argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Maciek, dzięki. jutro jadę załatwiać sprawę. Zobaczymy.
 
Bomber  Dołączył: 24 Sty 2007
ja sie tutaj jeszcze wtrące... :P

Sam jestem zdenerwowany bo wczoraj zawiozłem K100D do Saturna w Krakowie na gwarancje, przyjeli oczywiscie.
Mialem problem z BF,FF i mam nadzieje ze to wyregulują !! czy moj przypadek bedzie naprawiany w Apollo w Warszawie czy równiez jest wysyłany do Niemiec ?

jakie jest wasze zdanie na temat czy mi naprawią tak jak byc powinno ?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Bomber napisał/a:
Mialem problem z BF,FF
Miałeś jedno i drugie ?
Bomber napisał/a:
naprawiany w Apollo w Warszawie czy równiez jest wysyłany do Niemiec ?
Apollo nic nie naprawia u siebie, wszystko idzie do Niemiec.
 
Bomber  Dołączył: 24 Sty 2007
aha dobrze wiedziec, :)
hm moj problem polegał na ostrzeniu 5-20mm(zalezne od ogniskowej) za punktem który ja wybrałem do wyostrzenia
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
Bomber, szczerze mowiac, szanse na wyrobienie sie z terminem 14 dni przy wysylce do Niemiec sa praktycznie zadne. Po 14 dniach udaj sie spokojnie do Saturna i zażądaj wydania nowego aparatu :-B
Ja kiedys oddalem komorke do serwisu - po roku uzytkowania przy dwuletniej umowie. Pech chcial, ze telefon wrocil nie naprawiony i salon wyslal go ponownie, do innego serwisu. Zglosilem sie nastepnego dnia po terminie wskazanym na karcie gwarancyjnej i stanowczo i uprzejmie zakomunikowalem, ze nie mam zamiaru dalej uzywac tego badziewnego telefonu zastepczego. Pani na chwile sie oddalila i po chwili wrocila z informacja, ze wydadza mi nowke sztuke z magazynu i po sprawie. Gdybym sie nie upomnial tylko kiwnal glowa, to pewnie czekalbym jeszcze tydzien - ale po co? Czy to moja sprawa, jak zalatwiaja serwis? Z Apollo trzeba tak samo, to im sie w koncu przestanie oplacac te aparaty wysylac. I jak widac, wydanie sprzetu zastepczego niczego tutaj nie zmienia - warunki gwarancji sa jakie sa.
 

Janes  Dołączył: 26 Gru 2006
argawen napisał/a:
Janes napisał/a:
Ale identycznie (serwisu nie ma w Polsce) jest z aparatami Minolty
Mój brat sobie nawet chwali, oddał Minoltę 5D z tym samym objawem co ja i dostał po 10 dniach kalendarzowych.


A to zależy
Wcześniej miałem Minoltę A1, popsuła się i na początku października oddałem do serwisu. Dopiero w Grudniu tuż przed świętami zapadła decyzja o zwrocie pieniędzy za aparat, które ostatecznie otrzymałem ok 25 stycznia tego roku (dzięki temu mam teraz lustrzankę :-) ). A byli też tacy co na zwrot gotówki czekali ponad pół roku (i przez te pół roku byli bez aparatu). Na chwilę obecną Minolty A1 zaczeli naprawiać i naprawa trwa ok 1 miesiąca z małym hakiem. Jeśli chodzi o wady D5D i D7D na forum klubkm.pl też mieli zastrzeżenia co do czasu trwania naprawy.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
l_uka, jak już pisałem, brat oddał Minoltę 5D z tą przypadłością do Adlera(serwis Sony). Oni wszystko wysyłają do Niemiec. Otrzymał po 10 dniach roboczych. Więc można.
Największy problem z Apollo to ten, że nie mają pojęcia kiedy sprzęt wróci, czy jest naprawiony itd.

[ Dodano: 2007-02-07, 10:51 ]
Janes napisał/a:
Jeśli chodzi o wady D5D i D7D na forum klubkm.pl też mieli zastrzeżenia co do czasu trwania naprawy.
Najwyraźniej brat miał farta :-)
 

PT  Dołączył: 13 Wrz 2006
argawen napisał/a:
l_uka, jak już pisałem, brat oddał Minoltę 5D z tą przypadłością do Adlera(serwis Sony). Oni wszystko wysyłają do Niemiec. Otrzymał po 10 dniach roboczych. Więc można.
Największy problem z Apollo to ten, że nie mają pojęcia kiedy sprzęt wróci, czy jest naprawiony itd.

Cżyżby Twoje K100D jeszcze zwiedzało niemieckie serwisy?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
PT, Niestety tak :evil: . Niby tylko miesiąc(od 3 stycznia), ale jestem :evil:

[ Dodano: 2007-02-07, 13:50 ]
No więc byłem w serwisie. Zgodzili się wymienić K100D na nowy. Mam jutro po niego się zgłosić do serwisu ( ale jeszcze zadzwonią potwierdzić). Oczywiście musiałem dać podkładkę w postaci małego pisma :-) . Jest tylko jedno ale....,( dzwoniłem nawet do federacji konsumentów w tej kwestii) gwarancja pozostaje stara, przepiszą tylko nowy numer seryjny. Otrzymam ją w momencie gdy przyjdzie z Niemiec mój stary korpus. Jakieś tam pismo oczywiście dostanę, by nie zostać bez żadnego papieru. W dodatku, w przepisach prawnych nie ma nic o przedłużeniu gwarancji o czas naprawy( dla mnie 30 dni bez sprzętu). Chyba, ze tak jest to napisane w gwarancji.( Niestety, stare przepisy prawne to miały, nowe niestety nie) Miły pan z serwisu powiedział tylko, że spróbuje porozmawiać z górą, by mi jednak przedłużyć gwarancję o te dni. Tak się więc sprawy mają. Ogólnie, rozmawiało się spokojnie, życzliwie.

PS.
Te przedłużające się terminy napraw, kierownik serwisu( chyba) tłumaczył przełomem roku i nawałem roboty u Niemców. Tylko z drugiej strony, co ma do psucia się sprzętu pora roku ?
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
argawen, a może Niemcy są zawaleni regulacją AF w kadyszkach ? :roll: :evil: :shock:
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Bronek napisał/a:
argawen, a może Niemcy są zawaleni regulacją AF w kadyszkach ? :roll:
Tego nie wiem, przypuszczam, że Apollo także nie. Właśnie dzwonili do mnie, Kasetka będzie czekała na mnie dzisiaj od 16:00. Nowa.
 

akdar  Dołączył: 10 Paź 2006
argawen co ty z ta Kasetka zrobiles ze nie da sie jej naprawic.... :shock:
a tak powaznie to myslalem ze bf/ff jest do wyregulowania w serwisie ?? Dostaniesz nowa bo przekroczyli czas naprawy czy dlatego ze nie da sie tego zrobic ???
Pozdrawiam
 

emigrant  Dołączył: 20 Wrz 2006
akdar napisał/a:
Dostaniesz nowa bo przekroczyli czas naprawy

Nie. Bo nową zawsze łatwiej sprzedać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
akdar napisał/a:
Dostaniesz nowa bo przekroczyli czas naprawy czy dlatego ze nie da się tego zrobic ???
Raczej to pierwsze. Podobno Niemcy mają roboty w bród i są straszne opóźnienia w naprawach. Po prostu moja Kasetka nadal jest u Niemców.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
argawen, no to gratuluje nowego aparatu :mrgreen: heh, niektorzy to maja szczescie 8-) :-B
i tak trzymac - cisnac Apollo w sprawach gwarancyjnych i koniec! Przeciez oni i tak te k100 argawena dostana od Pentax GmbH, wiec dla nich to zadna strata. Pewnie niemiecki serwis dostanie w dpupe, ale coz, kogo to obchodzi?

Co do gwarancji, chyba rzeczywiscie nie musza jej przedluzac - kiedys wymienialem dysk bezposrednio u producenta (WD u Niemcow) i dostalem nowy, ale ze stara gwarancja. Te nasze nowe przepisy gwarancyjne to pewnie jakies dostosowanie do prawa eu.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
l_uka napisał/a:
Co do gwarancji, chyba rzeczywiscie nie musza jej przedluzac
No nie muszą. Jeżeli nic nie ma na ten temat w gwarancji. Ogólne przepisy nic o tym nie mówią. Szczerze mówiąc, przejrzałem sobie inne fora systemowe i wcale nie jest źle z Pentaxem. Na żadnym z nich nie znalazłem wzmianki o wymianie sprzetu z powodu przedłużającej się naprawy. W dodatku inni dystrybutorzy nie podają w warunkach gwarancji czasu naprawy( tak zrozumiałem z wątków). Na pewno tak jest z Minoltą. Aparatu nie odebrałem dzisiaj, nie mogłem się urwać z pracy, ale jutro jadę do serwisu :)
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
argawen napisał/a:
inni dystrybutorzy nie podają w warunkach gwarancji czasu naprawy

hmm, a czy ogolne przepisy tego nie reguluja?
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
l_uka napisał/a:
a czy ogolne przepisy tego nie reguluja

Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że jest to 14 dni i dlatego niektóre firmy nie określają tego.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Nie ma nic takiego jak 14 dni. Jest tylko przy oddawaniu do sklepu produktu, tzw. Niezgodność towaru z umową czy jakoś tak. Wtedy sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do twojego żądania naprawy lub wymiany. Jeżeli nie odpowie w ciągu tych 14 dni, oznacza, że zgadza się na twoje żądanie oraz załatwienie sprawy w jak najszybszym terminie ( brak szczegółowych wytycznych). Gadałem o tym z prawnikiem z Federacji Konsumentów. Gwarancja jest tylko dobrą wolą producenta i może tam pisać co zechce. Klient ma prawo z niej skorzystać lub nie.

[ Dodano: 2007-02-08, 21:17 ]
14 dni na załatwienie gwarancji było w starych przepisach, zanim nie weszliśmy do UE.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
znaczy sie, ze producent moze trzymac aparat w naprawie miesiacami bez przedluzenia gwarancji??

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach