Gwiazdor napisał/a:Kfan, czytanie ze zrozumieniem to też sztuka.![]()
Właśnie piszę o tym, że to jest istotne. Jeśli przy 80km/h musze redukować do 3. biegu żeby móc coś wyprzedzić to albo to jest bardzo szybki pojazd, albo nie nadaje się do jazdy w trasie.
No nie przesadzaj
Co nie znaczy, że wyprzedzanie na 3 i zmiana biegu na 4 w trakcie manewru nie jest w moim samochodzi o jakąś część sekundy szybsza niż ten sam manewr rozpoczęty na 4. biegu.
Jakieś dziwne techniki wyprzedzania podajesz
Tylko po co się bawić w redukcje?
Przecież napisałem - po to, żeby szybciej przyspieszyć i nabrać wystarczająco dużej prędkości - przynajmniej na jezdni 2 kierunkowej jest to ważne.
Jak mi się wydaje to chyba Ty za bardzo rozumiesz o czym ja piszę.
Dopiero od 150km/h na 5. biegu? Jakie masz auto?
To dotyczy wielu aut.
Przy tej prędkości przeważnie nie trzeba redukować po prostu bo moment jest wystarczająco duży - przy mniejszej prędkości redukcja pozwoli poprawić osiągi samochodu .
Oczywiście nie mówię o wyprzedzaniu na długiej prostej z widocznością na 1 km gdzie można sobie pozwolić na tzw. leniwe wyprzedzanie.
![]()
Kuzyn Mygosi napisał/a:Hmm ... ja (i nie tylko ja) staram się wyprzedzać szybko i jak wyprzedzam (np. benzyną) to nie redukuję/zmieniam biegu w czasie wyprzedzania/przed wyprzedzaniem ... bo po co ? ... po prostu jadąc 80 km/h na 4 biegu , naciskam pedał gazu i jestem przed samochodem który chciałem wyprzedzić.
Kfan napisał/a:takiego który w danym zakresie prędkości pozwoli na uzyskanie max momentu obrotowego na kołach
Kuzyn Mygosi napisał/a:po prostu jadąc 80 km/h na 4 biegu , naciskam pedał gazu i jestem przed samochodem który chciałem wyprzedzić.
mygosia napisał/a:Kuzyn Mygosi napisał/a:po prostu jadąc 80 km/h na 4 biegu , naciskam pedał gazu i jestem przed samochodem który chciałem wyprzedzić.
A jak jedziesz 70/h, to też nie redukujesz?
A 65?
ZX-7, K-5, Kadyszka i jeden limited
Kuzyn Mygosi napisał/a:Nie ... bo przy tych prędkościach prawdopodobnie ktoś i tak jedzie w terenie zabudowanym (gdzie powinno się jechać 50 ... realnie wskazanie licznika 55-60km/h), więc go nie wyprzedzam ;-P
Pentax K10d +takie tam różne DA, FA, M i o takich tam różnych światełkach i ogniskowych
Gwiazdor napisał/a:Jakiś mam dziwny samochód, bo przy 100km/h mam już praktycznie maksimum momentu obrotowego. Na 5. biegu. Redukcja na 4. nic nie da, poza koniecznością zmiany biegu.
Kfan, jakoś nie znam wielu samochodó, które przy 150km/h na 5.biegu wymagały redukcji.
A niby gdzie pisałem że przy 150 km/h konieczna jest redukcja?
O ile pamiętam to pisałem "przy niższych prędkościach"
Wiadomo, że trzeba wyprzedzać możliwie najszybciej, ale to nie oznacza zawsze redukcji!
oczywiście że nie, bo to zależy od konkretnej sytuacji na drodze ale dyskutujemy przecież o najlepszych osiągach samochodu czyli nie ma mowy o tym ,żeby upierać się przy rozpędzaniu na 4tym i 5tym biegu bo to NIE są biegi przy których samochód ma najlepsze osiągi w kwestii przyspieszania.
Co zrobisz w hipotetycznej sytuacji kiedy podczas wyprzedzania traktorka nie wiadomo skąd wyłoni się auto z przeciwka a Ty będziesz miał w tym momencie 5-ty bieg i 80 km/h?
Jeszcze raz: o jakim samochodzie mówisz, jaki ma przebieg momentu i jaką ma przędkość przy maksymalnym momencie na 4. i 5. biegu?
Mówię o popularnych samochodach - nie czepiam się jednego bo to nie ma sensu przy założeniach ogólnych.
Jeżeli pytasz o mój konkretnie samochód, który tak Cię interesuje to nie jestem Ci w stanie podać dokładnych danych, jedynie to że maksymalny moment jest przy 3750 obr/min o wartości 191 Nm i że przy 2000 obr./min dysponuje 90% tej wartości. Moc maksymalna jest chyba przy 5600 obr./min
Prędkość na 5tym biegu przy 3750 obr/min. ? Nie wiem coś około 150 właśnie ale musiałbym się upewnić bo raczej kieruję się słuchem niż wskazówką obrotomierza bo w czasie jazdy w większości skupiam wzrok na tym co na zewnątrz auta tak jest bezpieczniej.
Kuzyn Mygosi napisał/a:ehh ... co Wy macie z tym momentem ... to jest momentami zabawne![]()
Przemekbelch napisał/a:Gwiazdor, ale weź pod uwagę przełożenie i moment na kołach w danym momencie i danym biegu.
Ten na silniku nie ma znaczenia.
Kuzyn Mygosi napisał/a:Kfan napisał/a:takiego który w danym zakresie prędkości pozwoli na uzyskanie max momentu obrotowego na kołach
Momentu obr. czy max mocy ? ... a jak chodzi Ci o moment i mam benzynę z max momentem od 2200RPM do 3500RPM to ... ?
Kfan napisał/a:V bieg wydaje mi się być dobrym wyborem przy prędkości ok. 150 km/h - chcesz powiedzieć, że jest to klasyczna sytuacja do wyprzedzania TIRA?
To szybkie TIRy wyprzedzasz.....
Często w trasie zdarza mi się klient który wyprzedza całe wieki bo redukcja biegu to dla niego zbyt trudna operacja...
Ano chwilkę wcześniej.Kfan napisał/a:A niby gdzie pisałem że przy 150 km/h konieczna jest redukcja?
O ile pamiętam to pisałem "przy niższych prędkościach"
Jesli wyprzedzam, to nie w takich warunkach aby mogło mi się coś pojawić! Poza tym to szybkie traktorki wyprzedzasz, jeśli 80km/h to na nie za mało.Kfan napisał/a:Co zrobisz w hipotetycznej sytuacji kiedy podczas wyprzedzania traktorka nie wiadomo skąd wyłoni się auto z przeciwka a Ty będziesz miał w tym momencie 5-ty bieg i 80 km/h?
Ależ ja się z wami zgadzam! Dlatego pisałem o CZASIE przyspieszenia na biegach. Kfan, zrób sobie raz taki pomiar to może się zdziwisz. Lepiej czasami mieć wyższy bieg bo silnik ma większy moment i dodatkowo nie tracisz czasu na zmianę biegu.Kfan napisał/a:Przemekbelch napisał/a:Gwiazdor, ale weź pod uwagę przełożenie i moment na kołach w danym momencie i danym biegu.
Ten na silniku nie ma znaczenia.
Dokładnie! Im większe przełożenie (dłuższy bieg) tym moment na kołach mniejszy a jeszcze do tego dochodzą straty układu silnik+skrzynia biegów, które na wyjściu dają straty około 30% .
Z jednej strony piszesz o momencie na kołach a potem okazuje się, że nawet na przyżądy nie patrzysz i kierujesz się słuchem.Kfan napisał/a:Prędkość na 5tym biegu przy 3750 obr/min. ? Nie wiem coś około 150 właśnie ale musiałbym się upewnić bo raczej kieruję się słuchem niż wskazówką obrotomierza bo w czasie jazdy w większości skupiam wzrok na tym co na zewnątrz auta tak jest bezpieczniej.
ZX-7, K-5, Kadyszka i jeden limited
Kfan napisał/a:
Kuzyn Mygosi napisał/a:ehh ... co Wy macie z tym momentem ... to jest momentami zabawne![]()
Przestaje być zabawne w krytycznych sytuacjach.
Nieznajomość tego tematu wśród kierowców jest powszechna i dzięki takim "analfabetom" trzeba czasem stękać pod górkę bo gość się uparł że na 5 tce wyjedzie bez rozpędu na szczyt wzniesienia dusząc silnik na maksa i im bliżej szczytu tym wolniej jedzie.
O sytuacjach przy wyprzedzaniu nie wspomnę. Wystarczy przejrzeć statystyki wypadków tam widać jak kierowcy umieją wyprzedzać....a przecież wydaje się, że to taka prosta zasada - zminimalizować czas pobytu na lewym pasie.
"A momenty były?"Kuzyn Mygosi napisał/a:i nie można mówić : no moment miał zły ;-P
ZX-7, K-5, Kadyszka i jeden limited
Gwiazdor napisał/a:Można pewnie mówić że wybrał zły moment, chociaż możliwe że ci co się tak "wloką" wykorzystują akurat pełnie możliwości swojego pojazdu.
Kiedyś to były czasy ! Po drzewach się chodziło...
Kotlet`s professional photography
http://sebastianstoklosa.blogspot.com/
Kuzyn Mygosi napisał/a:
... a inni mylą moc z momentem obrotowym (nadużywając tego ostatniego ... i właściwie upraszając wszystko do stwierdzenia - moment obrotowy) ...
Przy wyprzedzaniu nie liczy się jedynie moc jaką mamy przy rozpoczęciu manewru ale też moc którą mamy w dalszych etapach czyli przy wyższych obrotach (a moc to moment obr. x RPM x praktycznie jeszcze przełożenie - jeśli rozpatrujemy moc samochodu całościowo)
No więc t oostatnie przełożenie jak przyznajesz ma wpływ na moc.
.. czyli przy wyprzedzaniu/jeździe liczy się charakterystyka mocy silnika i przełożenie ... i prędkość/opory a nie jakieś lolowe pojęcie "momentu na kołach".
A to niby gdzie ten moment z silnika się podział wyparował po drodze?
Przy całym manewrze wyprzedzania (sytuacja na jezdni dwukierunkowej po jednym pasie na kierunek) moment obrotowy x obroty silnika zwykle nie są stałe [czyli moc] ... a dla niektórych nawet przełożenie [tym bardziej moc]
No właśnie cały czas o tym piszę - trzeba odpowiednio trafić przełożeniem w zakres prędkości
Jednym samochodem przy danej prędkości na danym biegu przy określonych oporach lepiej jest zmieniać bieg a innym samochodem lub po zmianie innego parametru lepiej jest nie zmieniać
Przecieżcały czas wałkuję "ZALEŻNIE OD SYTUACJI..
i skończ już z tymi "analfabetami" bo to że ktoś wyprzedza przy 80 km/h na 5 biegu 95 konnego 1,1 tonowego samochodu i to pod górkę to inna bardziej złożona sprawa i nie można mówić : no moment miał zły
Można, bo na takim biegu na koła trafia mały moment do tego są niskie obroty co za tym idzie ma małą moc przy której się tak upierasz i nie widzę tu żadnej złożoności sprawy tylko po prostu niewiedzę kierowcy o tym jak sprawnie rozpędzić auto przed wyprzedzeniem aby jak najkrócej na tym lewym pasie przebywać dzięki czemu dla niego jest bezpieczniej i innych nie denerwuje. ;-P
Enzo napisał/a:Gwiazdor napisał/a:Można pewnie mówić że wybrał zły moment, chociaż możliwe że ci co się tak "wloką" wykorzystują akurat pełnie możliwości swojego pojazdu.
Ja na ten przykład mknąc moją Felicią zakładam kapelusz, zmieniam pas na lewy i mam wszystkich w tyle. To tyle.
PS. Wasze klaksony i mruganie długimi nie zwiększają mocy mojego silnika. Pewnie coś z nim nie tak.
Enzo, toć krajan i rodak cię pozdrawia i jazdy zachęca, nie bądź cham i grzecznie odpowiedz na ten przykład rychło zamrugaj mu czerwonymi światłami stopu. Krajan z pewnością się ucieszy, że rodaka spotkał, a i hamulce sobie sprawdziEnzo napisał/a:PS. Wasze klaksony i mruganie długimi nie zwiększają mocy mojego silnika. Pewnie coś z nim nie tak.
Na tym forum nie ma OT, każdy post jest dokładnie na temat, który został w nim zawarty.
Przebrzydły Olympusiarz / dla przyjaciół Zygmunt
Ty też przeczytaj swoje wypowiedzi jeszcze raz. Najwyraźniej cytowanie twoich wypowiedzi to za mało, żeby pokazać ci co pisałeś? Dla mnie EOT, chyba że doczytasz się, że to ty zacząłeś o redukcji przy wyprzedzaniu, i o tym że dopiero w okolicy 150km/h nie trzeba redukować.Kfan napisał/a:Gwiazdor widzę że nijak się nie rozumiemy - wypaczasz kompletnie to co napisałem wiec ręce opadają do kostek jak mawia Szymuś Prostaczek :)
Ja pisze o optymalnym doborze biegu do warunków drogowych w celu sprawnego przyspieszania a Ty coś mi wmawiasz o redukcjach przy ponad 150 km/h - weź to przeczytaj na spokojnie jeszcze raz.
ZX-7, K-5, Kadyszka i jeden limited
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl