adi24-78  Dołączył: 11 Lis 2010
No nic nie ma co się spierać szkoda ze nie ma wbudowanego i zobaczymy co zrobią
 

Samp  Dołączył: 23 Kwi 2006
Nowy firmware 1.31 wprowadza nowy profil JPEG – „SATOBI”. Przy okazji bardzo ciekawa stronka o profilach JPEG: https://www.ricoh-imaging...s/custom_image/
(porównując z https://www.ricoh-imaging...s/custom_image/ można się nauczyć, że „Vibrant” to MIYABI 8-) )

Zapowiedziane też nowe firmware 1.60 dla K-1 oraz 1.30 dla K-1 II z ww. profilem.
 
adi24-78  Dołączył: 11 Lis 2010
Czekam na wersje 1.40 :-) ale tą już tez wgrałem
 
Markus  Dołączył: 21 Mar 2007
DCU też powinni zaktualizować oraz firmware do K-70...
 
adi24-78  Dołączył: 11 Lis 2010
co do DCU to powinni coś nowego w końcu zrobić bo to już zabytek :-)
 

Samp  Dołączył: 23 Kwi 2006
Pojawił się test nowego Astrotracera w wersji beta. Wygląda na to, że działa.
https://www.pentaxforums....cing-works.html

Moim zdaniem uzupełnia to największy „brak” tego korpusu, kosmiczna niespodzianka. Ekstra.
 
adi24-78  Dołączył: 11 Lis 2010
Na wiosen przekonamy się jak to będzie działać.
Poraz kolejny Pentax pokazuje ze jest pionierem w ciekawych rozwiązaniach
 

foto  Dołączył: 03 Maj 2013
Pojawił się dodatkowy rabat i teraz jest - 1000

https://www.facebook.com/PentaxRicohPolska
 

Apas  Dołączył: 26 Sty 2007
Cóż - nadejszła wiekopomna chwila... K-3III to pierwszy aparat Pentaksa filmujący w 4k, więc czas było się temu przyjrzeć, jako że jestem zwierzęciem filmującym. Konkluzje:
1. Ergonomia. K-3 III to pod względem ergonomii GENIALNY sprzęt - dla fotografa. Dla filmowca, niestety nie... Największą bolączką jest oczywiście brak gibanego ekraniku, co przy całkowicie bezużytecznym w trybie filmowym wizjerze - stanowi dość poważny problem. Praca na gimbalu czy choćby ze statywu przy panoramowaniu, jakakolwiek praca pod 'ciekawszym' kątem - może być problematyczna. Kontrola ekspozycji - zależnie od wybranego trybu - odbywa się za pomocą jednego do trzech kółek sterujących i po pewnym przyzwyczajeniu jest akceptowalna - o ile pogodzimy się ze 'skokową' pracą nastaw i do tego dosyć głośną - piszę o przymykaniu przesłony w obiektywach z popychaczem.
2. Ustawianie ostrości - działa automatycznie przed rozpoczęciem zapisu, również ręcznie można ją ustawić korzystając z funkcji Focus Peaking, ale gdy zaczniemy zapis - jest ona nieaktywna, więc kompletnie nieprzydatna. Biorąc pod uwagę ekran osadzony 'na sztywno' - wszelkie zmiany planu ostrości podczas ruchu kamery to loteria, o ile nie ustawimy sobie wcześniej wartości na pokrętle follow-focusa i nie podziałamy 'na czuja'. Ostrzenie ciągłe w czasie zapisu jest ponoć możliwe z niektórymi obiektywami, ale nie działa z żadnym z tych, które ja posiadam...
3. Dźwięk - wbudowane mikrofony zbierają dobrze dźwięk z pierwszego planu, aczkolwiek filtr 'przeciwwiatrowy' wycina basy, nie bardzo przy tym wycinając wiatr... Dźwięki o niższej częstotliwości z dalekiego tła też są zbierane bardzo dobrze, w efekcie czego mamy dźwiękowy pasztet, choć w scenariuszu gdy 'gadająca głowa' wypełnia nam plan a tło nie jest nadmiernie głośne - dźwięk powinien być nagrany akceptowalnie. Problem rozwiązuje wejście na mikrofon i słuchawki: podczas testu grałem dźwięk zarówno na rekorder Tascama na sankach aparatu ze 'zrzutem' sygnału na wejście mikrofonowe aparatu, jak i po mikrofonie podpiętym bezpośrednio do K-3 III i było okay (w wersji z rekorderem nawet rzekłbym że całkiem dobrze, ale nie każdy będzie przecież dokupywał sound recorder do aparatu...).
4. Jakość obrazu. Cóż - jest ubogo. Mój typowy filmowy workflow to jest zapis materiału 4k 4:2:2 All-Intra 10 bit (UHD) i obróbka w tej jakości, z ewentualnym późniejszym downscalingiem do FHD jeśli materiał tego wymaga, już na etapie eksportu. Pracując z K-3 III mogę o tym zapomnieć - 4k UHD jest dostępne, ale po pierwsze dość mocno skompresowane (o All-Intra nie ma mowy), po drugie z cropem, po trzecie wreszcie - tylko w 24 kl/s albo 30 kl/s. Brak możliwości wyboru częstotliwości 50/25 Hz dla systemu oczywiście może oznaczać problemy przy pracy ze sztucznym światłem, w zastanym nie powinno dziać się nic złego, jednak wybór bardziej europejskiego standardu bardzo by się przydał. Pomijając powyższe sam obrazek jest... akceptowalny, i nic ponad to. Szum pojawia się dość szybko, tolerancja na przepalenia jest niewielka, zatem Pentaksem K-3 III warto filmować z ekspozycją ustawioną 'w punkt' - tym bardziej, ze aparat nie oferuje żadnych profili obrazu ułatwiających korekcję koloru czy ekspozycji w postprodukcji.
Podsumowując - tak, K-3 III to jest zdecydowanie aparat dla fotografów, nie dla filmowców. Owszem, jeśli robimy tylko zdjęcia i z jakichś powodów najdzie nas ochota na króciutki filmik na YT - to da się go nakręcić Pentaksem, ale dokładnie tak samo da się go nakręcić... każdą w miarę nowoczesną komórką. Przewaga wymiennych szkieł jest w tym przypadku niewielka, bo do poważniejszego dokumentu przyrodniczego, gdzie moglibyśmy wykorzystać dłuższe obiektywy albo szkła makro - jakość obrazu oferowanego przez K-3 III jest jednak trochę zbyt słaba.
PS. Przyszło mi właśnie do głowy, że dla fotografa prosowego pracującego K-3 III, który chciałby przygotowywać proste newesy dla lokalnej kablówki/kanału informacyjnego na YT, to co oferuje 'kaczyca' będzie wystarczające: da się tym spokojnie nagrać ze statywu statyczne 'setki', stand-upy, przebitki i typowe 'wypełniacze' pod offa, wystarczy mikrofon, słuchawki i statyw z głowicą olejową. Oczywiście wszystko musi być grane w zastanym, bo przy sztucznym świetle wyskoczy problem z częstotliwością... :evil:
 

Cree  Dołączył: 22 Wrz 2009
Pytanie mam do użytkowników K3 III (i nie tylko) o to czy współpraca tego korpusu z obiektywami:
- DA 18-55 F3.5-5.6
- DA 70mm F2.4 (wersja nie HD)
- DA 40mm F2.8 (wersja nie HD)
da w ogóle lepszej jakości obrazowanie w porównaniu do K5 II?
Szczególnie obawy mam co do kita czy przypadkiem nie jest za "słabym" szkłem do tego korpusu.
 
adi24-78  Dołączył: 11 Lis 2010
Myślę ze troszkę jakościowo będą lepsze bo mamy nową matryce i to BSI
Ale co do ostrości zdjęć to nic się nie zmieni.
Kity Pentax-a to są jedne z najlepszych kitów na rynku :-) ale mogę bardzo polecić Pentax 16-85 super szkiełko i jak na tą klasę to super ostre
 
radek_m  Dołączył: 21 Lis 2007
jeszcze nie porównywałem 16-85 i kita z czasów k10. Po prostu of kiedy mam ten pierwszy, kit leży w szufladzie, Nawet z K10 go właściwie nie odpinałem ;-) . To bardzo wygodny spacer zoom.
 

Rivelv  Dołączył: 17 Sie 2008
ja tam sobie chwalę bardzo 16-85
 

zuka68  Dołączył: 31 Maj 2010
Rivelv napisał/a:
ja tam sobie chwalę bardzo 16-85


Właśnie się zastanawiam czy nie sprzedać S 18-35 i S 17-70 i nie sprawić sobie tego szkiełka... Na wycieczki będzie jak znalazł :-)
 

Apas  Dołączył: 26 Sty 2007
Cree napisał/a:
Pytanie mam do użytkowników K3 III (i nie tylko) o to czy współpraca tego korpusu z obiektywami:
- DA 18-55 F3.5-5.6
- DA 70mm F2.4 (wersja nie HD)
- DA 40mm F2.8 (wersja nie HD)
da w ogóle lepszej jakości obrazowanie w porównaniu do K5 II?
Szczególnie obawy mam co do kita czy przypadkiem nie jest za "słabym" szkłem do tego korpusu.

W tym zakresie, w jakim za obrazek odpowiada sensor i jego implementacja - tak. W tym zakresie, w jakim - zależnie co i jak fotografujesz - jakość obrazka może zależeć od szybszego, dokładniejszego i mniej błądzącego AF - też. Dla mnie różnica pomiędzy K-5 (pierwsza wersja) a K-3 III w jakości obrazka jest zauważalna na każdym szkle, którego używam, może z wyjątkiem kilku naprawdę starych manuali, i to raczej nie z tych 'kultowych', na których wysokorozdzielcza matryca wywarła negatywny wpływ - zwyczajnie nie dają rady, choć na K-5 jeszcze dawały... Na nowszych szkłach - nie to, żeby była przepaść, bo K-5 jak na czas premiery daje obrazek, który wtedy zachwycał a i dziś się broni, jednak widać postęp w technologii, większą rozdzielczość, więcej szczegółów a i brak filtra AA także wpływa dodatkowo na szczegółowość zdjęcia (przy tym, co głównie focę mora nie jest problemem z reguły). IMHO - warto, ale musisz to sobie przekalkulować przez kilka kwestii: czy naprawdę musisz mieć nową puszkę, jeśli tak - to czy cena K-3 III jest warta dla ciebie tego, co zyskujesz. Dla mnie wybór był prosty, bo miałem coraz częstsze problemy z K-5, który zwyczajnie, po objechaniu ze mną połowy świata i katowaniu od atlantyckich sztormów po monsuny w azjatyckiej dżungli - najnormalniej w świecie zaczął zaliczać zgon, choć teraz, jako zasłużony emeryt - wciąż czasem robi zdjęcia jako druga puszka, gdy nie mogę lub nie chcę zmieniać szkieł, a potrzebuję dwóch.
Co do kita - chyba mam gdzieś jedną sztukę w jakiejś szufladzie, jak znajdę to mogę Ci podesłać kilka próbek. Dziś już nie dam rady, ale jeśli podeślesz mi priva z przypominajką, to jutro po pracy mogę coś tam pstryknąć (o ile znajdę szkło...)
 
adi24-78  Dołączył: 11 Lis 2010
Na prawdę polecam to szkło uniwersalny przedział ogniskowych. Szybki AF i jest wodoodporny a kit niestety nie
I uważam ze do k-3 Mark III ten obiektyw będzie lepszym zestawem niż ten stary obiektyw kitowy
 

Cree  Dołączył: 22 Wrz 2009
Apas, Dziękuję za porady. Moja K5II ciągle żyje, ale mam apetyt na lepszy AF. W jakimś stopniu K5II mnie pod tym względem ogranicza.
Przypominajka na PW leci.
 

Cree  Dołączył: 22 Wrz 2009
adi24-78, Ja mam kita uszczelnionego.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Kit uszczelniony był z wersjami jednocyfrowymi.
 

JacekK  Dołączył: 08 Wrz 2008
Mam "kita" pierwszego i WR. Ten ostatni zauważalnie lepszy optycznie. nie tylko uszczelniony.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach