Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
Jacek S napisał/a:
A możesz podać przykład "poważnego" filmu kinowego w którym użyto kamery z AF?


Nie mogę. Odszczekuję więc raczej mało trafne stwierdzenie, że bez AF-C, czy też w ogóle bez AF, nie da się zrobić niczego poważnego.

P.S. A tak z ciekawości - mecze, dajmy na to Ligi Mistrzów, albo wyścigi F1 filmuje się używając w kamerach MF? Jutro Roberta K. będzie kręcił jakiś kamerman manualnie łapiąc ostrość?!
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
tak
 

mnfx  Dołączył: 03 Maj 2008
Filmy kinowe (90%), dokumentalne przyrodnicze, statictalks generalnie nie potrzebują autofokusa

Grunt to dobrze zaplanować ujęcia, przebitki, trzymać się scenariusza

Kamerą z AF kręcono zapewne filmy, które powstały właśnie po bo by było widać że to kamerka handycam jak Blair Witch, Dytrykt9 czy REC

Przecież nie na codzień spada kometa, pies rozszarpuje człowieka na ulicy, lub pod oknami domu zderza się 10 samochodów. Kręcenie meczów czy F1 to chyba też wąska dziedzina - nie sądzicie?

Ciekawi mnie jednak jak sobie wiec poradził ten twórca tworząc to (kultowe już) cacko aparatem :?: http://vimeo.com/6995256
 

Fafniak  Dołączył: 19 Kwi 2006
jak to jak - manualnie - nie widze tam ani jednego ujecia ktore swiadczy o uzyciu AF
 

mnfx  Dołączył: 03 Maj 2008
Czyli da sie? Da sie

na cholere AF :)
 

Raven  Dołączył: 03 Gru 2007
Benek napisał/a:
P.S. A tak z ciekawości - mecze, dajmy na to Ligi Mistrzów, albo wyścigi F1 filmuje się używając w kamerach MF? Jutro Roberta K. będzie kręcił jakiś kamerman manualnie łapiąc ostrość?!

Z tego co wiem, to np. rajdy samochodwe kręci się podobno z manualnie nastawianą ostrością, więc F1 czy nogę też.

[ Dodano: 2009-10-19, 08:40 ]
mnfx napisał/a:
Kręcenie meczów czy F1 to chyba też wąska dziedzina - nie sądzicie?

No nie wiem, patrząc ilośc meczy, kibiców i jaka kasa za tym stoi to chyba nie taka wąska? W F1 jest inaczej, bo tylko jedna ekipa może filmować, podobnie w rajdach WRC. Poza tym niżej podpisany, właśnie rajdy filmował :-P
 

a_czacha  Dołączył: 04 Wrz 2007
Raczej: "Wyżej podpisany" a niżej podpisu avatarowany :lol:
 

bEEf  Dołączył: 28 Gru 2006
Ludzie, przecież to logiczne, że AF w przypadku zdejmowania "ruchomych obrazów" to niewypał, to nie jest problem ograniczeń technicznych, tylko samej materii, z którą się pracuje. Równie dobrze w takim wypadku automat mógłby wybierać kadr, miało by to taki sam sens :-P
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
Jakość filmu może nie jest oszołamiająca, bo materiał głównie przez szybę autobusu rejestrowany no i dochodzi kompresja. Ale dosyć fajnie widać jak pracuje stabilizacja w korpusie
http://www.vimeo.com/7118106
 
caban  Dołączył: 26 Sie 2006
Fajny filmik :)
Pytanko, jakie szkła były użyte ?

Pozdrawiam
Jacek
 

FraZa  Dołączył: 25 Kwi 2006
sprzedawca w saturnie zasugerował, że podczas kręcenia filmów bardziej zużywa się matryca. Ma to jakiś sens?
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
FraZa napisał/a:
sprzedawca w saturnie zasugerował, że podczas kręcenia filmów bardziej zużywa się matryca. Ma to jakiś sens?


Do tej pory w ani jednej kamerze mi się nie zużyła. Ale skoro tak powiedział sprzedawca... ;-)
 

Benek  Dołączył: 18 Wrz 2008
FraZa napisał/a:
sprzedawca w saturnie zasugerował, że podczas kręcenia filmów bardziej zużywa się matryca. Ma to jakiś sens?


Mam rozumieć, że powątpiewasz w kompetencje sprzedawcy z Saturna?!
:evil:
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
Benek napisał/a:
powątpiewasz w kompetencje


Właściwie to facet ma trochę racji. Dajmy na to żarówkę. Jeśli jej nigdy nie wkręcimy do lampy to będziemy się mogli nią dłużej cieszyć niż taką w lampie. Przecież taka w lampie może się przepalić...
 

Jarek Dabrowski  Dołączył: 20 Kwi 2006
Jacek S napisał/a:
Właściwie to facet ma trochę racji. Dajmy na to żarówkę. Jeśli jej nigdy nie wkręcimy do lampy to będziemy się mogli nią dłużej cieszyć niż taką w lampie. Przecież taka w lampie może się przepalić...
Tutaj akurat kompromis jest łatwy do osiągnięcia. Można żarówkę wkręcić, ale lampy nie włączać. Też powinna starczyć na długo.
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
Jarek Dabrowski napisał/a:
Też powinna starczyć na długo.


Tylko istnieje ryzyko, że ktoś przez przypadek ją włączy i akurat się przepali.
Chyba, że utniemy lampie wtyczkę.
 

gebi  Dołączył: 05 Maj 2006
To nie jest dobre, bo ktoś może przyjść i ją wykręcić i wkręcić do innej lampy :roll: (najpewniej swojej).
 

mac_27  Dołączył: 09 Sty 2008
Jacek S, świetny filmik.
Można wiedzieć jakim softem robiłeś skład materiału?
 

Jacek S  Dołączył: 28 Kwi 2008
mac_27 napisał/a:
skład materiału


Premiere CS3, ale właściwie to bez różnicy bo tam jest prosty montaż na cięciach, przenikach i wyciemnianiu. A to ma każdy soft.
 

mac_27  Dołączył: 09 Sty 2008
Jacek S, też próbuję w CS3, ale jakoś nie mogę dojść do ładu z ustawieniami kodeków przy eksporcie.
Jeszcze jedno pytanko: czy pliki przed wstawieniem do Premiere przepuszczasz przez jakiś kompresor czy startujesz z MJPEGami z aparatu?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach