gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
Konica AR
hej,

właśnie kupiłem konike t3 ze szkłami 40mm 1.8, 50mm 1.4 i jakieś kundelki.
Z tego co widzę, kiedyś konika produkowała sporą ilość szkieł.
Są na jej liście takie smaczki jak

1. hexanon 28mm f1.8
2. hexanon 35mm f2.0
3. hexanon 40mm f1.8
4. hexanon 57mm f1.2
5. hexanon 85mm f1.8

i wiele innych:
http://www.buhla.de/Foto/...Uebersicht.html

Z sampli które widzę w sieci i z tego co wyczytałem, szkła bardzo dobrej jakości.

Ktoś z was miał styczność, wie coś więcej?
 

Dada  Dołączył: 01 Mar 2007
Powinienes właściwie zostać przeze mnie shejtowany. :evilsmile:
Dawno, dawno temu, ale nie za górami i lasami miałem to w łapkach jak było to nowością i znajomi z USA ( bodajże w 81 roku) przyjechali z tym na wakacje. Chyba spać przez tydzień z tego powodu nie mogłem. :roll: A tak podobno, to 40/1,8 jest najostrzejszym szkłem na świecie o tej ogniskowej.
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
zaczynam się nakręcać - chyba będę przez tydzień za listonoszem biegał :mrgreen:

pooglądałem też sampelki z 57mm 1.2 - chciałbym mieć to szkło, ale widzę że jest w cenie.

Póki co muszę szybko coś szerokiego przygarnąć, żeby mieć komplecik do 40tki i 50tki.

gilby

[ Dodano: 2009-05-17, 22:13 ]
jedyne czego się obawiam, to że body nie mierzy światła w manualu :(
 
Kasamene  Dołączył: 25 Kwi 2009
Czuję się wywołany do tablicy i odpowiadam co następuje:

ad. 1 Miałem, mam i będę miał styczność :-D ;
ad. 2 Chyba mało kto wie więcej niż podaje na swojej stronie Andreas (jeśli się nie mylę) Buhl

Strona, której adres przytoczyłeś to fantastyczne kompendium wiedzy o systemie K/AR.

Problemem, przynajmniej dla mnie, jest brak szerszej możliwości zastosowania szkieł Koniki w cyfrowych realiach. Oczywiście jest opisywany w kilku miejscach w sieci sposób na konwersję mocowania AR na 4/3 Olympusa ale jakoś mało kuszący. Ze względu na crop factor do tego rodzaju zabawy wybierany jest głównie wspomniany przez Ciebie naleśnik AR 40mm, obiektyw opisywany w swoim czasie jako najostrzejsze szkło do fotografii małoobrazkowej.
Spotkałem kiedyś sample ze szkła Koniki w połączeniu z cyfrowym Nikonem. To już dużo lepiej i gdyby ew. konwersja nie miała ingerować zbytnio w obiektyw już byłbym posiadaczem S5 Pro albo co najmniej jakiegoś Nikonka budżetowego... Niestety nigdzie później nie udało mi się trafić na jakąkolwiek wiarygodną techniczną informację na ten temat.

No ale to co najważniejsze, dopóki masz ochotę aby Konica służyła Ci do zabawy analogowej, naprawdę trudno o coś zauważalnie lepszego wśród manuali. A co najmniej kilka szkieł to pozycje o niezaprzeczalnej klasie i kultowej wręcz pozycji. Choćby wspomniana już czterdziestka czy świetny, portretowy obiektyw 85mm.
Wśród korpusów zdecydowanie najlepsze i najtrwalsze były T3 i T3N. Dla mnie jedynym mankamentem posiadanych egzemplarzy jest matówka wyłącznie z mikrorastrem. Buhl podaje, że była wersja T3N z klinem ale niestety posiadane przeze mnie egzemplarze tego udogodnienia nie posiadają. Jeśli ktoś miałby możliwość to polecam również T4, jak dla mnie wspaniały aparat, ze świetną matówką. Mimo wykonania korpusu w dużej części z tworzywa ma wciąż klasyczny szyk ;-) Co ciekawe T4, w/g porównania dokonanego kilka lat temu na stronie Dante Stella (Stellego :?: ) jest modelem, w oparciu o który powstała dalmierzowa Bessa Cosiny. Cosina zresztą była faktycznym producentem późnych, kompaktowych dalmierzowców Koniki oraz ostatniego modelu z linii SLR, Koniki TC-X.

Cieszę się, że nie jestem odosobniony w zainteresowaniu tym systemem :mrgreen:
Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu, pozdrawiam!
 

pyciar  Dołączył: 29 Cze 2007
Dada napisał/a:
A tak podobno, to 40/1,8 jest najostrzejszym szkłem na świecie o tej ogniskowej.
to może jaką przejściówkę do P da sięzrobić? :mrgreen: lbo przekręcić bagnet...
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
Kasamene, dzięki za interesujący wykład.

Chciałbym dokupić jeszcze coś szerokiego - czy możesz coś polecić?
Widzę, że na ebay jest kilka 28mm 3.5.
 
Kasamene  Dołączył: 25 Kwi 2009
gilby, problem w tym, że 28mm nigdy nie było moją ulubioną ogniskową. Zdecydowanie wolę 24mm choć nigdy nie udało mi się zdobyć Hexanona o tej ogniskowej. Kiedyś był chyba taki na Allegro ale zabrakło mi widać determinacji albo stan kasy był nie taki jak trzeba :mrgreen: Inna sprawa, że troszkę wcześniej miałem już Tamrona 24mm z mocowaniem Adaptall.
Co do jakości 28/3.5 to jestem przekonany, że jest to wysoka półka. Prawdopodobnie czytałeś www.buhla.de o tym właśnie obiektywie. Inna sprawa, że mam przynajmniej dwa i jeśli będziesz chciał wypróbować to daj mi znać.

Pozdrawiam,
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
Cytat
Inna sprawa, że mam przynajmniej dwa i jeśli będziesz chciał wypróbować to daj mi znać.


a sprzedać nie chcesz? :mrgreen:
 
Kasamene  Dołączył: 25 Kwi 2009
Spoko :-D Mam wstręt do czytania instrukcji, regulaminów etc., a nie chciałbym działać wbrew regulaminowi forum/oferować czegoś poza giełdą. Jutro, pojutrze powinienem dotrzeć do moich skarbów, zrobię zdjęcie i prześlę Ci na pw.

Pozdrawiam,
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
spoko :)
 

blazejs  Dołączył: 24 Wrz 2008
Chyba kupiles zestaw na ktory sie szykowalem, ale facet zakonczyl aukcje przed czasem ;-) Mnie by tu najbardziej martwila kwestia baterii do tego T3. Szkla Koniki maja bardzo dobra opinie. Chetnie zobaczylbym jakies sampelki bo na Flickr malo tego bylo.
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
więc tak - body takie sobie. Matówka mniejsza i ciemniejsza niż w nikonie F801S, samo bodu dosyć duże, lustro klapie głośno - taka cegiełka. Daleko do ME Super.
Szkło 40mm 1.8 super.
Poniżej sampelki - skan bez wyostrzania 1350dpi, jedno na przysłonie około f2 drugie około f2.8 (robione w automatyce, więc piszę około)

 

blazejs  Dołączył: 24 Wrz 2008
Crop 1:1?
 
gilby  Dołączył: 28 Lut 2007
blazejs napisał/a:
Crop 1:1?


tak
 

blazejs  Dołączył: 24 Wrz 2008
No to bardzo ladnie :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach