screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
Hasek, Było już wałkowane na forum. Zajrzyj do karty gwarancyjnej, jeśli masz tam określony czas w jakim ma być dokonana naprawa i jest przekroczony, możesz zacząć naciskać na sprzedawcę/serwis (zależy od tego gdzie oddałeś). Jeśli czas naprawy nie jest nijak określony, to zgodnie z ustawą: "w możliwie najkrótszym czasie", a więc... będziesz czekał tyle czasu, ile serwis potrzebuje na naprawę :-|
 

Hasek  Dołączył: 07 Lis 2007
Juz to sprawdzalem i nawet napisalem ze termin sie skonczyl, czyli te 14 dni serwis + 7 sklep(na przeslanie aparatu do serwisu) razem 21. Aparat dalem 28 lipca dzis jest 30 sierpnia juz ponad miesiac minal, a aparatu nie ma :evil: I interesuje mnie wlasnie co moge z tym fantem zrobic czy tylko moge pojsc i naciskac na nich czy moge sie czegos domagac w sesnie zwrotu kasy lub nowego sprzetu ?

[ Dodano: 2008-08-30, 16:58 ]
A co do karty gwarancyjnej to mi ja zabrali... dostalem tylko fakturke gwarancyjna (kiedy co i jak) Jednak wczesniej czytalem ta gwarancje kilka razy, ale nie przypominam sobie czy bylo tam cos napisane o tym czy moge sie czegos domagac, gdy termin naprawy sie skonczyl, a sprzet nie zostal zwrocony...
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
Hasek, Chodzi o to czy termin naprawy masz wyraźnie oznaczony w karcie gwarancyjnej. Jeśli tak, to jest on zobowiązujący dla serwisu. Jeśli termin naprawy nie jest podany, to niestety naprawę mogę przeciągać przez bardzo długi czas. Oddałeś do sklepu czy serwisu? Jakiej marki sprzęt?
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
Hasek, czy przeszukałeś forum?

Tutaj masz wyczerpujące informacje:
http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=2758

Jakbyś miał jakieś pytania, to lepiej w tamtym wątku je zadaj - będzie wszystko w jednym miejscu i ułatwi to sprawę na przyszłość.

[ Dodano: 2008-08-30, 17:04 ]
Hasek napisał/a:
Jednak wczesniej czytalem ta gwarancje kilka razy, ale nie przypominam sobie czy bylo tam cos napisane o tym czy moge sie czegos domagac, gdy termin naprawy sie skonczyl, a sprzet nie zostal zwrocony...

To reguluje prawo konsumenckie [więc jest jednolite, niezalezne od producenta] - w wyżej podanym wątku masz też odnośniki do informacji.
 

Hasek  Dołączył: 07 Lis 2007
mygosia, wiem przepraszam, ustawilem juz wygasniecie tematu za 1 dzien. Poprostu z braku cierpliowsic do tego wszystkiego potrzebowalem szybkiej odpowiedzi...

screwdriver, Tak termin jest wyraznie ozn. A sprzet mam marki Pentax ma sie rozumiec. Oddalem do sklepu 28 lipca.
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Hasek, pamietaj, że 14 lub 21 dni roboczych.
 

Hasek  Dołączył: 07 Lis 2007
argawen, pamietam, po doliczeniu weekendow i tak juz jest po terminie chyba, ze zle licze.... :roll:
 

mygosia  Dołączyła: 19 Kwi 2006
Tez policzyłam - minął już okres 21 dni roboczych.
 

Hasek  Dołączył: 07 Lis 2007
W takim razie moge sie domagac nowego aparatu od sklepu ? Bo mysle tam pojsc jutro do nich (dobrze ze w niedziele tez maja otwarte).
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
Hasek, jeśli oddałeś do sklepu, musisz jeszcze doliczyć ich czas na wysłanie do serwisu. Zwykle rezerwują sobie na to 7 do 14tu dni roboczych.
 
dr_Fell  Dołączył: 30 Sie 2008
Zastanawiam się nad kupnem poprzez allegro aparatu pentaxa - w informacjach pisze że pochodzi z polskiej dystrybucji i posiada 24 miesięczną gwarancję producenta. Pentax inaczej traktuje aparaty kupione za granicą (zabójczo droga wysyłka do Niemiec) i kupione w Polsce - ale zaznacza że dotyczy to aparatów kupionych poprzez autoryzowanego dystrybutora. Jaka jest szansa że gwarancja aparatu zakupionego taką drogą nie będzie honorowana jako polska ?
 
dsk  Dołączył: 19 Mar 2008
Jeśli jest papierek gwarancyjny od Apollo w pudełku to szanse są zerowe. Jeśli nie ma, to nie przyjmą aparatu na polskich warunkach, tylko ewentualnie zagranicznych.

[ Dodano: 2008-08-30, 21:56 ]
A, i nie zastanawiaj się - tylko kupuj. Zanim Ci tu doradzą Nikona D40x. :-P
 
dr_Fell  Dołączył: 30 Sie 2008
Nie dam się przekonać ;)
 
dsk  Dołączył: 19 Mar 2008
Na Pentaksa czy Nikona? :-P
 
dr_Fell  Dołączył: 30 Sie 2008
Na Nikona. Właściwie w rachubę wchodzi już teraz tylko Pentax i Canon ze sporo większą preferencją w kierunku Pentaxa :).

EDIT - dzięki, więc zapytam sprzedawcę o papier i będę miał jasność.
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
Hasek, ale korzystałeś z gwarancji producenta czy z odpowiedzialności sklepu za sprzedawany towar? Bo to dwie różne sprawy. I inną sprawą jest załatwianie sprawy ze sklepem ze względu na niezgodność towaru z umową - te sprawy reguluje ustawa o sprzedaży konsumenckiej, a czym innym jest załatwianie sprawy z producentem w oparciu o jego gwarancję, nawet, jeśli robisz to via sklep.
Jakbyś się powołał na niezgodność towaru z umową, to byś mógł w zasadzie "od razu" odebrać nowy aparat. No, może po uznaniu zasadności roszczenia przez sklep (znaczy po sprawdzeniu, że faktycznie aparat nie funguje). Jeśli w ciągu 14 dni nie dostałeś informacji o przyjęciu bądź odrzuceniu roszczenia, to automatycznie jest ono uznane za zasadne. I wtedy możesz zażądać nowego, sprawnego sprzętu (o ile jest dostępny oczywiście, bo jak nie ma, to przecież nie wymienią, bo nie ma n co). Lub naprawy tamtego zepsutego (i tu nie ma podanego konkretnego terminu naprawy).
Ale jak zgodziłeś się na skorzystanie z gwarancji, to obowiązują zapisy z gwarancji. A co tam jest napisane, to my nie wiemy.
 

Hasek  Dołączył: 07 Lis 2007
matb, gwarancja jest taka jaka posiada kazdy kto ma Pentaxa i juz pisalem co w niej bylo napisane 14 dni na naprawe przez serwis + 7 dla sklepu, ktory wysyla(oczywiscie roboczych). No z gwarancji producenta korzystalem, ale za posrednictwem sklepu, ktory zalatwia cala reszte. Na stronie Federacji Konsumenta jest napisane, ze to "sprzedawca ponosi odpowiedzialnosc ustawowa (z mocy parawa) za sprzedany nam towar" i jezeli on wydaje gwarancje to on jest odpowiedzialny za wszystko nie gwarant. Jezeli zle mysle i zle wnioskuje po to co przeczytalem na tej stronie http://www.federacja-kons...y.php?story=390 to prosil bym o poprawienie mnie.
 

screwdriver  Dołączył: 22 Mar 2007
Hasek, Sklep nie jest odpowiedzialny za wszystko. Jeśli oddałeś do nich na gwarancji, to oni też mogą zrealizować reklamację tylko tak szybko, jak załatwi to serwis. W Twoim przypadku czas na naprawę określony w karcie gwarancyjnej minął, czas na wysyłkę również. Możesz przejść się do sklepu i żadać nowego sprzętu lub zwrotu gotówki, bo nie zostały spełnione warunki gwarancji. Sklep może Ci wydać nowy sprzęt a potem rozliczy się z serwisem, który będzie musiał się zgodzić na wymianę bądź zwrot pieniędzy, bo nie naprawił w terminie.
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
Hasek napisał/a:
matb, gwarancja jest taka jaka posiada kazdy kto ma Pentaxa

Mam kilkanaście Pentaxów, ale gwarancji jakoś niekoniecznie.
Hasek napisał/a:
Na stronie Federacji Konsumenta jest napisane, ze to "sprzedawca ponosi odpowiedzialnosc ustawowa (z mocy parawa) za sprzedany nam towar" i jezeli on wydaje gwarancje to on jest odpowiedzialny za wszystko nie gwarant.

Owszem. Na mocy ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Przecież to napisałem.
 

Hasek  Dołączył: 07 Lis 2007
matb, nie wiedzialem przepraszam za arogancje :-B I zle odczytalem to co napisales.


screwdriver, ok dzieki, w takim razie tak zrobie.

Dzieki wszystkim za pomoc :-B Ide zaraz do tego sklepu zobaczymy co z tego wyniknie.

[ Dodano: 2008-08-31, 14:33 ]
Wyszlo na to, ze musze isc jutro do rzecznika praw konsumenta...
Moze ktos wie czy jezeli przyjdzie aparat z naprawy po terminie mam prawo go nie przyjac i rzadac nowego ?
Zreszta dowiem sie wszystkiego jutro.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach