Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Quasi - przecież napisałem - to widłogonka gronostajka. A skoro wam się ta widłogonka spodobała - to jeszcze dwa jej zdjęcia - tym razem w innych pozycjach - podczas żerowania (pozycję w której pokazałem ją na tych dwóch pierwszych zdjęciach przyjmuje gdy jest wystraszona):





I jeszcze by zakończyć temat gąsienic - jeszcze jakaś inna - tym razem doświetlana lampą błyskową (próbowałem też w świetle zastanym, ale oświetlenie błyskiem znacznie lepiej uwypukliło fakturę jej 'twarzy':



[ Dodano: 2009-08-18, 23:42 ]
I jeszcze 'na dobranoc' przed snem jeden konik polny -



(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/50s, f8)
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
Tak, z przymróżeniem oka -- Pentax jednak nadąża ...
Duży crop, ostrość ... wiem, wiem ... i w ogóle ...
Chyba czas do sklepu po lepsze szkło ... mój T 75-300 trochę (przy takich zdjęciach) muli.


 
quasi  Dołączył: 08 Kwi 2008
Marek Wyszomirski napisał/a:
Quasi - przecież napisałem - to widłogonka gronostajka.
Hmm, ależ mnie nie interesuje jak sie ona cała nazywa, ale to na czym ona stoi. Musi się to jakoś fachowo nazywać... Łacina :roll: czy po prostu nózki :?:
 

daro  Dołączył: 20 Kwi 2006
Cytat
daro, Robione Sigmą 105? Masz wersję DG? Ładne, pozdrawiam

tak Sigmą -zazwyczaj się sprawdza, choć wolałbym coś dłuższego...czekam aż Sigma 150/2.8 dla Pentaxa zrobi wtedy pomyślę o zamianie.

Cytat
daro, gdyby troszke mniej szumiało i mniej centralnie byloby jeszcze lepsze

Co do tego że centralnie tobym sie nie do końca zgodził, ale że szumi to wiem...
Robione na ISO 400 i po cropie wyłażą plamki....Poza tym wogóle nie odszumiane, aobrabiane z lenistwa na Picasie, więc nie oczekujecie cudów....
Ale obiecuję poprawę, trzeba jednak się do RAW przekonać, choć robię tylko na potrzeby swoje i netu więc, nie wiem czy koniecznie muszę....

Marek jak zwykle poszalał, gąsienice świetne, ciekaw jestem ciągu dalszego, na pewno kilka ciekawych okazów się jeszcze pojawi...

A ja znowu ważki...
1.


2.


3.


i jeszcze takiego skrzydlaka...
4.
 

Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Quasi - to nogi tułowiowe.

Daro - ważki ładnie skomponowane i nawet to, że sfotografowane w ostrym, słonecznym świetle na pierwszych dwóch prawie nie przeszkadza - trochę tylko wypalone oczy. Na tzrecim niestety wypalenia już bardziej rażą. Tło najlepsze na pierwszym, nieco gorsze na trzecim, na drugim zdecydowanie gorsze.
Skrzydlak - zdecydowanie gorsza kompozycja - owad pod mniej ciekawym kątem, badyle tworzą bałągan w kadrze, przeszkadzają też ostre cienie na modelu.

[ Dodano: 2009-08-19, 20:57 ]
I obiecany ciąg dalszy - kolejne koniki polne.

Na początek - jeszcze jeden portrek konika pokazanego wczoraj:


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/125s f8, światło zastane)

I zdjęcie pokazujące dlaczego ten konik (a raczej ta kobyłka) tak spokojnie pozował - była to samica konika przyłapana podczas składania jaj...:


(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/100s f10, światło zastane)

Portret innego gatunku konika - dopiero podczas oglądania zdjęcia na ekranie komputera zauważyłem, że biedak miał urwaną jedną nogę:


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/30s f8, światło zastane)

I na zakończenie - zdjęcie radosnej dla parki koników chwili - w sumie raczej tylko jako udokumentowanie ciekawego momentu:


(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/60s f8, światło zastane)

cdn...
 
kutek  Dołączył: 18 Lip 2009
Zdjęcia widłogonka zarówno z pierwszej jak i drugiej serii zdjęć fantastyczne. Fotogeniczna gąsienica i kunszt fotografującego robią wrażenie.
 
marbud  Dołączył: 21 Cze 2008

napatoczyla sie, odziwo nie na ziemniakach:) tylko w lesie
 

Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Marbud - stonki przelatują na duże odległości i potrafią się znaleźć w najbardziej nieoczekiwanych miejscach - np. na morskiej plaży. A przy ich fotografowaniu jednym z najgorszych problemów jest uniknięcie refleksów na chitynowym pancerzu - który niestety (podobnie jak i u biedronek) bardzo błyszczy. Na Twoim zdjęciu niezbyt leży mi kompozycja - nie widzę uzasadnienia dla pionowego, centralnie skomponowanego kadru. Może trzeba było zejść z obiektywem nieco niżej i pokazać więcej 'twarzy' stonki? Albo poczekać aż się poruszy i tę 'twarz' pokaże? A może pokazać ją nie dokładnie frontalnie a nieco pod kątem z boku (i wtedy koniecznie już poziomy kadr)?

I kolejne dwa moje zdjęcia - larwa (chyba jakiegoś chrząszcza) szykująca się do przepoczwarzenia na uschniętym źdźble trawy:


(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/200s f8, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/125s f8, światło zastane)
 
marbud  Dołączył: 21 Cze 2008
Marek Wyszomirski, byc moze masz racje, w czasie fotografowania mialem taki pomysl, moze Twój byłby lepszy jesli chodzi o zejscie nizej ale kadr pionowy wydaje sie bardziej trafny ze wzgledu na dosc nudne tło i ułozenie stonki. U Ciebie tło super
 

Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Marbud - nie wiem, co było po bokach, ale podtrzymuję swoją opinię, ze do kształtu tej stonki na w miarę jednolitym tle poziomy bardziej by mi pasował. Ale cóż - każdy z nas ma prawo do swojego zdania.

I kolejna porcja mioich zdjęć - na początek łowik:


(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/100s f4.5, światło zastane)

Dalej będzie 'pajęczo' - dwa zdjęcia bokochoda:


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/250s f6.7, oświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/110s f8, oświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)

I kilka zdjęć kwietników:


(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/400s f5.6, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/125s f8, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/75s f6.7, światło zastane)

kwietnik ze schwytanym ślepakiem:

(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/60s f6.3, światło zastane)

Inny kwietnik w momencie gdy właśnie schwytał bzyga (któremu zresztą po chwili udało się wyrwać i uciec):


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/45s f6.7, oświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)

I dwa zdjęcia kwietników ze schwytanymi trzmielami:


(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/80s f9, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/45s f8, oświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)

 
marbud  Dołączył: 21 Cze 2008
niezle zdjęcia akcji!!!
 

Diamond32  Dołączył: 20 Sie 2007
Marek Wyszomirski, fantastyczne zdjęcia :)
 

condrados  Dołączył: 05 Cze 2009
Marek Wyszomirski, super fotki.... :shock:
 

Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Cóż... skoro się podobają - trzeba pokazać następną porcję. Mam nadzieję, ze nie macie arachnofobii - bo to znowu pająki.

Na początek - trzyzdjęciowy reportaż z małego dramatu na liściu brzozy - niestety nazwiska aktorów nie są mi znane:-(


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/50s f8, doświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/50s f8, doświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/90s f8, doświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)

Inny pająk tego samego gatunku na liściu:

(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/50s f8, doświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)

dał sobie zrobić portret:

(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/180s f8, doświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)

po czym odtrąbił odwrót na nici którą wysnuł na krawędzi liścia:

(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/75s f8, doświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)

I jeszcze samiec pająka krzyżaka odpoczywający na uschniętym źdźble trawy

(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/60s f8, światło zastane)

Na koniec - taniec godowy krzyżaków na pajęczej nitce. Dla samca (ten po prawej) może to być bardzo ryzykowna impreza - u pająków często samica pożera samca po kopulacji.

(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/100s f4.5, światło zastane)

Ostrzegam że... cdn;-)
 
quasi  Dołączył: 08 Kwi 2008
Marek Wyszomirski napisał/a:
niestety nazwiska aktorów nie są mi znane:-(

To Wal-duś i Wan-da ;-)

Fajne zdjęcia i dziekuję za odpowiedź dotyczącą tułowiowych nóżek gąsienicy.
 

kszysztofor  Dołączył: 21 Kwi 2009
wprawdzie samsung ale obiektyw pentax http://www.flog.pl/media/...ma-mam-i-ja.jpg
 

Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Krzysztofor - fatalne, bardzo ostre swiatło lampy błyskowej, przeszkadza czarny trójkąt w PG rogu. I skrzydła - one powinny lśnić swoim żyłkowaniem a tymczasem giną kompletnie w tle:-(.

Coś w ten weekend dziwnie pusto w wątku, więc dla rozruszania kolejną porcję swoich urlopowych pokażę. Tym razem już nie pająki (tu aż słyszę oddech ulgi koleżeństwa z arachnofobią) - przyszła z kolei pora na pluskwiaki. Niestety nie znam konkretnych gatunków, więc puszczam po kolei dodając jedynie informacje techniczne o zdjęciach.


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/60s f8, oświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/50s f6.7, oświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/75s f6.7, oświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/30s f8, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/35s f6.7, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/18s f8, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/25s f8, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/90s f8, oświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)


(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/160s f4.5, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/125s f8, oświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/60s f8, oświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)


(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/50s f8, światło zastane)

I... jeszcze na koniec trochę Was postraszę - cdn;-)
 
kutek  Dołączył: 18 Lip 2009
Ocyzwiście cała seria zasługuje na uwagę. Mi szczególnie podobają się zdjęcia o numerach 3,8,11. A tak na marginesie jak udaje Ci się pracować z Raynoxem MSN-200?? To ustrojstwo jest bardziej "czułe" niż mikroskop:)
 

Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Kutek - dzięki za opinię:-)
Co do pracy z Raynoxem - to chyba kwestia pewnej wprawy i umiejętności wykozrystania wszelkich możliwych punktów podparcia (statywu prawie nigdy nie używam). Często np. odcinam lub zrywam liść lub gałązkę na której siedzi owad i o dłoń w której ją trzymam opieram brzeg makrokonwertera. Kadrowanie i ustawianie ostrości odbywa się wtedy poprzez delikatne ruchy dłoni w której trzymam gałązkę z motywem.

A teraz - zgodnie z zapowiedzią - kolejna porcja pluskwiaków.

Na początek - dwa portrety lednicy zbożowej:


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/75s f8, doświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/60s f8, doświetlane wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)

Jeden z najbardziej fotogenicznych pluskwiaków - wtyk straszyk - jeszcze młody, o czym świadczą krótkie zalążki skrzydeł - w całej okazałości:


(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/50s f8, światło zastane)

I sportretowany:

(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/30s f8, światło zastane)

Na zakończenie serii pluskwiaków dwa zdjęcia maleńkiego przedstawiciela rzędu pluskwiaków równoskrzydłych (te wszystkie poprzednie były różnoskrzydłe):


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/90s f6.7, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-200, ISO100, 1/90s f6.7, światło zastane)

I - na dzisiaj to by było na tyle. Ale - znów uprzedzam - cdn:-)

[ Dodano: 2009-08-26, 21:57 ]
Hmmm... wygląda na to, że jak zacząłem więcej pokazywać wszystkich zamurowało. Tylko... nie wiem, czy z podziwu dla zdjęć, czy może ze zdziwienia, ze takie knoty pokazuję...
W takim razie zmniejszam wydajność i dziś tylko 3 zdjęcia ważek będą:


(Konica Minolta Dimage A2+Raynox DCR-250, ISO100, 1/50s f6.3, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-500, ISO100, 1/20s f8, światło zastane)


(Pentax Optio MX4+Raynox MSN-500, ISO100, 1/50s f8, doświetlone wbudowaną lampą błyskową z rozpraszaczem)
 
kutek  Dołączył: 18 Lip 2009
No chyba właśnie zatkało:)))
Zdjęcie ważek pierwsze i drugie przy światle zastanym robi wrażenie.Szczególnie to drugie MSN - 500 i 1/20 s. Jestem w szoku.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach