pool80  Dołączył: 03 Sie 2010
Nie wiem na jakiego ale koniecznie napisz gdzie sie da. To jest zwykłe skur,,,,,,
 
jareksto  Dołączył: 10 Sty 2012
Tzn trzeba żyć nadzieją. Dzisiaj mija 40 dzień od kiedy mój K-r trafił do "serwisu".

Jarek

[ Dodano: 2012-02-09, 09:44 ]
Wczotaj przedzwoniłem do Apollo, chciałem sie dowiedzieć czy wiedzą coś na temat mojego K-r i ku mojemu zdziwieniu otrzymałem informację, że dzień wcześniej aparta został do mnie wysłany. Faktycznie wczoraj został dostarczony.
 
froda  Dołączyła: 15 Lut 2012
Witam,
no i już jest trzeci Pentax któremu zwariowała migawka.Numer seryjny mojego-3803232.

7 stycznia oddałam do EURO...dzisiaj dzwoniłam do serwisu Apollo i usłyszałam że moje maleństwo jest we Francji.Nie mogłam uwierzyć a mąż śmieje się jeszcze do teraz...
Zaczęłam szukać w necie i to co tu wyczytałam przyprawia mnie o...sama nie wiem o co,ale gotuje się we mnie i chce mi się po prostu płakać.
Nie chcę czekać 3 miesiące na aparat!!!
To świństwo a moja bezradność to okropne uczucie.Nie życzę nikomu.
 

pentajar  Dołączył: 12 Mar 2011
froda, widzę, że to Twój pierwszy post, a ten powinien znaleźć się tutaj.
Wracając do Twojego problemu, to na pocieszenie zwrócę uwagę na to, że DamianF czekał 3 miesiące i 12 dni, jareksto 43 dni, więc tendencja idzie w dobrym kierunku... :-) . Może w Twoim przypadku będzie pozytywny rekord ?

Nawiasem mówiąc można radzić wszystkim reklamującym, aby koniecznie kontaktowali się w przypadku problemów bezpośrednio z Apollo, a nie ze sklepem, bo skraca się w ten sposób czas (nie wiadomo kiedy ktoś w sklepie sobie przypomni o tym, że trzeba Pentaksa wysłać do Apollo i niepotrzebnie może minąć tydzień albo dwa).

froda napisał/a:
Nie mogłam uwierzyć a mąż śmieje się jeszcze do teraz...

Z czego się tak Twój małżonek cieszy? Chyba nie z Twojej krzywdy? A może to jakiś "innosystemowiec"? :evil:
;-)
 

mario132  Dołączył: 15 Mar 2011
froda Nie wiem z czego się śmieje - chciałbym mieć taką żonę, byśmy sobie kupowali obiektywy i byli szczęśliwi. Ważne żeby do wiosny naprawili :-)
 
froda  Dołączyła: 15 Lut 2012
Hej,
już się przywitałam gdzie trzeba :-D śpieszę tu wyjaśnić że mój mąż nie śmieje się z mojej krzywdy ale z absurdu jakim jest wysyłanie takiego małego aparaciku aż do Francji...no bo jakby z właścicielem to jeszcze można zrozumieć ;-)

Wracając do mojego problemu- mam prośbę- czy ktoś z Was mogłby sprawdzić w gwarancji pentaxowskiej ile jest dni na naprawę w serwisie? Czy jest tam może termin po którym należy się nowy towar? Moja gwarancja powędrowala razem z aparatem do serwisu i nie mogę tego sprawdzić.Podobno zrobiłam błąd oddając aparat na gwarancję a nie na paragon...za późno odkryłam to forum,niestety...
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Mają dwa tygodnie robocze na naprawę, ale czas ten może ulec wydłużeniu w uzasadnionych przypadkach. Wysyłka do Francji jest tą okolicznością niestety.

Nie pozostaje mi nic innego jak połączyć się z tobą w bólu oczekiwania. No niestety Pentax to nie Leica, tutaj kontrola jakości jest standardowa, taka jak (prawie) wszędzie.

Żeby się pocieszyć odsyłam do lektury wątków poświęconych Nikonowi d7000 na forum użytkowników Nikona. Tutaj to dopiero jest rzeźnia. Nikoniarze założyli nawet topic pt. Czy są zadowoleni użytkownicy d7000? :-P
http://forum.nikoniarze.p...176224&page=523
 
froda  Dołączyła: 15 Lut 2012
Hej,
ktoś mi powiedział, że gwarancja producenta obowiązuje kiedy oddaję sprzęt do serwisu. Jeśli oddałam aparat do sklepu to obowiązuje ich ustawa o niezgodności towaru i wtedy mają 14 dni na poinformowanie mnie o stanie sprzętu...Czy ktoś o tym słyszał?

Dzisiaj mija 50 dni.

[ Dodano: 2012-02-19, 17:56 ]
43 dni- to stres :)
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
14 dni mają na poinformowanie o sposobie rozwiązania problemu. Jeśli w terminie poinformowali o oddaniu aparatu do serwisu to są w porządku.
 

pool80  Dołączył: 03 Sie 2010
Ja np kiedyś kupiłem małpkę (taki głupi aparat) i miał hotpixel. Oddałem do sklepu powołując się na "niezgodność towaru z umową kupna - sprzedaży." Dołączyłem pismo gdzie opisałem co i jak. Nowy egzemplarz miałem za 2 dni. bezproblemowo. Natomiast kiedy indziej kupiłem kartę grafiki do pc gdzie była ona niekompatybilna z płytą główną i nie działała poprawnie. Znów powołałem sie na to prawo, jednak chocki klocki z tym sklepem trwały pół roku, bo dostawałem 2x nowy taki sam sprzęt. Który dalej nie działał. Ja chciałem pieniedzy bo wiedziałem że nie karta jest uszkodzona tylko jest niekompatybilna. Producent tego nie opisał więc mogłem. Oni nie chcieli za nic oddac pieniędzy dlatego trwało to prawie pół roku.
Dobre. Podczas zakupu nowego towaru, kupowałaś jako towar wolny od wad. Jeżeli cos jest spieprzone, masz prawo oddać sprzedawcy powołując sie na to prawo. Nawet jak coś sie dopiero zrypie w trakcie użytkowania, należy domniemywać że nastapiło to w związku z wadą ukrytą. Tak określa to prawo. Chyba że Ci ekspertyza udowodnia że np wrzuciłaś aparat do wody czy cuś. Masz prawo wymiany nie naprawy na towar wolny od wad. ten sam model albo o zbliżonych parametrach. Nie masz prawa żądać zwrotu pieniędzy. Jeżeli natomiast pójdziesz do sklepu i oddasz towar na gwarancję to dupa blada. Sprzęt będzie tylko naprawiany w ustawowym terminie plus czas jaki sie daje sprzedawcy do dostawy do serwisu plus ewentualny poślizg. Kiedyś w sklepie dla nie idiotów myszke do pc serwisowali mi ponad 2 miesiące po czym oddali pieniądze.
ps. Mam nadzieje ze w miarę pomogłem i zrozumiale opisałem. pozdr.

NAJWAŻNIEJSZE to określić sie na dzień dobry z jakiego prawa chcesz korzystać. W/w umowa, gwarancja czy... no własnie nie pamiętam juz jak to jest z rękojmią.
 

jaro22  Dołączył: 11 Sty 2012
Mój też w serwisie z tego samego powodu. Cieszyłem się nim całe 7 tygodni . Później podam nr seryjny ,może komuś to się przyda.

[ Dodano: 2012-03-14, 02:00 ]
Mój K-r w serwisie ma nr 4181760. Juz dwa tygodnie w serwisie ale w poniedziałek będzie gotowy albo dostane nowy :mrgreen:
 

Robur  Dołączył: 12 Cze 2011
No to mój wrócił po prawie dwóch miesiącach z serwisu, z naprawioną migawką, ale w ramach premii- przestała działać lampa błyskowa. Mimo że wcześniej działała. No i trochę mnie trzęsie, gdy pomyślę że znów mam go oddać na dwa miesiące.
 

jaro22  Dołączył: 11 Sty 2012
Ja oprócz gwarancji mam dodatkowe ubezpieczenie wykupione u sprzedawcy ( to dość popularne w Anglii ), i mają maksymalnie 21 dni kalendarzowych na naprawę . Jak nie zdążą to muszą dać nowy , więc jestem w nie najgorszej sytuacji . Na Twoim miejscu bym wystąpił o wymianę , ale wiem że w Polsce to nie takie łatwe . Przy problemie z każdą jedną duperelką czekać 2 miesiące , aż łaskawie naprawią przy okazji zepsują coś innego . W XXI wieku w krajach niby cywilizowanych takie rzeczy nie powinny mieć miejsca . Współczuje i mam nadzieje że tym razem serwis okaże się bardziej ludzki .

Pozdrawiam .
 

Robur  Dołączył: 12 Cze 2011
Dziękuję za słowa otuchy- zbieram się właśnie aby najpierw przez telefon wybadać podejście serwisu do mojego (ich) problemu. W zapasie mam Rzecznika Praw Konsumentów, ale trochę czasu nie mam...
 

jaro22  Dołączył: 11 Sty 2012
Dziś minęły 3 tygodnie bez Pentaxa , nie naprawili więc dastałem zupełnie nowy cały zestaw K-r i 2 kity :-)
Oby w Polsce kiedyś tak też było .
 
tristan020855  Dołączył: 02 Wrz 2011
W IE jest podobnie jak w Anglii 5 lat gwarancji i 21 dni lub zwrot gotówki lub nowy egzemplarz.Takie dziwne kraje.
 

Slavol  Dołączył: 13 Lis 2011
jaro22 napisał/a:
Dziś minęły 3 tygodnie bez Pentaxa , nie naprawili więc dastałem zupełnie nowy cały zestaw K-r i 2 kity :-)
Oby w Polsce kiedyś tak też było .


Ależ tak jest w Polsce tylko może niektórzy o tym nie wiedzą - wystarczy u Sprzedawcy zareklamować urządzenie z tytułu niezgodności towaru z umową - mogą to zrobić tylko osoby fizyczne (nie podmioty gospodarcze) i od tej pory na "rozpatrzenie reklamacji" Sprzedawca ma 21 dni. Po tym czasie idziesz do sklepu i żądasz albo zwrotu urządzenia w stanie naprawionym albo zwrotu gotówki albo nowego urządzenia - to określasz w chwili zgłoszenia sprzętu.
Oczywiście nie jest to łatwe ale jak znasz dobrze swoje prawa to żaden sprzedawca się nie wykręci. W razie kłopotów pomoże regionalny Rzecznik Ochrony Praw Konsumentów - naprawdę czasem wystarczy jeden telefon czy małe pismo i masz sprawę załatwioną.
Niestety nie da się zmienić statusu zgłoszenia w trakcie realizacji .....
 
gierszi  Dołączył: 06 Paź 2011
Witam,

dołączam się do tematu i mam kilka porad dla osób oddających sprzęt do reklamacji...

Otóż osoba fizyczna może złożyć reklamacje na dwa sposoby:

1. Gwarancja
2. Z mocy ustawy z tytułu niezgodności towaru z umową.

Polecam szczególnie sposób nr 2! Po oddaniu do sklepu sprzedawca ma dokładnie 2 tygodnie na to, by ustosunkować się do reklamacji. Ustawa nie określa późniejszego czasu na naprawę, ale zwyczajowo przyjmuje się max. kolejne dwa tygodnie.

Jeżeli zakupiony przedmiot w ciągu 6 miesięcy od daty zakupu ulegnie usterce dwukrotnie, konsument ma prawo do wymiany towaru na nowy lub zwrotu gotówki. Przy pierwszej reklamacji konsumentowi nie przysługuje to prawo, a sprzedawca musi jedynie doprowadzić dany przedmiot do stanu zgodnego z umową, czytaj naprawić.

Zawsze można skorzystać z usług Rzecznika Praw Konsumenta. Od razu zmienia się podejście sprzedawcy do klienta.

Generalnie gorąco nie polecam sklepu Euro Rtv Agd! Ale to tylko taka dygresja... :)
 
tristan020855  Dołączył: 02 Wrz 2011
Nie neguję że tak jest ale po lekturze forum mam wątpliwości.Tam gdzie mieszkam taka sytuacja jest niemożliwa .Żaden spredawca nie odwarzyłby się przetrzymac sprzętu dłużej i decyzja jest jedna nowy towar lub pieniądze. I to jest dla klienta najlepsze rozwiązanie. Pozdrawiam :lol:
 

Lento Violento  Dołączył: 13 Kwi 2010
Slavol napisał/a:
jaro22 napisał/a:
Dziś minęły 3 tygodnie bez Pentaxa , nie naprawili więc dastałem zupełnie nowy cały zestaw K-r i 2 kity :-)
Oby w Polsce kiedyś tak też było .


i od tej pory na "rozpatrzenie reklamacji" Sprzedawca ma 21 dni. .


Skąd wziąłeś te 21 dni ? - jeśli można spytać ....

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach