locke  Dołączył: 02 Lis 2007
fotografia stockowa - białe tło
Prosiłbym Was o radę odnośnie fotografii stockowej, na białym tle. Jaki jest najlepszy sposób na wyizolowanie tła od przedmiotu? Próbowałem następujących:

1. Wycinanie przedmiotu
2. mocniejsze oświetlenie tła (prześwietlenie go)
3. ustawienie jak najmocniejszej ekspozycji a następnie prześwietlenie tła levelami.
4. j/w ale z wymaskowaniem przedmiotu na warstwach.

Próbowałem już wszystkiego - włącznie z takimi wynalazkami jak fluid mask - i w pierwszym przypadku poległem na wszystkich bardziej skomplikowanych przedmiotach (o fluid mask nawet nie wspominam). Drugi nie sprawdził się w przypadku, gdy tło nie jest odsunięte od przedmiotów (niestety w moim przypadku często są one położone na białym tle). Poza tym występuje ryzyko bloomingu i "łuny" wokół obiektów. Trzeci negatywnie wpływa na sam przedmiot. Natomiast czwarty to bardzo męcząca, ciężka praca chociaż przyznaję że daje dobry efekt.

Największe kłopoty miałem z białymi przedmiotami na białym tle (baa, powiem więcej: włochatymi przedmiotami na białym tle :P ). Tutaj poległem kompletnie. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia związane z fotografią reklamową to bardzo bym prosił o pomoc.
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
Ja sie nie znam, ale może wykonać fotografię na jakimś kontrastowym tle a białe "dorobić" w komputrze? :roll:
 

pawel_swinarski  Dołączył: 06 Lis 2008
Polecam zakup namiotu bezcieniowego. A co tak wogóle chcesz fotografować?.... włochate przedmioty :>? ke?
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
... kontrastowym równomiernie oświetlonym tle oczywiście
 
locke  Dołączył: 02 Lis 2007
sołtys, dobrze mówisz... jest to jakieś rozwiązanie. Ot - blue box :-)

[ Dodano: 2008-12-02, 12:33 ]
pawel_swinarski, mam namiot i oświetlenie błyskowe. Ale to wcale nie załatwia problemu. Chodzi o to, jak doprowadzić biały do (255,255,255) bez uszczerbku na fotografowanym przemiocie i bez śladów na krawędziach. I przemilczmy te włochate białe przedmioty, proszę :-)
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
locke, czym bardziej będziesz prosił o przemilczenie tym bardziej będziemy ciekawi co to :-P

locke napisał/a:
Chodzi o to, jak doprowadzić biały do (255,255,255) bez uszczerbku na fotografowanym przemiocie i bez śladów na krawędziach.

dlatego właśnie ... tak sobie to na chłopski rozum próbuje wyobrazić, bo nie mam doświadczenia ... próbowałbym z kontrastowym, równomiernie oświetlonym tłem ... ale jak to się sprawdzi w prawniu? Jestem ciekaw 8-)
 

kristofo  Dołączył: 28 Lut 2007
 
locke  Dołączył: 02 Lis 2007
sołtys, kristofo, Thx! Green screen photography z linka powyżej powinno pomóc.

A włochate przedmioty to było futerko z hmm... no dobra - powiem. Uwaga: z czapki i ze "skarpety" świętego mikołaja. Ale wstyyyyyd :-)
 

afuszejk  Dołączył: 28 Maj 2008
zielony lub niebieski : )
 
luhso  Dołączył: 22 Maj 2008
Zwykła, biała kartka. Bardzo oszczędnie.

 
locke  Dołączył: 02 Lis 2007
luhso, no ale teraz w tle jest niebieska kartka, a białą trzyma ta "żabka". Korzystałem już sporo z namiotu bezcieniowego, z brystolu A1 (czy tam A0), etc. więc akurat z samą fotografią na białym tle nie mam problemów. Problem mam ze zrobieniem z tego tła czystej bieli bez 4h w photoshopie/zdjęcie. No chyba, ze naprawdę to musi być takie pracochłonne.

[EDIT]: zdawało mi się z tym niebieskim, to jest szare faktycznie. No i teraz przechodzimy do w/w.

 

Radzik  Dołączył: 24 Lip 2006
locke, a moze lampa pod stołem ( nie wiem, moze masz ) ale chyba takie dolne oświetlenie powinno "wybielić" tło
 
locke  Dołączył: 02 Lis 2007
Radzik, myślałem o stole bezcieniowym DIY z mlecznej płyty PCV i z jakiegoś stelaża. Ale przy tej ilości czasu wolnego zrobię go za jakiś rok :-) Ale masz rację, że to byłby najprostszy i najlepszy sposób. Niestety takowego nie posiadam a zakup nowego to od 200zł w górę (i to mówiąc i tak tylko o "made in china"). Powiedzmy że jak dotąd miał on bardzo dalekie "queue place" na liście moich wydatków :-) Może faktycznie powinienem o nim poważnie pomyśleć.
 

piotrecius  Dołączył: 31 Gru 2006
Do ostatnich zdjęć przedmiotów na tutejszą giełdę użyłem dwóch dużych pudełek po pizzy ;-) , biały bristol B1, trochę kalki z rolki i dwóch zwykłych lampek z żarówkami 100w. Na obiektyw założyłem filtr polaryzacyjny, którym można trochę ograniczyć przepalenia i błyski na krawędziach potem zmierzyłem punktowo światło na białym bristolu i dałem korektę +2EV. Następnie na karcie "poziomy" w Gimpie kliknąłem na białe tło pipetką koloru białego i właściwie gotowe :).

Może nie jest to nic nadzwyczajnego ale na początek jestem zadowolony (wcześniej kombinowałem z dwoma lampkami błyskowymi ale o wiele trudniej przewidzieć co z takiego błyskania wyjdzie.

Rozpraszacze światła z pudełek po pizzy i kalki ;-)


i zdjęcie


Zamiast bristolu lepsza byłaby mleczna plexi i dodatkowa lampka od spodu, bo zauważalny jest delikatny cień.
 
locke  Dołączył: 02 Lis 2007
piotrecius, W sumie to się niewiele różni od namiotu bezcieniowego :-) A brystol faktycznie bardzo fajnie się sprawdza. Nic się nie fałduje i nic prasować nie trzeba.

Najgorsze jest to, że mi ciągle po głowie chodzi kompletne "isolated on white" - bez żadnych cieni etc. W sumie w przypadku prostego obiektu np. obiektywu zrobiłbym to tworząc kopię warstwy, przepalając ją na levelach, a następnie maskując przedmiot. Ew. na quick mask, albo na selekcji. Gorzej jak jest coś, co trudno jest wyciąć albo wymaskować... Coraz bardziej obawiam się, że konieczny będzie stół bezcieniowy.
 
cerfes  Dołączył: 03 Kwi 2008
myślę, że na tym zdjęciu obiektywu ten minimalny cień to dobra rzecz - zdjęcie wydaje się realne, coś tam trochę widać pod spodem. Jak by było idealnie białe tło, to wyglądałoby jak render z 3D studio.

Ale jeśli naprawdę potrzebujesz idealnie białe tło, to - jak kolega wspomniał - pleksa i światło od spodu
 
slavkoz1  Dołączył: 30 Mar 2008
piotrecius napisał/a:
(wcześniej kombinowałem z dwoma lampkami błyskowymi ale o wiele trudniej przewidzieć co z takiego błyskania wyjdzie.

da się
crop prosto z aparatu wywołany ACR na domyślnych ustawieniach, bez poprawiania czegokolwiek

i jeszcze jeden tylko pomniejszony nieostrzony itd i przy okazji coś włochatego

IMO nie powinno być problemu z selekcją
 
locke  Dołączył: 02 Lis 2007
slavkoz1, a jak rozwiązałbyś problem selekcji włosków tego pędzla? Tj. tak żeby końcówki nie były półprzeźroczyste...
 
slavkoz1  Dołączył: 30 Mar 2008
locke napisał/a:
a jak rozwiązałbyś problem selekcji włosków tego pędzla? Tj. tak żeby końcówki nie były półprzeźroczyste...

[b]locke[b] sposobów na selekcję w PS jest tyle ilu jego użyszkodników i nie ma jednego uniwersalnego. Ja zrobiłem to mniej więcej tak:
1 Ciut lepsiejsze wywołanie RAW
2 Z zakładki kanały wybrałem niebieski, zwykle najbardziej kontrastowy i powieliłem go
3 Levele i kontrast na max
4 Przy pomocy narzędzi ściemnianie (cienie) i rozjaśnianie (światła), (można też pędzlem w opcji nakładka z kolorem białym i czarnym), doprowadziłem do stanu 1 bitowego (czerń i biel)
5 Ctrl i klik na kanał (ten powielony na którym dokonane były wszystkie operacje), utworzone zaznaczenie
6 Właściwa warstwa (pedzel) i del, usunięcie zbędnego tła
7 Utworzenie warstwy z tłem pod spodem
8 Napisanie tego wszystkiego zajęło mi trzy razy więcej czasu niż wykonanie powyższych czynności
a wygląda to tak:
oczywiście można postarać się bardziej :lol:
 
locke  Dołączył: 02 Lis 2007
slavkoz1, muszę poeksperymentować :-) thx za ten mini-tutorial.

A to że ciągle włoski średnio wyszły, to niestety osobny problem :/ ale tak jak pisałeś - trzeba nad tym dłużej posiedzieć.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach