K-5 + SMC DA 18-135mm f/3.5-5.6ED AL (IF) DC WR
Soosa napisał/a:Co do układania opon w obręczach:
Na zakończenie, dla miłośników zimowych przejazdów - chciałbym zwrócić uwagę, że wraz ze spadkiem temperatury spada ciśnienie powietrza w kołach i odwrotnie też, wraz ze wzrostem ciśnienie rośnie. Osobiście rower przed wycieczką wystawiam na 15-20 minut na mróz i pompuję koła przed wyjazdem. Raz zapomniałem upuścić nieco powietrza i szukaliśmy z żoną po domu źródła wystrzałów.
YM124G, MX, Mz-5n, K-5II, K-3II
Enzo napisał/a:A propos Smart Sam-ów - mieliście problem z ich ułożeniem w obręczy? Kupiłem nowe koła, kupiłem nowe opony i krzywo jest. W ruchu był oczywiście płyn do naczyń i póki co kiszka.
Ryszard napisał/a:1/3 ciśnienia i ugniatam po obwodzie aż się ułoży, lekkie dopompowanie, kontrola i tak w kółko, krok po kroku aż do pełnego ciśnienia.
Soosa napisał/a:poza posmarowaniem rantu opony pomogło też porządne dopompowanie. Nie wiem czy to kwestia jego opon czy obręczy ale dopiero wysokie ciśnienie dętki spowodowało prawidłowe ułożenie się (czy też odpowiednie wskoczenie) opony do obręczy.
Aparaty szczęścia nie dają...
Poskakać też można. Albo połączyć metody. Kluczowe jest stopniowe pompowanie i powtórzenia. Jak na siłceCytatZakładając oponę pompuję tyle, by się uginała po opuszczeniu z 1/2m ale nie dobijała. I tak sobie skacze po całym obwodzie...
*ist DS + DA 35/2.4 | K20D + D-BG2 + O-ME53 + DA 21/3.2 | Samyang 8/3.5 | Tamron 90/2.8 | Metz 48 AF-1
K-5 II + D-BG4 + O-ME53 + DA 18-135/3.5-5.6 | DA 55-300/4.0-5.8 | DA 50/1.8
ME-Super + Winder ME II + M 28/2.8 | K 50/1.4 | Metz 32 Z-2
MCsubi napisał/a:Tak, tak. Ciśnienie zmienia się jakieś 0,1 bar/10C, więc ... kit to szklarzom, a nie kolarzom.
K-5 + SMC DA 18-135mm f/3.5-5.6ED AL (IF) DC WR
Cytatwpływie temperatury na opony samochodowe?
YM124G, MX, Mz-5n, K-5II, K-3II
K-5 + SMC DA 18-135mm f/3.5-5.6ED AL (IF) DC WR
Samorzutnego? I miałeś na myśli MTB czy szosówkę?Cytatz powodu ich pęknięcia
*ist DS + DA 35/2.4 | K20D + D-BG2 + O-ME53 + DA 21/3.2 | Samyang 8/3.5 | Tamron 90/2.8 | Metz 48 AF-1
K-5 II + D-BG4 + O-ME53 + DA 18-135/3.5-5.6 | DA 55-300/4.0-5.8 | DA 50/1.8
ME-Super + Winder ME II + M 28/2.8 | K 50/1.4 | Metz 32 Z-2
K-5 + SMC DA 18-135mm f/3.5-5.6ED AL (IF) DC WR
K-5 + SMC DA 18-135mm f/3.5-5.6ED AL (IF) DC WR
A ja wiem, po czym Ty tam jeździsz? Szosą w zimie też można po odpowiedniej nawierzchni Słyszałem niedawno od amatora triathlonu o przypadkach, kiedy rowery napompowane chłodnym rankiem "na kamień" poza skalę manometru, grzały się potem w pełnym słońcu i w południe opony im strzelały. Dlatego pytałem o rodzaj roweru (czyli w zasadzie opon), gdyż nie jesteś pierwszym, od którego słyszę taką historię. Szosówki jednak jeżdżą na wyższych ciśnieniach, więc warunki od początku mają trudniejsze i jakoś mniej mnie to dziwi niż w MTBSoosa napisał/a:Nie widzę za bardzo jazdy na przełaj po łąkach i kopnym śniegu jadąc szosą :)
*ist DS + DA 35/2.4 | K20D + D-BG2 + O-ME53 + DA 21/3.2 | Samyang 8/3.5 | Tamron 90/2.8 | Metz 48 AF-1
K-5 II + D-BG4 + O-ME53 + DA 18-135/3.5-5.6 | DA 55-300/4.0-5.8 | DA 50/1.8
ME-Super + Winder ME II + M 28/2.8 | K 50/1.4 | Metz 32 Z-2
Wybacz, jednak pociągnąłem dalej Z czystej ciekawości - napisz mi proszę, co to za opony, które do dyszki pompujesz. Ja naprawdę katalogi opon sprawdzałem, zanim dobrałem to na czym teraz jeżdżę...Soosa napisał/a:Kończę temat, zapomnijcie o tym co pisałem.
*ist DS + DA 35/2.4 | K20D + D-BG2 + O-ME53 + DA 21/3.2 | Samyang 8/3.5 | Tamron 90/2.8 | Metz 48 AF-1
K-5 II + D-BG4 + O-ME53 + DA 18-135/3.5-5.6 | DA 55-300/4.0-5.8 | DA 50/1.8
ME-Super + Winder ME II + M 28/2.8 | K 50/1.4 | Metz 32 Z-2
Soosa napisał/a:MCsubi napisał/a:Tak, tak. Ciśnienie zmienia się jakieś 0,1 bar/10C, więc ... kit to szklarzom, a nie kolarzom.
Najwidoczniej dętki od Schwalbe są wrażliwe na minimalne zmiany ciśnienia. Pisałem o fakcie, no ale faktycznie, z "prawdziwymi kolarzami" nie pogadasz.
P.s. - sprawdziłeś organoleptycznie czy powtarzasz za informacjami w sieci o wpływie temperatury na opony samochodowe?
Ryszard napisał/a:Wybacz, jednak pociągnąłem dalej Z czystej ciekawości - napisz mi proszę, co to za opony, które do dyszki pompujesz. Ja naprawdę katalogi opon sprawdzałem, zanim dobrałem to na czym teraz jeżdżę...Soosa napisał/a:Kończę temat, zapomnijcie o tym co pisałem.
MCsubi napisał/a:Takich opon nie ma i nigdy nie było, przynajmniej w ostatnim półwieczu, odkąd jeżdżę szosówką, a standardy były cińsze (dziś 25, parę lat temu 23, wcześniej 21 a nawet 19 mm). Natomiast szytki - owszem.
Aparaty szczęścia nie dają...
Mój kalkulator pokazuje około 8 bar przy 130kg i 23mm. Waga już jest konkretna, a do 10 bar jeszcze brakuje 25%CytatChoć nie będzie to zapewne optymalnie pod każdą wagę kolarza aż tyle nabijać
*ist DS + DA 35/2.4 | K20D + D-BG2 + O-ME53 + DA 21/3.2 | Samyang 8/3.5 | Tamron 90/2.8 | Metz 48 AF-1
K-5 II + D-BG4 + O-ME53 + DA 18-135/3.5-5.6 | DA 55-300/4.0-5.8 | DA 50/1.8
ME-Super + Winder ME II + M 28/2.8 | K 50/1.4 | Metz 32 Z-2
MCsubi napisał/a:
Trochę fizyki na komunistycznej jeszcze polibudzie liznąłem
Ami66; ВИЛИЯ; Riva Zoom 115; S5600; K-3
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl