folab  Dołączył: 31 Sty 2007
Wydaje mi się że PPL lepiej radzi sobie z takim problemem bo do tej pory nie odczułem mocno tego problemu,na pokazanym zdjęciu można było jeszcze usunąc magenty,pomaga też suwak HUE dodany do ostatniej wersji PPL.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
PPL radzi sobie z tym podobnie jak puszka, czyli sobie nie radzi... Po prostu nie ma na to rady, z wyjątkiem filtra odcinającego IR lub selektywnej obróbki.
 

vertiico  Dołączył: 08 Maj 2007
z jednej strony super, juz myslalem ze nada sie znakomicie do IR:

http://www.dimagemaker.co...-infrared-test/

zawsze to lepiej niz k10d.
 
desinger  Dołączył: 12 Paź 2007
Jako użytkownik k100ds (1,5 roku) też mnie to mocno irytuje, kolorki na zewnątrz są jakby brązowawe zieleń wpada w zgniotą i problemy z czarnymi tkaninami, wszystkie te bolączki są mocno widoczne w RAW w jpg z puszki jakby mniej. Jak ktoś chce po testować a używa LR to proszę tu do pobrania preset. Może trochę za ostry ale taki mi pasuje do zdjęć na zewnątrz. Do kolorków tkanin z lampą musi być korygowany. Dlatego nie używam jpg z puszku z k100ds zawsze trzeba sobie coś z tym kolorkiem poprawić :-/

[ Dodano: 2009-06-27, 15:45 ]
ale żeby nie było że ksetka be niedobra i wogóle .. :-P bo tak nie jest :!: gdyby tak było to już bym ją wymienił :-P
 
folab  Dołączył: 31 Sty 2007
jaad75 napisał/a:
PPL radzi sobie z tym podobnie jak puszka, czyli sobie nie radzi... Po prostu nie ma na to rady, z wyjątkiem filtra odcinającego IR lub selektywnej obróbki.


Faktycznie,zaczęłem przeglądac fotki i masz rację ,jakoś nie przeszkadzało mi to, tym bardziej że wszystko inne po za czarnym ma prawidłowe barwy.Czy K20D wyraźnie lepiej radzi sobie z tym problemem czy tylko trochę lepiej ?
 
kasza  Dołączył: 13 Lis 2006
Tak czytam i czytam i nie moge zrozumieć dlaczego piszecie, że to
matth napisał/a:
. Plusy dodatnie i ujemne słabych filtrów dolnoprzepustowych ;-)

Co ma 'moc' filtra dolnoprzepustowego do IR?

pozdrawiam
kasz
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
kasza napisał/a:
Co ma 'moc' filtra dolnoprzepustowego do IR?
Przeciez to jest bezposredni zwiazek. FIltr dolnoprzepustowy ma za zadanie odciac przede wszystkim pasmo podzczerwone. Jesli jest slaby, to przechodzi przez niego dostatecznie duzo podczerwieni, zeby robic zdjecia IR. Jesli jest mocny, to po zalozeniu filtra IR, do matrycy nie dociera w efekcie juz prawie nic.
 

xrog  Dołączył: 07 Lut 2008
Oświeciło mnie teraz dlaczego uzyskiwałem tak dziwne kolorystycznie efekty z kasetki przy stosowaniu kilku filtrów ND na raz...
 
grzegorz_dab  Dołączył: 18 Cze 2009
Przegladam fotki i nie bardzo rozumie. Uzywam k100d. Na garniturach sztucznych jak tez welnianych mam to samo co na fot1 z poczatku postu choc nie az tak mocno. Ale np. inne czarne powierzchnie - np. fragmenty dywanu welnianego, niegarniturowe tkaniny z dodatkiem sztucznego, wyroby skorzane, buty, plastiki, drewno lakierowane na czarny polysk sa czarne. Zastanawiam sie czy ten czarny co wychodzi czerwony to poza slabym filtrem dolnoprzepustowym sprawka przestrzeni sRGB i presetu bright? ja uzywam adobe rgb i preset normal.
 
folab  Dołączył: 31 Sty 2007
Na jednym zdjęciu mam czarny idealnie odwzorowany i jakiś ciemny garnitur ,który dostał wyraźnego zafarbu,więc jedne kolory odwzorowuje ładnie inne nie,ale czemu to tak ? :-/
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Chodzi o to, ze rozne materialy roznie odbijaja promienie podczerwone. Dlatego na przyklad zielen jest biala, bo nie dosc, ze odbija, to jeszcze emituje. Widocznie poliester ma cos takiego, ze odbija duzo swiatla w tym pasmie.
 
kasza  Dołączył: 13 Lis 2006
dzerry napisał/a:
FIltr dolnoprzepustowy ma za zadanie odciac przede wszystkim pasmo podzczerwone. Jesli jest slaby, to przechodzi przez niego dostatecznie duzo podczerwieni, zeby robic zdjecia IR. Jesli jest mocny, to po zalozeniu filtra IR, do matrycy nie dociera w efekcie juz prawie nic.
Czy przypadkiem filtr dolnoprzepustowy nie ma za zadanie rozmyć obraz na tyle żeby nie powstał efekt aliasingu a od filtrowania IR jest filtr IR?

kasz
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
kasza napisał/a:
e żeby nie powstał efekt aliasingu
A od czego on powstaje?

kasza napisał/a:
a od filtrowania IR jest filtr IR
To jest problem z nazwami potocznymi. Filtr IR to inaczej filtr do fotografii IR - on tak naprawde wycina wszystko oprocz IR.
 
kasza  Dołączył: 13 Lis 2006
dzerry napisał/a:
kasza napisał/a:
e żeby nie powstał efekt aliasingu
A od czego on powstaje?
Od tego, że obraz 'analogowy' zawiera więcej detali niż matryca, mająca skończoną ilość pikseli na wysokość i szerokość może zarejestrować.
'Słaby' filtr dolnoprzepustowy (lub jego brak) powoduje to, że może powstać efekt mory link i zapobieganie temu efektowi to jak rozumiem jest jego główne zadanie. A to czy przy okazji tnie UV, IR czy inne 'dwuliterowe-skroty' to jest inna bajka.
Inną bajką jest też to, czy matryca jest czy nie jest 'wrażliwa' na promieniowanie o danej długiości fali.

kasz
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
kasza napisał/a:
Od tego, że obraz 'analogowy' zawiera więcej detali niż matryca, mająca skończoną ilość pikseli na wysokość i szerokość może zarejestrować.
kasza, ja zadalem pytanie retoryczne. Cytat z pierszego wyniku z google:
Cytat
Filtr optyczny z kryształu dwujłomnego umieszczony przed matrycą światłoczułą (CCD lub CMOS), którego zadaniem jest odcięcie fal świetlnych o częstotliwościach (długościach) wprowadzających zakłócenia w procesie próbkowaniu obrazu podczas jego zamiany na formę cyfrową. W rezultacie filtr dolnoprzepustowy zapobiega zjawisku aliasingu czyli schodkowania obrazu.

Te odcinane fale to wlasnie duza czesc podczerwieni. Slaby, albo moze inaczej, slabej jakosci filtr zapobiega schodkowaniu, ale powoduje takie chece z niektorymi tkaninami. Widocznie nie trzeba odciac tylko czesc pasma - jedne filtry odcinaja wiecej, drugie mniej, stad te roznice w odwzorowaniu kolorow.
 
kasza  Dołączył: 13 Lis 2006
dzerry napisał/a:
Cytat z pierszego wyniku z google:
A konkretnie z fotopolis. Umówmy się, że w kwestii fizyki nie należy ich taktować poważnie :)
dzerry napisał/a:
Te odcinane fale to wlasnie duza czesc podczerwieni. Slaby, albo moze inaczej, slabej jakosci filtr zapobiega schodkowaniu, ale powoduje takie chece z niektorymi tkaninami. Widocznie nie trzeba odciac tylko czesc pasma - jedne filtry odcinaja wiecej, drugie mniej, stad te roznice w odwzorowaniu kolorow.
Poza jednym zdaniem z fotopolis które może faktycznie to sugerować, masz jakieś inne źródło które twierdzi, że filtr dolnoprzepustowy swoje zadanie wykonuje odcinająć promieniowanie podczerwone?

kasz
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
kasza napisał/a:
filtr dolnoprzepustowy swoje zadanie wykonuje odcinająć promieniowanie podczerwone?
OK, przyznaje, wiedzialem, ze dzwonia, ale nie wiedzialem w ktorym kosciele. Doczytalem tu i tam i dochodze do wniosku, ze oboje mamy racje, bo to o czym pisze to tylko czesc zadania filtru przed matryca. Oprocz mory i aliasingu, jest jeszcze taki problem, ze swiatlo podczerwone odbija sie od matrycy pod zbyt duzym katem, powodujac halo i nieostrosci na krawedziach. Dlatego trzeba je mozliwie skutecznie wyciac.
 
Szyms  Dołączył: 06 Lut 2008
A co konkretnego trzeba zrobić w tym Lightroomie żeby wyeliminować ten zafarb i czy się da to zrobić w Raw Therapee?
 
desinger  Dołączył: 12 Paź 2007
Szyms napisał/a:
A co konkretnego trzeba zrobić w tym Lightroomie żeby wyeliminować ten zafarb
W moim poście parę wyżej jest do pobrania preset do LR do zdjęć robionych na zewnątrz.
 
Szyms  Dołączył: 06 Lut 2008
desinger napisał/a:
Szyms napisał/a:
A co konkretnego trzeba zrobić w tym Lightroomie żeby wyeliminować ten zafarb
W moim poście parę wyżej jest do pobrania preset do LR do zdjęć robionych na zewnątrz.

Ja chciałem się dowiedzieć jak to zrobić bez Lightrooma :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach