Witold Gombrowicz napisał/a:Wielka poezja, będąc wielką i będąc poezją, nie może nie zachwycać nas, a więc zachwyca.
4xPentax P30T + Pentax MV + SMC-M 28mm 1:2.8 + SMC-M 50mm 1:1.7 + SMC-M 135mm 1:3.5 + Pentax AF160
Pentax Auto 110
Pentax K10D
Fujifilm X20
technik219 napisał/a:guerilla napisał/a:Ostatnio wydany w Polsce został np. francuski podręcznik akademicki do fotografii - Estetyka fotografii, Strata i zysk - zajrzyj sobie, całkiem przyzwoita książka.
Tylko, że 90 procent zawartości książki opiewa dokonania fotografów francuskich, a autor ma dokładnie gdzieś całą resztę świata. Jest to zresztą typowe dla francuskiego postrzegania świata Z polskiego dołka jednak widać lepiej niż z francuskiego .
modern art = i could do that + yes, but you didn't
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
technik219 napisał/a:Zachwyt dla samego zachwytu?
technik219 napisał/a:Wiesz, od pewnego czasu łapię się na tym, że dostrzegam coraz więcej rzeczy wtórnych. Takich, które już gdzieś widziałem. Dotyczy to kina, muzyki i fotografii też. Wszystko już było. Mało jest rzeczy na prawdę świeżych i odkrywczych.
technik219 napisał/a:Jak odbierasz starą fotografię anonimową, a jak zmieni się jej odbiór, jeśli się dowiesz, że to np. Hartwig? Albo Bułhak? O to mi chodzi.
technik219 napisał/a:tak było z Miłoszem i Szymborską
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Zachwyt w sensie okreslenia się: podoba mi sie dana rzecz albo nie.
Czasami za "wtórność" można wziąć inspirację. Bardzo wąska granica. I nieostra.alkos napisał/a:poczucie i pewność istnienia wtórnosci przy konkretnym dziele to jedyny wyznacznik ktory daje nam jako-takie prawo do okreslania dziela jako "zle" albo "dobre"
słuszniealkos napisał/a:Z drugiej strony jestem doskonale swiadomy, ile gniotów narobili najwieksi, zeby sie za bardzo nazwiskami nie przejmowac.
alkos napisał/a:technik219 napisał/a:
tak było z Miłoszem i Szymborską
Tak po całości ich tworczosci mowisz?
Pioter napisał/a:Nowoczesne malarstwo, czy rzeźba stały się dostępne tylko i wyłącznie dla wtajemniczonego grona koneserów i specjalistów, nastąpił ich upadek.
Pioter napisał/a:Samo pojęcie sztuka, stało się mocno przestarzałe i z grubsza nic nie znaczące
Cytatpokazać trochę subiektywnej lub obiektywnej prawdy o świecie, społeczeństwie, czy o sobie. Jeżeli to jest sztuka, to znaczy, że każdy z nas jest artystą.
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
Hmmm, czytałam kiedyś taką bardzo mądrą akademicką książeczkę na temat sztuki nowoczesnej i jej rozumienia i to co mi z niej w głowie pozostało to to, że sztuka zaczyna istnieć w interakcji z odbiorcą. Czyli głównie ma wywoływać emocje, skłaniać do reakcji, bądź interakcji. A że obojętność też może być reakcją, to będąc obojętnym na dane dzieło przyczyniamy się do zakwalifikowania go jako sztukę.technik219 napisał/a:Obecnie w sztuce nie jest tak bardzo ważny efekt końcowy. Ważniejsze jest przeżycie, proces twórczy (samo malowanie, rzeźbienie). Wytwór artysty oddaje stan jego ducha w procesie tworzenia. Żeby takie dzieło zrozumieć, należało by wejść w duszę artysty, a to nie jest możliwe. Więc niemożliwe jest zrozumienie jego dzieła.
4xPentax P30T + Pentax MV + SMC-M 28mm 1:2.8 + SMC-M 50mm 1:1.7 + SMC-M 135mm 1:3.5 + Pentax AF160
Pentax Auto 110
Pentax K10D
Fujifilm X20
technik219 napisał/a:Dla zaistnienia dzieła sztuki nie ma znaczenia czy coś się podoba, czy nie. Kryterium estetyczne
technik219 napisał/a:Czasami za "wtórność" można wziąć inspirację. Bardzo wąska granica. I nieostra.
CytatA mnie przypomniało się jak po Noblu dla Miłosza wszyscy(!) nagle zaczęli czytać Miłosza.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Nie rozumiemy sie. Nie mowie "podoba" w sensie estetycznym. Mowie "podoba" albo "zachwyca" w sensie uznania za wartosciowe.
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
Pioter napisał/a:Paradoksalnie fotografia jako jedna z nielicznych z dziedzin technik wizualnych przeżywa obecnie swój rozkwit. Nie dość, że jest powszechnie uprawiana, dostępna dla szarego Kowalskiego, to jeszcze na dodatek obok roli muzealnej odgrywa jakąś rolę w życiu codziennym.
Pioter napisał/a:Nowoczesne malarstwo, czy rzeźba stały się dostępne tylko i wyłącznie dla wtajemniczonego grona koneserów i specjalistów, nastąpił ich upadek.
Pioter napisał/a:Samo pojęcie sztuka, stało się mocno przestarzałe i z grubsza nic nie znaczące.
alkos napisał/a:Nie rozumiemy sie. Nie mowie "podoba" w sensie estetycznym. Mowie "podoba" albo "zachwyca" w sensie uznania za wartosciowe.
Przenoś, będzie ciekawie.mateo_m napisał/a:to moze zalozyc nowy watek o rozwazaniach filozoficznych nad fotografia, i przeniesc tam 3/4 tego watku?
Świat już wszystko połknął, strawił, wysrał i prezentuje to jako materiał twórczy.
sylwesto napisał/a:
Mamy w związku z tym wielu fototechników, mniej fotografów.
"Panie, ja to jak kiedyś zdjęcie zrobiłem, to klisza pękła, i ch*j!"
sylwesto napisał/a:Skoro nie "podoba" jest kryterium (w sensie poruszenie), tylko "uznaję", to ciekawe na jakiej podstawie. Opinii innych?
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
mateo_m napisał/a:Hm... to moze zalozyc nowy watek o rozwazaniach filozoficznych nad fotografia, i przeniesc tam 3/4 tego watku? Bo mam wrazenie ze offtop przerosl tresc...
[ Dodano: 2009-10-27, 20:45 ]
Za jakis czes ktos bedzie szukal informacji o filmie, a znajdzie jedynie bezprzedmiotowa dyskusje
modern art = i could do that + yes, but you didn't
120 | 135 | APS-C
C330s 67 45 75 105 165 | MXx2 MES (nie działa) MZ-5n (nie działa) 28 50 35 43 (nie działa) 50 | GRII K-5 21
JORGE.MARTINEZ@PL | Jeden Aparat 7.0 | Instagram
"Panie, ja to jak kiedyś zdjęcie zrobiłem, to klisza pękła, i ch*j!"
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl