko jakby co!:)
 

Aspius  Dołączył: 18 Wrz 2006
Kurcze propozycja jest kuszaca... zawsze to jakies wyzwanie do chwycenia aparatu w reke ... wiem ze bedzie trudno, czesto troche czasu znajduje dopiero pod wieczor a wiadomo jak to ze swiatlem wtedy jest ;) ale jak diehard to diehard ;)
pozdrawiam
Grzesiek
 

Ijon  Dołączył: 27 Paź 2006
Ja też chcę zostać diehardem. Zdjęcia będę robił MZ-3 żeby sobie trochę podnieść poprzeczkę ;)
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
Ijon napisał/a:
Ja też chcę zostać diehardem. Zdjęcia będę robił MZ-3 żeby sobie trochę podnieść poprzeczkę ;)


no co ty, autofocus i priorytet przysłony!toż to ułatwienia jakich nie znał żaden diehard przed latami 60 tymi (czy coś:)) )
 

Ijon  Dołączył: 27 Paź 2006
Teraz takie czasy, że mężczyzna może maseczek pielęgnujących do twarzy używać, więc nie dziwota że diehardzi mogą z AF korzystać ;-)
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
No dobra - dałem w pierwszym poście wątku REGULAMIN. Na razie jest do dyskusji, jakby coś niejasne było, żeby poprawić, doprecyzować itd.
Miłej zabawy :->

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach