natus  Dołączył: 28 Mar 2008
proszę Was o radę co zrobić
używałem do tej pory k10d + 16-45, był BF ale korygowalny z poziomu softu 1.30
jakiś czas temu wszedłem w posiadanie kolejnych dwóch obiektywów i niestety zaczął się lekki cyrk - jeden potrzebuje sporej korekcji w jedną stronę względem 16-45, drugi w przeciwną
k10d ma gwarancję do pierwszych dni września - wykorzystałbym ją
i tutaj moje pytanie
czego mogę się spodziewać w takiej sytuacji po serwisie - 2 obiektywy są pentaxa, trzeci sigmy (wszystkie już bez gwarancji) - czy w takiej sytuacji serwis coś poradzi czy raczej marne szanse i jedyne rozwiązanie to zakup k20d gdzie jest regulacja AF dla każdego szkła z osobna
a jeśli wysyłać to z obiektywami (problem bo nie na wszystkie mam kartony)? czy bez nich?.
z góry dzięki za odpowiedź
 
Marcin_G  Dołączył: 01 Maj 2008
Ja wysłałem bez obiektywów i odesłali mi K10 po 13 dniach z informacją że wszystko jest OK, a jeżeli nadal uważam że coś jest spaskudzone to mam przysłać aparat wraz z problematycznym obiektywem. Tak więc lepiej wyślij z obiektywami, większe szanse że coś poradzą.
 

grabber  Dołączył: 01 Paź 2007
natus skoryguja ci do jednego obiektywu, inne sie rozjada.Skoryduja do swiatla dziennego. K20 cie ratuje albo korekcja za kazdym razem do szkla. Zreszta mozesz zadzwonic do nich i sie zapytac.
Ja jeszcze koryguje do roznej temperatury oswietlenia.
 

szopen  Dołączył: 20 Maj 2007
Szybkie pytanie: czy wysyłka w obie strony Pentaxa na gwarancji do Apollo jest na ich koszt? [na forum spotkałem się z 2 wersjami]
 

mertel  Dołączył: 17 Gru 2008
Jeśli na gwarancji to na koszt Apollo.
 

szopen  Dołączył: 20 Maj 2007
Dzięki
 

TomaSzSz  Dołączył: 05 Lip 2007
mertel, Jeśli na Polskiej Gwarancji to na koszt apollo.
 

szopen  Dołączył: 20 Maj 2007
ok, jest na polskiej gwarancji :)
 

dyptam  Dołączył: 14 Kwi 2007
szopen napisał/a:
Szybkie pytanie: czy wysyłka w obie strony Pentaxa na gwarancji do Apollo jest na ich koszt? [na forum spotkałem się z 2 wersjami]
Tia, u mnie wysłali na swój koszt w dniu 3.07 DHL (po 14 dniach naprawy) i jeszcze nie doszło, twierdzą, że wysłali ale pomylili miasta :evil:
Pytanie: od 21 dni nie mam obiektywu, serwis telefonicznie twierdzi, że zaistniała zbieżność nazwisk, typów naprawianych obiektywów i ulic do wysyłki, nie zgadza się tylko miasto tzn. pomyliło im się miasto. Gwarancja traci ważność 20.07, czy gwarancja wydłuża się o czas od dostarczenia serwisu do dostarczenia do klienta? :-?
Coś czuje, że nie będzie łatwo...
 
mdfan  Dołączył: 09 Lis 2008
Gwarancja wydłuża się o czas w jakim sprzęt przebywał w serwisie. Włącznie z czasem jego podróży z i do serwisu. A to ich tłumaczenie jest nieco pokrętne, bo jakie jest prawdopodobieństwo, że dwie osoby o podobnych nazwiskach mają ten sam obiektyw, mieszkają na ulicach o podobnej nazwie, ale w innych miastach ? Raczej niewielkie.
 

dyptam  Dołączył: 14 Kwi 2007
mdfan napisał/a:
Włącznie z czasem jego podróży z i do serwisu.
ech życie. Mam nadzieję, że znajdą... Jeśli dziwnym trafem 50/1.4 zaginął w akcji, to serwis ma obowiązek go odkupić, a jak wtedy z gwarancją?
 
mdfan  Dołączył: 09 Lis 2008
Jeśli dostajesz nowy obiektyw, to masz nową gwarancję - proste.
 

dyptam  Dołączył: 14 Kwi 2007
mdfan napisał/a:
Jeśli dostajesz nowy obiektyw, to masz nową gwarancję - proste
Mam nadzieję, że jutro się wyjaśni do końca, bo człowiek który zadzwonił z Apollo, nawet się przedstawił, miał oddzwonić, zamilkł....
 
mdfan  Dołączył: 09 Lis 2008
Zajrzyj do warunków gwarancji. Bo jeśli ten okres jest za długi, to należy Ci się wymiana na nowy towar lub zwrot gotówki. Nie pamiętam w tej chwili dokładnie ile to było dni. Ostatecznie pozostaje Ci Federacja Konsumentów, Rzecznik Praw Konsumentów itp. Widzę, że jesteś z Lublina, także nie powinieneś mieć problemów, aby tam dotrzeć. Oczywiście ich pomoc jest darmowa.
 

Janusz Gdula  Dołączył: 08 Gru 2008
Zamówiłem matówkę do k200d (na zapas)
Cena 70 zł (z przesyłką) -> już do mnie z Wawy jedzie :)
Tylko dodzwonić się do Apollo jest ciężko, ale się udało. :) Póki co nic złego nie powiem o tym serwisie.
 

dyptam  Dołączył: 14 Kwi 2007
Janusz Gdula napisał/a:
już do mnie z Wawy jedzie :)
dojechała? Bo ja dowiedziałem się, że rzadko im się zdarza zagubienie obiektywu, ale w przypadku mojej 50.1,4 tak się pewnie stało. W kolejnym, czyli przyszłym tygodniu DHL ma dać odpowiedź co mają zamiar zrobić z zaginionym obiektywem.
Czy jest jakiś termin w którym muszą coś zrobić? Obiektyw miał być u mnie 3.07, jak długo mogę czekać, czy ktoś już tak miał?
 

Janusz Gdula  Dołączył: 08 Gru 2008
Dojechała dojechała ;]
 

dyptam  Dołączył: 14 Kwi 2007
Janusz Gdula napisał/a:
Dojechała dojechała ;]
Moja 50/1.4 też dojechała tyle że początkowo zamiast do Lublina, była w Częstochowie :-/
 

andrusz  Dołączył: 28 Lip 2007
dyptam napisał/a:
była w Częstochowie :-/

Na pielgrzymce? To już jest poświęcona ;-)
 

komtur  Dołączył: 04 Cze 2008
Ciekawe to wszystko. Ja próbuję się z Apollo skontaktować (jak dotąd) z marnym skutkiem przy pomocy maila. Zadzwoniłem i nawet ktoś całkiem sensowny się objawił po drugiej stronie. Zalecił drogę mailową. Wygląda na to, że moje maile są też gdzieś pod Częstochową ;-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach