golum38  Dołączył: 10 Maj 2008
[ K10D] penax k10d klopoty z AE-Lock (blokada ekspozycji)
Witam.......
Niedawno nabylem Pentaxa k10d,to moja pierwsza lustrzanka takze jestem jeszcze nowicjuszem z tej dziedziny, troche czasu minelo zanim poznalem obsluge i dzialanie.Wczoraj stwierdzilem ze przycisk AE-lock nie dziala prawidlowo a mianowicie nie mozna go wylaczyc.po wlaczeniu aparatu uaktywnia sie automatycznie i a symbol *jest widoczny w wizjeze.po ponownym przycisnieciu AE-l gasnie na ulamek sekundy i znowu sie zaswieca i tak wkolko.co sie ztym wiaze chyba wiadomo.druga funkcja tego przycisku a mianowicie zabezpieczenie zdiecia przez skasowanie (klucz) wogule niedziala.niewiem czy bylo tak od poczatku,czy to wada techniczna czy oprogramowania bo ostatnio wgralem firmware update 1.3......Prosil bym o rade a moze ktos juz mial podobny problem,moze ustawienia w menu cos dadza.................????????????

negocjatorek  Dołączył: 12 Kwi 2007
golum38, a nie masz czasami w custom settings ustawione żeby blokował razem z wcisnieciem spustu do połowy i nie wciskasz wtedy spustu ?

no niestety sprawdzalem to nie to ale dzieki za rade negocjatorek....moze ktos ma jeszcze jakis pomysl

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
golum38 napisał/a:
no niestety sprawdzalem to nie to ale dzieki za rade negocjatorek....moze ktos ma jeszcze jakis pomysl

zrób reset funkcji custom i funkcji aparatu i sprawdź czy tak dalej jest

dobra ,zresetowanie nic niedalo.zanioslam aparat do servisu.mechanicznie jest wszystko sprawne na 99%ze to wina oprogramowania.obecnie mam wersje 1.30 i teraz mi sie zdaje ze jak ja tydzien temu wczytalem to tak sie poknocilo.potrzebuje zjechac z 1.30 najlepiej na 1.10 ale skad pobrac dobze chodaca wersje a najwazniejsze jak to zrobic............czekam na rady i zgory dziekuje

gezeb  Dołączył: 26 Maj 2007
Wszystkie razem w tym wątku http://pentax.org.pl/prin...b1063adda169d46
ale skoro sprzęt w serwisie to chyba nie ma co się na zapas martwić zjazdem z 1.30 do 1.10