REGULAMIN konkursu - maratonu fotograficznego
"Kalendarz adwentowy"
1.Celem konkursu jest dobra zabawa, sprawdzenie własnych umiejętności fotograficznych, skonfrontowanie swoich sił z zamiarami, promowanie "myślenia fotograficznego" i takie tam.
2.Konkurs kierowany jest do zarejestrowanych użytkowników internetowego forum Pentax@pl.
3.Udział w konkursie jest dobrowolny i podejmowany na własną odpowiedzialność.
4.Konkurs polega na wykonaniu pracy konkursowej: realizacji w ciągu 24 kolejnych dni cyklu 24 zdjęć pokazujących "swoistość" grudniowych, przedświątecznych dni, ilustrujących okres końca roku, zbliżających się świąt, nadchodzącej zimy itp. Każdego dnia wykonać należy
jedno (i tylko jedno!) zdjęcie na konkurs. Nie można powtarzać ujęć, robić kilku zdjęć i wybierać jednego itp. nawet, jeśli zdjęcie okaże się nieudane. Czyli trzeba od razu robić zdjęcia udane.
5.Jeśliby w cyklu zabrakło jednego, dwóch zdjęć, to praca może zostać dopuszczona do konkursu, z tym, że brakujące zdjęcia zostaną zastąpione w prezentowanej pracy pustym polem w j** kolorze.
6.Wykonane zdjęcia stanowić powinny zamkniętą i względnie spójną całość. Tematyka, forma czy stylistyka poszczególnych zdjęć w cyklu jest dowolna i pozostawiona inwencji twórczej autora.
7.Zdjęcia muszą pochodzić z jednego materiału światłoczułego. Oczywiście, nie znaczy to, że należy naświetlić 24 razy jedną klatkę, ale zdjęcia na konkurs pochodzić z jednego filmu. Fotografie można wykonywać dowolnym aparatem (najlepiej analogowym) i na dowolnym typie filmu.
8.Warunkowo dopuszcza się używanie aparatów cyfrowych, z zastrzeżeniem, że każdego dnia trwania konkursu można - zgodnie z przytoczonymi wyżej warunkami - wykonać tylko jedno zdjęcie przeznaczone specjalnie na konkurs. I właśnie to "jedno jedyne" zdjęcie należy włączyć do pracy konkursowej.
9.Konkurs trwa od 1 do 24 grudnia 2007 roku. Pierwsze zdjęcie należy wykonać 1.12, drugie 2.12 itd., aż do Wigilii Bożego Narodzenia, 24.12, kiedy to powinno zostać wykonane ostatnie, 24 zdjęcie konkursowe.
10.Kolejność zdjęć w pracy konkursowej (cyklu 24 fotografii) cyklu powinna odpowiadać kolejności ich robienia. Tak więc pierwsze zdjęcie to zdjęcie zrobione 1 grudnia, 13 - 13 grudnia itd.
11.Dopuszcza sie możliwość wykonania obróbki wykonanych zdjęć w postprocesie, z tym, że nie należy przekroczyć cienkiej granicy między fotografią a grafiką komputerową. Przyjmijmy, że ingerencja programem graficznym powinna zostać możliwie niewielka. Czyli powinno się samoograniczyć z zabawami z Psem czy podobnymi programami.
12.Prace konkursowe (czyli 24 fotografie, chyba że miał przypadek opisany w punkcie 5.) należy przesłać w formie elektronicznej jako plik typu "zip" (ewentualnie "rar") zawierający "spakowane" obrazy (zdjęcia). Każde zdjęcie powinno być w formacie .jpg zaś jego dłuższy bok powinien mieć nie więcej niż 800 piksli.
13.Prace należy wysyłać jako załącznik do wiadomości przesłanej na adres e-mail mateusz (dot) blaszczyk (at) gmail (dot) com. W temacie wiadomości należy umieścić nagłówek "[maraton foto]" oraz nick autora, który używa na forum Pentax@pl. Kolejne zdjęcia w pracy powinny mieć jako nazwy kolejne numery odpowiadające pozycji zdjęcia w cyklu/dniu, w którym zostały wykonane (czyli 1, 2, 3, ..., 24).
14.Termin nadsyłania zdjęć upływa 4.01.2008 r (o 23.59 z sekundami). Prace, które wpłyną po tym terminie nie będą brane pod uwagę.
15.Nadesłane prace zostaną wystawione w witrynie internetowej. Każde zdjęcie cyklu będzie zaprezentowane na osobnej stronie, na czarnym tle oraz w formie miniatur zbiorczo na jednej stronie (6 rzędów po 4 miniatury). Każda praca będzie wystawiono anonimowo aż do rozstrzygnięcia konkursu.
16.Za wykonane i prezentowane w konkursie prace oraz zawarte w nich treści odpowiadają sami uczestnicy konkursu (oczywiście każdy za swoją, a nie za prace innych uczestników konkursu). Uczestnicy konkursu muszą mieć pełnię praw autorskich do prezentowanych prac. Wysyłając pracę na konkurs zgadzają sie jednocześnie na prezentację owych w specjalnie skonstruowanej w tym celu galerii konkursowej. Prace powiszą w niej czas jakiś, przynajmniej do lutego 2008 r., ale możliwe, że dłużej.
17.Wśród nadesłanych na konkurs i spełniających wymogi regulaminu prac wyłoniona zostanie w głosowaniu najlepsza praca. Głosowanie to odbędzie się na forum forum Pentax@pl w dniach od 05.01.2008 do 12.01.2008 roku. W głosowaniu brać będą mogli wszyscy użytkownicy forum Pentax@pl oddając jeden głos na wybraną pracę. Wygrywa praca, która uzyska najwięcej głosów. W przypadku, kiedy wynik głosowania nie da rozstrzygnięcia (znaczy remisu) przewidywana jest dogrywka trwająca 24h. Jeśli i tym razem nie zostanie jednoznacznie wybrany zwycięzca, to.... miejmy nadzieję, że się tak nie stanie
18.Oceniane będą całe prace składające się z 24 zdjęć, a nie pojedyncze fotografie z zaprezentowanego cyklu. Przy ocenie należy brać od uwagę przede wszystkim sposób podejścia do tematu konkursu, spójność całości, "wymowę" cyklu i takie tam elementy, które zwyczajowo determinują opinie o fotografiach.
19.Po zakończeniu głosowania oraz ujawnienia zwycięzców prezentowane prace zostaną podpisane używanym na forum Pentax@pl nickiem ich autorów
20.Terminy nadsyłania zdjęć, ich prezentacji oraz głosowań mogą ulec zmianie z różnych nieprzewidzianych dziś, a niezależnych od organizatora konkursu (czyli mnie) powodów. Co gorsza, może się to stać bez powiadomienia zainteresowanych konkursem. W skrajnych przypadkach (ale naprawdę skrajnych - jak np. forum wyłączą na czas nieokreślony) konkurs może zostać nawet odwołany! Termin realizacji prac konkursowych nie ma prawa ulec zmianie - jest ustalony i nieodwoływalny.
21.Każda osoba, która weźmie udział w konkursie i z powodzeniem ukończy ten fotograficzny maraton (czyli zaprezentuje 24 zdjęcia wykonane zgodnie z regulaminem) uzyska niepodważalny status diehard'a, którym będzie się mogła publicznie i prywatnie legitymować przez okres 6 miesięcy (a może i dłużej, ale tym, którym do 24 zdjęć zabraknie jakiegoś to na znacznie krócej) od ukończenia konkursu. Dla zwycięzcy konkursu przewidziana jest nagroda rzeczowa - raczej symboliczna i skromna, ale zawsze. Jak dobrze pójdzie to może będzie też nagroda za drugie miejsce.
22.Nagrody zostaną przesłane zwycięzcy (zwycięzcom?) na koszt organizatora - chyba, że trzeba by wysyłać na drugi koniec świata: wtedy się pomyśli, co z tym zrobić.
23.Za przestrzeganie regulaminu – szczególnie w zakresie dotyczącym realizacji prac konkursowych - odpowiadają sami uczestnicy konkursu: przed sobą, swoim sumieniem oraz społecznością użytkowników forum. Przystąpienie do konkursu jest jednoznaczne z potwierdzeniem faktu, że się z regulaminem niniejszym zapoznało i że się z nim zgadza.
24.W sytuacjach niejasnych bądź nieokreślonych niniejszym regulaminem prawo do odejmowania decyzji oraz interpretacji regulaminu ma organizator konkursu, czyli ja - matb