Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
modern art = i could do that + yes, but you didn't
guerilla napisał/a:TEchnik219 - operujesz już raczej przestarzałymi kategoriami, opozycja dokument-fotografia jako sztuka etc.
guerilla napisał/a:
poza tym manipulacja mediami poprzez odpowiedni obraz nigdy jeszcze nie była tak silna - więc jak do jasnej anielki może tracić wiarygodność? JEst wprost przeciwnie, jeszcze nigdy obraz nie miał tak wielkiego autorytetu jak dziś i nie wpływał na postrzeganie świata i samych siebie tak wielu ludzi.
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
CytatNatomiast jeśli chodzi o komputer i jego możliwości zmiany rzeczywistości, to występują tu problemy typu psychologicznego. Bowiem jeśli patrzymy na malarstwo, wiemy, że wszystko jest wymyślone, oglądając fotografię widzimy fragment rzeczywistości. Nawet jeśli była kreowana, dalej pozostaje częścią rzeczywistości. Przetwarzanie cyfrowe fotografii prowadzi do pierwotnej utraty jej wartości, a więc dokumentacji naszego życia. Przetworzona traci swoją wiarygodność jako dokument. Inny problem jaki zauważyłem u moich studentów jest przerost wyobraźni nad wrażliwością. Dlatego moim zdaniem jest zbalansowanie tych zjawisk z korzyścią dla fotografii kreacyjnej.
CytatWedług Tomaszewskiego zdjęcie wyjęte z aparatu i zamienione z RAWu na TIFF nie nadaje się do oglądania. Nie oddaje ono atmosfery, której doświadczył fotografując. Obróbkę pod powiększalnikiem zastąpił ciemnią elektroniczną (aplikacja Photoshop). Pracując w programie graficznym pozwala sobie na zmianę kontrastu globalnego, kontrastu lokalnego, wyostrzanie. Za pomocą opcji "Clarity" i "Vibrance" (dostępnych w "Lightroomie") podnosi kontrast barwny.
Nie klonuję, nie wycinam, nie zamieniam koloru, nie robię nic z tych rzeczy, ponieważ zajmuję się realistyczną fotografią, pokazującą raczej rzeczy takimi jakie one są - podkreśla. Ja je próbuje oczywiście interpretować. Nie mniej jednak to jest fotografia dokumentalna i przeznaczeniem jej jest prasa.
alekw napisał/a:Poza tym internet to takie parszywe medium, gdzie negatywne uczucia sa postrzegane postokroc intensywniej, niz gdyby bylo to podczas rozmowy na zywo. A emotikony sa niestety czesto niewystarczajace.
M.W napisał/a:Marian Schmidt:
M.W napisał/a:Tomasz Tomaszewski:
Coś nie tak chyba z tym zdjęciem
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
M.W napisał/a:Coś nie tak chyba z tym zdjęciem
Pozdrawiam
Michał
7.1-21.3mm 1:1.8-2.6 | 4.95-35.4mm 1:3.3-5.2 | 18-70mm 1:3.5-4.5 | 50mm 1:1.7 | 50-150mm 1:3.8
MiQ27 napisał/a:M.W napisał/a:Coś nie tak chyba z tym zdjęciem
No jest podkręcone to i owo w PS. A poza tym to twierdzę, że jest na nim sporo cieni od dymu. Na Śląsku nie takie cienie czasem widać
Tu było - http://pentax.org.pl/viewtopic.php?p=640852#640852
Sony i 2x Pentax
http://36klatek.pl
modern art = i could do that + yes, but you didn't
alekw napisał/a:to takich cieni w zyciu nie widzialem
Pozdrawiam
Michał
7.1-21.3mm 1:1.8-2.6 | 4.95-35.4mm 1:3.3-5.2 | 18-70mm 1:3.5-4.5 | 50mm 1:1.7 | 50-150mm 1:3.8
nie ma mnie w internecie
[rK] napisał/a:Brudy na palniku i stad te cienie.
Pozdrawiam
Michał
7.1-21.3mm 1:1.8-2.6 | 4.95-35.4mm 1:3.3-5.2 | 18-70mm 1:3.5-4.5 | 50mm 1:1.7 | 50-150mm 1:3.8
MiQ27 napisał/a:
Ale możliwe, na Śląsku nie tylko dymy, ale i brudno
modern art = i could do that + yes, but you didn't
MiQ27 napisał/a:Ale IMO nie są domalowane, jak sugerował ubeuszek.
36. WWW
Pozdrawiam
Michał
7.1-21.3mm 1:1.8-2.6 | 4.95-35.4mm 1:3.3-5.2 | 18-70mm 1:3.5-4.5 | 50mm 1:1.7 | 50-150mm 1:3.8
36. WWW
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl