komtur  Dołączył: 04 Cze 2008
fanmario napisał/a:
W ofercie nie widzę. zapytam sprzedawcę jak aktywują moje konto.

Hmm. Ja też nie widzę. A może coś już wiadomo? Bo ja najwyraźniej mam chyba do czynienia ze złymi mocami :evil: odsiewającymi moje maile w sprawie matówek, gdziekolwiek bym te maile wysłał. Ani Apollo, ani Aster mi nie odpowiadają. Normalnie masakra jakaś :-> Jutro jeszcze zadzwonię do hurtowni (sklepu?) Aster. Może tak coś uzyskam. Bo dzwonienie do Apollo, to już chyba sobie odpuszczę. Numer, który podał niedawno kobi też jest głuchy na moje próby dodzwonienia się. Jak tak dalej pójdzie, to chyba wybiorę się do stolicy i zbadam sprawę metodą bezpośrednią ;-)
 
Peterka  Dołączył: 01 Paź 2008
http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9872 . Może książkę dostaniecie?

PS Ja też mam matówkowe doświadczenia. Zamówiłem pod koniec grudnia. Pan powiedział, że max jeden miesiąc. Matówka była w marcu na początku i na dodatek musiałem sam się dowiadywać. To jest komedia :lol: . Serwis, a nie ma matówek na stanie. Niedługo , to i na niemieckiego maila trzeba będzie pisać :mrgreen:
 

korkotrampek  Dołączył: 26 Lut 2008
a ja mam takie pytanie:

mój korpus ma problemy FF/BF z kazdym szkłem. Doradzono mi by wysłać to do serwisu apollo. Na pytanie e-mailowe odpowiedzieli z serwisu:

Zgodnie z warunkami udzielonej gwarancji, regulacja od ustawień standardowych nie jest objęta gwarancją.
Gwarancja obejmuje bezpłatne sprawdzenie aparatu oraz obiektywu wyłącznie na zgodność z ustawieniami standardowymi.

generalnie nie kumam - mi zalezy by poprawić coś co działa źle, a oni mi piszą, że gwarancja tego nie obejmuje... Czy tak rzeczywiście jest? W jakie struny powinienem uderzać by uregu :-? lowali za darmo (bo gdzies czytałem, że sie da...;()
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
korkotrampek napisał/a:
Zgodnie z warunkami udzielonej gwarancji, regulacja od ustawień standardowych nie jest objęta gwarancją.


BF/FF z każdym szkłem to ma być efekt standardowych ustawień? Problemy z BF/FF na każdym szkle to dowód, że ustawienia są niestandardowe, błędne, trzaśnięte. Ślij puszkę do apollo, DHL-em, za darmo.

P.S. Jesteś pewny że masz BF/FF? Badałeś sprzęt na statywie, w różnego rodzaju świetle (dzienne, jarzeniowe itd.)? Z własnego doświadczenia wiem, że największym problemem jest BF lub FF, którego nie ma :mrgreen:
 

korkotrampek  Dołączył: 26 Lut 2008
niektóre ze statywu, pozostałe po prostu widać że coś jest nie tak (z bliska trudno ocenić, ale na zdjęciach z szerszą perspektywą w zasadzie zawsze ostrość nie tam gdzie być powinna). Dla pewności sprawdzę wszystkie raz jeszcze zanim coś wyślę:)
 

wyrzykus  Dołączył: 28 Lis 2008
Czy ktoś może się pochwalić, czy włączenie trybu debug w K200d ma jakiś wpływ na gwarancję w Apollo?

Mogę im się przyznać że bf/ff był mimo mojej kalibracji w debug, czy lepiej nic nie mówić?

Podejrzewam że i tak w sofcie gdzieś to mogą łatwo sprawdzić, ale wolę wiedzieć przed opisaniem im problemu (na 3 sprawdzonych szkłach na wąskim końcu ff, na szerokim bf).
 

sculptor  Dołączył: 20 Maj 2008
Mam podobny problem jak korkotrampek.
Z e-mailowym pytaniem czy skalibrują mi szkło (korekcja w k20 i k-7 wynosi +5), które jeszcze jest na gwarancji odpisali, że będę musiał zapłacić za przesyłkę do Francji od 50 do 60 Ojro... gdyż tylko tam mogą dokonywać kalibracji. :cry:
A wcześniej podczas rozmowy telefonicznej serwisant odpowiedział mi, że wada BF/FF mieści się w zakresie korekcji puszek k20 i k-7 i nie widzi konieczności poprawiania. Na pytanie a co jeśli będę miał k100d lub k10d bez tej możliwości korekcji, odpowiedział, że wtedy aparat dostosowuje się do szkła... :roll: :-|
Z tego co czytałem na forum to ludzie mieli korygowane obiektywy w ramach gwarancji. No chyba, że mi się coś popierniczyło... :roll:
 

andrusz  Dołączył: 28 Lip 2007
sculptor, a po co chcesz dawać szkło do serwisu, które możesz skorygować w korpusie? :roll: Po to właśnie Pentax dał tą możliwość, żeby użytkownik sam mógł sobie obiektywy korygować.
 

sculptor  Dołączył: 20 Maj 2008
A np. k100d super lub k10d jak skalibruje? Wiem, że k10d w debug mode można, ale sam to wcześniej przerabiałem i jest to cholernie niewygodne jak się chce szybko szkiełka zmienić a nie mają one takiej samej wartości korekcji. No a jak będę chciał to szkło kiedyś sprzedać, to kupujący będzie musiał mieć puszkę z możliwością korekcji. Inaczej to nie będzie miało sensu.
Korekcja w puszce dobra rzecz, ale nie powinna ona zwalniać producenta od poprawnie skalibrowanych szkieł. W szczególności, że nie wszystkie korpusy, które są w użyciu mają możliwość korekcji.
 

andrusz  Dołączył: 28 Lip 2007
sculptor pisałeś o K20D i K-7, dlatego zdziwiony byłem. Ale jak masz K100d czy K10d to sorki :-B I jeśli to szkło systemowe, to serwis jak najbardziej - mówisz, że źle współpracuje z korpusem i niech to naprawiają. Sam im kiedyś oddawałem do kalibracji K-m i DA* 16-50/2.8.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Są również takie wady, że kalibracja w puszce jest bezsilna, np. różna korekcja dla różnych ogniskowych i przysłon.
 

sculptor  Dołączył: 20 Maj 2008
andrusz, no problem. :-B A chodzi mi właśnie o 16-50*. Ale powiedz mi... a raczej napisz :-) gdzie Ci kalibrowali twoje szkło? W Polsce czy gdzieś w świecie? Korygowali Ci sam obiektyw czy puszkę do obiektywu?
plwk, no właśnie. A jak mi pogrzebią w puszce to jaką mam gwarancje, że z innymi szkłami nie będzie wtedy problemu typu BF/FF. Na to pytanie Pan serwisant mi odpowiedział, że klienci nie narzekają i tak się to robi. Było to sprzeczne z wiedzą, którą posiadałem wcześniej... widać, że może błędną.
 

JackDeJack  Dołączył: 21 Gru 2007
plwk napisał/a:
Są również takie wady, że kalibracja w puszce jest bezsilna, np. różna korekcja dla różnych ogniskowych i przysłon.
Miałem tak z sigmą i kalibrowali obiektyw. Z 55-300 trafiał w punkt więc grzebanie w puszce było bezcelowe.
Więc niech serwis nie ściemnia. Puszka powinna trafiać/nietrafiać identycznie ze wszystkimi szkłami, jak nie to znaczy że trzeba kalibrować szkło i kropka.

BTW - od dłuższego czasu nie mogę sobie wytłumaczyć po co w aparacie jest AF skoro elektronika szkła i tak potrafi żyć własnym życiem :?: :idea:
 

andrusz  Dołączył: 28 Lip 2007
sculptor napisał/a:
A chodzi mi właśnie o 16-50*. Ale powiedz mi... a raczej napisz :-) gdzie Ci kalibrowali twoje szkło? W Polsce czy gdzieś w świecie? Korygowali Ci sam obiektyw czy puszkę do obiektywu?

Kalibrowali puszkę pod to konkretne szkło tu w Polsce. Oczywiście wtedy trzeba wziąć pod uwagę, że to kalibracja mająca wpływ na wszystkie szkła.

Możliwe, że kalibracji obiektywu nie robią tu w Polsce, ale jeśli szkło jest na gwarancji, to nie powinni od ciebie żądać żadnej kasy - to ich wewnętrzny problem, gdzie to skalibrują. Po prostu reklamujesz towar i jak mają problem z naprawą, to powinieneś dostać egzemplarz "wolny od wad" ;-)
 

sculptor  Dołączył: 20 Maj 2008
Kalibrują we Francji, ale tak jak pisałem nie rozumiem, dlaczego muszę pokryć koszty przesyłki... :-|
Zadzwonię tam w poniedziałek i na spokojnie porozmawiam. Przez e-miale czasami różne nieporozumienia mogą wyjść. :-)
 
wzorekk  Dołączył: 21 Paź 2008
Witajcie,
Ja myślałem, że moja K10 ominie kontakt z serwisem ale jednak się nie uda..
Wszystko było w porządku aż tu nagle... Włączam aparat a tu na liczniku zdjęć 0
Wyciągam kartę patrze czy nie jest zablokowana.. ale nie..wkładam ją a tu napis card loocked.... wkładam jeszcze dwie inne karty i to samo.. podejrzewam ze padło gniazdo kart bo kiedyś miałem problem z karta nie chciała wyjść ale w końcu wyskoczyła...
Zastanawiam się czy ich poprosić od razu o sprawdzenie pozostałych rzeczy typu ostrzenie bo czasem ma z tym problem.... Zastanawiam się tez czy jeśli jest to jakieś uszkodzenie mechaniczne w gnieździe czy podlega gwarancji...
Miał już ktoś może problem z gniazdem w swojej K10??

Pozdrawiam wszystkich
 

Mariusz_CH  Dołączył: 30 Gru 2008
Od jakiegoś czasu mam problem z K20. Większość czasu przy zgrywaniu zdjęć z karty po prostu ją wyciągałem i zgrywałem przez czytnik. Bardzo sporadycznie robiłem to za pomocą kabla PC i ... zonk. Przestało działać. W związku z tym że aparat jeszcze na gwarancji wysłałem do Apollo takiego maila na adres serwisu:

"Posiadam aparat Pentax K20D zakupiony z drugiej ręki ale posiadający
jeszcze gwarancję do sierpnia 2010r.
Z aparatem do tej pory nie było żadnych problemów, do czasu gdy nagle
przestał łączyć się za pomocą kabla PC z komputerem. Gniazdo PC jakby
jest nieaktywne, słychać windowsowy dźwięk przy podłączaniu ale system
nie widzi aparatu.
Sprawdzałem na systemach Win 7 oraz Win XP. Pod XP pojawia się
symbol dysku (w moim komputerze) ale każda próba jego otworzenia
kończy się fiaskiem. Dodatkowo posiadam jeszcze pentaxa k-x i na nim
sprawdzałem kabel aby wykluczyć jego usterkę. Z k-xem nie ma żadnego
problemu z łącznością przez ten sam kabel. A więc usterka K20D wydaje
się być pewna.
W związku z powyższym chciałbym skorzystać z gwarancji i w
miarę możliwości naprawić aparat.
Proszę o podanie informacji jakie warunki mam spełnić aby zrealizować
naprawę mojego aparatu."


Chyba ze trzy dni brak odpowiedzi. Więc wysłałem jeszcze raz to samo na adres mail BOK w Apollo, przekierowano na serwis i odpowiedziano mi:

"Witamy
Prawdopodobnie nastąpiło uszkodzone gniazda PC.
Aparat należy dostarczyć sprzęt bezpośrednio do naszego serwisu (na swój koszt) np firmą dhl
Koszt naprawy zostanie podany po wykonaniu wstępnej wyceny.
Wycena jest bezpłatna
Standardowy termin wykonania naprawy 14 dni roboczych.
Pozdrawiamy"


Jak gość z apollo zdiagnozował sprzęt poprzez kabelki internetowe? Dlaczego od razu zakłada że ja uszkodziłem gniazdo i pisze o płatnościach za naprawę, przesyłkę itd. Ktoś maił podobny przykład? Odpisałem że ja tam śrubokręta nie wkładałem tylko normalnie użytkowałem sprzęt. Ewentualnie po oględzinach można byłoby coś powiedzieć czy uszkodzenie mechaniczne czy nie...

Na razie czekan na odpowiedź ale jak sie będzie upierał to Co robić?
 

sculptor  Dołączył: 20 Maj 2008
mario633, wysyłaj na ich koszt i nawet się nie szczypaj. Nawet do nich nie pisz. Na stronie Apollo jest numer klienta, który musisz podać kurierowi. Kolega miał identyczny problem bodajże z DLem. Wymienili na K100d, bo czekał zbyt długo na naprawę. :-) Nic się nie przejmuj i wysyłaj na ich koszt, a do paczki dołącz dokładny opis usterki, kartę gwarancyjną i kopię dowodu zakupu. :-)
 

grzegorzgr  Dołączył: 13 Lis 2009
przypadłość gniazda USB to częsty problem .pisałem o tym na forum :-x przykro mi nie moge podać strony szukałem nie znalazłem :!: :-)
 
wzorekk  Dołączył: 21 Paź 2008
Witam,
Ja swój aparat wysłałem do serwisu nawet skontaktowałem się czy doszło bo DHL długo nie podawał takiej informacji. W serwisie potwierdzono ze doszło na drugi dzień po wysłaniu i ze jak naprawią to mi go wyślą w sumie nawet nie chcieli żadnego kontaktu do mnie ale podałem telefon. Nawet przekazali że w ciągu 14 dni go naprawią, ciekaw jestem czy bawią się w wymianę gniazda kart w tych aparatach czy wymieniają całą płytę czy jak. W sumie nie moja wina że chińszczyzna tak szybko padła.
Jak będę miał info co i jak zrobili to napisze.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach