argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
l_uka napisał/a:
ze producent moze trzymac aparat w naprawie miesiacami bez przedluzenia gwarancji??
Może, jeśli nie ma w gwarancji podanego terminu naprawy. oczywiście, jeśli korzystasz z gwarancji producenta. Poczytaj sobie przygody nikonowców na ich forum, albo minolciarzy.

[ Dodano: 2007-02-08, 21:59 ]
Tu jest troszke o naszych prawach.
Federacja Konsumentów....

[ Dodano: 2007-02-09, 15:32 ]
No więc otrzymałem nowa Kasetkę. Gwarancje doślą starą, jak tylko przyjdzie z Niemiec, oraz pudełko. Przyślą, nie będę musiał się do nich wybierać. Po wstępnych testach, na razie, wychodzi że jest dużo lepiej. Może nie ma 100% trafień w punkt ( światło żarowe), ale 80 % na pewno. Jutro sobie przestrzelę K100D na powietrzu.
 

PT  Dołączył: 13 Wrz 2006
argawen napisał/a:
[ Dodano: 2007-02-09, 15:32 ]
No więc otrzymałem nowa Kasetkę. Gwarancje doślą starą, jak tylko przyjdzie z Niemiec, oraz pudełko. Przyślą, nie będę musiał się do nich wybierać. Po wstępnych testach, na razie, wychodzi że jest dużo lepiej. Może nie ma 100% trafień w punkt ( światło żarowe), ale 80 % na pewno. Jutro sobie przestrzelę K100D na powietrzu.

Good news! No to masz już dwa korpusy - podstawowy i zapas :-)
Czy zauważyłeś jakieś różnice w wykonaniu mechanicznym nowej puszki w porównaniu ze starą?
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
PT napisał/a:
Czy zauważyłeś jakieś różnice w wykonaniu mechanicznym nowej puszki w porównaniu ze starą?
bez dwóch zdań, Kadyszka jest lepiej wykonana. Zauważyłem to dokładnie, jak trzymałem je obie.
 

PT  Dołączył: 13 Wrz 2006
argawen napisał/a:
PT napisał/a:
Czy zauważyłeś jakieś różnice w wykonaniu mechanicznym nowej puszki w porównaniu ze starą?
bez dwóch zdań, Kadyszka jest lepiej wykonana. Zauważyłem to dokładnie, jak trzymałem je obie.

To nie ulega dyskusji :-) . Chodziło mi o różnice między starą a nową kasetką. Bo ja porównując swoją z innym, nowszym egzemplarzem takie różnice zauważyłem.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
PT napisał/a:
Chodziło mi o różnice między starą a nową kasetką.
o jakie różnice chodzi ? Nie mam teraz takiego BF z 77/1.8.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
argawen, z tego co zrozumialem chodzi o roznice w samej budowie/wykonaniu aparatu.....
 

TomiTom  Dołączył: 13 Sty 2007
argawen napisał/a:
Nie mam teraz takiego BF z 77/1.8


:-B :-B :-B
jak dla mnie to jest najważniejsza rożnica :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 

PT  Dołączył: 13 Wrz 2006
Fafniak napisał/a:
argawen, z tego co zrozumialem chodzi o roznice w samej budowie/wykonaniu aparatu.....

Dokładnie o to mi chodziło :-)
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
PT, Nie potrafię tego ocenić. Od miesiąca nie miałem Kasetki, więc nie mam porównania. Ale wydaje mi się, że różnic nie ma. Poprzedni nr. Kasetki zaczynał się na 212, teraz mam 226.
 
Bomber  Dołączył: 24 Sty 2007
witam Was

musze odnowic temat gwarancji pentax'a i pewnie sie troche wkurzycie i odeślecie mnie do archiwum... Lecz ja jednak napisze.

5 lutego zawiosłem K100D do serwisu (problemy FF/BF), dzisiaj mamy 23 lutego wiec juz 14 dni gwarancji mineło hohoho...
Co moge teraz zrobic ? czy moge pojechac do Saturna do serwisu i juz upominac sie o nowy egzemplarz bo termin 14 dni sie zakończył czy moze poczekac az sie ukonczy termin 21dni i kategorycznie zażądac nowy korpus ?

Ludzie !! ile mozna czekac na naprawienie nie własciwego focusa, przeciez to chwile zajmuje ! Prosze mi nie tlumaczyc ze serwis w Niemczech ma duzo roboty bo to mnie jako klienta firmy pentax nie interesuje poniewaz podjęli sie określonego terminu na gwarancje to niech sie z tego wywiązują !!!!

[ Dodano: 2007-02-23, 17:53 ]
chce jeszcze dodac ze dzwoniłem wczoraj, dzisiaj do serwisu w saturnie az na 3 podane przez nich numery i zaden nie raczy odpowiedziec // nikt nie odbiera :/
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
Bomber, napisz im pismo, ze czekasz jeszcze tydzien czy tam ile zostalo do tych 21 dni i potem chcesz nowy aparat.
 

Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Tylko wyślij to pismo jako polecony za p[otwierdzeniem odbioru abyś miał dowód, że rzeczywiście pismo dostali. Inaczej mogą się wyłgać, ze o żadnym piśmie nic nie wiedzą.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
Marek Wyszomirski, potwierdzenei odbioru to podobno za malo - mogles przeciez wyslac pusta koperte 8-) Najlepiej osobiscie zaniesc i wziac pieczatke, ze wplynelo.
 

Marek Wyszomirski  Dołączył: 18 Kwi 2006
Jeśli ma się niedaleko - faktycznie pieczątka na kopii jest najlepszym rozwiązaniem. Ale już i polecony za potwierdzeniem odbioru robi zwykle wrazenie na adresacie. A wiem, że niektórzy jeżdżą po aparaty po kilkaset km...
 
Bomber  Dołączył: 24 Sty 2007
wie ktos jak powinno wyglądac pismo i do jakiego odbiorcy ma byc skierowane (saturn w krk, apollo ?), nigdy nie pisalem czegos takiego i nic mi do glowy nie wpada jak ma to byc sformułowane.

Może jednak lepiej bedzie jak sie przejade do Saturna (tam gdzie kupowałem aparat) i porozmawiam z nimi ? Na co zwracac uwage, co wazne jest abym powiedzial ?
 

zasiu  Dołączył: 16 Gru 2006
Bomber napisał/a:
wie ktos jak powinno wyglądac pismo i do jakiego odbiorcy ma byc skierowane (saturn w krk, apollo ?), nigdy nie pisalem czegos takiego i nic mi do glowy nie wpada jak ma to byc sformułowane.

Może jednak lepiej bedzie jak się przejade do Saturna (tam gdzie kupowałem aparat) i porozmawiam z nimi ? Na co zwracac uwage, co wazne jest abym powiedzial ?



Stroną jest dla Ciebie Saturn. Decydując się na reklamację, oni domyślnie będą chcieli, abyś skorzystał z serwisu gwarancyjnego. Możesz prosić o reklamację na podstawie ustawy o warunkach sprzedaży konsumenckiej (jest wtedy gwarantowane ustawą 14 dni roboczych na ustosunkowanie się do Twojego żądania, możesz żądać naprawy lub wymiany, nie mogą Ci narzucić formy zadośćuczynienia). Saturn ma własne formularze zgłaszania reklamacji.

W innym wątku pisałem o problemach z moim aparatem, wklejam tutaj jako cytat:


Cytat


Ja kupiłem K100D w warszawskim Saturnie, miał dziwną plamkę na matrycy. Oddałem do serwisu gwarancyjnego 15.01. Po dwóch tygodniach zadzwoniłem do Saturna (aparat miał już być), spytałem dlaczego nie ma, powiedzieli, że transport może trwać do tygodnia. Jak zadzwoniłem później, zrzucili sprawę na Apollo, telefon do Apollo nic nie wyjaśnił ("sprzęt w Niemczech, nic nie wiemy"). Osobista wizyta i dali mi nowy sprzęt po 21 dniach roboczych (13.02). Jak bym się nie interesował i nie naciskał to bym pewnie jeszcze czekał... Ogólnie nikomu nie życzę, aby tracił aparat zaraz po zakupie.

Ale jestem o tyle mądrzejszy, że znam już swoje prawa (np. reklamowanie towaru jako niezgodności z umową wg ustawy, 14 dni roboczych bez odpowiedzi i po sprawie:)).

No i druga rzecz, że w dużych sklepach RTV-AGD dezinformacja klienta jest na porządku dziennym (np. twierdzenie, że w przypadku zakupu sprzętu uszkodzonego nie można od razu żądać wymiany; gadanie, że nie można sprawdzić sprzętu w sklepie ze względów bezpieczeństwa; żądanie, aby w końcu wymienić uszkodzony sprzęt na sprzęt w tej samej cenie lub droższy). Inspekcja handlowa powinna ostro się dobrać do tyłków RTV-marketom:-)

 
Bomber  Dołączył: 24 Sty 2007
witam ponownie,

bylem dzisiaj w Saturnie zapytac sie co z K100D i facet powiedział ze jeszcze nie mają mojej puszki poniewaz serwis nie przysłał a z rozmowy wogule nie bylo szans na nową puszke.
powiedział ze zadzwoni do serwisu i zapyta sie co sie dzieje z moją puszką i kiedy bedzie do odbioru a nastepnie zadzwoni do mnie w poniedzialek i poinformuje mnie o tym co i jak.
Co teraz mam zrobic ?
- co powiedziec w poniedzialek gdy zadzwoni i powie, ze aparat jeszcze nie został naprawiony

Prosze o pomoc, jak mam wymusic na nich nowy korpus po upływie 21 dni od dnia oddania K100D do serwisu

[ Dodano: 2007-03-02, 18:16 ]
prosze o pomoc poniewaz juz nie jestem w stanie wytrzymac...
Moja K100D w serwisie jest juz od 5 lutego i ciagle czekam, w poniedziałek mi powiedziano ze do piątku (dzisiaj) dostane ją z serwisu. Nadal jej nie dostałem i chce wiedziec jakie pismo musze napisac aby mi dali nową puszke no chyba ze da sie to wywalczyc w walce na słowa i z kim to nalezy rozmawiac ??

Prosze o przyklad treści tego pisma, nie mam pojecia co tam ma byc wypisane aby podziałało to na nich i do jakiego adresata to wysłac ??
 
magneto  Dołączył: 01 Mar 2007
Mój DA 16-45 od samego początku miał "lekkie luzy" - obraz w wizjerze lekko skakał przy zoomowaniu. Nie przeszkadzało mi to zbytnio, a nawet po wrzuceniu tematu na forum dpreview okazało się, że to całkiem nierzadko spotykana przypadłość tego obiektywu. Ostatnio pomyślałem, że wartałoby go oddać do wyregulowania, póki zostało trochę gwarancji, zwłaszcza, że mam wrażenie, że zaczyna też lekko skakać przy ostrzeniu.
Mieszkam w Irlandii, gdzie nie ma serwisu Pentaxa. Ktoś w tym wątku narzekał na brak serwisu w Polsce.. Tutaj nie ma żadnego przedstawicielstwa, a pod telefonem wydrukowanym na międzynarodowej gwarancji poinformowano mnie, że od dawna się tym nie zajmują i należy się kontaktować z serwisem w UK. OK. W takim razie chyba mogę sobie wybrać serwis przy pomocy palca i mapy..
Za kilka dni będę w Polsce, zastanawiałem się, czy przy okazji tego nie załatwić.
Nie miałem do tej pory styczności z Apollo od tej strony, ale po nieciekawych przygodach z polskim serwisem Nikona wolę na zimne dmuchać. Czy można im spokojnie powierzyć obiektyw do wyregulowania w ramach gwarancji? Dodam, że szkło było kupowane w USA i - jeśli dobrze rozumiem - ma światową gwarancję.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
Cytat
szkło było kupowane w USA i - jeśli dobrze rozumiem - ma światową gwarancję.

znaczy sie dokupiles swiatowa gwarancje czy nie?
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
magneto, caly europejski serwis Pentaxa jest swiadczony w niemczech. Lokalne przedstawicielstwa tylko posylaja tam paczki z zepsutym sprzetem i odbieraja naprawione. Jezeli zostawisz obiektyw w Appllo to dostaniesz swoj obiektyw z powrotem po miesiacu (przykladowo). Jezeli planujesz byc w Irlandii w tym czasie to lepiej chyba zalatwic to z Pentax UK.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach