zenza  Dołączył: 22 Kwi 2006
Ja też- jeśli manual, to stałka chyba dlatego, że pierwszą stałkę kupiłem od Spinera i mnie zaraził :lol: :lol:
Są jakieś szkła o jasności 1.x, lu 2.x ze stałek od 70 do 300mm??? Sorry za lamerskie pytanie, ale ja sie nie znam :oops:
 

Maciek  Dołączył: 20 Kwi 2006
zenza napisał/a:
Są jakieś szkła o jasności 1.x, lu 2.x ze stałek od 70 do 300mm??? Sorry za lamerskie pytanie, ale ja się nie znam


Hmmm, coś tam u Pentaxa się znajdzie:

FA 77/1.8 Limited
A* 85/1.4
FA* 85/1.4 [IF]
K 85/1.8
M 85/2
K 85/2.2 Soft
F 85/2.8 Soft
FA 85/2.8 Soft
A 100/2.8
A 100/2.8 Macro
D FA 100/2.8 Macro
F 100/2.8 Macro
FA 100/2.8 Macro
M 100/2.8
K 105/2.8
K 120/2.8
M 120/2.8
A* 135/1.8
K 135/2.5
A 135/2.8
F 135/2.8 [IF]
FA 135/2.8 [IF]
K 200/2.5
A* 200/2.8 ED
FA* 200/2.8 ED [IF]
A* 300/2.8 ED [IF]
FA* 300/2.8 ED [IF]

Wystarczy? ;-P
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Jest jeszcze DA 70/2.4 Ltd i DA* 200/2.8 ED [IF] SDM
 

BAN paradziqs  Dołączył: 05 Sie 2009
jest jeszcze DA 35/2.4 oraz DA 50/1.8
 

wuzet  Dołączył: 12 Sie 2009
Spore braki na tej liście
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
zenza napisał/a:
ze stałek od 70 do 300mm

paradziqs napisał/a:
jest jeszcze DA 35/2.4 oraz DA 50/1.8

Nie pasuje ;-)
 

BAN paradziqs  Dołączył: 05 Sie 2009
o kurcze.. tak to jest jak czlowiek czyta jedynie temat wiadomosci ;P
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Jarek by nie przeoczył.
 

gebi  Dołączył: 05 Maj 2006
Ale D FA 100/2.8 Macro WR nie dopisał! :->
 
tede80  Dołączył: 25 Wrz 2011
Koledze nie chodziło czasem o manualne stałki? :roll:
 

DeTe  Dołączył: 14 Maj 2008
tede80 napisał/a:
nie chodziło czasem o manualne stałki?

A kto to pamięta :roll:
:-P
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
Nie rozumiem tego parcia na jasność szkieł. No nie rozumiem.
 

berpa  Dołączył: 01 Lis 2010
luhso napisał/a:
Nie rozumiem tego parcia na jasność szkieł. No nie rozumiem.

no to idź do ciemnego muzeum lub kościoła gdzie nie wolno robić zdjęć ze statywem ani z lampą to zobaczysz do czego się nadaje ciemny zoom...
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
Lepiej jest mieć nieostre zdjęcie w papierową głębią ostrości, czy ostre - bogate w szczegóły ziarno (na negatywie) czy szum (cyfra)?
 

berpa  Dołączył: 01 Lis 2010
a dlaczego musi być od razu nieostre? a co do głębi, to coś za coś. ja lubię wychwytywać ciekawe ( i szczegółowe ) detale typu bogato i ciekawie zdobiona klamka a nie robić artystyczną kaszanę a la obraz olejny.
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
berpa, okej okej - tylko idąc dalej - łatwo jest komponować fotografię, gdzie wszystko przed i za jest rozogniskowane.
 

berpa  Dołączył: 01 Lis 2010
luhso napisał/a:
berpa, okej okej - tylko idąc dalej - łatwo jest komponować fotografię, gdzie wszystko przed i za jest rozogniskowane.
masz racje ale wracając do ciemnego kościoła lub jaskini ja bym to bardziej ujął w kategoriach albo masz coś albo nie masz nic :-P .
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
berpa napisał/a:
albo masz coś albo nie masz nic
W obliczu tego typu dylematów zazwyczaj nie wyciągam w ogóle aparatu.
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
jorge.martinez, :-D
 

berpa  Dołączył: 01 Lis 2010
jorge.martinez napisał/a:
berpa napisał/a:
albo masz coś albo nie masz nic
W obliczu tego typu dylematów zazwyczaj nie wyciągam w ogóle aparatu.
bez przesadyzmu. np. w pałacu charlottenburg są niesamowite pojedyncze detale np. porcelana czy drzwi ( odtworzone lub cudem uratowane po bombardowaniach berlina ) ale całość jako taka jest raczej smętna bo wieje pustką.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach