dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
peterK napisał/a:
A jak z kontrastem/kolorami?

Pogoda nie dopisuje (szaro-bure niebo), ale rano wybrałem się na spacer by pstryknąć szerszy plan.
Obiektyw na K-5, jpeg'i ustawienie na "naturalne", wszystkie suwaki na "zero", zmniejszone do wymogów forum.

Nawet przy tak "słabym" świetle kolory są w/g mnie oddane bardzo wiernie, jak na te odległości szczegóły są dobrze widoczne. W ładny, słoneczny dzień będzie na pewno tylko lepiej, choć na krawędziach o kontrastowych kolorach pojawić się może AC.


IKEA by dżejpi, on Flickr


IKEA-100% by dżejpi, on Flickr

Fotka dodatkowo przycięta górą i dołem


Ulica by dżejpi, on Flickr

Mam nadzieję, że ci, którzy czytali wydawane przed wielu laty książeczki z serii "Miniatury Morskie", a wśród nich książeczkę pt. "O Błękitną Wstęgę Atlantyku" poznają statek na fotce poniżej..
W połowie ubiegłego wieku był chlubą amerykańskiej floty.
Zdobywca "Błekitnej Wstęgi Atlantyku" (wyróżnienie za najszybsze przepłynięcie trasy Ameryka - Europa - Ameryka), której nie odebrał mu żaden z późniejszych, regularnie pływających po Atlantyku liniowców.
Długi "po pokładzie" 300m z małym haczykiem - dla porównania zbudowany w tym samym czasie, pływający pod polską banderą turbo-parowiec Stefan Batory miał "tylko" ok. 150m.
I ciekawostka - polski liniowiec był ostatnim, pływającym regularnie po Atlantyku transatlantykiem.

Ta rozmyta krata na zdjęciu, to "frontowy bokeh" powstały z drucianej siatki płotu, zza którego fociłem.

SS United States by dżejpi, on Flickr

Wycinek 100% z fotki powyżej.

SS United States-100% by dżejpi, on Flickr
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
Eeee tam, jeszcze byś zgubił.
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
espresso napisał/a:
Jak zgubię obiektyw to mniej boli, niż zgubić miał bym obiektyw z futerałem.


Plus dla Pentaksa

Jak się zgubi tylko obiektyw, to potem ten futerał przypomina stratę i się robi smutno.

Kolejny plus dla Pentaksa.

Dali tulipan i dekielki.

3 plus dla Pentaksa.
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
espresso napisał/a:
jak inaczej można ocenić dostarczanie obiektywu (który jak by nie było do tanich nie należy) bez futerału

żartujesz, prawda ... jedyne pięć stów - droższe zaczynają się od tysiąca w górę.
Jak napisał White, za darmo dostałeś tulipana (sprawdź ile kosztuje osobno) i dwa dekle. Szczególnie ten "zadni", toż on lepszy 78 razy od tego z DA 35/2.4.
O tych napisach na nim już nie wspomnę (by innym nie robić apetytu).

Kartonika na szkło nie dostałeś?
 

White  Dołączył: 31 Paź 2008
dżejpi napisał/a:
za darmo dostałeś tulipana (sprawdź ile kosztuje osobno) i dwa dekle.


Uszczelnień nie wspomnę.
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
Jak dla mnie jedynym minusem, jest umiejscowienie blisko bagnetu pierścienia ostrzenia.
Przyzwyczaiłem się chwytać obiektyw od dołu, trzymając jednocześnie wciśnięty guzik blokady bagnetu.
Pomimo średniej grubości palców wypinanie obiektywu jest utrudnione. Pierścień ostrzenia obraca się na okrągło a pierścień zooma nie ma blokady.
Muszę się przestawić na łapanie obiektywu z góry, nad lampą.

No i pompka z niego niezła. Choć większość tego typu obiektywów tak robi.
Przy otwartej pokrywie karty obracanie pierścieniem zooma powoduje niezłe duchnięcie. Może robić za wspomaganie przy wyjmowaniu karty pamięci z gniazda.
 

Pentagram  Dołączył: 21 Wrz 2006
espresso, musisz dołożyć 30,- do interesu i dokupić irchowy pokrowiec a'la Canon. Bardzo je lubię, bo oprócz funkcji ochronnej, świetnie czyszczą soczewki. Lepiej niż jakakolwiek ściereczka z mikrofibry.
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
Pisałem już, że podpiąłem pod K20D.
W dobrym świetle jest prawie tak samo szybki, jednak potrafi doostrzyć.
W ciemnym pomieszczeniu nawet wspomagany "spawarką" dość długo ostrzy.

Z K-5 wspomagany zielonym światłem diody szybko i pewnie łapie ostrość. Ale tu, według mnie, daje znać o sobie nowy SAFOX.
 

peterK  Dołączył: 03 Sty 2009
espresso napisał/a:
to dlaczego SDMowe nie maja takich skrzydeł z K5?

To miałem na myśli:
dżejpi napisał/a:
Ale tu, według mnie, daje znać o sobie nowy SAFOX.

espresso napisał/a:
niebawem sprawdzę na k10 oraz k200

Super :-)
dżejpi napisał/a:
Pisałem już, że podpiąłem pod K20D.
W dobrym świetle jest prawie tak samo szybki, jednak potrafi doostrzyć.
W ciemnym pomieszczeniu nawet wspomagany "spawarką" dość długo ostrzy.

Faktycznie zapomniałem, sorry.
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
Wracając z porannego spaceru, zaskoczenie obopólne.
Najczęściej widzę ten zwierzyniec kiedy aparat w domu.

Nie wpełni przygotowany - oba modele bardzo płochliwe - a i światła ciągle mało.
Muszę zacząć nosić dłuższe szkło. Oba wycinki z powiększenia 50%.

DA 18-135 na K-5 (coraz bardziej ten zestaw mi się podoba),
jpeg ustawiony na "naturalne", wszystkie suwaki na "0".
Po zmniejszeniu, lekko "podciągnąłem" kontrast.


wiewiór by dżejpi, on Flickr

Kardynałki ślicznie wyglądają na śniegu - na razie nie dowieźli.


kardynałek by dżejpi, on Flickr
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006
A czy ktoś z posiadaczy tego obiektywu miałby możliwość podpięcia go pod analogowe body i sprawdzenie od jakiej ogniskowej (o ile w ogóle) w wizjerze nie ma czarnych rogów.
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
piotrecius napisał/a:
od jakiej ogniskowej (o ile w ogóle) w wizjerze nie ma czarnych rogów

podpiąłem pod ME super i pod P3 - w całym zakresie widać w wizjerze ładne, czarne poroże.
A w KM i K1000 przy 18mm niewiele brakuje do koła.
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006
Dzięks :-B
Szkoda, że nie kryje małego obrazka, po cichu liczyłem, że jak kit będzie użyteczny od ~24mm.
 

squonk  Dołączył: 01 Wrz 2008
Dzisiaj do mnie doszedł, pierwsze wrażenia z chwili zabawy z k-5 megapozytywne, na więcej przyjdzie czas w weekend (na razie duzo pracy..).
 

Apache  Dołączył: 09 Lut 2010
Czy któryś z posiadaczy mógłby się wypowiedzieć, jak przedstawia się jakość uzyskiwanych tym obiektywem zdjęć w porównaniu z "hiper-uniwersalnymi-zoomami", typu Sigma 18-200, czy Sigma/Tamron/Pentax 18-250?

Macie może bezpośrednie porównanie?

Z góry dzięki. Pozdrawiam,
Apache
 

squonk  Dołączył: 01 Wrz 2008
mam Pentaxa 18-250mm w wolnej chwili porównam.
 

romeoad  Dołączył: 02 Lis 2009
Przejrzałem wątek, ale nie znalazłem nigdzie, więc zapytam. Jak wygląda zmiana światła w funkcji ogniskowej? W sensie do kiedy jest 3.5, od kiedy 4, od kiedy 5.6?
 

peterK  Dołączył: 03 Sty 2009
romeoad napisał/a:
Jak wygląda zmiana światła w funkcji ogniskowej? W sensie do kiedy jest 3.5, od kiedy 4, od kiedy 5.6?

Za PF:
Cytat
18-20mm:F3.5
21-28mm:F4
29-68mm:F4.5
69mm-135mm:F5.6

Dość krótko jest F4 (krócej niż w kicie), ale za to 4.5 jest całkiem ok.

[ Dodano: 2011-01-03, 00:15 ]
espresso napisał/a:
Sprawdziłem dziś z K10. Pracuje znakomicie. Szybko i celnie bez doostrzania. Nawet w ciemnym pokoju.

Brzmi dobrze :-D

Mała prośba: gdybyś miał za dużo czasu, mógłbyś pstryknąć zdjęcie jak wygląda podpięty do K200D? :-)
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
Prawie miesiąc temu, po zakupie, pisałem, że cena tego szkła powinna spaść do ok. $ 400.
Właśnie zobaczyłem na stronie "mojego" sklepu, że już z $ 530 spadła do $ 460.
W/g mnie jeszcze trochę cena "spadnie" - obym się nie mylił.
 

peterK  Dołączył: 03 Sty 2009
dżejpi napisał/a:
W/g mnie jeszcze trochę cena "spadnie" - obym się nie mylił.

Nooo, te $400 to by była bardzo dobra cena. Nawet z VATem i cłem by się opłacało go kupić w U.S. (choć już przy $500 wychodzi to wyraźnie taniej). :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach