Seweryn  Dołączył: 23 Gru 2006
  Jak sprawdzić K10D przed zakupem
Witam,

Jestem nowym Pentaksiarzem, tzn. zacząłem od starych manuali, a jutro mam zamiar udać się na wycieczkę w celu macania i zakupu K10D.
Naczytałem się sporo na temat problemów z BF / FF i nie wiem jak przed zakupem przetestować dany egzemplarz? Czy ktoś z Was to przerabiał czy lepiej wziąć aparat do domu i na spokojnie go sprawdzić?

Pozdrawiam,

Seweryn
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Na podglądzie jest ciężko ocenić różnice w ostrości przy niewielkich odchyleniach od punktu ostrzenia, widać je dobrze dopiero na pełnym ekranie ale można spróbować. Najlepiej byłoby zabrać ze sobą statyw i linijkę i fotografować ją pod kątem 45 stopni z jak najmniejszej odległości no i oglądać w maksymalnym powiększeniu.
 

jaad75  Dołączył: 07 Paź 2006
Z mojego doświadczenia wynika, że wystarczy oglądać w powiększeniu 4x na LCD aparatu, żeby stwierdzić, czy coś jest rzeczywiście ostre (można sobie ustalić 4x powiększenie przy pierwszym skoku kółka). Wygląda na to, że większość puszek ma problemy przy świetle żarówkowym, w świetle dziennym i przy świetle jarzeniówek ostrzą dobrze. Możesz nie stwierdzić niczego, dopóki nie przyniesiesz puszki do pomieszczenia z oświetlonego problematycznymi żarówkami...

 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
sądzę że solidny FF/BF da się zauważyć również w świetle dziennym ...
 

Seweryn  Dołączył: 23 Gru 2006
A więc aparat sprawdziłem na szybko w sklepie i dało się zauważyć, że ostrzy bliżej niż powinien. Ponieważ był to ostatni egzemplarz, nie miałem wyboru i wziąłem. W domu sprawdzałem także z manualnym szkłem i potwierdzenie ostrości też oszukuje. Ale tak poza tym aparat fajny i prawie wszystko mi się w nim podoba, szczególnie wykonanie i guzikologia. Wcisniecie migawki do połowy mogłoby być bardziej wyczuwalne (wg mnie jest za delikatne). To tak z pierwszych wrażeń, bo i tak najważniejsze są fotki.

Pozdrawiam,

Seweryn
 
Asus Dołączył: 20 Wrz 2006
... i wziąłeś go świadomie z taką przypadłością ?

Szczerze mówiąc ten nagminny FF/BF poważnie mnie wyhamował w chęci zakupienia tego aparatu. Jak dotąd nie ma też żadnego komunikatu Pentaxa. Ciekawe co zamierza z tym zrobić i kiedy?
 

Seweryn  Dołączył: 23 Gru 2006
Asus napisał/a:
... i wziąłeś go świadomie z taką przypadłością ?


Wziąłem... Nie wiem czy dobrze zrobiłem, w końcu ile można czekać na nową zabawkę? Poza tym gwarancja jest... Za jakiś czas pewnie będę go reklamował, ale nie wiem czy jest sens w tej chwili - jakoś nie wierzę, że trafię na dobry egzemplarz po tylu wpadkach, o których się naczytałem (wygląda jakby prawie każdy miał tą przypadłość). Na razie nie mają nowych egzemplarzy. Nie wiem też czy to nie jest sprawa oprogramowania i czy nie warto po prostu poczekać, aż producent wypuści nowy firmware.

Pozdrawiam,

Seweryn
 

plwk  Dołączył: 21 Kwi 2006
Ci co mają dobry korpus raczej o tym nie piszą (za wyjątkiem aktywnych uczestników forum). W jednym z wątków ktoś wspominał, że rozmawiał w dużym sklepie o awaryjności K10D i otrzymał odpowiedź, że nie jest większa jak innych luster (rozmowa była zwiazana z wymianą body ze wzgledu na BF/FF).
 

Seweryn  Dołączył: 23 Gru 2006
plwk napisał/a:
Ci co mają dobry korpus raczej o tym nie piszą (za wyjątkiem aktywnych uczestników forum)...


Racja, poza tym nie każdy sprawdza czy jego aparat ma tą wadę, a dostrzeżenie jej wymaga specificznych warunków.

Pozdrawiam,

Seweryn
 
pxm  Dołączył: 17 Paź 2006
Seweryn napisał/a:

Racja, poza tym nie każdy sprawdza czy jego aparat ma tą wadę, a dostrzeżenie jej wymaga specificznych warunków.

Pozdrawiam,

Seweryn


Tez tak mysle i wydaje mi sie , ze spora czesc klientow różnych lustrzanek nawet nie zdaje sobie sobie sprawy, ze ich puszka moze miec ów feler...
 
M@cieq  Dołączył: 06 Lis 2006
Re: Jak sprawdzić K10D przed zakupem
Seweryn napisał/a:
Witam,

Jestem nowym Pentaksiarzem, tzn. zacząłem od starych manuali, a jutro mam zamiar udać się na wycieczkę w celu macania i zakupu K10D.
Naczytałem się sporo na temat problemów z BF / FF i nie wiem jak przed zakupem przetestować dany egzemplarz? Czy ktoś z Was to przerabiał czy lepiej wziąć aparat do domu i na spokojnie go sprawdzić?

Pozdrawiam,

Seweryn



Proponuje wstrzymać się z zakupem. Może kiedyś niedopracowanie poprawi producent a i cena z czasem może być niższa :roll: . Ja się wstrzymałem. A wszystko zapowiadało sie tak pięknie :mrgreen:
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
M@cieq, - moze jednak poczytasz dokladniej.....? Bo wyciaganie wnioskow z pojedynczych postow idzie ci coraz lepiej....
 
M@cieq  Dołączył: 06 Lis 2006
Racja, moje niedopatrzenie. Sam nie wiem jak sie to stało, może poimprezowe roztrzepanie :mrgreen: Jednak ja się jeszcze wstrzymuje z zakupem. Z tym aparacikiem wiążę nadzieje i... łudze się, że w końcu producent się problemem zainteresuje :roll: .
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
M@cieq, nie rozumiem czemu się wstrzymujesz i innym polecasz to samo. Sprzęt wadliwy odsyła się do sklepu i prosi o przesłanie sprawnego, i sklep musi to zrobić, proste jak drut.
 
Asus Dołączył: 20 Wrz 2006
Bronek:
W Polsce to nigdy nie było takie proste. Sklepy nie wymieniają tak chętnie sprzętu. Kierują do serwisu i dopiero jak serwis się rozłoży to jest nikła szansa na wymianę. Zwykle trwać to może kilka miesięcy. Chciałbym żeby ktoś mi wskazał taki sklep który wymieni z miejsca na nowy. Co do serwisów autoryzowanych to lepiej dać sobie z nimi spokój, bo mogą tylko zepsuć bardziej. Co do praw konsumenta to są one tylko na papierze, Handlarze wiedzą że sprawy sądowe mogą trwać latami i klient je im z ręki. Przerabiałem to już kilka razy. (z samochodem i sprzętem elektronicznym) Dzwoniąc do kilku sklepów jak do tej pory żaden nie zgodził się na wymianę sprzętu tak od razu. Potrzebna w każdym wypadku będzie ekspertyza serwisu. Ja też uważam że należy się wstrzymać z zakupami. Może dystrybutor wymusi jakieś działania na serwisie i producencie. Podobno w Polsce serwis Apollo odsyła sprzęt na mapowanie nawet złych pikseli do Niemiec. Można więc wydać pieniądze i nie widzieć sprzętu przez kilka miesięcy.
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
Asus, po pierwsze to jest problem sklepu. Po drugie, kto powiedział że trzeba kupować w Polsce? I tak połowa zakupów jest w sklepach internetowych a gwarancja jest europejska, a po trzecie nie chce mi się wierzyć że nie ma w Polsce sklepu ze sprzętem Pentaxa który przestrzega praw klienta. Z tego co sam słyszałem, większość sklepów (różnych, nie mam na myśli konkretnie foto) bardzo szybko sobie o tych prawach przypomina, gdy pomoże im w tym rzecznik praw konsumenta. A jak takiego rzeczywiście nie ma, to współczuję, vide punkt 2. , niech sobie polski dystrubutor zjada trawę.
 

l_uka  Dołączył: 20 Kwi 2006
Asus napisał/a:
Dzwoniąc do kilku sklepów jak do tej pory żaden nie zgodził się na wymianę sprzętu tak od razu. Potrzebna w każdym wypadku będzie ekspertyza serwisu.

to jakas bzdura. Zawsze mozesz odstapic od umowy kupna z powodu niedotrzymania jej warunkow przez sprzedawce - przedmiotem umowy jest aparat ze sprawnym autofocusem. Co to znaczy, ze sprawy sie ciagna latami?? Chyba zartujesz? Sprawe zalatwia praktycznie od poczatku do konca rzecznik, a Ty sie musisz podpisac w kilku miejscach. Kwestia czasu naprawy - znowu jakies dziwne rzeczy piszesz. Przeczytaj w gwarancji, ile maja dni na wykonanie naprawy. Jesli sie nie wyrobia, dostajesz od reki nowy sprzet. Jesli godzisz sie na cos innego, to dlatego, ze nie protestujesz. Jesli dostajesz odmowe, zloz pismo. Musza odpowiedziec rowniez na pismie albo automatycznie akceptuja Twoje warunki (mozesz zadac k10 zamiast k100 i jesli nie odpisza Ci, ze sie nie zgadzaja, musza Ci dac k10 ;)
Naprawde, nie zyjemy na dzikim zachodzie, ani na malo ucywilizowanym wschodzie. Sprzedawcy wykorzystuja przytakiwanie klienta, ktory ma pusta kieszen i ma wpojone do glowy, ze jest na lasce sprzedawcy.
 
Asus Dołączył: 20 Wrz 2006
Bzdura ???? Zazdroszczę tak optymistycznego myślenia.
Zadzwoń sam i spróbuj uzgodnić warunki zakupu. Żadne to dla mnie pocieszenie ,że nowy sprzęt trafi na miesiąc do serwisu zaraz po zakupie. Po podbiciu gwarancji każdy sklep wysyła klienta do serwisu. Nie ma szans na natychmiastową wymianę aparatu na nowy sprawny egzemplarz. Można oczywiście przetestować w sklepie. Jeżeli pozwolą. Tylko co testować jak mają jeden egzemplarz i sam nie znasz sprzętu? W sklepie Ci nie pomogą. Sprzedaż odbywa się na zasadzie bierz co jest, płać i "spadaj". Piszesz, że nie żyjemy na dzikim zachodzie. A czym są ceny w naszym kraju. To prawdziwy rozbój. Gorzej niż na dzikim zachodzie. K100 w moim mieście kosztuje 2999 zł.
Nie twierdzę, że tak jest wszędzie i powszechnie. Zdarzają się odstępstwa od opisanej reguły, jednak w przypadku K10D nie znalazłem sklepu który wyraziłby zgodę na wymianę sprzętu w przypadku występujących wad. Radzę więc uzgadniać warunki zakupi i czytać regulaminy sklepów (szczególnie tych internetowych)
 

Bronek  Dołączył: 04 Wrz 2006
Asus, o jakim "uzgadnianiu warunków zakupu" piszesz???? Prawa klienta dokładnie to regulują. Jak sprzedawcy się nie podoba to nie musi sprzedawać sprzętu foto, niech sprzedaje marchewkę. A klient kupi gdzie indziej, choćby w DE czy UK - przez Internet.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
Bronek, - wlasnie - jakie ew. sklep polecasz? Bo amazon tak srednio z dostepnoscia....K10D

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach