Frost  Dołączył: 13 Lut 2010
Cytat
Miałem ostatnio na koncercie możliwość porównania AF


Cytat
Jeśli Ricoh poważnie myśli o FF raczej nie zachęci profesjonalistów bzyczeniem swoich starych szkieł.


Naprawdę na koncercie słyszałeś bzyczenie AF ? To gratuluję słuchu albo ten koncert był bardzo cichy. Ja na meczu żadnego bzyczenia nie słyszę więc dla mnie to nie ma żadnego znaczenia. Choć dla ślubniaków (a jak wiadomo to największy w PL "rynek pro") to co innego.
 

MAX581  Dołączył: 18 Mar 2010
Cytat
Jeśli Ricoh poważnie myśli o FF raczej nie zachęci profesjonalistów bzyczeniem swoich starych szkieł.

A co nie ma nowych? Było sobie wziąć 55/1,4 SDM ... A co do głośności to największą zmorą na "cichych koncertach" (muzyka kameralna, pianistyka) jest klapanie luster w Nikonach i Canonach , podczas gdy już K-5 jest niesłyszalny, że o K-3 nie wspomnę. Wiem że niektóre mają jakieś przełączanie na cichy tryb, ale widocznie ich właściciele o tym zapominają ... ;-)
 
Blesso  Dołączył: 24 Wrz 2007
Na KONCERCIE było bardzo głośno. A do tego w moich uszach prawie zawsze goszczą "stopery", ale to nie oznacza, że w przerwie pomiędzy setami zespołów nie można pogadać z innymi fotografującymi i wypróbować ich sprzęt. Szczególnie, że Nikoniarz był "obwieszony" dwoma puszkami a w plecaku miał parę ciekawych szkieł.
Te -2EV D7100 wydaje się porównywalne z -3EV K-5 II. Choć oczywiście różnicę i "błędy" w odbiorze biorę na siebie i zrzucam też na warunki ( ciężko jest znaleźć coś kontrastowego w "ciemnicy").

AF z K-5II naprawdę nie przeszkadza. Gdyby jeszcze tylko mieć szybszy obiektyw ( choć FA 50/1.4 żółwiem nie jest ) i taki co to nie pudłuje sam z siebie .

No i ta matryca z K-5. Ech ! Czasami mnie zadziwia.
Ostatnio trial-uje Capture One Pro i ... chyba widzę odpowiedni soft dla RAW-owego lenia.
;)

Ps
Lustro w D7100 brzmi ...dosyć "sucho" aczkolwiek przyjemnie dla ucha .
 
Frost  Dołączył: 13 Lut 2010
Cytat
AF z K-5II naprawdę nie przeszkadza. Gdyby jeszcze tylko mieć szybszy obiektyw ( choć FA 50/1.4 żółwiem nie jest ) i taki co to nie pudłuje sam z siebie .

No i ta matryca z K-5. Ech ! Czasami mnie zadziwia


W 100% się zgadzam. Mając K5II nie czuję się ograniczony aparatem tylko właśnie dostępną szklarnią (w rozsądnych cenach - bo ceny np 55/1.4 czy 16-50 są mało rozsądne).

 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Frost napisał/a:
bo ceny np 55/1.8

Masz na myśli 55/1.4 czy 50/1.8 ;-) ?
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Blesso napisał/a:
Te -2EV D7100 wydaje się porównywalne z -3EV K-5 II.
W warunkach niekontrolowanych, błyskających z różną intensywnością świateł, może tak, przy stabilnym słabym świetle da się zauważyć przewagę Pentaksa (jak im się wyłączy wspomaganie). Teraz mają już AF od EV -3 na wszystkich punktach w D7200.
BTW,
Blesso napisał/a:
ISO 6400/ @ 1.8 / 1/10 sek

To są wg Ciebie "przyjazne warunki"? :shock:
To jest EV -1, nie spotkałem jeszcze tak ciemnego koncertu... No chyba, że mówisz o ISO6400 i f/1.8 przy 1/100 s. To rzeczywiście dość typowe warunki dla ciemniejszych klubów.
 
Frost  Dołączył: 13 Lut 2010
plwk napisał/a:
Frost napisał/a:
bo ceny np 55/1.8

Masz na myśli 55/1.4 czy 50/1.8 ;-) ?


Literówka. 55/1.4 oczywiście. 50/1.8 akurat jest podobnie jak 35/2.4 rozsądnie wyceniony w stosunku do tego co oferuje. Ale ceny sklepowe w PL:

16-50/2.8
limitedów (zwłaszcza 21, 31 i 77)
55/1.4
DFA 100/2.8

To jakiejś ponure żarty są. Oczywiście poniżej odezwą się obrońcy w/w szkieł - tylko dziwnym trafem czemu na rynku używek te szkła schodzą często znacznie taniej ? No ale Pentax to taka dziwna firma co robi tanie puszki w stosunku do tego co oferują i wiele drogich szkieł które nie do końca oferują tak wiele.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Frost napisał/a:
tylko dziwnym trafem czemu na rynku używek te szkła schodzą często znacznie taniej ?
Ja tam wszystkie swoje Ltd mógłbym sprzedać drożej niż kupiłem nowe... :-P
 
Frost  Dołączył: 13 Lut 2010
jaad75 napisał/a:
Frost napisał/a:
tylko dziwnym trafem czemu na rynku używek te szkła schodzą często znacznie taniej ?
Ja tam wszystkie swoje Ltd mógłbym sprzedać drożej niż kupiłem nowe... :-P


Bo kupiłeś gdy USD był po 2 zł ? Ja piszę o obecnych cenach sklepowych a nie prehistorii z 2008.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Frost, nie kupiłem, gdy USD był w okolicach 3PLN. W cenach sklepowych, z Pentaksowym mail in rebate, po $100 na każde. Najdroższy 31Ltd kosztował mnie wtedy coś koło $700. Oczywiście MIJ.
 
Frost  Dołączył: 13 Lut 2010
A teraz Pentax robi to szkło w Wietnamie (na starcie wartość używki minus 30%) i sprzedaje za 1150 USD. Wzrost ceny o jedyne 60% ... (o cenie w PL to już lepiej wcale nie wspominać).
 
Blesso  Dołączył: 24 Wrz 2007
Jaad75- jak wszyscy pamiętamy ze szkoły podstawowej: " koncert to nie tylko scena ale i publika" . ;)
Jeśli na scenie światło jest, to w większości przypadków brakuje go wśród zebranej gawiedzi.
Jeśli odwracam się do sceny plecami i odchodzę na parę kroków mając takie warunki :

(czysty jpg z RAWa - qrcze- jakiś taki niezaszumiony ).
[ ISO 6400/ @ 1.8 / 1/10 sek bez doświetlania AF]

......to oznacza, że potrzebuję puchę, która poradzi sobie z takim "brakiem światła" i dla K-5II takie warunki są jak najbardziej przyjazne .
Tu wspomniany zestaw spisał się bardzo dobrze ( porównywalnie z D7100 którego to właściciela uwieczniłem).

Doceniam K-5II za pracę jego AF, choć mam zastrzeżenia do doostrzania znanego ze wszystkich poprzednich puszek tej marki. Ale nie oznacza to, iż stwierdzę, że Nikonem D7100 zrobiłbym fotki w gorszych warunkach lub miał "cokolwiek lepiej".
Może nowy D7200 z nowszym prockiem i lepszym(?) modułem AF przeważy tę szalę, ale wspomniane puchy pracowały porównywalnie ( w momencie braku doświetlania).

Fotografuję koncerty ( a raczej publikę) wyłącznie przy użyciu manualnej lampy ( YN 560 IV) i nie mogę polegać na "wzorku" generowanym przez błyskotki pracujące z p-ttlu. Ale doświetlanie zieloną diodą uważam za lepsze rozwiązanie niż "latarka" Nikona.
Jestem ciekaw jak spisałby się w podobnej sytuacji Canon 6D?
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Blesso napisał/a:
koncert to nie tylko scena ale i publika" . ;)
Aaa, no chyba że... Choć 1/10s to i tak liczenie na sporego fuksa przy fotografowaniu ludzi... ;-)
Blesso napisał/a:
......to oznacza, że potrzebuję puchę, która poradzi sobie z takim "brakiem światła" i dla K-5II takie warunki są jak najbardziej przyjazne .
Powiedzmy - już od EV 2-1 zaczyna być wyraźnie wolniej, oczywiście wciąż działa i trafia w punkt sporo poniżej, ale wtedy warunków przyjaznymi bym jednak nie nazwał. Dla mnie przyjazne warunki dla tego układu, to powyżej EV2, tak, jak dla starego K-5 przyjazne były dopiero powyżej EV4.
Blesso napisał/a:
Może nowy D7200 z nowszym prockiem i lepszym(?) modułem AF przeważy tę szalę, ale wspomniane puchy pracowały porównywalnie ( w momencie braku doświetlania).
D7200 ma równie czuły układ co ostatnie Pentaksy (przynajmniej w specyfikacji). Tak, że powinny dopiero teraz być porównywalne (IMHO ten ciut mniej czuły układ z D7100 dawał nieco gorsze efekty niż SAFOX X i to nie tylko w kwestii działania, ale przede wszystkim samych trafień).
 

matzll  Dołączył: 28 Lis 2014
Zmieniając temat... Czy Wasze K5IIs też mają tendencję do prześwietlania w trybach półautomatycznych? Bo mój niestety robi tak zawsze. Pomaga nieco zaznaczenie opcji kompensacji prześwietleń, ale to też nei do końca. Nie mówię nawet o jakiś kadrach o dużej rozpiętości tonalnej tylko takich "średnich". Na oko wygląda mi to na jakieś +1 EV, choć aparat twierdzi, że jest 0. Jak robię zdjęcia krajobrazów w trybie manualnym to dla scen o dużej rozpiętości tonalnej ustawiam tak -1,7 do -2,3 EV. Wtedy zazwyczaj udaje mi się nie stracić nic z cieni i świateł.
Czy jest możliwość zmiany ustawień doboru ekspozycji? A może to jakaś wada puszki?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Jak masz ustawiony pomiar?
 

matzll  Dołączył: 28 Lis 2014
A to różnie. Nie ma to znaczenia. Bo nawet jak mam pomiar w centrum tylko, a sam obiekt jest np trochę zacieniony i trochę oświetlony to aparat ma jakby priorytet niedopuszczenia do powstania miejsc niedoświetlonych, a zupełnie ignoruje prześwietlenia. Zupełnie odwrotnie niż ja ;-)
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
matzll, sprawdź na jednolitej, białej płaszczyźnie spotem (na rożnych przyslonach), jeśli nie będzie powtarzalnie w okolicach środka histogramu, to być może masz światłomierz do kalibracji.
 
Kadet80  Dołączył: 28 Lis 2013
hm.. a czy nie domykajaca sie przyslona moglaby powodowac takie cos co wystepuje u matzll ?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
matzll napisał/a:
A to różnie. Nie ma to znaczenia.

Chodzi mi o tryb pomiaru, punktowy, centralnie ważony czy matrycowy?
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Kadet80, mogłaby, dlatego trzeba sprawdzić na różnych przysłonach.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach