Pietras  Dołączył: 30.04.2007
Cytuj
Matey3000, z GB wysyłaj poprzez Eagle-Express, działają w obrębie londynu... Za 40kg do PL zapłaciłem 45 GBP. Standardowa przesyłka kosztuje 15 GBP.

Cześ, dzięki za rade, po obmacaniu stanowczo Slik mi przypadł do gustu... Ale głowica pójdzie do wymiany ;-) Jako drugi wezmę jednak Gitzo + ich głowicę kulową... No chyba że ktoś ma na zbyciu Leitz Wetzlar to chętnie nabędę :mrgreen:
 

Matey3000  Dołączył: 14.10.2007
Cytuj
Dzieki za rade, ale ja tu mieszkam i nigdzie nie wysylam.
Chodzilo raczej o to ze rynek wtorny w W.B. jest kilkadziesiat razy wiekszy niz w Polsce.
Stad mozna wyrwac naprawde tanio fajne rzeczy/j.w./ , trzeba tylko odrobine po polowac.
Co do pozbywania sie balastu 3kg to nie tak wiele, ale prawie 80 cm to sporo/stad ten wielblad/ czasem sie w bramce metra zablokuje.
 

matb  Dołączył: 02.11.2006
dawno nie było: jaki statyw? ;-) Cytuj
Względnie lekki (znaczy lżejszy niż cięższy), bo ma być "podróżno-plenerowy", a nosić zbyt wielu kilogramów nie lubię :-P Obwieszać niewiadomo czym nie mam zamiaru - powiedzmy, że max w zasadzie to będzie body małoobrazkowe (chyba cyfrówka z mojego zestawu póki co waży najwięcej) + obiektyw tele do 300mm. Oczywiście wygodny, poręczny, praktyczny itd. Wskazane wysoce, żeby miał funkcjonalną głowicę (oczywiście z szybkozłączką!), poziomiczki no i pokrowiec lub chociaż pasek do noszenia.
Na dziś w grę wchodzą:
Velbon Sherpa 600R (a jak się niczym szczególnie nie różnią inne modele Sherpa to czemu nie?) A Velbon DF-60 w ogóle jest warty uwagi, czy to jakiś szajs (sądząc po cenie)?
Silk Pro 340DX - albo jakiś model (jaki???) odpowiadający mniej więcej Sherpie jakością i funkcjonalnością. Ten mi się podoba, bo mało waży ;-)
Goldphoto YH314C (YH324C?) + jakaś głowica 3D. Tylko czy to nie będzie już ważyło "swoje"?

Ja bym najchętniej rad był poznać wady, które dostrzegają użytkownicy tych statywów. Bo zalety, to wiadomo, każdy ma (cenę na przykład). O zaletach to w folderach piszą. Ale upierdliwości i niedogodności? To już sobie sam rozważę, z którymi da się żyć, a które są nieakceptowalne dla mnie.
 

matb  Dołączył: 02.11.2006
Cytuj
W tym nie chciałem pisać, bo on o "wypasionych" statywach jest, takich full profi. A o rozwiązaniach budżetowych to już jakoś na trzeciej stronie dopiero ;-)
 

Cześ  Dołączył: 15.02.2007
Cytuj
matb, myślę, że Sherpa 600 będzie bardzo dobrym kompromisem pomiędzy jakością a ceną i zaspokoi Twoje potrzeby. Poczytaj sobie opinie klientów na temat tego statywu.
 
Grizley  Dołączył: 30.08.2007
Cytuj
cześ, nie trzesie sie przy makro ?(chodzi mi o drgania) nie ze strachu ;) bo może sam sobie takiego wezme widze ze cena
w miare jak na moją kieszeń
 

Cześ  Dołączył: 15.02.2007
Cytuj
Grizley, statyw należy do tych raczej stabilnych.
 

matb  Dołączył: 02.11.2006
Cytuj
Cześ, a jak sprawa wygląda z SIlkiem Pro 340DX? Ze specyfikacji wynika, iż pół kilo lżejszy ;-) ALbo 330DX (ten wyższy jest tylko prawda?) Te 3kg to faktycznie udźwignie, czy to raczej max, w optymalnych warunkach i w zasadzie tylko w folderze reklamowym? Bo jakością wykonania raczej chyba nie powinien odstawać od Velbna, nie?
 

Cześ  Dołączył: 15.02.2007
Cytuj
matb, Slik 340DX ma cztery sekcje a 330DX trzy sekcje. Slik 330DX jest stabilniejszy. Jakość wykonania na najwyższym poziomie. Udźwig zawsze podają maksymalny i trzeba brać na niego pewną poprawkę.
 

matb  Dołączył: 02.11.2006
Cytuj
Dziś obejrzałem sobie te Silki Pro 330 i 340DX. I stwierdziłem, że jednak nie nadają się pod lustro z tele. Czyli na placu boju zostaje Sherpa. I w zasadzie bym brał tę 600 R/F, ale może jednak 750? Zdaje się, że niewiele cięższy, ale za to krótszy - a co za tym poręczniejszy. No i cztery sekcje, a nie trzy - z jednej strony to zaleta, ale pewnie też wada (bo jednak więcej rozkładania i składania). Może ktoś zna takie model (750 R/F) z autopsji i wie, że jest lepszy albo gorszy niż 600???
No bo kurde, statyw się kupuje raz na długi czas - i skoro już mam mieć, to bym wolał ten trochę lepsiejszy, nie? :-B
 
marucha  Dołączył: 22.04.2006
Cytuj
matb - 600 i 750 różnią się jeszcze korbką (750 - korbka, 600 - śruba). Dzięki temu dużo szybciej w 600 zamontujesz odwrotnie kolumnę. Dla mnie ważniejsza jest możliwość kręcenia w poziomie kolumny - do robienia panoramy - to jest możliwe tylko w 600. Kolumna w 600 jest dzielona, nie wiem jak to jest w 750, choć ze względu na gwint (korbka) raczej nie.

Pozdrówka
Marucha
 

Cześ  Dołączył: 15.02.2007
Cytuj
marucha napisał/a:
Dzięki temu dużo szybciej w 600 zamontujesz odwrotnie kolumnę

IMO zbędny gadżet mający jedynie znaczenie marketingowe. Spróbuj zrobić zdjęcie aparatem zawieszonym do góry nogami na takiej kolumnie.
 
rogo  Dołączył: 13.01.2008
Re: Jaki statyw i głowica ? Cytuj
podwieszę się pod temat, właśnie pozbyłem się mojego Velbona CX 444 i chciałbym coś lepszego dla mojej K10, chciałbym kupić coś sensownego w cenie do ok. 400 zł, narazie zastanawiam się nad jakimś Silkiem Pro, Velbonem Sherpa lub GoldPhoto ? Co warto wybrać ?
 

Cześ  Dołączył: 15.02.2007
Cytuj
rogo, przeczytaj cały wątek a jeśli nadal nie będziesz wiedział, skorzystaj z wyszukiwarki.
 
samber  Dołączył: 28.06.2007
Cytuj
Cześ napisał/a:
marucha napisał/a:
Dzięki temu dużo szybciej w 600 zamontujesz odwrotnie kolumnę

IMO zbędny gadżet mający jedynie znaczenie marketingowe. Spróbuj zrobić zdjęcie aparatem zawieszonym do góry nogami na takiej kolumnie.


Nie zgodzę się. Są zastosowania w których jest mi to potrzebne - np. seryjne fotografowanie wymiennych przedmiotów rozkładanych w poziomie przy stałych ustawieniach aparatu. Chociaż przyznaję, że wygodne nie jest i raczej należy liczyć się z użyciem wężyka lub pilota.
 

Cześ  Dołączył: 15.02.2007
Cytuj
samber napisał/a:
Są zastosowania w których jest mi to potrzebne - np. seryjne fotografowanie wymiennych przedmiotów rozkładanych w poziomie przy stałych ustawieniach aparatu

Sporadyczne sytuacje. Ile osób robi takie zdjęcia? Do normalnego macro IMO taka kolumna jest zupełnie nie praktyczna.
 
a.d.a.m  Dołączył: 15.01.2007
Cytuj
Pozwolę sobie przyłączyć się do tematu z kilkoma pytaniami.

1. Pomijając ew. uwagi o cenie - pytanie brzmi, jak statywy wykonane z włókna węglowego (np. Slik Pro 713 CF II) sprawdzają się w praktyce tj. w terenie (plener)? Wszyscy zwracają uwagę, że statyw powinien swoje ważyć by zachować stabilność. Statywy wykonane z włókna węglowego z definicji mają być lekkie. Czy nie ma tu jakiejś sprzeczności?
2. Czym różni się wersja N od R statywu Velbone 600?
3. Czy w statywach mocowanie głowicy jest zestandaryzowane? Tj. czy kupując np. Velbon 600 można zamontować głowicę Manfrotto?
4. Pytanie do Czesia (ale jeśli ktoś inny zna odpowiedź, to bardzo proszę) - Rimex oferuje statywy i głowice Goldphoto. Czy mógłbyś podać nazwy (dokładny kod modelu) odpowiedników Manfrotto? Przykładowo, Goldphoto YH314 to odpowiednik modelu ????? Manfrotto. Szukałem w necie ale nie udało mi się znaleźć takiego zestawienia.
 

Cześ  Dołączył: 15.02.2007
Cytuj
1. Większość statywów węglowych ma u dołu specjalny hak na którym można powiesić np. torbę foto w celu ustabilizowania. Statywy te są bardzo lekkie i wytrzymałe oraz dość stabilne bez obciążenia, z obciążeniem są już bardzo stabilne.
2. Nie słyszałem o wersji N. Prawdopodobnie jakiś błąd w opisie.
3. Mocowanie nie jest zestandaryzowane. Głowice Velbon nie pasują do Manfrotto i odwrotnie.
4. Tutaj nie mam dokładnej wiedzy ale mogę się rozeznać ;-)
 

Tok'Ra  Dołączył: 11.07.2006
Cytuj
Mam GoldPhoto YH-324 i się sprawdza - mogę polecać - bardzo wysoki, trochę waży, ale stabilny (jedyny minus jaki zauważyłem, to zbyt plastikowe wkręcane stopki i pewnie to jest znacząca różnica pomiędzy nim a identycznym modelem Manfrotto, więc warto je od razu wymienić na bardziej gumowe, jeśli planujemy robić foty w pomieszczeniach o śliskiej podłodze).
 
samber  Dołączył: 28.06.2007
Cytuj
matb napisał/a:

w zasadzie bym brał tę 600 R/F

to się dobrze zastanów. Skusiłem się na Sherpa 600 ze względu na dobrą cenę i jak to często się dzieje tłumaczyłem, że jakoś tam będzie - na moje zastosowanie wystarczy. Dziś właśnie troszkę z nim popracowałem (z odwróconą głowicą). Telepie nim jak w ruskim czołgu. Dokładnie to luzów dostaje na połączeniu ramienia głowicy z pokrętłem mocowania do trójnogu. Dla mnie w sumie wystarczy (dam sobie z tym radę), ale jak ktoś poważnie pracuje na statywie to lepiej zbierać kasę, kupić raz a dobrze i mieć spokój.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach