plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Sid Gotama napisał/a:
Czyli ta funkcja (kalibracja BF/FF) ze str.128 działa z innymi obiektywami niż Pentax

Tak
Sid Gotama napisał/a:
Byłem pewien że na tym forum wyczytałem że nie i dla tego trzeba wchodzić w tryb serwisowy

To dotyczyło starszych body, które nie miały kalibracji obiektywów w menu.
Sid Gotama napisał/a:
Bo korekcje obiektywu ze str. 220 to pozostawiam DxO.

Jak ktoś robi w jotpegach to potrzebuje, jeśli w rawach to załatwia to programowo przy obróbce.
 
TomaszDab  Dołączył: 28 Kwi 2014
Podepnę się pod wątek.
Czy w przypadku body K-5 II jest sens wysyłać Tamrona do kalibracji czy używając opcji mikrokalibracji da się go (Tamrona) skalibrować tak samo dokładnie jak zrobi to serwis?
 
Robson  Dołączył: 21 Maj 2013
To zależy czy na każdej ogniskowej będzie wymagał takiej samej korekty. Niektórzy pisali, że mieli np. ff na krótkim końcu i bf na długim.
Ja kupiłem nowego bo pieniądze zaoszczędzone na używce wydałbym na kalibracje (ok. 200zł po gwarancji) a mam szkło nowe i 5 lat gwarancji.
Mój wymagał korekcji ok -5 w menu aparatu ale dla pewności wysłałem do serwisu bo wierzę, że zrobili to dokładniej niż ja:)
Jak dla mnie szło jest celne i ostre w całym zakresie.
 
truskafka  Dołączyła: 06 Mar 2014
Witam,
mam problem z nowo zakupionym Tamronem 17-50/ 2.8.... ff na wszystkich ogniskowych, jak już doczytałam najlepiej byłoby wysłać body z obiektywem do foto-techniki. Wysyłać przez sklep czy dogadywać temat z dystrybutorem bezpośrednio. Obiektyw zakupiony w RTVeuroAGD - tzn egzemplarz zamówiony do odbioru w sklepie.
Wczoraj próbowałam mikroklaibracji ale chyba nie mam cierpliwości się w to bawić.
Ile może to potrwać w serwisie?
 

Pyrek  Dołączył: 22 Lis 2010
truskafka, jeśli chcesz skorzystać z gwarancji, to ja bym słał bezpośrednio, będzie szybciej.
Ile to będzie trwało, to się zapewne możesz dowiedzieć dzwoniąc do serwisu.

Jeżeli zaś chcesz obiektyw zwrócić, lub wymienić powołując się na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, to bezpośrednio do sklepu..
 
truskafka  Dołączyła: 06 Mar 2014
Jak zwrócę to zostanę z kitem :P, wymiana też nie daje gwarancji, że następny będzie pozbawiony tej przypadłości. Chyba pozostaje serwis. Dryndnę do fototechniki i się wywiem.
A na nieostrość też są w stanie poradzić (bo tam gdzie trafi z ostrością też szału nie ma)?
Jakiś taki obciążony mi się słoik trafił :-|

Dzięki za odpowiedź :)
 

Pyrek  Dołączył: 22 Lis 2010
truskafka napisał/a:
Jakiś taki obciążony mi się słoik trafił

O sprzęcie z tego sklepu różne rzeczy można poczytać,
generalnie jeśli nie wygląda na wymacany, uszkodzony, to chyba lepiej słać do serwisu,
bo następny to rzeczywiście nie wiadomo co przyślą ;-)
 
Prorok  Dołączył: 28 Sty 2015
truskafka napisał/a:
Jak zwrócę to zostanę z kitem :P


...ale nie zwrócisz. Jeśli zamówiłeś, z odbiorem w sklepie, to tak jakbyś w sklepie kupił i nie wymienią Ci. Zwrot gotówki lub wymiana tylko w przypadku odbioru od kuriera pod wskazanym adresem. Kiedys właśnie w ten sposób wpuściłem się w maliny i zostałem, z ręką w nocniku.
 

Pyrek  Dołączył: 22 Lis 2010
Prorok napisał/a:
Jeśli zamówiłeś, z odbiorem w sklepie, to tak jakbyś w sklepie kupił i nie wymienią Ci.

Nieprawda..
Liczy się miejsce zawarcia umowy kupna - sprzedaży,
a nie miejsce odbioru.

Niektóre sklepy "trochę inaczej" interpretowały prawo,
następstwem czego były kary nakładane przez UOKiK,
jak choćby kara nałożona przez UOKiK dla sklepu morele.net..

(Tak w ogóle truskafka, jest dziewczyną zdaje się :-D )
 
Prorok  Dołączył: 28 Sty 2015
Być może jest jak piszesz. Mnie niestety nie udało się odzyskać pieniędzy bądź wymienic towaru, ale było to jakies dwa lata temu, może na dzien dzisiejszy jest inaczej...

Pyrek napisał/a:


(Tak w ogóle truskafka, jest dziewczyną zdaje się :-D )



A to przepraszam i kłaniam się nisko... :-P
 
truskafka  Dołączyła: 06 Mar 2014
Prorok napisał/a:
Pyrek napisał/a:


(Tak w ogóle truskafka, jest dziewczyną zdaje się :-D )



A to przepraszam i kłaniam się nisko... :-P


Spoko, przeprosiny przyjęte :P

Dzwoniłam do fototechniki, miła pani poinformowała mnie, że nie ma problemu i skalibrują, jak szkło do pentaxa to body tez chcą. Jutro wyślę im wszystko, mogę nawet napisać że mi zależy na szybkim załatwieniu sprawy i ponoć się do tego stosują i nie są złośliwi :). Mówiła tez coś o jakimś formularzu na stronie tamrona dotyczącym naprawy ale nie znalazłam nic takiego. Wobec tego co im mam napisać, a może ktoś z Was coś takiego już pisał i może się podzielić? I jak pakujecie aparaciochy do takich przedsięwzięć?

Sorki za sto pytań do... ale ja takie cuś to pierwszy raz robię i chciałabym żeby wszystko grało i cały sprzęciorek wrócił do mnie w stanie nieuszkodzonym.

pozdrówki :)
 
sergeant  Dołączył: 04 Mar 2009
Podepnę się pod temat z racji mojego nowego zakupu Tami 70-200 .
Przy f/2,8 nie zawsze trafia , od f/4 jest lepiej ale też zdarzają się pomyłki ,szczególnie przy 200 mm.
Teraz mam pytanie jak rozpocząć procedure darmowej kalibracji w serwisie ? Proszę o opis , krok po kroku tak bym czegoś nie przegapił i dopełnił stosownych formalności.
 

olejx  Dołączył: 25 Wrz 2013
Nie ma informacji na stronie Tamrona?
 
Robson  Dołączył: 21 Maj 2013
Piszesz maila do fototechniki, że chcesz skalibrowac obiektyw i Ci na maila wyślą formularz, który dołączasz do obiektywu z opisem usterki i tylke.
 

Janusz Gdula  Dołączył: 08 Gru 2008
Cześć,

Kupiłem ostatnio obiektyw 17-50 F2.8.
Na 17 mm miałem BF na 50 potężny Front Focus z moim K5II.
Wysłałem pocztą polską do serwisu cały zestaw, po 3 dniach miałem już obiektyw skalibrowany pod mój korpus.

Teraz na wszystkich ogniskowych mam ostre zdjęcia, trafione na F2.8 w punkt.

Polecam serwis z czystym sumieniem, pełny profesjonalizm.
 

AJ  Dołączył: 03 Paź 2013
T 17-50 kolegi miał wielki rozjazd w ostrzeniu na bliskie i dalekie dystanse. Skalibrowany na tablicy nie ostrzył na nieskończoność. Kolega w serwisie był dwukrotnie (jest z Gdańska więc obyło się przynajmniej bez wysyłek), za drugą wizytą rozmawiał nawet bezpośrednio z serwisantem, który to robił (jak się okazało za pierwszym razem testował tylko na tablicy mimo informacji w formularzu zwracającej uwagę na problem). Ostatecznie serwis się poddał a obiektyw wrócił do sklepu. Kolega kupił Sigmę. Też musiała iść do kalibracji ale serwis w Gdyni jakoś dał radę.
 
sergeant  Dołączył: 04 Mar 2009
Już 2 razy wysyłałem zapytanie e-mail do Fototechniki w sprawie kalibracji w okresie gwarancyjnym i nie dostałem żadnej odpowiedzi . Jutro będzie 3 dzień i kolejny raz do nich napiszę. Czy ktoś może wie co się dzieje ? Fototechnika nie jest już dystrybutorem Tamrona ?
 

fanmario  Dołączył: 23 Paź 2007
Spróbuj zadzwonić do Fototechniki.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach