whitesand  Dołączył: 18 Sie 2008
weiss, masz rację - chodziło dokładnie o te egzemplarze, które można podziwiać w linku który podałeś (MiGi-21UM), więc to jednak nie był Bis.
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
Witam. Nie było w tym wątku flar z SU-27 fotografowanych pentaksem? Będą.
1. SU-27

2. SU-27 i flary

3. SU-27 i flary II

4. Może jeszcze A-10

5. ... i holenderski F-16

Od czwartku fociłem wszystko co pojawiało się na radomskim niebie.

 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
A-10 :evilsmile:
 
Marcin_G  Dołączył: 01 Maj 2008
em_pe napisał/a:
Od czwartku fociłem wszystko co pojawiało się na radomskim niebie.

Super zdjęcia :-) Szczęściarz z Ciebie.
 

Ijon  Dołączył: 27 Paź 2006
em_pe napisał/a:
Może jeszcze A-10
Taki brzydki, że aż piękny :-D

Skąd robiłeś zdjęcia?
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
Dzięki za komentarze.
Cytat
Skąd robiłeś zdjęcia?

2,3,4,5- koniec pasa od strony miasta,
1- drugi koniec, poza miastem.
Wszystkie poza terenem lotniska.

[ Dodano: 2009-09-08, 09:30 ]
Były też zespoły akrobacyjne.
6. Red Arrows

7. Red Arrows II

8. Midnight Hawks
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007
em_pe, zdjęcia robiłeś tym co w stopce?
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
Raven napisał/a:
em_pe, zdjęcia robiłeś tym co w stopce?


Dokładniej tylko K100D i DA 50-200 i mam na to licznych świadków. W poniedziałek byłem obok grupy Stowarzyszenia Miłośników Lotnictwa Wojskowego "Krzesiny" (byli w swoich koszulkach z F-16). Matryca 6 MB to za mało, ale miałem za to dużo entuzjazmu i dobrą znajomość terenu.
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007
em_pe napisał/a:
Raven napisał/a:
em_pe, zdjęcia robiłeś tym co w stopce?
Matryca 6 MB to za mało, ale miałem za to dużo entuzjazmu i dobrą znajomość terenu.

Do cropów może i tak, a robiłeś je? Coś mi wygląda, że tak.
Mnie cropowanie zabiera większość przyjemności ze zrobienia ciekawe foty. Dlatego nie cropuję.
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
Zrobiłem dużo zdjęć. Część wymagała kadrowania, a część nie. Przy tak dużych prędkościach samolotów robienie idealnych kadrów jest niezwykle trudne.
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007
em_pe napisał/a:
Przy tak dużych prędkościach samolotów robienie idealnych kadrów jest niezwykle trudne.

Ale jaka satysfakcja!
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
Przeleciał kilkadziesiąt metrów (+/-) ode mnie na pełnej prędkości startowej z dopalaczem. Od samego ryku silników drżały ręce.
9. SU-27
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007
Aha jeszcze jedno, AF-C czy AF-S? :-D
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
Raven napisał/a:
Aha jeszcze jedno, AF-C czy AF-S? :-D

AF-S. Samolot wyleciał zza drzew. AF-C w takich sytuacjach potrafi się zgubić i ujęcie byłoby bezpowrotnie stracone.
Edycja:Po dokładnym sprawdzeniu- jednak AF-C. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.Pamięć mnie zawiodła. Sam się teraz sobie dziwię dlaczego miałem w tym momencie tak ryzykowne ustawienie.

 

piotr_luk  Dołączył: 14 Kwi 2007
em_pe napisał/a:
na pełnej prędkości startowej z dopalaczem
em_pe napisał/a:
AF-S

A mówią, że AF Pentaksa jest wolny.
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007
Bo jest, ale jak zdąży to trafia :-) A AF-S jest nie tylko wolny, ale mam wrażenie, że też ospały, niedokładny i czasami zdezorientowany.
 
Marcin_G  Dołączył: 01 Maj 2008
em_pe napisał/a:
AF-S. Samolot wyleciał zza drzew. AF-C w takich sytuacjach potrafi się zgubić i ujęcie byłoby bezpowrotnie stracone.


A zespoły podczas akrobacji też na AF-S robiłeś? Ja cały czas miałem włączony AF-C i większość zdjęć jest raczej nie trafiona :-(

Jak za dwa lata będą pokazy, to biorę urlop i jadę już od czwartku robić zdjęcia. Widzę że po za lotniskiem większe szanse na złapanie ciekawych ujęć.
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007
Marcin_G napisał/a:
Ja cały czas miałem włączony AF-C i większość zdjęć jest raczej nie trafiona :-(

Aż ciężko mi uwierzyć, że większości nie trafiłeś (czyt. puszka nie trafiła)! Jaki pkt ostrości miałeś ustawiony? Choć na niebie to nawet automat powinien był trafić, tym bardziej, że głębia jest naprawdę spora.
 

em_pe  Dołączył: 07 Wrz 2009
Marcin_G napisał/a:
A zespoły podczas akrobacji też na AF-S robiłeś? Ja cały czas miałem włączony AF-C i większość zdjęć jest raczej nie trafiona :-(

Testy AF-C robiłem na lądujących orlikach w czwartek i nie wypadły one zachęcająco. Mam taki prywatny test: jeśli napis orlik umieszczony na kadłubie nie daje się przeczytać na zdjęciu na wyświetlaczu aparatu, to zdjęcie jest nieostre. Nie wiem czy zawodził człowiek czy maszyna, ale potem sporadycznie używałem AF-C. Natomiast przy AF-S doostrzałem ręcznie z dużą częstotliwością, aby obiektyw był w stałej gotowości do zrobienia ostrego zdjęcia.
Sprawdziłem: 6, 8 jest z AF-S a 7 z AF-C. Zdjęć z AF-C tego zespołu jest ok. połowy i wyszły przyzwoicie.
 
Marcin_G  Dołączył: 01 Maj 2008
Raven napisał/a:
Aż ciężko mi uwierzyć, że większości nie trafiłeś (czyt. puszka nie trafiła)! Jaki pkt ostrości miałeś ustawiony? Choć na niebie to nawet automat powinien był trafić, tym bardziej, że głębia jest naprawdę spora.

Punkt ostrości wybrałem centralny.
Trochę źle się wyraziłem, chodziło mi raczej o to że samoloty nie są tak wyraźne jak na zdjęciach powyżej. Na większości zdjęć samoloty były jakby za mgłą, to tak jakbym w złym momencie naciskał spust migawki.
Szkoda że tak mało jest okazji do trenowania robienia zdjęć lotniczych.

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach