JackDeJack  Dołączył: 21 Gru 2007
Zahra napisał/a:
Pozostało mi zrobić to manualnie, patyczkiem do uszu, ale się boję że coś uszkodzę... Nie mam chirurgicznych rączek
Matrycę naprawde trudno porysować. Patyczki "mięsiste" wystarczą - używać tylko jednej strony (drugą możesz dotknąć ręki i jakiś tłuszczyk sie dostanie.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
Kupiłem juz prawie 2 lata temu obiektyw Pentax FA 35/2. Wszystko fajnie tylko na największych przysłonach zwłaszcza w świetle dziennym ma znaczny BF. Kupowałem go w Aster foto na Pradze. Gwarancji jeszcze ponad miesiąc zostało
Pytanie - jak wygląda procedura gwarancji - ile trwa taka naprawa, czy chcą też aparat, itp?
Czy to w ogóle ma sens?
BF zauważyłem z 3 aparatami więc to na pewno kwestia szkła
 

sculptor  Dołączył: 20 Maj 2008
FraZa, najlepiej zadzwoń i pogadaj z kimś z serwisu. Na pewno będą chcieli przykładowe zdjęcia i dokładny opis zjawiska. Ale szczegóły to Ci wyjaśnią telefonicznie.
Aha. Nie zrażaj się jak odbierze jakiś "mało kompetentny serwisant". Zauważyłem, że wiele zależy od tego z kim rozmawiasz. Ja za pierwszym razem trafiłem na jakiegoś lenia, ale za drugim już inny Pan Serwisant był bardzo rzeczowy i uprzejmy.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
dzięki, właśnie rozmawiałem z w miarę kompetentnym gościem z apollo - twierdzi że z takim zjawiskiem się nie spotkał w tym obiektywie. Sugerował że to kwestia aparatu. Ale z innymi obiektywami nie ma problemu zarówno w k-xie jak i w Dl-u. Wcześniej próbowałem w Dl-u w menu serwisowym ustawić ale albo było dobrze z 35/2 albo z 50/1.4 i innymi obiektywami, a teraz w k-xie nie ruszałem menu serwisowego.
Z K10 było taki sam BF, więc to na pewno kwestia obiektywu
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Chyba musisz po prostu oddać obiektyw z body do kalibracji/naprawy opisując problem i podkreślając, że z innymi obiektywami, w tym z 50/1.4, jest dobrze.
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
a jak używam 2 body? :-)

pojadę z oboma plus 50-tka i zobaczymy
ale dwóch nie oddam !
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Jeśli na obu body masz tak samo to wyślij z podstawowym.
 
j@m@l  Dołączył: 05 Lip 2010
Witam !!

Jako że szukam od jakiegoś czasu zestawu
Pentax K-X
DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II
DA 50-200 mm f/4-5.6 ED

obdzwoniłem już trochę sklepów i między innymi pytam o Polską drukowaną instrukcję oraz gwarancję, tylko w jednym sklepie powiedzieli bez kręcenia że jest polska gwarancja i polska drukowana instrukcja,a pytam dlatego że chciałbym mieć 24 miesiące bezproblemowej gwarancji.

Poniżej cytat ze strony głównego dystrybutora Pentaxa na Polskę ,szczególnie niepokojąca jest druga część.

Cytat
Dla gwarancji Apollo Electronics (oficjalny dystrybutor Pentax w Polsce).
Gwarancja 24 miesiące. Bezpłatna naprawa, na podstawie wypełnionej karty gwarancyjnej Apollo Electroniocs Sp. z o. o. oraz kopii dowodu zakupu. W przypadku uszkodzenia należy dostarczyć sprzęt bezpośrednio do naszego serwisu firmą dhl na koszt Apollo Electronics. Nasz numer klienta dhl 1203818.

Dla gwarancji międzynarodowej Pentax.
Zakup po za granicami kraju/sklep internetowy. Gwarancją 12 miesięcy. Bezpłatna naprawa, na podstawie wypełnionej karty gwarancyjnej Pentax lub dowodu zakupu. W przypadku uszkodzenia należy dostarczyć sprzęt bezpośrednio do naszego serwisu (na swój koszt).
W przypadku uszkodzenia głównego układu elektronicznego, sprzęt wysyłany jest do centralnego serwisu Pentax w Hamburgu. Przesyłka do Pentax Hamburg jest płatna, 80 EURO Koszt przesyłki pokrywa użytkownik (zgodnie z warunkami gwarancji Pentax)


Większość sklepów internetowych dyskretnie ukrywa fakt posiadania sprzętu z innej dystrybucji niż oficjalna,

Cytat
tak ,tak jest polska instrukcja jest ,no jest na pewno ,zaraz sprawdzę i Panu powiem ..... no jest ......na płycie

po dalszym drążeniu okazuję się że karta gwarancyjna jest np Holenderska ,a to oznacza rok gwarancji i może jeszcze kosztów.

Próbowałem dodzwonić się do Apollo ale nie idzie ,albo nikt nie odbiera ,albo podnosi słuchawką i odkłada ?? tak to przynajmniej wygląda.

Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat ,czy ktoś może ma jakieś doświadczenia w tym temacie .

Pozdrawiam
 
Zahra  Dołączyła: 21 Kwi 2010
Oto kopia ze strony pentaxa w UK:
(akurat UK bo jestem w IRL i próbowałam się dowiadywać jak by wyglądało to)

Returning your camera to Pentax for repair

To get warranty service, you must package your Pentax product carefully and send it (postage paid and insured) to the following address:
.....

Please send the following items along with your product:
A copy of your dated proof of purchase (e.g. sales receipt). This is required for all warranty repairs, otherwise we will send you a repair estimate.
A note explaining the problem. Please include your address and day-time phone number.
Any accessory items (lens, batteries, etc.) related to the product.
Any sample negatives and prints or slides showing the problem.
Our Average warranty repair time is approximately 5 working days (dependent on spares availability) from the day we receive your product, not including return delivery time.

If your one year warranty period has expired, or if the repair is not covered under the terms of this warranty, we will send you a free repair estimate for your approval. Upon your approval of the estimate (and payment in full), your product will be put in line for repair. Repair time is approximately 5 working days (dependent on spares availability) after approval of an estimate. Approvals may be given by phone, with payment by Master Card or Visa. If you do not wish to proceed with the estimate, a variable fee will be charged to cover shipping costs back to the customer.

Więc napewno:
- 1 rok
- wystarczy dowód zakupu, nie ważne jaka karta gwarancyjna
- na własny koszt (aczkolwiek 80euro moim zdaniem zawyżone, warto się dowiedzieć czy w przypadku konieczności wysyłki do Hamburga, można to zrobić samemu, wówczas koszt z pewnością będzie niższy)
Ale niestety tak to wygląda...

Tu jest wykaz wszystkich serwisów w europie: http://www.pentax.co.uk/en/repaires_europe.html
Może warto więc przy takiej gwarancji skorzystać z innego serwisu niż Apollo.

Ja swój K-x zakupiłam tutaj:
http://www.fotoexpert.pl/...8-55-DAL-50-200
Nie mam wszystkich dokumentów w IRL, rodzice wysłali mi paczką tylko to co potrzebne, ale na pewno mam polska drukowaną książkę - instrukcję no i piszą że 24 miesiące, więc pewnie w tym sklepie jest OK. Za parę dni będę w polsce więc potwierdzę, jak wygląda karta gwarancyjna (pamiętam, że mama mówiła, że nie ma sensu wysyłać bo to na polskę, więc tu mi nie będzie potrzebna).

To tyle :)
Pozdrawiam
 
dawidlbn  Dołączył: 10 Kwi 2012
Witam wszystkich,
Jestem nowy i jest to moj pierwszy post, postanowiłem przyłączyć się do tematu ponieważ mam problem. Dnia 2012-03-11 kupiłem aparat PENTAX K-R w sieci sklepów EURO. Po kilku dniach z zabawą aparatu przestała działać wbudowana lampa błyskowa, w związku z tym dnia: 2012-03-16 zgłosiłem reklamację na zakupiony aparat. Sprzedawca zapewniał, że aparat wróci do mnie w ciągu 3 tygodni. W ciągu 3 tygodni nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od sprzedawcy, dlatego udałem się tam ponownie w celu wyjaśnienia sprawy. Sprzedawca powiedział, że aparat trafił do serwisu 2012-03-21 i nie potrafił mi za bardzo pomóc, kazał czekać cierpliwie i dał mi numer do serwisu znajdującego się w Warszawie (nazwa to APOLLO z tego co pamiętam) i powiedział, że mogę tam zadzwonić i się zapytać o aparat (nie zrobiłem tego ponieważ stwierdziłem, że to sprzedawca powinien tam zadzwonić w tej sprawie) Czy ktoś z Was może mi doradzić co mogę zrobić w tej sytuacji? jak długo mogą trzymać mój aparat w serwisie? Sytuacja naprawdę irytującą mocno, aparat miałem zaledwie 5 dni i już zdążył się zepsuć (prawdopodobnie sprzęt był wadliwy od samego początku).
pozdrawiam
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Szybciej byłoby samemu wysłać do serwisu, ale skoro zrobiłeś jak zrobiłeś to najszybciej dowiesz się co ze sprzętem bezpośrednio w serwisie.
 

Lento Violento  Dołączył: 13 Kwi 2010
dawidlbn, W Twoim przypadku kluczowe jest na co powołałeś się w piśmie skierowanym do sprzedawcy (w tym przypadku Euro), o ile takie pismo oczywiście sprzedawcy wręczyłeś. Jeżeli powołałeś się na gwarancję to niestety musisz czekać, jeżeli na niezgodność towaru z umową, a sprzedawca w przeciągu 14 dni nie dał Ci żadnej odpowiedzi, to sprzedawca musi spełnić Twoje żądanie zawarte w piśmie (np. wymiana aparatu na nowy). Na Twoją korzyść działa też czas, w którym wystąpił problem. W skrócie: ustawa stanowi, że jeżeli niezgodność towaru z umową zostanie stwierdzona przed upływem 6 miesięcy od wydania towaru to zakłada się, że niezgodność ta istniała w chwili jego wydania (zakupu). Reasumując, kluczowe jest czy i jak sformułowałeś pismo reklamacyjne.
 
dawidlbn  Dołączył: 10 Kwi 2012
Lento Violento napisał/a:
dawidlbn, W Twoim przypadku kluczowe jest na co powołałeś się w piśmie skierowanym do sprzedawcy (w tym przypadku Euro), o ile takie pismo oczywiście sprzedawcy wręczyłeś. Jeżeli powołałeś się na gwarancję to niestety musisz czekać, jeżeli na niezgodność towaru z umową, a sprzedawca w przeciągu 14 dni nie dał Ci żadnej odpowiedzi, to sprzedawca musi spełnić Twoje żądanie zawarte w piśmie (np. wymiana aparatu na nowy). Na Twoją korzyść działa też czas, w którym wystąpił problem. W skrócie: ustawa stanowi, że jeżeli niezgodność towaru z umową zostanie stwierdzona przed upływem 6 miesięcy od wydania towaru to zakłada się, że niezgodność ta istniała w chwili jego wydania (zakupu). Reasumując, kluczowe jest czy i jak sformułowałeś pismo reklamacyjne.


Zapomniałem o tym napisać, na moim zgłoszeniu reklamacyjnym mam napisane:
Podstawa prawna: Gwarancja
Oczekiwany sposób załatwienia reklamacji: wymiana towaru

i tu popełniłem błąd, ponieważ mówiłem sprzedawcy, ze chce reklamować na podstawie USTAWY, on mi wydrukował co innego a ja nie zauważyłem i się podpisałem pod tym (wiem mój błąd :/). Z tego co wyczytałem, jeżeli reklamacje składa się na podstawie ustawy to odpowiedź musi zostać udzielona w przypadku 14 dni w przeciwnym razie reklamacja automatycznie zostaje uznana - coś w tym stylu.
Czyli pozostało mi tylko czekać teraz? Serwis może trzymać mój aparat ile im się podoba czy mają jakiś na to czas? dziękuje za pomoc
 

Lento Violento  Dołączył: 13 Kwi 2010
Niestety wygląda na to że pozostaje Ci czekać. Podejrzewam, że sprzedawca celowo podsunął Ci druk gwarancji, dlatego ja zawsze pismo piszę w domu, drukuję w dwóch egz. by mieć potwierdzenie złożenia reklamacji niezgodności towaru z umową.
Co do Euro to jest to sklep, który od jakiegoś czasu omijam szerokim łukiem - dwa zakupione towary nosiły ślady użytkowania: nawigacja turystyczna Garmina była ewidentnie przez kogoś użytkowana i zwrócona, a obiektyw nosił ślady nieudolnej próby dostania się do środka (wytarte śrubki) ! Na szczęście zamawiałem z odbiorem w sklepie więc towaru nie odebrałem, ale wyleczyłem się z zakupów w tym sklepie chyba już na zawsze ...
 
dawidlbn  Dołączył: 10 Kwi 2012
Jestem święcie przekonany, ze sprzedawca zrobił to specjalnie, a ja głupi nie zauważyłem tego. Miałem zamiar kupić coś jeszcze w tym sklepie, ale teraz tego na pewno nie zrobię. Nie kupujcie w Euro ! :) pozdrawiam!
 
kemot  Dołączył: 19 Maj 2012
witam
mój problem wygląda następująco rok temu do K20 dokupiłem obiektyw 24-70 Sigmy z napędem HSM w maju tego roku przestał działać AF z ty obiektywem dokładnie tak jak tu problem jest takli że gwarancja na aparat skończyła się w kwietniu tego roku moje pytanie jest takie czy stoję już na przegranej pozycji bo naprawa jeśli będzie możliwa po przeczytaniu tego przypadku który miał "papcio" to na pewno kosztowna

p.s obiektyw i aparat był już w serwisie (Sigmy) i wrócił z adnotacją że były testowane i obiektyw z innymi aparatami a aparat z innymi obiektywami HSM i stwierdzono że obiektyw jest w 100% sprawny a przyczyną braku AF jest niesprawny aparat.
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
A aparat był w serwisie Apollo? Może mimo wszystko warto wysłać aparat do serwisu P i opisać problem?
 
kemot  Dołączył: 19 Maj 2012
jeszcze nie w piątek dopiero dostałem zestaw z serwisu Sigmy, mam zamiar odesłać do Apollo tylko obawiam się że to będzie kosztowna naprawa a aparat bez HSM gdy kupiłem obiektyw droższy od puszki to bez sensu sprzęt.
 

nemo  Dołączył: 21 Wrz 2007
Jaki oni w końcu mają czas na naprawę bo się już pogubiłem :-P
14 dni kalendarzowych, 14 dni roboczych, czy jeszcze jakiś inny?
 
Blesso  Dołączył: 24 Wrz 2007
W moim przypadku " jakiś inny", gdyż od dnia wysyłki uszkodzonego aparatu mijają już 64 dni kalendarzowe.
Swego czasu serwis Nikona był chyba "szybszy" ;)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach