alekw napisał/a:ale to jest IMHO kwestia drugorzedna
"Available light is any damn light that is available..." W.E. Smith
blog | 4x5" 6x6 6x7 24x36 | soczewki & pinhole | iPh
tref napisał/a:Dlatego fotografia jest piękna, bo jest sztuką subiektywną. Przy czym trzeba wiedzieć, po co się migawkę wyzwala, nawet jak ktoś robi 200 zdjęć dziennie.
CytatAle przełknięcie gniotów w galeriach jest awykonalne. Kuratorzy - do roboty
alekw napisał/a:Moze jedyna roznica jest taka, ze przelkniecie 360 gniotow na papierze jest latwiejsze niz 3000 na kompie.
"Available light is any damn light that is available..." W.E. Smith
blog | 4x5" 6x6 6x7 24x36 | soczewki & pinhole | iPh
Kosmo napisał/a:alekw napisał/a:ale to jest IMHO kwestia drugorzedna
IMHO również, ale przyznasz, że prawidłowy dobór do rodzaju fotografii ułatwia jej wykonanie?
wojtekk napisał/a:Ja przełykam i idę se książkę do biblioteki obejrzeć.
Kosmo napisał/a:
Wyprodukowanie 360 fotografii na papierze jest O WIELE BARDZIEJ CZASOCHŁONNE i ENERGOCHŁONNE niż 3.000 na kompie
Dlatego analog uczy szacunku dla selekcji. Chyba właśnie to Rolke chciał powiedzieć.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
Kosmo napisał/a:Wyprodukowanie 360 fotografii na papierze jest O WIELE BARDZIEJ CZASOCHŁONNE i ENERGOCHŁONNE niż 3.000 na kompie
alekw napisał/a:Oddawalem filmy do labu i po godzinie mialem odbitki
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Nieprawda, a dokladniej nie zawsze. Duzo szybciej zrobilbym 360 odbitek 8x10 w ciemni, z indywidualnym maskowaniem, niz przebil sie przez obrobke i druk 3000 rawow.
I nie chodzi mi tu o szybkosc technologii, ale opoznienia decyzyjne.
wojtekk napisał/a:Tak się zastanawiam, czy to trochę nie poprzez pryzmat tego, że od dawna cyfry nie dotknąłeś.
wojtekk napisał/a:Biorąc pod uwagę, że coś nie widzę Ciebie wracającego z wycieczki z 3000 rawów, tylko z ich małą, od razu cacy ilością...
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:A ja sie widze. Jak tylko dorwe cyfre, doje bez opamietania.
alkos napisał/a:Kosmo napisał/a:Wyprodukowanie 360 fotografii na papierze jest O WIELE BARDZIEJ CZASOCHŁONNE i ENERGOCHŁONNE niż 3.000 na kompie
Nieprawda, a dokladniej nie zawsze. Duzo szybciej zrobilbym 360 odbitek 8x10 w ciemni, z indywidualnym maskowaniem, niz przebil sie przez obrobke i druk 3000 rawow.
I nie chodzi mi tu o szybkosc technologii, ale opoznienia decyzyjne.
"Available light is any damn light that is available..." W.E. Smith
blog | 4x5" 6x6 6x7 24x36 | soczewki & pinhole | iPh
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Mi w ciemni na gotowa odbitke idzie teraz ze trzy minuty myslenia, pol naswietlenia i poltorej wolania z utrwalaniem Czasem robie druga dla poprawki maskowania.
"Available light is any damn light that is available..." W.E. Smith
blog | 4x5" 6x6 6x7 24x36 | soczewki & pinhole | iPh
"Available light is any damn light that is available..." W.E. Smith
blog | 4x5" 6x6 6x7 24x36 | soczewki & pinhole | iPh
Kosmo napisał/a:Sytuację uratowała fotografia tradycyjna. Dla mnie daje ona tyle:
- nie rozpraszam się podglądając ujęcie
- nie trzaskam dużo fot, przez co mam łatwiej z edycją
- działa wyobraźnia, nawet po zrobieniu zdjęcia
- mniej mam do przeszukiwania w archiwum...
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:efekty z grubsza takie jakie chcę, bez godzin w PS.
daśko napisał/a:
Obrabianie w PS czy innych kombajnach produkuje grafike zamiast fotografii.
(Ale czy ja się znam )
Pentax K3-II + DA 55-300 + DA 35 mm f/2,4 AL + Sigma 10-20 F4-5.6
Ogólnie rzecz biorąc tak, chociaż granica może być tu bardzo niekreślona/płynna, rzekłbym intuicyjna nawet. I nie chodzi mi tu o korygowanie błędów sprzetu czy fotografujacego, ale o obróbkę jak sam to wskazałeś np. podkręcanie kolorków itp.Jeżeli będzie to zmieniało zastaną rzeczywistość to czy nie będzie to grafiką a nie fotografią?pinio27 napisał/a:Czy podkręcanie kolorków, kontrastu, ostrości, korygowanie balansu bieli to od razu produkowanie grafiki?
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
jorge.martinez napisał/a:Chodzi mi o to, że żeby osiągnąć klasyczny klimat kliszy z pliku cyfrowego dużo się trzeba napracować.
Dlatego lepiej od razu robić analogowo.
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl