GrzegorzM Dołączył: 02 Maj 2006
"Niezgodność towaru z umową"
Oczywiście nikomu nie życzę kłopotów z ukochaną puszką lub szkiełkiem.
Ale jeśli jednak komuś zdarzy taka przykrość, to ODRADZAM powoływanie się na "niezgodność towaru z umową". Szczególnie przypadki front fockusu w K10D pasują pod taką klasyfikację.
Otóż jeśli klinet zdecyduje się powołać na "niezgodność towaru z umową" w nadziei szybkiej wymiany towaru, to niestety może sobie czekać i czekać, i jeszcze czekać... Sprzedający nie jest ograniczony ŻADNYM konkretnym terminem! Jedyne co musi zrobić w terminie 14 dni, to udzielić jakiejkolwiek odpowiedzi klientowi. Zwykle odpowiedź będzie brzmiała tak: "...w celu potwierdzenia wady produktu towar został odesłany do ekspertyzy. O dalszych decyzjach będziemy Pana/Panią informować listownie...."
I tyle...
 

argawen  Dołączył: 19 Kwi 2006
Smutne. Dla mnie jest to błąd w przepisach. Powinien być jakiś termin, przynajmniej informowania, co sie dzieje z towarem.
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
jak to?!?!?!?!
 

davnes  Dołączył: 18 Lis 2006
wiem jak to jest ...
mój fuji s20pro miał plamke na matrycy od nowości chciałem wymienic z przepisu niezgodności z umowa przez sklep nie dla idiotów i tak:
seris ma 14 dni na zbadanie aparatu pod wzglęem niezgodności od momentu dostania ze sklepu - sklep się nie spieszy z tym zresztą. po 14 dniach aparat wraca do sklepu i następuje decyzja a potem w przypadku uznania znowu 14 dni i tak w kółko a w przypadku odtrzucenia można se odwołac i znowu 14 dni 8-) ja się w moim przypadku nie doczekałem zapłacviłem za czyszczenie matrycy w fuji s20pro 250zł i sprzedałem aparat momo walki z serwisem fuji przy pomocy rzecznika :evil:
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
Znalazłem coś takiego (niby o samochodach, ale to wsumie towar jak aparaty):
LINK
 

emigrant  Dołączył: 20 Wrz 2006
tref, Ciekawe. :idea: Wychodzi na to, że niezależnie jaką gwarancję daje sprzedający, mamy 2 lata ochrony dającej nam podstawy do wymiany towaru na nowy.
Ale czy ten termin dotyczy wszystkich towarów, czy tylko samochodów lub zależy od innych czynników - np. ceny? :roll:
 
alx  Dołączył: 22 Kwi 2006
emigrant napisał/a:
tref, Ciekawe. :idea: Wychodzi na to, że niezależnie jaką gwarancję daje sprzedający, mamy 2 lata ochrony dającej nam podstawy do wymiany towaru na nowy.
Ale czy ten termin dotyczy wszystkich towarów, czy tylko samochodów lub zależy od innych czynników - np. ceny? :roll:


Dotyczy wszystkiego, pod warunkiem, ze kupujesz od firmy i sam nie jestes firma. W przypadku towarow uzywanych sprzedawca moze ograniczyc okres swojej odpowiedzialnosci do roku.
 

tref  Dołączył: 05 Wrz 2006
alx napisał/a:
ze kupujesz od firmy
mam rozumieć , że dotyczy to kupowania tylo bezposrednio od producenta (autoryzowany dealer samochodowy) czy można też w każdym sklepie handlującycm samochodami (mówimy o nowych, ale są tzw. importerzy). Podobnie jest z aparatami - przedstawiciel i importer.
 
alx  Dołączył: 22 Kwi 2006
tref napisał/a:
alx napisał/a:
ze kupujesz od firmy
mam rozumieć , że dotyczy to kupowania tylo bezposrednio od producenta (autoryzowany dealer samochodowy) czy można też w każdym sklepie handlującycm samochodami (mówimy o nowych, ale są tzw. importerzy). Podobnie jest z aparatami - przedstawiciel i importer.


Poprostu sprzedawca musi miec zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza. W przypadku sprzedazy uzywanych przedmiotow osobistych sa inne przepisy podatkowe, a jesli chodzi o gwarancje itp. to sam nie wiem bo slyszalem tez bardzo rozne rzeczy

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach