jaczes  Dołączył: 19 Lut 2008
[obiektyw] Sigma 70-200 i problem z AF
Witam, brat mi sprowadził ze stanów sigmę 70-200/2.8 HSM macro II. Obiektyw nówka z Adoramy.
Po przylocie do polski (podręczny bagaż) od razu pobrałem sprzęt i testowałem w domu - OK, a na zewnątrz - z racji wykonywanego zawodu - byłem tylko 2 razy przez miesiąc - OK.

Jednak pewnego dnia chciałem coś sprzedać na allegro więc złapałem za puchę, obiektyw i cykam. W połowie pracy obiektyw odmówił posłuszeństwa - brak AF, wiec poczytałem - czyszczenie styków, naładowana bateria, itd. nic nie pomogło. Obiektyw z puchą poszedł do serwisu (był też problem z BF).
Po 2 tygodniach do mnie dzwonią, że wyrwana została część w skutek silnego uderzenia (brak oznak na zewnątrz) i że mam za wymianę zapłacić 560 zł. (dodam, ze zarabiam ok.800 zł :] a jeszcze nie spłaciłem obiektywu, więc nawet jak to niewiadome kiedy ta naprawa).

Szczerze to mnie zamurowało. Obiektyw kupił mi brat który choć nie zna się na fotografii to wie, żeby uważać na rzeczy tyle warte. Ja też nie robiłem z nim czegoś nadzwyczajnego.

Więc mój post można podsumować pytaniem:
- czy mam jakieś prawo się z nimi kłucić? (oczywiście z szansą wygrania)

:cry:
 

lamina  Dołączył: 15 Gru 2008
Brak zewnetrznych oznak uszkodzenia oznacza odpowiednie dbanie o sprzet,
usterka wewnetrzna oznacza wade materialu itp... sam jestem dystrybutorem i jesli cos sie uszkodzi wewnatrz sprzetu to zawsze naprawiam gwarancyjnie,
moim zdaniem po prostu wada materialowa w obiektywie spowodowala ze cos peklo, silnik mocniejszy od materialu i tyle.
pomijajc juz fakt ze jak dobrze kojaze to ta sigma ma IF (intergral focusing) czyli ostrzy nie poruszajac niczym na zewnatrz poza pierscieniem wiec nie za bardzo mozna cos uszkodzic nawet uderzeniem.
 

jaczes  Dołączył: 19 Lut 2008
dzięki wielkie za odpowiedź. Faktycznie podczas działania AF nic się nie wydłuża. Zadzwonię do nich jutro, ale martwi mnie tylko to, że ze względu że to jest sprowadzany sprzęt, będą mieli opory.

Wydaje mi sie że dalej będą chcieli mnie wrobić w mocne trząchanie.
 

lamina  Dołączył: 15 Gru 2008
mocne trzachanie..... (jesli zarabiasz na foto to maja obowiazek jak dobrze kojaze po 2 tygodniach dac ci towar zastepczy nie gorszy na czas naprawy)
ciekaw jestem co w tym obiektywie jest delikatniejszego od np migawki aparatu...
jesli trzachanie to oni to musza udowodnic.
prawo jest po stronie KUPUJACEGO.
jesli na produkcie brak oznak eksploatacji NIEZGODNIE z przeznaczeniem to znaczy ze ze byl eksploatowany ok.
gdyby to byl obiektyw na srubokrecie to mogla by byc ewentualnie wina korpusu ktory za mocno i za szybko krecil... ale jesli to HSM..... to niech sie udaja na sosne :) jedyne polaczenie body z obiektywem jest elektroniczne, tylko migawka mechaniczna ale ta dziala ok. z tego co wiem to sigma daje 12 lub 24 miesiace gwarancji miedzynarodowej i szlus. masz prawo mieszkac w usa, przyjechac np na stypendium do polski na 6 miesiecy i padl ci sprzet.... w pentaxie trzeba zaplacic za wysylke do hamburga jak jest w sigmie nie wiem.
 

jaczes  Dołączył: 19 Lut 2008
heh, uspakajasz mnie, ale jednak mam obawy że będzie nie, BO NIE ;)

Jednak naskrobałem do nich maila... bo jutro to z nimi sie nie dogadam przez fona jak mi zadzwonią w pracy.

[ Dodano: 2009-12-01, 22:30 ]
w jakim czasie powinni mi odpowiedzieć na odwołanie się od reklamacji ?

[ Dodano: 2009-12-02, 15:32 ]
odpowiedzieli mi :

Cytat
Witam,
Po ponownym przeanalizowaniu Pana reklamacji podtrzymujemy naszą decyzję
o
mechanicznym uszkodzeniu obiektywu. Uszkodzenie nie powstało z winy
materiałowej sprzętu lecz w wyniku nieprawidłowego użytkowania
obiektywu. W
związku z powyższym nie widzimy merytorycznych podstaw do pozytywnego
odniesienia się do Pana pisma i odmawiamy naprawy obiektywu w ramach
gwarancji.
 

lamina  Dołączył: 15 Gru 2008
JAK MOZNA NIEPRAWIDLOWO eksploatowac mechanizm AF typu HSM z wlasnym napedem??????????? przeciaz brak polaczenia mechanicznego.... zeby cos urwac musialbym rozebrac obiektyw, prawa konsumenta mowia wyraznie, producent ma udowodnic wine po stronie urzytkownika!!!! uzasadnienie ze byz eksploatowany nieprawidlowo nie jest uzasadnieniem......

proponuje zebyc poslal im odpowioedz i ZAADRESOWAL ja rowniez do rzecznika praw konsumenta

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach