dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
kalif, o napięciach na lampach popatrz tu:

http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html

jednak najlepiej miernik do ręki.
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Ta lampa to polska ELWA 18. Napięcie na stopce jest zdecydowanie za wysokie, abys uzywał jej z K10. :!: Nawet nie próbuj, bo będziesz miał problem !
 

corn  Dołączył: 02 Wrz 2007
kalif, Nie szukaj jednak parametrów dla twojej lampy pod tym adresem
Cytat
http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html
bo twoja lampa jest polska i pochodzi z Elwatu z Kołobrzegu. Poszukaj raczej dokumentacji lampy.
 

kalif  Dołączył: 06 Lut 2008
tak, już się rozjerzałem, w setkach nadaje ta elwa napięcie, iskry by szły ze styków :P

ale dzięki, przez pare chwil już chciałem 'a zobacze z raz jak chodzi' :X

uf!!!!!!!!!!!!
 

Zdano  Dołączył: 23 Paź 2006
kalif, na forum nie używamy animowanych awatarów.
 

corn  Dołączył: 02 Wrz 2007
kalif, No.... mnie też nieźle wystraszyli (zwłaszcza LukD). Dlatego na zimne dmucham.
 

JackDeJack  Dołączył: 21 Gru 2007
kalif napisał/a:


CO DO LAMPY. Zasilana jest na 4 paluszki AA. Każdy paluszek-wiadomo- 1.5V. Czyli łącznie 6V. Czy jest opcja, że ona generuję sobie w środku większe napięcia? Czy jakoś tak...?


W każdej lampie błyskowej jest takie maluuutkie trafo które robi z tych 6V jakieś 300V :-D .
Inną sprawą jest odseparowanie wyzwalania w stopce o tego co jest na palniku.
 

Łukaszzz  Dołączył: 15 Wrz 2007
Mam przejściówkę taką z blaszką (którą już wymontowałem przy pierwszej okazji) lecz mam problem.

Problem polega na tym że Jupiter 135 MC nie dokręca się do korpusu K100D z zamontowaną przejściówką na obiektywie.
A po wkreceniu w body samej przejsciowki i nastepnie wkrecaniu obiektywu wszystko jest niby ok, lecz obiektyw nie jest idealnie do końca dokręcony, coś jakby go blokowało i nie umożliwia wkręcenie do końca. Nie wiem co go blokuje :/

Czy ktoś miał podobne problemy i jak to rozwiązał ??
 
Rhetor  Dołączył: 08 Sty 2008
M_O_R_I napisał/a:
Mam przejściówkę taką z blaszką (którą już wymontowałem przy pierwszej okazji) lecz mam problem.

Problem polega na tym że Jupiter 135 MC nie dokręca się do korpusu K100D z zamontowaną przejściówką na obiektywie.
A po wkreceniu w body samej przejsciowki i nastepnie wkrecaniu obiektywu wszystko jest niby ok, lecz obiektyw nie jest idealnie do końca dokręcony, coś jakby go blokowało i nie umożliwia wkręcenie do końca. Nie wiem co go blokuje :/

Czy ktoś miał podobne problemy i jak to rozwiązał ??


Jeśli obiektyw ciasno przylega do kołnierza bagnetu, to to nie jest żaden problem. Po prostu przejściówka tak dopasowana. Na jakość zdjęć nie ma to żadnego wpływu, tylko ew. skalę ostrości czy wskaźnik przysłony masz nieco "z boku". O ile dobrze rozumiem, o co Ci chodzi.

Ja mam dwie przejściówki - "luźniejszą", z którą obiektyw dokręca się "do końca", tj. tak samo, jak bez przejściówki do Zenita, oraz "ciaśniejszą", gdzie występuje efekt "niedokręcenia" się obiektywu.
 

szopen  Dołączył: 20 Maj 2007
Jeśli dubluję to przepraszam, ale potrzebuję szybkiej rady w sprawie przejściówki m42->k
Z tego co wyczytałem to ta [ http://allegro.pl/item312...ia_mosiadz.html ] jest OK (ostra nieskończoność) a ta [ http://allegro.pl/item307...om_mosiadz.html ] nieskończoności nie daje z powodu 'pierścienia'. Może ktoś potwierdzić?

 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
szopen, zapewne, pisząc m45 myślałeś o m42. Pierwsza, mosiężna, powinna być dobra. Ze zdjęcia wnioskuję, że kołnierz jest w linii gniazda bagnetu. Ta z drugiego linka ma szeroki kołnierz, który będzie na gnieździe bagnetu. Obiektyw będzie ostrzył, lecz niepoprawnie.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Potwierdzam
 

szopen  Dołączył: 20 Maj 2007
jasne, m42, 5 jest nad 2 na numerycznej, palec mi się omsknął ;)
Ok, tak też myślałem. Zatem kupuję mosiężny. Dzięki za radę. Pozdr.
 

kalif  Dołączył: 06 Lut 2008
ja probowałem na obydwu przejściówkach, kupiłem i używam tej, która rzekomo nie daje ostrości na nieskończoności... pisałem i fotki o niej dawałem kilkanaście postów temu w tym temacie.

Jednego jestem pewien. Jest o stokroć wygodniejsza, przede wszystkim szybsza w obsłudze. Nie potrzeba ani wysiłku ani narzędzi aby ją wykręcić (oczywiście możesz kupić bublowatą, co się zdaża, którą będzie trzeba zatrzeć kilkakroć wkręcając i wykręcając, aż będzie chodzić bez problemu...). Poza tym zdaje się być bezpieczniejsza. Nie przekręcisz nią ani gwintu, nie naruszysz go też cięższymi obiektywami (np photo sniper) ponieważ ta "nakładka" zakrywająca bagnet redukuje siły rozchodzące się po bagnecie i przejściówce. Stawia odpowiednio opory, itd...

Co do ostrzenia, to - przynajmniej u mnie - jak obiektyw miał problemy z ostrzeniem na nieskończoności na tej "wystającej" przejściówce to i miał problemy z ostrzeniem na nieskończoności na rodowym zenicie czy tam po prostu na m42...

Używałem obiektywów które dawały z nią rade i na nieskończoności. Ale tu mogę się mylić, bo teoretycznie i fizycznie ten milimetr dalej od lustra do szkła, rzeczywiście może dać nieostry obraz.
Zresztą trzeba się z tym liczyć. Nikt mi chyba nie powie, że proporce odległościowe w środku korpusu są idealne w nowych pentaxach i w tych retro m42.


I jeszcze jedno- nie kupcie przejściówki emaliowanej, np stalowej w kolorze czarnym (ja taką mam). Od kręcenia farba czasem sie rysuje, trochę kruszy. Co nieco tych śmieci wpada do korpusu.... nie jest to straszne i na wielką skalę... ale jest.


Takie są moje przemyślenia i krótkie doświadczenia
 

szopen  Dołączył: 20 Maj 2007
hmm.. no nic, ja tamta już zamówiłem. Zobaczymy jak się będzie sprawowała. Ale ja będę raczej przejściówkę/i trzymał na stałe zakręcone na szkle. O ile dobrze zrozumiałem to da się zdjąć obiektyw razem z przejściówką nie wykręcając obiektywu. Snipera nie mam i raczej mi nie będzie potrzebny, więc nie obawiam się o gniazdo.

Z emalią słuszna uwaga. Tylko oby w miejsce śmieci z emalii nie wpadały opiłki metalu... Ale to tylko empirycznie się da sprawdzić.

Jak poużywam trochę tej mojej, to podzielę się wrażeniami.
 

kalif  Dołączył: 06 Lut 2008
Jeszcze dla przyszłych odwiedzających temat chcę wspomnieć, aby w momencie mocowania przejściówki ustawiali AF na tryb manual. Dzięki temu silnik chowa się w bagnet i nie jest naruszany przez nakręcaną przejściówkę, która potrafi go zahaczyć, a jak jest kiepska to nie daj szczęście będzie mogła go uszkodzić...


good luck and have fun :}

 

szopen  Dołączył: 20 Maj 2007
bardzo cenna uwaga!
 

dżejpi  Dołączył: 04 Paź 2007
Jeszcze raz napiszę: dobra, właściwa przejściówka nie ma prawa zaczepić o trzpień napędu ani o żaden wystający styk. Przejściówka jest średnicy zagłębienia w gnieździe bagnetu i po przekręceniu w prawo do oporu nie ma prawa wystawać ponad płaszczyznę gniazda bagnetu. Jeżeli będzie wystawać ponad płaszczyznę gniazda nawet o około milimetr poprawne ostrzenie będzie niemożliwe.

[ Dodano: 2008-02-14, 00:52 ]
tu orginalna przejściówka w gnieździe bagnetu Pentaksa:

 

Szumak  Dołączył: 18 Cze 2007
dżejpi napisał/a:
Jeżeli będzie wystawać ponad płaszczyznę gniazda nawet o około milimetr poprawne ostrzenie będzie niemożliwe.

Nie pisz tak, bo ktoś mniej świadomy jeszcze w to uwierzy i później będzie opowiadał banialuki.

Poprawne ostrzenie będzie możliwe, tylko maksymalna odległość punktu ostrości będzie się zbliżać do obiektywu (zależnie od grubości wystającego kołnierza).
Na tej zasadzie działają pierścienie pośrednie i jakoś nikt nie twierdził, że nie da się z nimi uzyskać ostrego obrazu.

 

MiQ27  Dołączył: 17 Wrz 2007
Szumak napisał/a:
Poprawne ostrzenie będzie możliwe, tylko
nie da sie wyostrzyć na nieskończoność. W zasadzie to jest jedyny problem adapterów, bo one jednak nie mają spełniać funkcji pierścieni pośrednich :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach