szybkiparowoz  Dołączył: 20.02.2011
Cytuj
Dzięki za podpowiedzi. Czy jeśli poprzednie uszczelnienie tylnej klapy jest kompletnie wyjechane to aparat może wpuszczać światło, czy będzie je na pewno wpuszczał?
 

Dada  Dołączył: 01.03.2007
Cytuj
Może.
 

Fenol  Dołączył: 31.08.2010
Cytuj
szybkiparowoz napisał/a:
może wpuszczać światło, czy będzie je na pewno wpuszczał?


Może, ale nie musi. Całkiem niezłym testem jest zamknięcie klapki - jeśli po zamknięciu lekko odstaje (można ją docisnąć i odsprężynuje z powrotem), to szansa, że będzie prześwietlał jest znacznie większa, niż gdy klapka ładnie dolega.

Najczęściej aparat będzie puszczał światło w okolicy zawiasu tylnej klapki, rowkami na całej długości zdecydowanie rzadziej.

W okolicy zawiasu, gdzie trzeba uszczelnić na płaskiej powierzchni, to można użyć włochatej taśmy, takiej tak tu:
http://dse.pl/sklep/index...coroplast-tanio
Całkiem ładnie się sprawdza, a uciąć kawałek i nakleić jest dość łatwo ;-)

W rowkach, jak pisali poprzednicy - włóczką wełnianą :-)
 

valsymer  Dołączył: 30.05.2016
Cytuj
Fenol, fajne jest to, że w kompaktach np. Pentax PC35AF, jak i wiele innych tylna klapka jest podwójna na brzegach. A więc gąbka całkowicie zbędna :) no i o komore lustra nie trzeba się martwić no bo irysówkaa ;) gorzej jak padnie motor lub elektronika..
 

dybon  Dołączył: 05.12.2007
Cytuj
Już pokazywałem ten obrazek.
Szkiełka jakie dostałem wyglądają na prawie nie używane, ale to nie o tym.
Ogniskowe 50 i 28 w wersji M, mam już w wersji A.
Z racji porządków sprzętowych nie chcę dublować ogniskowych.

Aparat chyba nie pewien mieć problemów ze współpracą ze szkłami A?

 

powalos  Dołączył: 20.04.2006
Cytuj
dybon napisał/a:
Aparat chyba nie pewien mieć problemów ze współpracą ze szkłami A?

ME Super będzie prawidłowo pracował ze szkłami "A" pod warunkiem używania pierścienia przysłon. W pozycji "A" nie potrafi sterować przysłoną. Pzdr.
 

rychu  Dołączył: 08.10.2006
Cytuj
Czili A będzie pracował jak M
 

pawgra  Dołączył: 29.05.2008
Cytuj
rychu, yessir
 

dybon  Dołączył: 05.12.2007
Cytuj
rychu napisał/a:
Czili A będzie pracował jak M


Może jakiś plenerek, w przyszłym tygodniu mam szkolenie na rano, a czwartek, piątek wolne.
 

dybon  Dołączył: 05.12.2007
Cytuj
Jednak zawsze musi być jakieś ale.
Dziś założyłem film i taka oto przypadłość się ujawniła. Po naciągnięciu migawki, nie zawsze spust działał.
Różnie udawało się wyzwolić migawkę, najczęściej musiałem jeszcze raz ją naciągnąć, a czasem 2 albo 3 razy.
Rolka 36 klatek szybko się skończyła.
Na sucho, bez filmu, wygląda to w tej chwili tak że gdy aparat dłuższy czas nie jest używany dopiero po drugim naciągnięciu wyzwala się migawka, potem jadąc serią w małych odstępach czasu wyzwala zawsze po pierwszym naciągnięciu.
Po dłuższej przerwie znów muszę 2x naciągnąć.

Da się to ogarnąć, czy dać sobie spokój?
 

pawgra  Dołączył: 29.05.2008
Cytuj
dybon, problem opisywany na forum - poszukaj. Z tego co pamiętam, to naprawa w miarę prosta była
 

dybon  Dołączył: 05.12.2007
Cytuj
Znalezione, jutro zobaczę. :-B
 

Michciu76  Dołączył: 08.09.2010
Cytuj
Potrzebuję zastępcy dla mojego ME Super.
Generalnie powróciła do mnie fantazja zakupu jakiegoś dalmierza do stretu ale wziąłem do ręki mojego w miarę poręcznego ME Super i mi przeszło :-) Chciałbym jednak coś możliwie lekkiego i cichego.
Trochę pogrzebałem w necie i wypatrzyłem Chinona CE-4 i jego klona Revueflex AC2 - google podpowiada że Chinon jest w miarę cichą lustrzanką z dobrym wizjerem. Widzę też w rozsądnej cenie Pentaxa P30 którego miałem już dawno na oku.
Chciałbym aby puszka obsługiwała moją 50-tkę Pentax A f/1.7 i 35-tkę FA f/2.0.
 

MarWoj  Dołączył: 15.03.2007
Cytuj
Michciu76 napisał/a:
Widzę też w rozsądnej cenie Pentaxa P30


To zwróć uwagę na jego brata P 50. Trochę bardziej zaawansowany. Do obiektywów ze stykami w sam raz.
 

Michciu76  Dołączył: 08.09.2010
Cytuj
MarWoj napisał/a:
Michciu76 napisał/a:
Widzę też w rozsądnej cenie Pentaxa P30


To zwróć uwagę na jego brata P 50. Trochę bardziej zaawansowany. Do obiektywów ze stykami w sam raz.

A jeszcze mam pytanko jak wygląda głośność pracy lustra w Pentaxach? Lubię mojego ME Super ale jak czasem kłapnie to ludzie na ulicy się oglądają :mrgreen:
 

Generic  Dołączył: 09.11.2007
Cytuj
W sumie dużego doświadczenia nie mam. I każdy egzemplarz może być inny...
Ale tak z porównania ME, SuperA i MX to ME najlepiej brzmi. Nie wiem czy na pewno najciszej, ale jakoś tak najprzyjemniej.
Gąbkę tłumiącą lustro w jakim masz stanie?

Podobno Olympusy OM 1-4 są bardzo kulturalne, tylko trzeba by się w Zuiko do kompletu wyposażyć.


Swoją drogą widzę, że strasznie idą ceny wszystkiego w górę... Widocznie ja się fotografią tradycyjną zainteresowałem kiedy był "dołek" pomiędzy jej zmierzchem a renesansem dla nielicznych o-)
 

martinis  Dołączył: 01.03.2016
Cytuj
Michciu76 napisał/a:
Chciałbym jednak coś możliwie lekkiego i cichego.

Niestety P30 i jego inne warianty (P30n, P30t, P50), są zauważalnie większe od ME Super. W tej samej wielkości co ME Super, a bardziej zaawansowany będzie Super A, ale ciężko go tanio w dobrym stanie wyrwać.
 
Ryszard  Dołączył: 04.10.2006
Cytuj
Michciu76 napisał/a:
Lubię mojego ME Super ale jak czasem kłapnie
Oglądają się, bo to kłapnięcie to wyrafinowany dźwięk precyzyjnej mechaniki z "starych dobrych czasów". Wiadomo, że oceniamy subiektywnie, ale dla mnie ME-S to najbardziej tajniacki z moich Pentaksów. Wszystkie inne dźwięczą i szumią znacznie dłużej, a ten ma tylko jedno, krótkie, przyjemne pstryknięcie.

[ Dodano: 2018-02-07, 10:40 ]
Generic napisał/a:
Gąbkę tłumiącą lustro w jakim masz stanie?
Ta gąbka jest ponoć potrzebna żeby zmniejszyć wnikanie przypadkowego światła przez wizjer. Pamiętam wpisy tutejszych forumitów, co latami nie wklejali gąbki i jakoś im się lustro o matówkę nie rozbiło - więc to raczej nie to. Zresztą proponuję zrobić próbę na dłuższym czasie naświetlania. ME-Super większość hałasu generuje PO naświetleniu filmu.

[ Dodano: 2018-02-07, 10:42 ]
Ryszard napisał/a:
Do kieszeni: Canon G9 X
O, ten jest cichy. Naprawdę cichy. Dyskrecji trochę tylko przeszkadza kadrowanie na zombie... ;-)

[ Dodano: 2018-02-07, 10:49 ]
martinis napisał/a:
Super A, ale ciężko go tanio w dobrym stanie wyrwać
Pora zaakceptować, że stare pleśniaki mogą wymagać wkładu finansowego, który przewyższa ich rynkową wartość. Sam obiecałem swojemu ME-Super wyjazd do sanatorium... ;-)
Hasło roku: Tanio już było :evilsmile:
 

TM_Mich  Dołączył: 08.09.2009
Cytuj
Myślałeś o MX-e?
Bardzo fajny i sprytny korpus.
 

Michciu76  Dołączył: 08.09.2010
Cytuj
Generic napisał/a:
W sumie dużego doświadczenia nie mam. I każdy egzemplarz może być inny...
Ale tak z porównania ME, SuperA i MX to ME najlepiej brzmi. Nie wiem czy na pewno najciszej, ale jakoś tak najprzyjemniej.
Gąbkę tłumiącą lustro w jakim masz stanie?

Podobno Olympusy OM 1-4 są bardzo kulturalne, tylko trzeba by się w Zuiko do kompletu wyposażyć.


Swoją drogą widzę, że strasznie idą ceny wszystkiego w górę... Widocznie ja się fotografią tradycyjną zainteresowałem kiedy był "dołek" pomiędzy jej zmierzchem a renesansem dla nielicznych o-)

Gąbka jest w dobrym stanie, poprzedni właściciel przed wysłaniem wykonał drobny serwis i wszystko działa.
Tak ceny lecą... ale z tego co zauważyłem ludzie trzymają nieużywane sprzęty, nawet po wujkach, dziadkach chyba tylko dlatego że jest moda na retro.
TM_Mich napisał/a:
Myślałeś o MX-e?
Bardzo fajny i sprytny korpus.

Tak ale trochę kosztuje i dalej to prawie ten sam korpus.


A co z tym wymienionym Chinonem CE-4 vs Revueflex AC2?? Podobno b. kulturalne aparaty a Revueflexy są często w świetnym stanie. To ma być też zapasowy aparat w razie czegoś - inny film, awaria.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach