plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Miałem poprzednią fabię z 1.2HTP i tam, zgodnie z instrukcją, jakiekolwiek życie zaczyna się od 2.5kRPM a praktycznie to 3k to minimalne obroty dla "normalnej" jazdy.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
szpajchel napisał/a:
dorzucam strach przed tymi wszystkimi literkami w grupie VAG

O co chodzi?
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
Spalanie z trasy ciut autostrady (prędkość 140-145), dróg krajowych (90-110) i niższych (90-110). Spalanie rzeczywiste to +0,5l/100km.


Focus mk IV. Ma już 3 lata, choć ja jeżdżę nim 2,5 :




Ma 32 tys km. Dynamika jak w 1,6 wolnossącym. Choć niżej, jak turbo się włączy, to wrażenie, że jest żwawszy od wolnossącego.
A mam porównanie do teścia:


Corolla o rok starsza od mojego. 1,6 132KM wolnossący.

Ps. Focus jest jednym z cichszych kompaktów, o prowadzeniu nie wspomina, to w końcu Ford. :evilsmile:
 

potraff  Dołączył: 22 Maj 2016
A i np 1,0 w Fordzie jest w produkcji od 2012 roku, poza początkowym problemem (rozwiązany) nie sprawia problemów. Są auta po 200-300 tys km z tym silnikiem,.
I jak wspomniał plwk, zmieniam olej częściej (po 1,5tys km, 14, i 24), a na wskaźnik zmiany biegów nie patrzę.
Ja mam 1,0 125KM i fajne jest to, że to nieźle ciągnie do czerwonych obrotów, co oczywiście rzadko stosuje.
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
Kot72 napisał/a:
szpajchel, ogarnąłeś już ten wyciek ? Faktycznie nie było rynienki ?

Tak, nie było. Zrobiłem nawet zdjęcie na pamiątkę. Nowe podszybie kupione w ASO pewnego sobotniego poranka, założone i z tej strony zero problemów. Przy okazji kupiłem tam komplet wycieraczek i za jakiś tydzień-dwa okazało się, że jedna bardzo się przydała podczas ulewy o zmierzchu.
Następna sprawa to wisząca podsufitka :mrgreen: Klej już mam - taki, który polecają amerykańscy spece od DIY. Tyle, że kupiony w Krakowie ma inną dyszę niż za oceanem. Niebawem okaże się, czy ta dysza tak samo nadaje się do hackowania. Bo bez hackowania nie da się go zaaplikować w pewien przebiegły sposób. W każdym razie co mi szkodzi spróbować samemu to zrobić. Miły Pan tapicer zapronował swoje usługi za ok. 1000 PLN, więc biorąc pod uwagę nadchodzące planowe wymiany w samochodzie, zaczynam się zastanawiać czy to jeszcze się opłaca w moim olejożłopie z 310 000 na liczniku.
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
plwk napisał/a:
szpajchel napisał/a:
dorzucam strach przed tymi wszystkimi literkami w grupie VAG

O co chodzi?

TSI, FSI, TFSI - który dobry, a którego unikać. Dlatego postanowiłem bliżej przyjrzeć się MPI.
Mam jako takie doświadczenie z dwoma silnikami od VAG: 1.8/90 KM (rocznik 1997) oraz 2.0/115 KM (rocznik 2000).
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
szpajchel napisał/a:
Dlatego postanowiłem bliżej przyjrzeć się MPI.

FSI to pierwotna nazwa silników benzynowych turbo VW z wtryskiem bezpośrednim. MPI to wolnossące, TSI to aktualne turbo z wtryskiem bezpośrednim. TFSI to nazwa TSI stosowana przez Audi.

Które wersje - 1.0 od początku produkcji był udany, 1.2 oraz 1.4 drugie generacje z paskiem rozrządu,1.8 oraz 2.0 TSI/TFSI generacja trzecia od 2011.
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
Ryszard napisał/a:
szpajchel napisał/a:
właśnie zostawiłem
Ale na zawsze, czy potem odbierzesz? ;-)

Odbiorę za godzinę ;-)
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
plwk napisał/a:
1.8 oraz 2.0 TSI/TFSI generacja trzecia od 2011

O, o takie coś mi chodziło. Dzięki.
Tak sobie pomyślałem, że może by wrócić do Golfa (Plus). Ale jest też Roomster. No i Fabia Scout. Zapowiada się weekend rozterek :-P
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
To są informacje łatwe do wygooglania.
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
plwk, jak to, że 1.6 MPI nie bierze oleju albo bierze olej :mrgreen:
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Bez historii eksploatacji trudno to oceniać.
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
Albo do czego (nie) nadaje się Dacia Duster. :mrgreen:
A tak swoją drogą, to rozterkowe buszowanie po sieci ma też zalety. Zapewne nigdy bym się nie dowiedział, że Krzysztof Hołowczyc zajmuje się tuningiem i motaniem Dusterów.
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
plwk napisał/a:
Bez historii eksploatacji trudno to oceniać.

Racja. A jeszcze kwestia przebiegu :evilsmile:
 
radek_m  Dołączył: 21 Lis 2007
1.6 MPI da się zagazować. Mam od 150 tys taką octavkę z LPG od nowiści. Brak problemów poza hałasującym kompresorem klimy i wymianą wtryskiwaczy gazu,
a 1.0 MPI to występuje tylko w maleństwie citigo i up. Za to 1.0 TSI pakują do dość dużych aut jak octavia , a może i do superba też.
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
radek_m napisał/a:
a 1.0 MPI to występuje tylko w maleństwie citigo i up

Również do Fabii i Polo.
 

Ryszard  Dołączył: 04 Paź 2006
plwk napisał/a:
Bez historii eksploatacji trudno to oceniać.
(1) Długie interwały wymiany oleju, (2) Systemy Start&Stop, (3) "Butowanie" od 1500rpm bo przecież turbina jest, to pociągnie
Czasem się zastanawiam, ile silników, turbin i kół dwumasowych to wykończyło, a przecież niewiele potrzeba, żeby tego uniknąć.
 
Kot72  Dołączył: 15 Paź 2014
szpajchel, w zeszłym roku przerobiłem temat podsufitki . Materiał trzeba wymienić . Niczym tego nie podkleisz . Mnie też tapicer proponował 1000 pln za wymianę . Zrobiłem sam . Materiał plus 2x klej w spreju . Łączny koszt 150 zł . Materiału zostało jeszcze na jednego liftbacka więc jakby co .... ;-)
 

szpajchel  Dołączył: 20 Kwi 2006
Kot72, a jaki klej i materiał - polecisz coś?
Demontaż podsufitki i podklejenie nowego materiału to ostateczność, ale jej nie wykluczam. W sumie to dobrze by było rozebrać, bo chciałbym obejrzeć mocowanie relingów (podejrzewam przeciek) :lol: . W każdym razie zrobię to sam. Spróbuję na razie prostszego rozwiązania. Gorzej już nie będzie, a może wystarczy na kilka miesięcy.
 
Kot72  Dołączył: 15 Paź 2014
szpajchel, zapomnij o podklejaniu . Ze starości rozsypuje się gąbka którą jest podklejony materiał tapicerski . Ja użyłem materiału dedykowanego dla grupy vw/audi . klej to Sovereign trim stay czarno - złoty do 130 stopni . Doszły jeszcze nowe haczki do osłon p/słonecznych bo starych nie da się zdemontować bez zniszczeń . Robota była rozłożona na dwa dni , usunięcie starego materiału /czyszczenie . Dzień drugi klejenie , docięcie i montaż . Przy wyjmowaniu i wkładaniu przyda się pomoc drugiej osoby aby nie połamać podsufitki .

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach