matb  Dołączył: 02 Lis 2006
Świadectwo zdrowia klasy 3?
Dzieńdobry.
Mam takie pytanie jedno, albo i więcej. Może ktoś się wyznaje, jakie są konkretne kryteria, aby zdobyć świadectwo zdrowia klasy 3? Bo chciałbym sprawdzić, czy się ewentualnie łapię - szczególnie chodzi o dopuszczalną wadę wzroku.
Ewentualnie ktoś - dziwnym zbiegiem okoliczności - orientuje się jak to w praktyce jest z uzyskaniem orzeczenia o stanie zdrowia uzyskanym od czeskiego lekarza "certyfikowanego" przez LAA?
Albo jeszcze inaczej - jak ślepym można być, żeby zostać pilotem ULM? Ewentualnie, czy laserowa korekta wady wzroku rozwiązuje problem?
 

marfalc  Dołączył: 08 Sty 2010
Nie wiem jak to jest na ULM-y,ja robiłem 3 klasę na spadochrony.Wystarczyło być zdrowym,mnie wyskoczyło jakaś drobna waga wzroku i możliwość jej pogłębienia.Dostałem kategorię 3 na 2 lata.
 
paweł p  Dołączył: 20 Lis 2008
jeśli chodzi o oczy, to na klasę 2 (czyli nie piloci zawodowi i liniowi) ostrość wzroku do dali dla każdego oka musi wynosić co najmniej 0,5 (pół tablicy), a obuocznie 1,0 - czyli pełna. Również do bliży musi być pełna ostrość. Wada wzroku nie powinna przekraczać +/- 5 dioptrii, a astygmatyzm 3 dioptrii, oraz różnica między oczami nie może być większa od 3 dioptrii. No i trzeba prawidłowo rozpoznawać barwy
A jeśli chodzi o korektę laserową, to zabieg dyskwalifikuje, ale jak to ładnie się mówi - możliwe jest ponowne rozpatrzenie po 12 miesiącach, pod warunkiem, że wyjściowa wada wynosiła mniej niż -8 lub+5 i nie ma powikłań pooperacyjnych
 

matb  Dołączył: 02 Lis 2006
paweł p, dzięki. Moja wada jest większa i się nie łapię. Rozumiem, że mogę sobie zafundować operację i po roku iść na badanie?
Hmmmm... chyba, że na klasę 3 wymagania są mniejsze. Albo że w Czechach podchodzą do sprawy bardziej liberalnie.
Ewentualnie wybrać motolotnie, ale to chyba nie to samo. W końcu co samolot, to samolot, nawet jeśli ultralekki :-)
 

szymon_h  Dołączył: 04 Lis 2008
coz, moja wada jest znikoma wiec sie tym za bardzo nie przejmowalem przy badaniach na klase 2 ale z tego co wszyscy powtarzali na kursie to z nawet bardzo duza wada wzroku nie powinno byc problemu. na orzeczeniu napisza do tego ze trzeba miec druga pare okularow podczas lotow.

najlepiej zadzwon do gobll i sie spytaj. widzie ze jestes z wroclawia wiec badania masz na miejscu.
 

thrackan  Dołączył: 08 Lut 2007
szymon_h napisał/a:
na orzeczeniu napisza do tego ze trzeba miec druga pare okularow podczas lotow.

Ta druga para to jako zapasowe? Czy o jakichś innych parametrach/zmodyfikowane jakoś?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach