malin_a  Dołączył: 19 Lip 2010
gwarancja w sklepie cyfrowe.pl - UWAZAC !!!
Witam, mam problem z kartą gwarancyjną. Otóż ok 2 tyg temu, kupiłem aparat cyfrowy Pentax W80. Byłem z nim nad morzem, po kąpieli trwającej ok 20min, przycisk ON/OFF wcisnął się i aparat przestał działać.. po dwóch dniach zaczęło działać. Po kolejnej kąpieli ok 20 min-owej sytuacja się powtórzyła.
Obecnie wróciłem z wakacji i chciałem oddać aparat do serwisu. W serwisie Apollo powiedziano mi, że ponieważ mam kartę gwarancyjną z logiem PENTAX a nie APOLLO, to koszt przesyłki pokrywa użytkownik... Ku mojemu zdziwieniu na stronie producenta faktycznie jest taka notka.. Wynika z niej nawet, że takie osoby jak ja, mają okres gwarancyjny równy 12 miesięcy i w razie potrzeby transportu sprzętu do hamburga, należy pokryć koszty przesyłki w kwocie 80euro.. Aparat kupiłem w serwisie cyfrowe.pl i tam wyraźnie ( obecnie również ) jest napisane, że gwarancja jest na 24 miesiące...
Proszę o jakąś sensowną radę, jestem z Warszawy więc sam dowóz aparatu do firmy Apollo, nie stanowiłby problemu.

Pozdrawiam.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
czekaj... jeszcze raz dla słabszych umysłowo....
na ile masz gwarancję ?
gwarancja jest pentaxa nie apollo ? tak?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
malin_a, oddaj do cyfrowe.

[ Dodano: 2010-07-19, 22:24 ]
malin_a napisał/a:
Ku mojemu zdziwieniu na stronie producenta faktycznie jest taka notka..
Chyba dystrybutora. Nie myl Apollo z producentem.
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
malin_a napisał/a:
nad morzem, po kąpieli trwającej ok 20min, przycisk ON/OFF wcisnął się i aparat przestał działać.. po dwóch dniach zaczęło działać.

Stawiam na zasolenie. W instrukcji do kamery, którą posiadam piszą, żeby po każdej kąpieli w morzu wypłukać ją słodką wodą. Kamera jest uszczelniana. W przypadku korzystania z niej sekwencyjnie w wodzie/na słońcu (czytaj: upał) często zdarza się blokowanie małych przycisków. Wypłukanie załatwia sprawę.
 

howlin_wolf  Dołączył: 12 Maj 2010
malin_a,

Zawsze możesz się powołać na niezgodność towaru z umową.
 
malin_a  Dołączył: 19 Lip 2010
Fafniak napisał/a:
czekaj... jeszcze raz dla słabszych umysłowo....
na ile masz gwarancję ?
gwarancja jest pentaxa nie apollo ? tak?


Gwarancja na 12 miesiące Pentaxa, a na stronie cyfrowe.pl , gdzie kupiłem aparacik, jest wyraźnie podany okres gwarancji na 24...

argawen napisał/a:
Chyba dystrybutora. Nie myl Apollo z producentem.


Informacja o okresie gwarancji jest na stronie Pentax :)

howlin_wolf napisał/a:
Zawsze możesz się powołać na niezgodność towaru z umową.


Czy w związku z tym mogę domagać się zwrotu pieniędzy?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
malin_a, ale w czym masz problem. Sklep dał ci gwarancje na 24 miesiące. Oddaj do sklepu. Cyfrowe zajmą się resztą. Bardzo możliwe, iż jest to ich prywatny import i gwarancję na drugi rok biorą na siebie. Co za problem zadzwonić do sklepu i zapytać ?
 

howlin_wolf  Dołączył: 12 Maj 2010
 

benet  Dołączył: 22 Gru 2008
Miałem taki sam problem gdy kupowałem sigmę 70-200 w sklepie Recon.
Tam również był błędny opis na stronie i brak gwarancji dystrybutora. Obiektyw odesłałem z powrotem ze względu na niezgodność z umową. Pieniądze zwrócili, ale musiałem na nie czekać prawie dwa miesiące. :-/
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
benet, ale na stronie cyfrowe nie widze żadnego błędnego opisu. Napisali 24 miesiące gwarancji. Pewnie tyle dają.
Niech kolega malin_a odeśle do sklepu aparat.
Nigdzie na stronie nie mogę zauważyć, by napisali, iż jest to gwarancja dystrybutora czyli Apollo.
W dzisiejszych czasach sklepy mają możliwość sprowadzenia towaru z innego kraju. Sami, gwarancje takiego sprzętu, obsługują. Niejednokrotnie z lepszym skutkiem.
Osobiście pytam się sprzedawcy przed zakupem, z jakiej dystrybucji jest sprzęt.
W dodatku firma Apollo honoruje gwarancję aparatu. Żąda tylko opłaty za transport.

[ Dodano: 2010-07-20, 18:51 ]
benet napisał/a:
brak gwarancji dystrybutora.
Zdaje mi się, że gwarancja nie jest obowiązkowa.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Ja tak kupiłem DA 55-300 we Wrocławiu na Odrzańskiej. Jako sklep dają ci 24 miesiące gwarancji, ale nie jest to gwarancja Apollo. Czyli w wypadku awarii oddajesz sprzęt sprzedawcy, a on odsyła to do serwisu (pewnie do Hamburga).

malin_a zrobiłeś błąd wysyłając sprzęt bezpośrednio do Apollo. Trzeba było odesłać do sklepu w którym aparat kupiłeś.
 

benet  Dołączył: 22 Gru 2008
Macie rację. Ja zostałem wprowadzony w błąd przez sklep.

malin_a tobie raczej zostaje wysyłka do naprawy gwarancyjnej poprzez sklep.
 

papcio  Dołączył: 20 Kwi 2006
Nie trafiłem nigdy na problemy z cyfrowe.pl, a wydałem tam już dużo, i to kilkukrotnie. Jakiś czas temu jak padł mi k20 dostałem sprzęt zastępczy. Zdecydowanie zawsze wychodzę ze sklepu zadowolony. Skontaktuj się ze sklepem w sprawie reklamacji/naprawy
 

suchotnik  Dołączył: 11 Mar 2010
A to nie jest tak, że sprzęt kupiony za granicą (czyli nie sprowadzony przez polskiego dystrybutora) ma 12 miesięcy gwarancji a zakupiony w Polsce 24? Tak mi gdzieś się obiło o uszu/oczy...
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Bo Apollo daje 24 miesiące gwarancji.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
suchotnik napisał/a:
A to nie jest tak, że sprzęt kupiony za granicą (czyli nie sprowadzony przez polskiego dystrybutora) ma 12 miesięcy gwarancji a zakupiony w Polsce 24? Tak mi gdzieś się obiło o uszu/oczy...

Ma, stąd naprawa jest bezpłatna.
Ale wysyłkę do Hamburga via Apollo sam sobie musisz opłacić.
 

popo76  Dołączył: 05 Lut 2008
howlin_wolf napisał/a:
Zawsze możesz się powołać na niezgodność towaru z umową.
Dokładnie. Odeślij do sklepu z pismem o niezgodności towaru z umową.
malin_a napisał/a:
Czy w związku z tym mogę domagać się zwrotu pieniędzy?
Nie. W pierwszej kolejności jest naprawa lub wymiana na wolny od wad. Jeśli nie ma możliwości naprawy, bądź staje się ona nieopłacalna powinieneś dostać zwrot kasy.
argawen napisał/a:
Zdaje mi się, że gwarancja nie jest obowiązkowa.
Nie jest obowiązkowa.
Nawet jeśli ona jest to nie ogranicza możliwości skorzystania z niezgodności towaru z umową. Jeśli jednak już skorzystaliśmy z gwarancji (odesłaliśmy aparat) to sprawa musi być wykonana do końca, nie wolno w tym samym czasie korzystać z tych dwóch możliwości. Oczywiście jeśli dojdzie do następnej naprawy nic nie stoi na przeszkodzie (nawet pomimo wcześniejszej naprawy gwarancyjnej) wystąpić z pismem o niezgodności towaru z umową.
 
kris1980  Dołączył: 24 Lut 2008
I tu właśnie wychodzi "skąpstwo" Polaków.
Kupić tam gdzie najtaniej, a później się okazuje że sprzęt jest z niewiadomego źródła.
Jeżeli nie ma karty gwarancyjne od jedynego polskiego dystrybutora to zanczy że sklep kupił ten aparat poza granicami kraju... I dlatego też mógł sprzedawać go taniej niż konkurencja... I dlatego też nie ma polskiej gwarancji... Tylko międzynarodową - twoje szczęście że akurat u Pentaxa nie jest to problemem. - pokrywasz koszty przesyłki do Niemiec i z powrotem i masz sprzęt naprawiony.
Wszystko jest OK, dopóki sprzęt jest sprawny - jak się zepsuje to jest zabawa i bardzo często koszty...

Aczkolwiek lepszym rozwiązaniem jest atakowanie sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową... - on go kupił poza granicami, to niech on się martwi...
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
kris1980 napisał/a:
I tu właśnie wychodzi "skąpstwo" Polaków.


Nie widzę powodów, aby zajmować się w tym wątku przywarami narodowymi Polaków.
 

andybond  Dołączył: 13 Lip 2009
kris1980 napisał/a:
Kupić tam gdzie najtaniej, a później się okazuje że sprzęt jest z niewiadomego źródła.
Jeżeli nie ma karty gwarancyjne od jedynego polskiego dystrybutora to zanczy że sklep kupił ten aparat poza granicami kraju...

A co to za różnica gdzie sklep kupuje?Daje gwarancję na towar i tyle.Skoro Apollo marudzi a gwarancja jest cyfrowych to ja nie widzę problemu.Sprzęt trza słać do nich i tyle.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach