FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Wreszcie😊
ciekawe jak na wydrukach

Po raz kolejny miałem tak że po naciśnięciu spustu aparat lub obiektyw zaczyna bzyczeć ale inaczej niż odgłos ustawiania ostrości i nie można zrobić zdjęcia. Jak przełączam na mamual focus to wtedy można zrobić zdjęcie.
po dwukrotnym wyłączeniu i włączeniu aparatu nie minęło, zmiana obiektywu nie pomogła. Po następnym włączeniu już było ok.
Macie pomysł co się dzieje, miał ktoś coś takiego w innym aparacie?
Nie moge sobie pozwolić na wysyłanie aparatu do serwisu i czekanie nie wiadomo ile
 

dybon  Dołączył: 05 Gru 2007
Smutne to...
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
FraZa napisał/a:
po dwukrotnym wyłączeniu i włączeniu aparatu nie minęło, zmiana obiektywu nie pomogła. Po następnym włączeniu już było ok.
Lepiej na moment wyciągnąć akumulator...
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Może to być jakiś softwareowy błąd? Zaktualizowałem do nowego
Czy to coś mechanicznego? Silnik af? Styki?
Zwykle z gripem robię, nie wiem czy wyjęcie baterii z gripa coś da, niby mam ustawiony grip jako pierwsze zasilanie. Musiałbym go odkręcać i wyjmować baterię z body
 

matzll  Dołączył: 28 Lis 2014
https://www.youtube.com/watch?v=QIVfRji8JMM

Recenzja K-1 od Tony Northrup. Chyba bardzo uczciwa.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
matzll napisał/a:
Chyba bardzo uczciwa.
Nie powiedziałbym.

1. Wybór szkieł - 12 pełnoklatkowych szkieł, 15 tych, które oficjalnie kryją FF i mają pełnoklatkową korekcję, natomiast kryjących i używalnych jest 20 z tych aktualnie produkowanych - Tony mówi o 8 "optimized for digital", co w praktyce znaczy niewiele. Jeśli porównujemy to z wyborem w C i N, to też trzeba mówić o tych w aktualnej ofercie i nie, wtedy nie jest to "hundreds", jak twierdzi Tony. Jeśli włączymy w porównanie również szkła producentów niezależnych i starsze szkła Pentaksa (nie, nie wszystkie są "mnie ostre", to zależy od konkretnego obiektywu), to nagle okaże się, że wybór nie jest aż tak mały, jakim próbuje uczynić go autor, robiąc takie porównanie.

2. Wybór szkieł UWA - owszem, jeśli ograniczy się tylko do najnowszych Pentaksów, to tak to będzie wyglądało, ale zapomniał, że taki Rokinon (czyli Samyang), też występuje w wersji K, nie wspomniał o ultraszerokokątnych Sigmach, czy starszych ultraszerokokątnych Tamronach. Tak, wybór jest mniejszy, ale nie aż tak mały, jak sugeruje.

3. Seria - 25 JPG w buforze, to bzdura, wszystkie testy temu przeczą i mówią o około 90-ciu JPG-ach. Co zrobił Tony, to prawdopodobnie zostawił włączoną korekcję szkieł dla JPG, wtedy K-1 zwalnia po 20-stu kilku klatkach, w zależności od karty. I zdecydowanie nawet bufor dla RAW jest w stanie dotrzymać kroku w przypadku "szybkiego portretu", który to styl opisywany jest w dalszej części.

4. Autofokus - punkty są skupione w środku minimalnie tylko bardziej niż te w D810 (odpowiadają ~skupieniu w D750), czyli jest wyraźnie lepiej z kryciem kadru niż np. w D610. Wybór punktów może odbywać się wielokierunkowym wybiarakiem, co wcale nie jest takie niewygodne jak sugeruje lub automatycznie, w trybie śledzącym. Co do szybkości i celności - wątpię, by użył optymalnych ustawień, skoro męczył się wybierakiem. Szkło nie powinno być tu ograniczeniem bo wygląda, że użył DFA*, pytanie, czy użył choćby limitera i jak ustawił priorytety i funkcję "hold".

5. ISO - póki co nikt nie potwierdził działki różnicy w rzeczywistej czułości, obawiam się zresztą, że autor ma nikłe pojęcie o tym, czym jest rzeczywista czułość i jak określane jest ISO.

6. Ceny - porównywanie K-1 ze szkłami, na których, mimo wszystko, jest logo Pentax i za których działanie firma bierze odpowiedzialność, z Nikonem i Canonem ze szkłami Tamrona, jest delikatnie mówiąc nieuczciwe, pomijając już, że DFA*70-200, to nie jest konstrukcja Tamrona i powinna być porównywana wyłącznie z systemowymi odpowiednikami. Porównywanie sprzętu nowego z używanym, to tym bardziej przegięcie - na tej zasadzie można dojść do dowolnych wniosków. Porównujmy porównywalne.

I jeszcze kilka niekoniecznie a propos K-1:

7. Stabilizacja - wywody, że oparta na ruchach matrycy jest zawsze lepsza, są zwyczajnie nieprawdziwe.

8. Padające karty - używam kart pamięci różnego typu już ponad 15 lat, rzadko kiedy zdarza się by dobrej klasy karta padła sama z siebie. Nie mówię, że to niemożliwe, ale na tyle rzadkie, że nie ma co straszyć ludzi, że to nieuniknione.
 

x4rd  Dołączył: 07 Mar 2012
jaad75 myślę, że celowo pewne rzeczy uwypuklił aby mieć wyświetlenia jak i po to aby się odegrać na brak reakcji na prośby o egzemplarz testowy.

Poza tym zgadzam się ze wszystkim co napisałeś.
 
teta  Dołączył: 28 Kwi 2006
Cytat
. Wybór szkieł UWA - owszem, jeśli ograniczy się tylko do najnowszych Pentaksów, to tak to będzie wyglądało, ale zapomniał, że taki Rokinon (czyli Samyang), też występuje w wersji K, nie wspomniał o ultraszerokokątnych Sigmach, czy starszych ultraszerokokątnych Tamronach
No dobrze, ale jak to się ma do do tych wszystkich wypowiedzi, że Pentax nie musi oglądać się na firmy niezależne po wpadce z niepasującymi obiektywami Sigmy do K1?
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
teta, bo jeśli po jednej stronie mówi się o szkłach producentów niezależnych również, to powinno się powiedzieć, że do Pentaksa też kilka takich istnieje. Sytuacja została przedstawiona tak, jakby do Pentaksa można było podpiąć tylko DFA15-30, jeśli chce się mieć ultraszeroki kąt.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
OK, szukam teraz ultraszerokiego kąta z af do K-1 - poza 15-30/2.8 coś jest dostępnego sensownego poza słabą cosiną 19-35? Ja nie widzę
 

michal5150  Dołączył: 17 Sie 2007
Średni FAJ 18-35. Na pentaxforums jest kilka opinii dotyczących tego szkła w połączeniu z K-1.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Miałeś wyżej - 12-24 Sigmy, poza tym masz np. 14/2.8, 15-30/3.5-4.5 i 17-35/2.8-4 Sigmy i podobne 17-35 i 14 Tamrona. Z UWA Pentaksa masz tylko stare FA20/2.8, wspomniany już chyba FAJ18-35 i FA20-40.
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Tokina 20-35 jeszcze.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
No właśnie, średni. Klasy kita. Ciekawe za ile można kupić? I czy w ogóle? w Polsce nie ma obecnie
Cena 15-30/2.8 jednak jest zbyt wysoka, zwłaszcza że rzadko używam takich szerokich ogniskowych. Brakuje dobrego szerokiego kąta w cenie 2 razy mniejszej niż 15-30. Ale nie żebym narzekał na pentaxa :) Pewnie coś wypuszczą. Tyle że mi jest teraz potrzebny
Bardziej byłem nastawiony na pentaxa 24-70/2.8 ale kupiłem tamrona 28-75/2.8 i naprawdę jest ok i dopóki nie zobaczę porównania tych obiektywów nie będę o pentaxie myślał

[ Dodano: 2016-06-21, 21:40 ]
jaad - dzięki, który byś polecił? Bo dopiero zacznę czytać opinie a to czasochłonne
 

michal5150  Dołączył: 17 Sie 2007
FraZa napisał/a:
Brakuje dobrego szerokiego kąta w cenie 2 razy mniejszej niż 15-30

FA 20-35 f4.0. Od czasu do czasu pojawia się na ebay'u.
 

gezeb  Dołączył: 26 Maj 2007
Ultraszeroko 2 razy tańszy od 15-30? Jest ale 4 razy tańszy Samyang 14.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Właśnie - czy af w takich szerokich kątach jest bardzo ważny? Tylko przy dużych otworach przysłony?
Nurtuje mnie to ostatnio, bo wiadomo że samyang to najlepszy wybór (tylko dystorsja za duża i nie wiem czy do pokonania w obróbce?)
 

gezeb  Dołączył: 26 Maj 2007
Af w takim obiektywie jak dla mnie zbędny, zapamietać raptem trzy pozycje na pierscieniu ostrosci. Dystorsja nie taka znów duża, inna sprawa że można to skorygować, pamietając przy kadrowaniu żeby zostawić zapas. Przykład dystorsji, specjalnie "równałem" do bramki po lewej stronie a nie do budynku żeby zobaczyc jak to wyjdzie i moim zdaniem nie ma problemu. Zdjecie wywołane do jpega bez korekcji.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Ok, a jak np. na koncercie, evencie jak jest ciemno i użyjesz 2.8, mało czasu na ustawienie ostrości - czy wtedy da siè złapać ostro używając tych trzech ustawień o których piszesz?
 

gezeb  Dołączył: 26 Maj 2007
Takim obiektywem to nie wiem, szkoda mi ludzi:)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach