kojut  Dołączył: 13 Kwi 2011
plwk, jak się ma 100 do 200? Chodzi mi głównie o oddanie szarości (robisz odbitki z fomapana?)
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Wszystko idzie na skaner. Mam wyposażenie ciemni, ale nie mam teraz gdzie rozstawić.
 

kojut  Dołączył: 13 Kwi 2011
Dwusetka nie jest tak kontrastowa jak FP4 czy HP5, a co za tym idzie, prawidłowo naświetlona i wywołana jest dość wdzięcznym materiałem do obróbki (nieważne czy to powiększalnik czy skaner). Znowu setka, z tego co widziałem w necie, ma bardzo duży kontrast (smoliste cienie i b. jasne światła). No chyba, że ludzie tak chcą ten film widzieć i jest to tylko specyficzna obróbka.
Pytam, bo przymierzam się do kupna fomapanu na metry i poza dwusteką, która będzie użyta JA2017 (o ile będzie się chciało jorge ;-) ), chciałbym mieć coś jeszcze w zapasie na jakiś projekt. I tutaj się waham między 100 a 400.

PS
Pchałeś kiedykolwiek fomapan?
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
kojut napisał/a:
Znowu setka, z tego co widziałem w necie, ma bardzo duży kontrast (smoliste cienie i b. jasne światła).

Chyba była tak wołana, mi wychodzi szaro-szara.
 
Grzechotnik  Dołączył: 27 Paź 2008
w LX - Ilford Pan F 50,
w Z-1P - Fuji Sensia 200,
oba kiszą się od wiosny, jakoś natchnienia nie mam :-/
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Faktycznie setka ma zdecydowanie większy kontrast niż dwusetka. Ten drugi film ma podobno emulsję z kryształkami plaskimi (typu T, kiedyś nawet był oznaczany T200), różnicę widać po wywołaniu (film jest na oko słabiej "kryty", ale kopiuje się normalnie). Kiedyś obrabiałem go głównie w W-47 (już nie produkowany) i W-17 1+1 i wychodził bardzo dobrze. Obecnie też wołałem w Hydrofenie, a także w LQR, ostatnio również w Excelu, i również wychodził bardzo ładnie.
Setka dobrze wychodziła mi w R09, a już najlepiej w Caffenolu, kontrasty ma wtedy bardzo przyjemne. :-)

kojut napisał/a:
Pchałeś kiedykolwiek fomapan?

Tak, 400 do 1600, wywołany w Hydrofenie wyszedł wg mnie ok.
 

kojut  Dołączył: 13 Kwi 2011
bakulik, dzięki za info.
bakulik napisał/a:
kojut napisał/a:
Pchałeś kiedykolwiek fomapan?

Tak, 400 do 1600, wywołany w Hydrofenie wyszedł wg mnie ok.

Eech, przydałby się jakiś dział na forum z samplami z różnych kombinacji film+wywoływacz+proces. Coś na wzór sampli obiektywów. Trochę użytkowników robi na materiałach tradycyjnych, więc byłby to pomocny dział (wiem, wiem, jest DevChart, ale tu byłoby jakoś swojskie ;-) )
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Grzechotnik napisał/a:
Fuji Sensia 200

skąd to wygrzebałeś?
kojut napisał/a:
film+wywoływacz+proces

czy w przypadku różnych skanerów i softu będzie gra warta świeczki?
Ja nie mam skanera, wszystko idzie pod powiększalnik.
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Acros w 67. Znak, że coś się dzieje :-D
 

SeizeThePicture  Dołączył: 07 Lis 2009
Sensia 100 w MZ i pewnie coś kolorowego ISO160 w 6x7.
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
Zapomniałem i przegapiłem dwie rolki Superii 200 na najwyższej półeczce lodówki... Od dzisiejszego wieczoru jedna siedzi w ME-Superze. On też pauzował, gdzieś tak od marca, zobaczymy co z tego wyjdzie.
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Fomapan 400 w MZ-6, dzisiaj skończony
Kodak Gold 200 (prezent od powalosa) w Z1
Kodak Tri-X 400 (prezent od powalosa) w Contaxie 137 MA
Ilford Pan 100 w Contaxie 167MT
 

powalos  Dołączył: 20 Kwi 2006
bakulik, idziesz jak burza w te klocki. :mrgreen: Pzdr.
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
Fomapan do Jednego Aparatu, Gold na kolory jesieni, Tri-X do testów w słabym świetle (@1600), a Pan na próbę przed JA 3.0. ;-) Jestem na wyjeździe, niestety pogodę mamy deszczową, więc fotografowania niewiele…
 

manfred  Dołączył: 31 Sty 2009
bakulik, planuję Golda do portretów założyć. Po terminie bardzo ładne z niego wychodzą patrząc po samplach
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
W międzyczasie był Fomapan 100 w Contaxie RTS II, a za chwilę w tym samym aparacie będzie AgfaPhoto APX 400. Dwie próby w jednym: sprawdzenie filmu i kontrola nowych uszczelnień w aparacie (bo się okazało, że stare wpuszczały nieco światła…).

manfred napisał/a:
planuję Golda do portretów założyć. Po terminie bardzo ładne z niego wychodzą

Faktycznie przeterminowany Gold wygląda nieźle, niestety lab oddał mi go w kiepskim stanie (tyle kurzu i zacieków dawno nie widziałem). Tak więc po raz pierwszy i ostatni korzystałem z usług ProfiLab w Jantarze we Wrzeszczu.
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
AgfaPhoto APX 100 w Contaxie RTS II
Ilford Pan 400 w Z-1
Fomapan 400 w MZ-6
Fujicolor Superia X-Tra 400 (prezent od powalosa) w Contaxie 167 MT
 

Fenol  Dołączył: 31 Sie 2010
U mnie ostatnia rolka Ilforda XP2 w Contaksie ST
...i pierwsza rolka Tri-xa w Pentaksie Z-1p

Ponadto różne rolki w kompaktach, nawet nie pamiętam co gdzie :-)
 

bakulik  Dołączył: 20 Kwi 2013
W tym miesiącu:

Ilford PAN 400 w Olympusie XA
Bergger Pancro 400 w MZ-6 *
T-Max 400 w MZ-6
HP5+ @ 1600 w Z-1p
HP5+ @ 1600 w Fuji GS645s
Fomapan 100 w Bessa RF
ORWO NP55 w Contaxie 137 MA *

Filmy oznaczone * już wywołałem, T-Max i Fomapan czekają na kąpiel, pozostałe jeszcze w aparatach.
 
rychu  Dołączył: 08 Paź 2006
Ja tam takiego rozrzutu sprzętowo kliszowego nie mam.
W Yaśce od X17 ostatnia klatka HP5 czeka, a w Mz5 chyba to samo. W jakimś kompakcie resztka FP4. Przywiązalem się do Ilforda, może gdyby nie cena trixa było by inaczej.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach