Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
alkos napisał/a:
A moze by tak jednak na forum ?!
Chyba się wstydzę ;-)
Alkos, korzystam z Twojej pierwszej metody, tylko zmodyfikowanej na potrzeby darmowego programiku Photofiltre. Mnie efekty zadowalają, ale ja jestem kompletną amatorką.

[ Dodano: 2009-04-06, 23:52 ]
dzerry napisał/a:
jakos nie wierze
Dzerry, nie mam szopa na komputerze, więc muszę sobie radzić bez niego :-)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
bEEf napisał/a:
Alkos, trzymam Cię za słowo, zgłębię temat Gimpowego API i się odezwę, a żebyś wiedział :evilsmile:


To JA CIE trzymam za słowo :-D

[ Dodano: 2009-04-06, 23:02 ]
Iza napisał/a:
Alkos, korzystam z Twojej pierwszej metody, tylko zmodyfikowanej na potrzeby darmowego programiku Photofiltre. Mnie efekty zadowalają, ale ja jestem kompletną amatorką.


No i super, opisuj co i jak.

[ Dodano: 2009-04-06, 23:02 ]
dzerry napisał/a:
Ani grama syfnego zafarbu na murze i asfalcie.


Troche niebieskiego :-P
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
alkos napisał/a:
Troche niebieskiego :-P
Napisalem "syfnego" :-P Monitor mam do wymiany.
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
alkos napisał/a:
No i super, opisuj co i jak.

Zapraszam do sąsiedniego wątku: http://pentax.org.pl/viewtopic.php?p=450100#450100
 
cooopec  Dołączył: 03 Sty 2009
Czy da się do tego sposobu zaimplementować wzornik kolorów i profil ICC tak, żeby korekcja była jeszcze dokładniejsza ? Chyba będę musiał to rozkminić bo brakuje mi powtarzalności.

Czy sposób na skanowanie z tego wątku http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=15872 jest szybszy i lepszy według Ciebie alkos? Czy powyższy to taka alternatywa dla tego sposobu z wzornikiem?

Szczerze mówiąc sposób z profilem zadawala mnie w 90% przypadków i daje kolorystyke pozbawioną tych wszystkich zafarbów przekłamań itp. Natomiast przy zabawie z levels zawsze traci się wiecej czasu i według mnie pozbawia się skanów stałej charakterystyki filmu i powtarzalności kolorów. Z drugiej strony w przypadku skanu linearnego i zabawy w PS mam kontrole nad każdym tonem i kolorkiem.
 

dickkett  Dołączył: 18 Wrz 2006
alkos napisał/a:
jako że ten z profilem nie dawał do końca powtarzalnych rezultatów

Całość tu.
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
cooopec napisał/a:
Natomiast przy zabawie z levels zawsze traci się wiecej czasu i według mnie pozbawia się skanów stałej charakterystyki filmu i powtarzalności kolorów.


No wlasnie mam odwrotne wrazenie - ze to profil ujednolica wszystkie filmy.

Natomiast ostatnio przesiadłem się na tą metodę: http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=21145 . Duzo szybsza i jak na razie najlepsza :-)

(aha - przeczytaj calosc watku. gdzies pod koniec jest wazny trick z odzyskiwaniem swiateł)
 
cooopec  Dołączył: 03 Sty 2009
Cytat
Natomiast ostatnio przesiadłem się na tą metodę: http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=21145 . Duzo szybsza i jak na razie najlepsza


podałeś link do wątku w którym piszemy, o ten sposób chodziło?


Nie tykając się żadnych wzorników, najlepszy według mnie sposób to ten pierwszy z dociąganiem kazdego kanału w levels + plugin od balansu bieli. Ten automat z levels psuje mi jasne partie.

Jeszcze jedno. Co daje ta krzywa do inwersji? Skanuję epsonem v700+ vuescan lub soft epsona z wyzerowanymi dodatkami i z tego co zauwazyłem to ona zwiększa tylko kontrast. (Przy negatywach czarno białych wolę używać zwykłej inwersji ponieważ mam bogatszy histogram, a wszystkie zabawy z tonalnością załatwiam pózniej na krzywych)
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
cooopec napisał/a:
podałeś link do wątku w którym piszemy, o ten sposób chodziło?


hah, tak to jest jak sie zasiada za pentaxem 2min po wstaniu z lozka ;-)

cooopec napisał/a:
Ten automat z levels psuje mi jasne partie.


No wlasnie mi odwrotnie. Moze to kwestia skanera?

Cytat
Co daje ta krzywa do inwersji? Skanuję epsonem v700+ vuescan lub soft epsona z wyzerowanymi dodatkami i z tego co zauwazyłem to ona zwiększa tylko kontrast.


Dziwne, u mnie zwykła inwersja rozchrzania wszystkie tony. To chyba jednak skaner...
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
alkos napisał/a:
Dziwne, u mnie zwykła inwersja rozchrzania wszystkie tony. To chyba jednak skaner...

Raczej skanowanie jako TIFF ale nie linear.

cooopec napisał/a:
soft epsona z wyzerowanymi dodatkami

Wyzerowanie dodatkow w sofcie Epsona nie daje TIF-a linear. Skanuj Vuescanem do RAW-a.

Na Epsonie V500 i Vuescanie skanujacym do RAW-ow jest super.
 
cooopec  Dołączył: 03 Sty 2009
dan,

powiem Ci, że porównywałem sobie skany z z softu epsona(moje osobiste kombinacje w celu uzyskania skanu linearnego) z silverfastem HDR i róznice są niezauwazalne przy pożniejszych takich samych krokach w ps i wydruku na gold fibre silk ilforda. soft epsona działa IMHO najszybciej wiec nie widze sensu zabawy w innych programach.

natomiast z vuescanem sprawa ma sie calkowicie inaczej. przy RAWie i tym podwojnym scan pasie ktory epson robi mi standardowo z vuescanem skany sa zauwazalnie lepsze, ale nie na tyle zebym zawsze tego potrzebowal.

co do tej krzywej to nawet jak uzywam vuescana RAW nie daje mi zadowalajacych rezultatow. zdecydowaie wole invert(standard)+levels + curves. jak juz pisalem z tego co zauwazam to ta krzywa sciska mi tylko histogram do lewej i psuje tonalnosc, ktorej juz nie da się wyratowac. mysle to wlasnie zalezy od skanera jak napisał Alkos.

sorry za brak gramatyki, jestem in a hurry :-P
 
dan  Dołączył: 11 Sie 2006
cooopec napisał/a:
soft epsona działa IMHO najszybciej wiec nie widze sensu zabawy w innych programach.

Rzeczywiscie dziala najszybciej, ale mi nie udalo sie w nim ustawic w nim skanu linear, takiego jak dostaje np. z softu minolty.

cooopec napisał/a:
jak juz pisalem z tego co zauwazam to ta krzywa sciska mi tylko histogram do lewej i psuje tonalnosc, ktorej juz nie nie da wyratowac.

Dagio, mial taki sam problem, kiedy skanowal Nikon Scanem bez opcji linear. Skan linear, po odwroceniu, powinien miec histogram mniej wiecej po srodku. Przed odwroceniem powinien byc bardzo ciemny.
 
cooopec  Dołączył: 03 Sty 2009
jeśli tak mówisz to pokombinuje!
 
dagio  Dołączył: 29 Lis 2006
cooopec, zastosuj sie do nastepujacych zalecen, wykonaj, a potem wroc tu i napisz co jest nie tak:

1. Uzyj Vuescana - w zakladce Output NIE ZAZNACZAJ TIFF file, natomiast znacznie nizej zaznacz Raw file, ustaw Raw file type na 48 bit RGB, nie zaznaczaj Raw DNG. W efekcie po zeskanowaniu dostaniesz klatke w TIFFie ktora bedzie bardzo ciemna, co znaczy ze jest w linear

2. Po odwroceniu krzywa alkosa histogram nie bedzie juz scisniety, ale wlasnie rozlozy Ci sie dosc gesto na calym zakresie

cooopec napisał/a:
Ten automat z levels psuje mi jasne partie.


3. Jak wejdziesz w Levels to wejdz w zaawansowane opcje, ustaw progi czerni i bieli jak tylko wysoko chcesz (nawet do 9,99%) nie przejmujac sie przepaleniami, ale zwracajac uwage na dobry kolor. Kiedy kolor juz bedzie, przy przycieciu swiatel i procencie jest bialy prostokacik, nacisnij go i w oknie probnika zjedz bialym do szarosci, to odzyska Twoja jasne partie.

4. Napisz, czy pomoglo
 

guerilla  Dołączył: 23 Kwi 2006
ostatnio mam problem z BW - po odwróceniu z linear skanu mam przyciśnięty na maksa histogram i skompresowany do prawej strony, całkiem białe wszystko.. nie wygodnie się obrabia. Tak przy normalnym invert. Ktoś ma pomysł ?

krzywą alkosa za to dostaję pośrodku wszystko rozciągnięte, ale póltony są dziaidowskie, jakby zjechać z suwakiem midtone contrast na minus..
 
cooopec  Dołączył: 03 Sty 2009
Spróbowałem i macie racje. RAW z Vuescana + krzywa inwersji daje mi o wiele lepszą separacje tonów.

Wygląda na to ze HDR z Silverfasta to też nie jest linearny skan.

Dzieki.

[ Dodano: 2009-04-18, 14:35 ]
guerilla,

bo to tez duzo zalezy od tego jak został naswietlony i wywołany negatyw, po tej krzywej to trzeba zapodac levelsy, a potem krzywe do smaku, nikt nie powiedział ze Towj skan z danego negatywu ma wygladac w okreslony sposob. wazne zebys widzial roznice w rezultatach i sam sobie opracowal workflow.

mimo ze zauwazam roznice w jakosci uzywajac tej krzywej inwersji, to w niektorych przypadkach okazuje sie ze lepszy rezultat daja mi inne spsosoby jak np ( skan softem epsona+ zwykla inwersja+ krzywe)
 
PawelK  Dołączył: 03 Maj 2007
Mam pytanie do skanerzystow a glownie to do autora. W punkcie kiedy klikamy na odwrocona maske negatywu to czy zwracacie uwage w jakie miejsce tej maski klkacie?

W moim przypadku (wlasnie probowalem na Fuji 400H) powiekszylem sobie skrawek zeskanowanej maski do wielkosci takiej, ze pojawily sie pojedyncze piksele i klikalem roznie, zeby zobaczyc jaki jest efekt. Otoz daje takie klikanie daje rozne zafarby zielone i niebieskie, jasniejsze i ciemniejsze zaleznie dzie sie kliknie. Czy powinienem tutaj juz zwrocic uwage gdzie klikam czy, ze tak powiem olac to w tym momencie?

Mozliwe, ze zaczalem kombinowac za mocno. Czasem mam sklonnosci do tego :-P
 

technik219  Dołączył: 25 Sty 2009
Iza napisał/a:
alkos napisał/a:
No i super, opisuj co i jak.

Zapraszam do sąsiedniego wątku: http://pentax.org.pl/viewtopic.php?p=450100#450100


Nooo! Nie spodziewałem się, że ten programik pozwala na takie efekty. Nawiasem mówiąc, ten programik to takie "dzielne maleństwo" - też go używam, jak trzeba coś na szybko.

Skąd wziąć do niego pluginy, o których piszesz? bardzo by mi się przydały - zdradź tajemnicę - zobacz, jak pięknie się do Ciebie uśmiecham :-D :-D :-D
 

alkos  Dołączył: 18 Kwi 2006
PawelK napisał/a:
Otoz daje takie klikanie daje rozne zafarby zielone i niebieskie, jasniejsze i ciemniejsze zaleznie dzie sie kliknie.


Przy właczonej pipetce kliknij prawym przyciskiem na zdjeciu i wybierz probkowanie 3x3 albo 5x5. Powinno pomoc :-)

Nawiasem mowiac szykuje trzecia, zmodyfikowana wersje tutoriala :-)
 

Iza  Dołączyła: 01 Paź 2007
technik219 napisał/a:
Skąd wziąć do niego pluginy, o których piszesz? bardzo by mi się przydały - zdradź tajemnicę - zobacz, jak pięknie się do Ciebie uśmiecham :-D :-D :-D
Na przykład stąd :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach