MacRayers napisał/a:Kuzyn Mygosi, no tak, nie ma to jak podeprzeć się wykresem, który i tak nie wnosi nic nowego do dyskusji![]()
Jarek Dabrowski napisał/a:
W oku?
"Aparat w gruncie rzeczy jest tak samo twórczy jak kawałek gliny...
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
Michu napisał/a:Kwadraty A i B są tego samego koloru.
Michu napisał/a:Wartości liczbowe to podstawa podczas profesjonalnego przygotowania do druku czy umieszczenia prac na stronie www.
"Aparat w gruncie rzeczy jest tak samo twórczy jak kawałek gliny...
To widać nie załapałem.Klod76 napisał/a:ZbyszekB, to byla ironia ;)
MacRayers napisał/a:Michu napisał/a:Wartości liczbowe to podstawa podczas profesjonalnego przygotowania do druku czy umieszczenia prac na stronie www.
Co do druku - jestem laikiem, co do www potwierdzam. Dlatego majtkowy ma swój heksadecymalny zapis.
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - malutki dron
plwk napisał/a:Z proofem jest też taki problem, że aby nie był sztuką dla sztuki, musi być wydrukowany na tym samym podłożu, na którym ma być druk docelowy.
K5-II, kit 18-135, Tamron 28-75/2.8, Metz 48 AF-1, Slik PRO330dx, Dell 2209WA, statywy, lampki, parasolki... W domu jest też: DA 55-300. Moje zdjęcia (kliknij w "www").
Michu napisał/a:Kwadraty A i B są tego samego koloru.
Michu napisał/a:Andrusz - to zależy do przeznaczenia. Jeżeli druk i kolory są podstawą, stosuje się odbitki próbne, zwane proofami.
plwk napisał/a:Z proofem jest też taki problem, że aby nie był sztuką dla sztuki, musi być wydrukowany na tym samym podłożu, na którym ma być druk docelowy.
Michu napisał/a:Problemem nie jest inne postrzeganie kolorów przez klienta, tylko różne zapamiętanie tegoż.
K-5, DA 21/3.2 Ltd, DA* 50-135/2.8 SDM, DA 16-45/4, AF-360 FGZ, Manfrotto 055XPROB + 804RC2, Fuji X10
andrusz napisał/a:Papier musi być taki sam, jaki będzie użyty w druku czy tylko rodzaj (błyszczący, mat, itp.)?
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - malutki dron
plwk napisał/a:Taki sam bo liczy się również kolor podłoża.
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
Mógłbyś rozwinąć temat ?andrusz napisał/a:dla tych co kalibrują swoje monitory programowo (co jest z założenia porażką) albo kiepskimi kalibratorami
K-5/D-BG4/O-ME53/FS K3
Sigma 17-35 mm f/2.8-4 EX DG ASP, Sigma 24-70 mm f/2.8 EX IF DG HSM, Tokina AF 70-210 f/4.5
Metz 48AF-1; Velbon Sherpa 450R
Nie ma powrotu do jaskiń. Jest nas za dużo.
WKIPTJI
Michu napisał/a:Może nawet nie tyle kolor podłoża, co jego chłonność.
Pozdrawiam
6x6 - 24x36 - FF - malutki dron
Dokładnie. Dlatego kalibrację kolorów na maszynach drukujacych (drukarkach także) wykonuje się dla kombinacji Maszyna-Papier-Farba.plwk napisał/a:Kolor podłoża jak najbardziej wpływa na odbiór kolorów. Druk offsetowy nie kryje całkowicie podłoża więc jego kolor też ma udział w wynikowym postrzeganiu koloru.
K-5/D-BG4/O-ME53/FS K3
Sigma 17-35 mm f/2.8-4 EX DG ASP, Sigma 24-70 mm f/2.8 EX IF DG HSM, Tokina AF 70-210 f/4.5
Metz 48AF-1; Velbon Sherpa 450R
Nie ma powrotu do jaskiń. Jest nas za dużo.
WKIPTJI
Z poważaniem - Michu, Licencjonowany Pogromca Vampirów :)=
elgreen napisał/a:Co to za zjawisko?
Jeśli LCD - może być to efekt kiepsko skalibrowanego overdrive. Napisz jaki to monitor.elgreen napisał/a:A takie pytanie z pogranicza kalibracji kolorow. Mam w pracy 2 monitory obok siebie. Na jednym przesuwajac plynnie strone dokumentu PDF (czarna czcionka na bialym tle) widze, ze litery zmieniaja kolor podczas przewijania - na czerwony. Co to za zjawisko? Wada monitora?
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl