Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
Głupie (chyba) pytanie o hardware internetu
Internet mam za pośrednictwem Netii na linii TP. Cały czas są problemy, częste zrywanie synchronizacji, wylogowywanie się itp, niezależnie od pory dnia i nocy. Kiedy reklamuję - wszystko wg operatora jest OK. Żeby wyeliminować ewentualne wady modemu-routera (Tp-Link), pożyczyłem modem-router T-Com. Najlepsza próba byłaby gdybym mógł uruchomić je równolegle (każdy na inny komputer), ale intuicyjnie wydaje mi sie że tak się nie da (każdy z osobna na pewno może pracować). Czy ktoś lepiej zorientowany może mi podpowiedzieć jak to będzie ?
 

martino  Dołączył: 06 Paź 2009
Nie uruchomisz 2 ruterów jednocześnie,problemem może być kiepski ruter,lub fizycznie coś na kablu/lini ,to można od biedy sprawdzić na "ucho" (szumy w czasie połączenia).
Sprawdź na czymś w miarę sprawdzonym i nie robiącym problemów na słabych liniach Linksys WAG54G2,Pentagram p6331 itp.
 

papcio  Dołączył: 20 Kwi 2006
Yeti napisał/a:
Internet mam za pośrednictwem Netii na linii TP


Często to właśnie jest problem.
Jeśli chodzi o dwa modemy, to nie uruchomisz niestety. Pożycz dobry modem (Linksys jak pisał martino, lub SIEMENS SpeedStream 4100
)
 

m@rko  Dołączył: 07 Lut 2010
Yeti napisał/a:
Internet mam za pośrednictwem Netii na linii TP. Cały czas są problemy, częste zrywanie synchronizacji, wylogowywanie się itp, niezależnie od pory dnia i nocy

Mógłbym powiedzieć to samo o swoim łączu, z tym ze ja mam linksysa WAG 200. Na szczęście już się uporałem z problemami.
Na początek sprawdź ustawienia w routerze:
Hermetyzacja-encapsulation; RFC 2364 PPPoA
Muliplexing-UBR
Wirtualny obwód
VPI-0
VCI-35
Modulacja DSL-G.dmt
Wszystkie styki na kablach- niestety lubią zzielenieć, szczególnie te na zewnątrz, gdzie jest sporo wilgoci.
I jeszcze jedna sprawa. Router i telefon są na jednej lini, Netia do Sagemów dawała taki filterek, który podłączało się pod telefon. Przy konfiguracji router-telefon tez powinien być, podłączony do rozgałęźnika lini telefonicznej. Niestety potrafią się one popsuć i wtedy są cyrki. Na początek powinieneś podłączyć router bezpośrednio do lini i obserwować co się dzieje.
 

Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
m@rko napisał/a:
Na początek sprawdź ustawienia w routerze:
znam je już na pamięć :-)
m@rko napisał/a:
taki filterek, który podłączało się pod telefon
filtry podmieniałem kilka razy, mam ich akurat kilka.
m@rko napisał/a:
Wszystkie styki na kablach- niestety lubią zzielenieć, szczególnie te na zewnątrz, gdzie jest sporo wilgoci.
tam gdzie ja mogę sprawdzić jest OK - a jak jest w centrali to nie wiem :-(
Z modemem-routerem TCom sytuacja jest identyczna, więc już raczej na pewno usterki są poza moim domem. Ale linia należy do TP, a dostęp do internetu do Netii, więc TP nie jest zainteresowane dbałością o łącze, tym bardziej że telefon dla zmniejszenia kosztów też przeniosłem do Netii no i teraz jestem za to zapewne karany. Nie pozostaje nic innego jak czekać rok na wygaśnięcie umowy i zmienienie operatora, no chyba że w międzyczasie coś radykalnie zmieni się na korzyść.
 

m@rko  Dołączył: 07 Lut 2010
A próbowałeś podpiąć router bezpośrednio lini, bez telefonu i filterka?
Czy w słuchawce masz trzaski?

Jeżeli wyczerpałeś wszystkie możliwości dzwoń do netii, niech przysyłają technika do domu.
 

Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
m@rko napisał/a:
A próbowałeś podpiąć router bezpośrednio lini, bez telefonu i filterka?
Czy w słuchawce masz trzaski?
Tak, od tego zacząłem. Bez zmian, w telefonie nie ma trzasków (oczywiście zawsze podłączony przez filtr).
m@rko napisał/a:
niech przysyłają technika do domu.
- netia korzystając z linii TP nie przysyła technika do domu - w tym leży zapewne problem. Zgłaszają oni to w TP, a tam dzwonią do mnie mówiąc że wszystko jest OK. Zresztą ta usterka nie jest permanentna, pojawia się nieregularnie, np. dzisiaj jest wszystko OK, a bywa tak że i kilka godzin na dobę nie mam dostępu. Najgorsze jest to że ( poza telefonią komórkową) nie mam innych dróg dostepu do internetu poza tym łączem TP.
 

papcio  Dołączył: 20 Kwi 2006
Yeti napisał/a:
Nie pozostaje nic innego jak czekać rok na wygaśnięcie umowy i zmienienie operatora


PISEMNIE reklamuj jakość usługi, to może być podstawą do rozwiązania umowy z winy operatora, albo choć zmniejszenia rachunku. Miałem to samo w UPC - dwa pisma, dwa razy zmniejsony abonament i problem się skończył.

[ Dodano: 2010-07-12, 10:51 ]
Yeti napisał/a:
a bywa tak że i kilka godzin na dobę nie mam dostępu


Mają logi z modemu i są w stanie to zwerfikować, także tpsa nie może twierdzić, że działa, skoro nie.
 

m@rko  Dołączył: 07 Lut 2010
Yeti napisał/a:
netia korzystając z linii TP nie przysyła technika do domu

Przysyła, przysyła. U mnie był. I to chyba z tepsy.

[ Dodano: 2010-07-12, 12:05 ]
papcio napisał/a:
PISEMNIE reklamuj jakość usługi, to może być podstawą do rozwiązania umowy z winy operatora

To też jest jakieś wyjście :-|
 

catar  Dołączył: 16 Gru 2009
Rozumiem, że wcześniej była neostrada?
Ważną informacją byłoby jakiej szybkości był internet (jeśli był) przed przesiadką na Netię.
Tepsa ma wredny zwyczaj nie przekazywania dalej informacji o jakości łącza. Jeśli miałeś powiedzmy 1Mbit/s mogło być wszystko ok ale jeśli chciałbyś powiedzmy 4Mbit/s to TP musiałoby modernizować linię - przesiadasz się do Netii dostajesz 4Mbit/s w cenie 1 z TP ale poprzedni operator nie informuje nowego, że linia nie wyrobi.
Ty się męczysz z takim internetem ileś czasu, zgłaszasz awarię itp... W pewnym momencie TP dzwoni do ciebie z propozycją powrotu i zwykle bezawaryjnością neta.
Takie nieczyste praktyki...

Pisemna skarga na jakość usług powinna wystarczyć.

[ Dodano: 2010-07-12, 12:31 ]
Dodam jeszcze, że sam to przerabiałem. Miałem kiedyś DSL-TP dzielony na 4 osoby, zaczynaliśmy od 512Mbit/s potem automatycznie podnieśli nam do 1, potem, 2 a na koniec 4Mbit/s. TP przy pierwszym przyspieszeniu pociągnęła nowy kabel pomiędzy mieszkaniem a centralą + przepięcie na inną wiązkę.
Sąsiedzi mi się wykruszyli i wraz z końcem umowy zrezygnowałem z DSLa (szczerze to miałbym go nadal ale TP uznało, że nie przysługuje mi obniżenie abonamentu - musiałbym płacić jeszcze raz opłatę instalacyjną ;/ ). Jak tylko podpisałem umowę z Netią to TP przepięło mnie na starą wiązkę i 1Mbit/s od Netii nie wyrabiał....
 

Yeti  Dołączył: 04 Lip 2007
catar napisał/a:
Rozumiem, że wcześniej była neostrada?

Było dokładnie jak piszesz, neostradę miałem najwolniejszą 0.5 Mbita/sek, a przesiadka na Netię była z powodu 2 razy większej prędkości i niższej ceny, ponadto przeniosłem też telefon co dało mi w sumie ok. 40% oszczędności.
Właśnie zacząłem dokładnie notować usterki i czas iich trwania, jak się trochę uzbiera to będę próbował na tej podstawie zerwać umowę. Tyle tylko że czeka mnie powrót do TP, bo innej możliwości przewodowej niestety nie mam :-(
m@rko napisał/a:
U mnie był. I to chyba z tepsy.

U mnie też był, oczywiście z TP, najpierw próbował mnie objechać że przeniosłem się do Netii, później wyjął swojego laptopa i podłączył, wszystko działało (u mnie zresztą wtedy też) - powiedział że to pewnie wina mojego modemu i do widzenia. Po kolejnych interwencjach już nie przychodzili, tylko dzwonili że wszystko "u nich" jest dobre.
No cóż, już robię rozeznanie która oferta ze strony komórkowców byłaby dla mnie najdogodniejsza, nie potrzebuję długich sesji ani ściągania gigabajtów, a jedynie pewny dostęp wtedy kiedy potrzebuję.
 

catar  Dołączył: 16 Gru 2009
Mam jeszcze jedno pytanie. Router który używasz to ten sam sprzęt co przy neostradzie? Masz może jeszcze może ten modem usb który TP zwykle daje?

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach