Pentax / Canon
K-5IIs, K-5, K10D+D-BG2+KatzEye+0-ME53
DA10-17/3.5-4.5, DA12-24/4, FA31/1.8 Limited, FA35/2, FA43/1.9 Limited, FA50/1.4, FA77/1.8 Limited, DFA100/2.8 Macro, DA*200/2.8
AF-540 FGZ
Do we simply turn our heads and look the other way??
Photoblog: http://dphoto.pl
Pentax, because AF is not the most important thing in the world ;)
kidding ^^
K-5/K100DS, SMC-F 50/1.7, Sigma 17-70, D-Xenon 50-200, SMC-M 135/3,5, Pentacon 50/1,8, Orestor 100/2,8, Kenlock 28/2,8, i inne pleśniaki
jaad75 napisał/a:PPL radzi sobie z tym podobnie jak puszka, czyli sobie nie radzi... Po prostu nie ma na to rady, z wyjątkiem filtra odcinającego IR lub selektywnej obróbki.
Pentax / Canon
matth napisał/a:. Plusy dodatnie i ujemne słabych filtrów dolnoprzepustowych![]()
Przeciez to jest bezposredni zwiazek. FIltr dolnoprzepustowy ma za zadanie odciac przede wszystkim pasmo podzczerwone. Jesli jest slaby, to przechodzi przez niego dostatecznie duzo podczerwieni, zeby robic zdjecia IR. Jesli jest mocny, to po zalozeniu filtra IR, do matrycy nie dociera w efekcie juz prawie nic.kasza napisał/a:Co ma 'moc' filtra dolnoprzepustowego do IR?
pozdrawiam,
dzerrry
Pentax / Canon
pozdrawiam,
dzerrry
Czy przypadkiem filtr dolnoprzepustowy nie ma za zadanie rozmyć obraz na tyle żeby nie powstał efekt aliasingu a od filtrowania IR jest filtr IR?dzerry napisał/a:FIltr dolnoprzepustowy ma za zadanie odciac przede wszystkim pasmo podzczerwone. Jesli jest slaby, to przechodzi przez niego dostatecznie duzo podczerwieni, zeby robic zdjecia IR. Jesli jest mocny, to po zalozeniu filtra IR, do matrycy nie dociera w efekcie juz prawie nic.
A od czego on powstaje?kasza napisał/a:e żeby nie powstał efekt aliasingu
To jest problem z nazwami potocznymi. Filtr IR to inaczej filtr do fotografii IR - on tak naprawde wycina wszystko oprocz IR.kasza napisał/a:a od filtrowania IR jest filtr IR
pozdrawiam,
dzerrry
Od tego, że obraz 'analogowy' zawiera więcej detali niż matryca, mająca skończoną ilość pikseli na wysokość i szerokość może zarejestrować.dzerry napisał/a:A od czego on powstaje?kasza napisał/a:e żeby nie powstał efekt aliasingu
kasza, ja zadalem pytanie retoryczne. Cytat z pierszego wyniku z google:kasza napisał/a:Od tego, że obraz 'analogowy' zawiera więcej detali niż matryca, mająca skończoną ilość pikseli na wysokość i szerokość może zarejestrować.
CytatFiltr optyczny z kryształu dwujłomnego umieszczony przed matrycą światłoczułą (CCD lub CMOS), którego zadaniem jest odcięcie fal świetlnych o częstotliwościach (długościach) wprowadzających zakłócenia w procesie próbkowaniu obrazu podczas jego zamiany na formę cyfrową. W rezultacie filtr dolnoprzepustowy zapobiega zjawisku aliasingu czyli schodkowania obrazu.
pozdrawiam,
dzerrry
A konkretnie z fotopolis. Umówmy się, że w kwestii fizyki nie należy ich taktować poważnie :)dzerry napisał/a:Cytat z pierszego wyniku z google:
Poza jednym zdaniem z fotopolis które może faktycznie to sugerować, masz jakieś inne źródło które twierdzi, że filtr dolnoprzepustowy swoje zadanie wykonuje odcinająć promieniowanie podczerwone?dzerry napisał/a:Te odcinane fale to wlasnie duza czesc podczerwieni. Slaby, albo moze inaczej, slabej jakosci filtr zapobiega schodkowaniu, ale powoduje takie chece z niektorymi tkaninami. Widocznie nie trzeba odciac tylko czesc pasma - jedne filtry odcinaja wiecej, drugie mniej, stad te roznice w odwzorowaniu kolorow.
OK, przyznaje, wiedzialem, ze dzwonia, ale nie wiedzialem w ktorym kosciele. Doczytalem tu i tam i dochodze do wniosku, ze oboje mamy racje, bo to o czym pisze to tylko czesc zadania filtru przed matryca. Oprocz mory i aliasingu, jest jeszcze taki problem, ze swiatlo podczerwone odbija sie od matrycy pod zbyt duzym katem, powodujac halo i nieostrosci na krawedziach. Dlatego trzeba je mozliwie skutecznie wyciac.kasza napisał/a:filtr dolnoprzepustowy swoje zadanie wykonuje odcinająć promieniowanie podczerwone?
pozdrawiam,
dzerrry
K100d i mnóstwo zapału
W moim poście parę wyżej jest do pobrania preset do LR do zdjęć robionych na zewnątrz.Szyms napisał/a:A co konkretnego trzeba zrobić w tym Lightroomie żeby wyeliminować ten zafarb
K-5/K100DS, SMC-F 50/1.7, Sigma 17-70, D-Xenon 50-200, SMC-M 135/3,5, Pentacon 50/1,8, Orestor 100/2,8, Kenlock 28/2,8, i inne pleśniaki
desinger napisał/a:W moim poście parę wyżej jest do pobrania preset do LR do zdjęć robionych na zewnątrz.Szyms napisał/a:A co konkretnego trzeba zrobić w tym Lightroomie żeby wyeliminować ten zafarb
K100d i mnóstwo zapału
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl