Adam Sławomir  Dołączył: 07 Maj 2007
  [K-5] Fioletowe zdjęcia - wada matrycy
No i się pożalę, że moja K-5'tka będzie musiała odwiedzić serwis.
Zaczęła dość losowo robić fioletowe zdjęcia. Jedno nawet jest fioletowe tylko częściowo.
Jako, że ma ponad rok to w razie reklamacji z tytułu niezgodności z umową obowiązek udowodnienia istnienia wady w momencie zakupu spoczywa na mnie. No i szczerze mówiąc nie bardzo wiem jak niby miałoby to wyglądać.
Wysłałbym normalnie na gwarancji do Apollo, ale się boję, że jak wyślą do Francji to 3 miesiące bez aparatu będę, a tego bym bardzo chciał uniknąć bo to już zahacza o wakacje :evilsmile:

Ktoś ma jakieś doświadczenia w temacie dochodzenia się ze sklepem o to czy wada jest wrodzona czy nabyta?
Ja w EURO już reklamowałem, ale zaraz po zakupie więc było domniemanie istnienia wady w momencie zakupu (zresztą gronkowców nabyć się nie dało).

[ Dodano: 2012-03-22, 20:57 ]
Jeszcze zdjęcie, żeby nie było czczego gadania.

http://i40.tinypic.com/t65uec.jpg
 

powalos  Dołączył: 20 Kwi 2006
Adam Sławomir, a próbowałeś wołać tego RAW-a w innym programie? Może ściągnij sobie aktualny Pentax Digital Camera (4.34). Mnie też zdarzało się czasem podobnie ale od pewnego czasu nie mam tych problemów. Objawy też nie pojawiały się przy wołaniu w innch programach (np Raw therap). Pzdr.
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Adam Sławomir napisał/a:
dość losowo robić fioletowe zdjęcia. Jedno nawet jest fioletowe tylko częściowo.
Ile masz kart ? Próbowałeś na innej ? Na wszystkich to się zdarza ?
 

Adam Sławomir  Dołączył: 07 Maj 2007
powalos, przez rok było OK. Ten JPEG jest wyciągnięty z RAW'a prosto z puszki.
Na podglądzie w puszce efekt też widać.

Dada, niestety tak. Zresztą jakby coś nie tak z kartą było to raczej pliki by były uszkodzone.
No i na jednym z nagrywanych filmików ten efekt pojawił mi się tak nagle w trakcie nagrywania. Więc mam spaprane fajne nagranie i już nic z tym nie zrobię bo to nie RAW.
Zresztą wyciąganie tych spapranych RAWów to też nie taka prosta sprawa. Brakuje w nich po prostu chyba informacji o którejś barwie.
 
plastyk  Dołączył: 30 Sie 2007
Nie pisałeś, czy próbowałeś restartować sprzęt- ustawienia fabryczne, itd., nowe firmware.
 

Adam Sławomir  Dołączył: 07 Maj 2007
plastyk, próbowałem. Ale z tą matrycą coś jest nie tak.
Odkąd mam tą K-5 to zrobiła mi kilka (5-8) zdjęć (za cały rok) z paskiem o szerokości chyba 2-3 pixeli "źle zczytanych". W różnych miejscach kadru, ale zawsze po dłuższym boku.
Wygląda to tak jakby ktoś złożył papierowe zdjęcie i rozłożył. Informacja jakaś na tym pasku jest, ale przesunięta, przekłamana tak, że zdjęcie się do kosza nadaje.
Tylko, że to było raz na 1000 zdjęć. A ten fiolet to miałem niemal permanentny przez dwa dni. Potem zaczął robić znowu dobrze (chociaż sam już nie wiem czy całkiem, na pewno nie tak całkiem fioletowo).
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Wygląda, że matryca do wymiany.
 

Adam Sławomir  Dołączył: 07 Maj 2007
No niestety. Tylko mam rozterkę czy z niezgodności czy z gwarancji. Ehh.. Niezgodność niestety wcale nie gwarantuje szybszego załatwienia sprawy.
 
elgreen  Dołączył: 23 Sie 2008
za pierwszym razem w ogole mi sie ta fioletowa czesc zdjecia nie wczytala i szukalem, i szukalem :shock:
 
RiddlerPL  Dołączył: 19 Sty 2008
A klauzula niezgodności działa po tak długim czasie użytkowania? Pytam bom sam ciekaw...
 
tlf  Dołączył: 07 Paź 2010
RiddlerPL napisał/a:
A klauzula niezgodności działa po tak długim czasie użytkowania? Pytam bom sam ciekaw...


Działa ale

"Zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową, a w przypadku stwierdzenia tej niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania...Niezależnie od powyższego sprzedawca odpowiada za wady towaru jedynie w przypadku ich wykrycia przed upływem lat 2 od wydania towaru kupującemu."

Niestety po upływie tych magicznych 6 m-cy jest to trudniejsze i w większości wypadków łatwiej jest skorzystać z gwarancji. Można jeszcze zapytać w sklepie ale rzadko jest to skuteczna opcja.
 

arQ  Dołączył: 10 Mar 2011
RiddlerPL napisał/a:
A klauzula niezgodności działa po tak długim czasie użytkowania? Pytam bom sam ciekaw...

Określenie „niezgodność towaru z umową” jest w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.) ;-) aby nie wdawać się w szczegóły urzędnicze :

"W razie wykrycia niezgodności towaru z umową konsument może najpierw żądać albo wymiany towaru na nowy (bez wad) albo nieodpłatnej naprawy. Wybór należy do kupującego, sprzedawca nie może – co do zasady – np. odmówić wymiany. Z odmową możemy się spotkać jedynie wtedy, gdy sprzedawca nie dysponuje zapasem danych rzeczy, nie jest w stanie szybko sprowadzić ich z magazynu lub hurtowni albo byłoby to zbyt kosztowne. Gdy sprzedawca w odpowiednim czasie (nie ma tu sztywnego terminu, zależy on raczej od właściwości nabywanego towaru) nie dokona naprawy albo wymiany bądź okażą się one niemożliwe, to wtedy kupujący może skorzystać z innych uprawnień.

Może zażądać obniżenia ceny, a nawet odstąpić od umowy, choć ta ostatnia możliwość nie dotyczy tych przypadków, gdy stwierdzona wada jest nieistotna. Sprzedawca jednak nie odpowiada za taką niezgodność, o której kupujący wiedział w momencie transakcji, albo – oceniając rozsądnie – powinien był wiedzieć.

Te konsumenckie przywileje obowiązują przez dwa lata od chwili zakupu nowego towaru (przy zakupie rzeczy używanej jest tak samo, choć umownie można ten termin skrócić nawet do jednego roku). Stracimy je jednak, jeśli w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia nieprawidłowości nie zawiadomimy o nich sprzedawcy (najlepiej listem poleconym za potwierdzeniem odbioru albo zanosząc pismo osobiście i żądając potwierdzenia jego doręczenia). Gdy wykryliśmy nieprawidłowość w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od zakupu, to istnieje korzystne dla nas domniemanie, że wada istniała już w chwili transakcji. Sprzedawca, który to kwestionuje, powinien udowodnić, że wada powstała już w trakcie używania przez nas rzeczy."

źródło : http://www.uokik.gov.pl
 

Artiip  Dołączył: 22 Sty 2010
Sprzedawca nie jest zobowiązany do natychmiastowej wymiany. Może chcieć zrobić jakieś badania, skorzystać z gwarancji itp ma na to 3 tygodnie, po tym okresie (jeżeli towar jest po tym 6 miesięcznym okresie) może wystawić papierek że wada jest z winy użytkownika i zwrócić towar. To ma za zadanie zmęczenie przeciwnika, kilka procent reklamujących w tym momencie odpuści. Możesz się z takim pismem nie zgodzić, szanse na wymianę wzrastają jednak nadal to potrwa i czasem kończy się sądem (czyli potrwa jeszcze bardziej).

Uff. Dużo zależy od "polityki" sklepu, powyżej napisałem najgorszy możliwy scenariusz, optymistycznie możesz dostać nowy towar szybko.
 

Adam Sławomir  Dołączył: 07 Maj 2007
Artiip napisał/a:
Sprzedawca nie jest zobowiązany do natychmiastowej wymiany. Może chcieć zrobić jakieś badania, skorzystać z gwarancji itp ma na to 3 tygodnie


Nie wiem co masz na myśli. Nic w ustawie nie ma o 3 tygodniach. Jak niby sprzedawca miałby korzystać z gwarancji?
Artiip napisał/a:
To ma za zadanie zmęczenie przeciwnika, kilka procent reklamujących w tym momencie odpuści.

To jest jasne.

Tak czy siak akurat ja kupiłem w EURO. I dobrej opinii o nich nie znalazłem w temacie reklamacji i moje doświadczenie zdaje się to potwierdzać. Raz już reklamowałem niezgodność u nich.

Boję się, że tym razem skończyło by się po 3 miesiącach w sądzie.
Więc w poniedziałek wyślę do Apollo, może załatwią to szybciej :-?
 
plastyk  Dołączył: 30 Sie 2007
Tak abstrahując. Jeśli kupowałeś w EURO - to pewnie proponowali Ci dodatkowe ubezpieczenie...od np. nieszczęśliwego upadku lub "zderzenia" z młotkiem. Wtedy wymieniają na nowy sprzęt. Niestety to trochę kosztuje.
 

arQ  Dołączył: 10 Mar 2011
plastyk napisał/a:
o pewnie proponowali Ci dodatkowe ubezpieczenie...od np. nieszczęśliwego upadku lub "zderzenia" z młotkiem. Wtedy wymieniają na nowy sprzęt.

pytanie czy jest to ubezpieczenie które wydaje konkretny sklep, czy tylko polisa przez zewnętrzną firmę (ale kupowaną w sklepie), gdzie odzyskanie kasy już takie łatwe nie jest :-/
 
plastyk  Dołączył: 30 Sie 2007
Nie chodzi o odzyskanie kasy, tylko wymianę tego co zostało z np. laptopa na inny w tej samej cenie. Dodam, że nigdy nie korzystałem z takiego zakupu, ale mi proponowano w kilku sklepach.

[ Dodano: 2012-03-25, 23:53 ]
Widzę, że schodzimy z głównego tematu...więc kończę.
 

Adam Sławomir  Dołączył: 07 Maj 2007
No nic. Zdecydowałem się na wysłanie do Apollo. Zobaczymy jak to wyjdzie. Dziś aparat do nich dotarł. Dam znać jak będę znał diagnozę.
 
kris741  Dołączył: 31 Mar 2011
Witam :-D dawno tu nie zaglądałem ja mam taki sam problem z moim K'r-em wariuje totalnie jak go coś szarpnie to zamiast błękitnego nieba robi fioletowo/różowe :cry: czyli czy wadliwa matryca może być tego przyczyną :?:
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Jeśli to tylko niebo to raczej balans bieli tak ustawia. Musiałbyś wstawić przykładowe zdjęcie.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach