DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
Pentax K-r - serwis
Witam, jak widać po nazwie tematu mój problem będzie dotyczył bardziej serwisu niż sprzętu... Ale po kolei. Mój K-r(mam go od sierpnia) zaczął mieć problemy z migawką, tak nagle jak gdyby nigdy nic. Sprzęt zaczął szaleć, migawka wyzwalała się za naciśnięciem każdego przycisku, czasami wystrzeliwała jak szalona niczym pociski z karabinu maszynowego przy ustalaniu ostrości zdjęcia. 22 października poszedłem do sklepu (euro RTV AGD) i posłałem go do reklamacji. Jak widzicie obecnie mamy 8 grudnia a po aparacie ani widu ani słychu. Parę dni temu zacząłem do nich(sklepu) telefonować, mówili, że nic nie mogą zrobić, że wysyłali na początku listopada maila z zapytaniem kiedy aparat będzie, serwis mówił, że do 22 listopada aparat odeślą. Wczoraj i dziś po moich telefonach wysłali kolejne zapytanie co z aparatem. Ja będąc już w stanie "głębokiego wkurzenia" postanowiłem podzwonić do serwisu(apollo). Po paru telefonach udało się w końcu ustalić co i jak... Nie mogli sobie poradzić z aparatem więc wysłali go do centrali do Francji! O zgrozo... Mam czekać do następnego tygodnia. Panowie pozostaje mi coś innego niż tylko potulnie czekać aż wreszcie odzyskam swojego K-r'a ? Trzymają go już prawie półtora miesiąca, przecież to jest kompletny brak profesjonalizmu, ze strony sklepu jak i ze strony serwisu.

Pozdrawiam i nie życzę nikomu podobnej historii...
 
Shelter  Dołączył: 08 Lis 2007
Witki opadają...

Tym bardziej że i mój Pentax poszedł na serwis.
Czekałeś już tyle to poczekaj tydzień na stanowisko serwisu. Apollo się zabezpieczyło w warunkach gwarancji, że w sumie naprawa może trwać w nieskończoność...
 
b-bar01  Dołączył: 09 Lip 2010
DamianF napisał/a:
Trzymają go już prawie półtora miesiąca, przecież to jest kompletny brak profesjonalizmu, ze strony sklepu jak i ze strony serwisu.

niekoniecznie. Czytałaś warunki gwarancyjne ??
tam jest mowa o 30 dniach roboczych !!
lub w uzasadnionym przypadku
DamianF napisał/a:
Nie mogli sobie poradzić z aparatem więc wysłali go do centrali do Francji!

dlużej.
 

DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
b-bar01 napisał/a:

tam jest mowa o 30 dniach roboczych !!


30 dni roboczych minęło dokładnie w ubiegły piątek...

A i mam jeszcze pytanko. Czy czas gwarancji wydłuża się o tyle ile aparat był w serwisie czy nic takiego nie ma miejsca?
 

Gunner  Dołączył: 16 Kwi 2010
Chyba za dobrze by było :-D
 

yusuf  Dołączył: 19 Kwi 2006
DamianF napisał/a:
30 dni roboczych minęło dokładnie w ubiegły piątek...

Ale z tego co wyczytałem 30 dni minęło od oddania sprzętu do sklepu, nie serwisu. Sklep ma dodatkowy czas na dostarczenie do serwisu, co też trzeba uwzględnić.
 

DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
Po marudzę jeszcze trochę tak w ramach przypomnienia.
Mamy 28 grudnia a ja jestem dalej bez aparatu (od 22 października). Jestem dosyć cierpliwym człowiekiem, ale to już staję się naprawdę nie do zniesienia. Dzwoniłem do nich wczoraj i aparat ciągle jest we Francji a oni jak mi konsultant powiedział nie mogą się z nimi skontaktować. Dodał, że nie wie dlaczego i to może przez święta... 8-)
 

axolotl  Dołączył: 01 Lis 2011
A moze powinienes udac sie z tym problemem do odpowiedniego czlowieka bo to juz nie ma sie co smiac.Kupic sprzet, ktorego tak na prawde nie masz to juz przesada.No chyba , ze wolisz czekac az skoncza sie stany magazynowe i dadza Ci w zamian K5 ;)

Pozdrawaim i zycze na satyskafcjonujace Cie zakonczenie.
 

disciple  Dołączył: 19 Mar 2008
b-bar01 napisał/a:
DamianF napisał/a:
Nie mogli sobie poradzić z aparatem więc wysłali go do centrali do Francji!

dlużej.

w tym drugim przypadku też powinien był okreslony termin bo inaczej stwarza to mozliwosc przetrzymywania aparatu w nieskonczonosc tak jak w przypadku kolegi
 

DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
"Kronika serwisowa - wpis 3"
Nie wiem co to będzie, mamy 6 stycznia a ja wciąż jestem bez aparatu. Nie wiem jak przeżyję kolejną noc. Trzymajcie kciuki. Koniec wpisu.

A tak na serio, mam tak dalej sobie czekać aż łaskawie kiedyś mi ten aparat odeślą? Słowa "dalej jest we Francji, my nic nie możemy zrobić" słyszałem już z 10 razy, naprawdę nic się nie da zrobić? Jestem już totalnie zdołowany i zażenowany tą sytuacją. :-(
 

andybond  Dołączył: 13 Lip 2009
DamianF, próbowałeś się skontaktować z UOKiK ?
 
anteater  Dołączył: 17 Paź 2011
Lepiej z miejskim, czy powiatowym rzecznikiem konsumentów - UOKiK nie zajmuje się indywidualnymi przypadkami (tylko naruszeniami zbiorowych interesów konsumentów).
 
jareksto  Dołączył: 10 Sty 2012
 
Witam.

Przed Świątami kupiłem Pentax K-r. Poprawnie pracował tylko 1 dzień następnego dnia pojawił się problem z samoistnym działaniem migawki ( jak u kolegi). Do serwisu trafił w końcu roku. Dzisiaj się dowiedziałem, że wysyłają do Francji :-(

Jarek
 

DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
Witaj Jarku, z tego co widzę to dosyć duży odsetek K-r'ów ma problemy z migawką. Myślę, że serwis/firma jest jak najbardziej świadom tego i uważam, że jest to karygodne zachowanie dopuszczać do sprzedaży wadliwy sprzęt, a jeśli już taka wada zostanie wykryta po sprzedaży z automatu powinno się dostawać nowy aparat. Życzę Ci abyś szybciej go odzyskał niż ja.

Tak więc dziś mamy 10 stycznia, zadzwoniłem do nich przed chwilką ponownie. Odpowiedź jest taka sama jak zawsze, czyli "nie możemy nic zrobić, ciągle w serwisie producenta, proszę o kontakt za parę dni, najpóźniej w następnym tygodniu będzie u nas" i tak jak powiedziałem od początku grudnia dostaje taką informacje. (nawet pan serwisant się nie zmienia) Dziś to już naprawdę był koniec mojego cierpliwego podchodzenia do tematu. Tak jak mi poleciliście jeszcze dziś zamierzam się skontaktować z rzecznikiem konsumentów. Dzięki wam za wsparcie. ;-)

Tak przy okazji, sprawiłem sobie prezencik w postaci pentaxa 55-200, już się nie mogę doczekać aż go przetestuje. :-)
 

c2h5oh  Dołączył: 21 Lis 2010
Też mam K-r. Zakupiłem go w firmie Cyfrowe.pl ponad rok temu. Raz był w serwisie (problem z e-pokrętłem) ale po około 3 tygodniach wrócił sprawny. Kłopotów z migawką nie miałem.
jareksto napisał/a:
Poprawnie pracował tylko 1 dzień następnego dnia pojawił się problem z samoistnym działaniem migawki
Jarek

O ile się nie mylę to do 5 dni po zakupie można oddać wadliwy towar.

Życzę pozytywnego rozwiązania problemów.



http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php.
 

Gunner  Dołączył: 16 Kwi 2010
2 K-rki z problemem migawki to duży odsetek ? :D

DamianF, poproś aby cię przełączyli do techników i może z nimi pogadaj. Daj też znać co wymyśli rzecznik.
 
daro.s  Dołączył: 05 Wrz 2010
Czy możecie wpisać numery seryjne K-r z samoistnym działaniem migawki, być może problem związany jest z określoną serią.
 

DamianF  Dołączył: 17 Wrz 2011
Na zgłoszeniu reklamacyjnym mam takie coś jak numer fabryczny i wynosi on 14635. To numer seryjny czy coś innego?
 
bartek2k9  Dołączył: 03 Wrz 2011
Cytat
O ile się nie mylę to do 5 dni po zakupie można oddać wadliwy towar.


Co do zwrotu to sklep nie musi przyjąć towaru. To jest tylko i wyłącznie dobra wola danego sklepu. RtvEuroAgd ma grupy produktowe których zwrot jest zakazany.

DamianF piszesz o braku profesjonalizmu sklepu. Oni tak naprawdę nie mają nic do powiedzenia w tym temacie, do nich należy tylko i wyłącznie wysłanie tego sprzętu do serwisu, nie mogą w żaden sposób wpłynąć na szybkość działania serwisu.
 
jareksto  Dołączył: 10 Sty 2012
nr seryjny 4210227

Jarek

[ Dodano: 2012-01-20, 14:21 ]
DamianF napisał/a:
Na zgłoszeniu reklamacyjnym mam takie coś jak numer fabryczny i wynosi on 14635. To numer seryjny czy coś innego?


Aparat wrócił ?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach