K-5, K-3 III,, DA (HD 21, SMC 40, SMC 70) Ltd, , HD DA 55-300mm F4.5-6.3 ED PLM WR RE, 16-50 mm f/2.8 ED PLM AW, HD D FA 150-450mm F4.5-5.6, Samyang 14 1:2,8
dobrze ze chociaz ty zrozumiales.....Robert N napisał/a:A przytyk Fafniaka dotyczy, jak się domyślam, ekspozycji w ogóle.
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Fafniak napisał/a:to z LXa.....
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
tref napisał/a:Arti zdaje się albo ryve mają duże doświadczenie w ME na kliszy, przepraszam, nie pamiętam.
Pozdrawiam
Arti
- faktem jest ze nigdy nie mialem potrzeby na takie zabawy..... natomiast takie zabawy z 3-5 krotna ekspozycja robilem.....natomiast nie ma fizycznej mozliwosci zeby aparat wiedzial CO chcesz zrobic...... jezeli zaczniesz nakladac na siebie obrazy to ich "ekspozycja sie sumuje".... to chyba naturalne.......prawda ? Teraz jezeli twierdzisz ze aparat ma zaprogramowane 9 ekspozycji (ze ma zrobic) i wedlug ciebie ma dobrac ekspozycje dla kazdego zdjecia tak zeby bylo dobrze - skad on bidulek ma wiedziec CO i w ktoym miejscu na klatce bedzie w nastepnym ujeciu ?????Janusz napisał/a:Można mi zarzucić, że się czepiam (bo się czepiam). Jeśli poważna firma wypuszcza na rynek produkt z dodatkiem, który w zasadzie nie ma prawa działać (fizyka) to chyba można się wkurzyć. Jeszcze raz proponuję: zróbcie sobie ekspozycję 9-cio krotną
- o dokadnie o tym pisze.... aparat nie wie jaka nastepna fote zrobisz wiec jak ma dobrac ekspozycje na focie wczesniejszej nie wiedzac co nastepnego bedzes tografowal......Janusz napisał/a:2. wybieram w aparacie AUTOMATYCZNĄ ekspozycję w zależności od liczby zadeklarowanych wcześniej zdjęć i to aparat ma zdecydować jak mają być naświetlone poszczególne kadry - chyba, że jest to gadżet.
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
K100D, MZ-50
A o co dokładnie chodzi? Rozwiń.sskorpion napisał/a:A jak wytłumaczycie działanie ME w astrofotografii
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd |
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 |
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo!
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Fafniak napisał/a:sskorpion, - rozumiem ze cos bardzo waznego chciales nam przekazac ale nazbyt glupi jestesmy na zrozumienie
K100D, MZ-50
- moze tego nie widac ale to troche inna para kaloszy.....gwiazdy sa na ciemnym tle....i to czesciowo rozwiazuje problemsskorpion napisał/a:Wystarczy pobadać zdjęcia np z astroforum wielokrotne naswietlanie nie daje takich efektów jak tu opisujecie.
http://www.pajacyk.pl/ - kliknij pajacyka
http://www.pbase.com/fafniak/marcin_krynicki
http://www.mojesmoje.pl/index.htm - wszelkie uwagi mile widziane - zajrzyj do nas koniecznie
Smycz i dekielek z napisem Pentax
Polecam moją Małą Galerię
pawelek-79 napisał/a:sskorpion - w astrofotografii przy długich ekspozycjach używa się montażu paralaktycznego, który śledzi ruch pozorny sfery niebieskiej tak, aby każda następna ekspozycja była identyczna. Zwykle jednak nie jest, ale nie wykonuje się wtedy multiekspozycji na aparacie, tylko w komputerze, który składa kilkadziesiąt zdjęć kilku - kilkunastominutowych w jedną kilkugodzinną ekspozycję (skrajne przypadki fotografowania bardzo słabych źródeł światła). Komputer wyrównuje zdjęcia(gwiazdy względem siebie raczej się nie przesuną), bo identycznego kadru z reguły nie da się utrzymać. Efekt jest taki, że po złożeniu multiekspozycji tracone są brzegi kadru i tyle.
K100D, MZ-50
fotopentax napisał/a:Ja zrobiłem wielokrotną expozycję na analogowym Pentaxie
fotonyf
zestawy K classic & digi & M42; MF: Mamiya RZ67; szkła i jakieś dodatki do tego wszystkiego i jeszcze L-758D
sskorpion napisał/a:
Ok dobra, ale naświetlanie parę razy tej samej klatki ma na celu prawidłowe naświetlenie słabych obiektów przynajmniej tak jest na kliszy-im dłużej się ja naświetla tym wiadomo co, a montaż paralaktyczny zapobiega naświetleniu tych samych obiektów w różnych miejscach kadru. A z tego co piszesz że multiekspozycja jest wykonanana na komputerze i kazda klatka jest naswietlana z osobna przynajmniej tak to rozumie to na każdej z nich obiekty zostaną tak samo naświetlone gdzie tu sens ?
Foto: K1000, MZ7, K110D, A 20/2.8, A 50/1.4, FA 80-320/4.5-5.6, FA 28-80/3.5-5.6
Astro: 820/6.5, SMC XW 3.5, 5, 20, 30mm
Smycz i dekielek z napisem Pentax
Polecam moją Małą Galerię
SV, SP, MEsuper, P3, K-5, DA 35/2.4, DA 18-135, SUPER-TAK 35/3.5, 55/1.8, 135/2.5, smc-M 28/3.5, 50/1.4, 1.7, 2, smc-A 50/1.4, 1.7, 2,
S 10-20 EX, S 17-70, T SP 28-75/2.8, T70-200/2.8, T 75-300 LD, T 2x Pz-AF BBAR MC7
AF-540FGZ
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl