Mauros  Dołączył: 12 Lip 2007
Urlop - Włochy
Jutro lecę do słonecznej (mam nadzieję) Italii
Początkowo miałem robić tylko kolor więc zamówiłem sobie 10 rolek Provii 400x i 10 Provii 100F. Dzisiaj doszła tylko 400X a 100F już nie dojdzie przed wyjazdem. W związku z tym wystąpiło lekkie skonsternowanie, niezadowolenie i zwątpienie w 1st class mail.
Ale do rzeczy - pomyślałem, że może by tak parę rolek Neopana wziąć?
Co do samej miejscówki - będę na dość dużej(?) wyspie 8km2, obwód jakieś 30-40 km przez 9 dni non stop. Czas wolny cały czas, komunikacja miejska, piesza, ew. skuter.
Co zabieram: Contaxa G1 z 45mm, G2 z 28mm, MX z 50/1.7 i dslr z 17-50 przy czym Dslr tylko do rodzinnych portrecików/widoczków na plaży i w domu (rzadko będę go miał przy sobie)
myślałem żeby zabrać taki zestaw:



poza tym mam jeszcze paręnaście rolek Reali, więcej Neopana i jeszcze więcej Neopana
aaa i jeszcze jakąś superię 100 i fujicolor 200 - sztuk 6

i znalazłem przed chwilą jeszcze 6 rolek neopana CN 8-)
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Mauros, A na jak długo jedziesz?

EDIT: A, 9 dni.

[ Dodano: 2010-05-27, 19:12 ]
Założyłbym Neopana do MX-a, Velvię do G1, Provię do G2 i zamienił je obiektywami. Najbardziej bym się bał, że 400 ISO to będzie za dużo, na pewno na dzień.
 
Mauros  Dołączył: 12 Lip 2007
jorge.martinez napisał/a:
Najbardziej bym się bał, że 400 ISO to będzie za dużo, na pewno na dzień.

dlatego planowałem 400x/neopana do G2 bo z czasami się wyrobi
velvie do MX-a bo raczej będę go używał wczesnym ranem i popołudniem
jak znam życie to będe biegał z G2 i sporadycznie wyjmował pozostałe - zazwyczaj jak film mi się skończy a nie będzie jak zmienić
chyba więc neopan w g2
provia w g1
velvia w mx

Dorzucę z 5 rolek Neopana więc :mrgreen:
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Czyli proza BW, a urozmaicenia poetyczne na slajdzie?

No jeślibym się nastawiał na foty BW, to też bym ładował go do najlepszej puszki.

Nie mam jednak zaufania do siebie i do światłomierza MX-a, dlatego nie zakładam doń slajdu (MZ-5n mnie rozleniwił). Ale w sumie na slajdzie się nie robi snap shotowych zdjęć raczej, to będzie czas by wyostrzyć. A nadto 1,7 i 400 nada się na popołudnia i wieczory :-)

Gdybym się wybierał na taką wycieczkę to sam bym załadował BW do G1 a jakąś Velvię albo Provię 100 do MZ-5n. Cyfrę dzierżyłaby towarzyszka :-)
 
Mauros  Dołączył: 12 Lip 2007
jorge.martinez napisał/a:
Nie mam jednak zaufania do siebie i do światłomierza MX-a, dlatego

dlatego mam Sekonica :-P
jorge.martinez napisał/a:
Cyfrę dzierżyłaby towarzyszka

dokładnie tak :->
a że towarzyszka nie będzie mi większość dnia towarzyszyć to i cyfra kusić nie będzie
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
fujicolor 200 trzymaj w zapasie, fajny materiał, setka lepsza na dzień, ale za to dwusetka bardziej nasycona jakoś

odpal Tri-X w zamian za radę :P
 
Mauros  Dołączył: 12 Lip 2007
xneon napisał/a:
odpal Tri-X w zamian za radę :P

troszkę się spóźniłeś z tą radą :-P

Jednak niepotrzebnie wziąłem tą Provię bo w sumie używałem jej trochę na siłę. Do moich potrzeb spokojnie wystarczyłby neopan i velvia lub provia 100. Jedyny problem to taki, że spłukałem się na tyle że wywołanie wszystkich slajdów (10 rolek) poczekać będzie musiało do wypłaty :evil:
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
Mauros, czym w końcu żonglowałeś i w jakich okolicznościach?
 

bbartlomiej  Dołączył: 10 Wrz 2007
Też jestem ciekaw. Sam jadę teraz na Kretę i mam przygotowane 10x Sensia 100 i zamówię jeszcze jakiś negatyw kolorowy - ale jakie czułości?
Daj znać jak Ty pstrykałeś te filmy.
 
Mauros  Dołączył: 12 Lip 2007
jorge.martinez napisał/a:
czym w końcu żonglowałeś i w jakich okolicznościach?
bbartlomiej napisał/a:
Też jestem ciekaw.

Na samotne wycieczki zabierałem Neopana w G2 i Velvię w MX-ie + światłomierz, parę rolek filmu i to był zestaw jaki mi pasował. W G2 korekta +1 na stałe w dzień i od niej dopiero od +0.7 do -1.3 bo światło w pogodne dni było bardzo ostre i 99% domów białych. Co jakiś czas posiłkowałem się mimo wszystko światłomierzem bo aż nie chciało mi się niekiedy wierzyć, że wbudowany się tak myli. Co jakiś czas gdy warunki były podobne przełączałem go na manual.
Na wycieczki rodzinne, plażę i niekiedy zwiedzanie brałem cyfrę i G1 z Provią i wiem że raczej nie będę z tych zdjęć zadowolony.
W tej chwili trudno mi powiedzieć co z tego wyszło i czy wogóle coś wyszło bo jeszcze nic nie wywołałem ale generalnie mam mieszane uczucia co do swej twórczości :-P
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
bbartlomiej, z tego co zauważyłem po kontakcie z Fuji Press 800, Kodakiem UC Pro 400 czy Fujicolorem C200, w negatywie kolorowym przekraczanie 100 ISO jest niewiele warte. robiąc w słonecznych miejscach zmuszasz się do domykania przysłony, bo czasy w aparacie nie wyrabiają (do architektury ok, ale portrety już nie bardzo). za to zrobi się nieco ciemniej i masz masę kolorowego szumu, który ani trochę nie wygląda tak ciekawie jak w przypadku czarno-białych ujęć. jak masz takie wysokoczułe kolorowe filmy, to weź je z zamiarem konwersji na cz-b w komputerze :)

dlatego z kolorowych warto - moim zdaniem - kodaka profoto 100 (tani a naprawdę dobry), fuji portra 160 vc (nc to nie to, a uc trudno dorwać). z innymi - zwłaszcza tańszymi - nie eksperymentowałbym, jeśli chcesz mieć udane ujęcia zamiast siedzenia jak na szpilkach w oczekiwaniu, co też lab wypluje.

dwie rolki reali zmasakrowałem i na razie mam wstręt do tego materiału. chyba faktycznie kolor tylko na slajdach warto - nakupiłem właśnie trochę fuji sensia 100 i agfa precisa ct 100, dam znać, co z tego wyjdzie (ale wtedy już pewnie będziesz po wakacjach :evilsmile: )

nawiasem mówiąc, poznaliśmy się dzisiaj na digarcie :)
 

jorge.martinez  Dołączył: 16 Maj 2007
xneon, nie ma co generalizować. Dobierasz film do zastosowań.

Ja dziś skanowałem przeterminowaną Realę. Kolorystycznie nieco niespójnie mi wyszło, ale czasami zaskakujące kolory.

Ale zgadzam się, jeśli się ma kasę, doświadczenie i dobry aparat (światłomierz) i odpowiednią infrastrukturę, to nie ma co kombinować z negatywami kolorowymi. Slajdy dadzą więcej satysfakcji.

Ja bym brał czuły negatyw kolorowy, dobrą 400 lub 800, gdybym się spodziewał zdjęć po zmroku w mieście.

A to co nam wychodzi z takiego Pressa choćby (idzie do mnie 5 przeterminowanych rolek, to znów się pobawię) to zależy od umiejętności i znajomości materiału. Mnie wychodzi charakterystyczne ziarno i dziwne przekłamania koloru (ale czasem się uda), a u Alkosa nie odróżnisz od 100 :-P

Ale na wycieczce też bym nie eksperymentował.
 

bbartlomiej  Dołączył: 10 Wrz 2007
xneon, a rzeczywiście :)
Kupię chyba kilka sztuk czegoś 400asa na wieczór i na zapas wezmę kilka sztuk Rollei Superpan 200. W końcu mam tam wypoczywać a nie pstrykać non stop :P
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
superpan tutaj wyszedł blisko grafiki, sam zobacz:

http://www.digart.pl/zoom...t_Tin_Roof.html
http://www.digart.pl/zoom/5355927/czlowiek.html
http://www.digart.pl/zoom/5349015/po_farze.html
http://www.digart.pl/zoom...a_Ku_Farze.html

uważałbym na ten materiał, jeśli chcesz mieć bardziej fotograficzny rezultat.

nawiasem mówiąc jorge, sam zobacz, raz jest tak jak mówisz, charakterystyczne ziarno i przekłamanie, a raz w piękną pogodę potrafi czyściutko wyjść: http://picasaweb.google.c...ki/06FujiPress#
 

bbartlomiej  Dołączył: 10 Wrz 2007
xneon, oj coś masz te skany popsute albo źle naświetliłeś/wywołałeś. U mnie superpan 200 zupełnie inaczej wyszedł. Jak normalny B&W tylko z charakterystycznym mocniejszym "kanałem" czewonym:
http://www.flickr.com/pho...57623103686218/
 

Gringo  Dołączył: 05 Lip 2006
Może się nie znam, ale film 400 do słonejcznej Italii to dosyć ryzykowne. Pamietam w tamtym roku jak byłem po drugiej stronie adriatyku to iso 50 i 1/8000 się nierzadko przydawały. Jakiś polarek i te velvie to super pomysł. Ale z tymi 400 to bym się zastanowił i nie brał ich tyle co zaproponowałeś na zdjeciu
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
to nie moje rezultaty a znajomego, nie wiem jak wołał, ale na korexie też taka opinia o superpanie panuje, z podobnymi efektami. u Ciebie z kolei wszystko jest w porządku, natomiast z tego co widzę rodinal nie potrafi nigdy dodać fotografii pazurów, za to równomierne ziarno i owszem.
 

bbartlomiej  Dołączył: 10 Wrz 2007
xneon, A co polecasz zamiast rodinalu żeby nie rozpuszczało ziarna?
 

xneon  Dołączył: 11 Gru 2009
nie mam pojęcia, jestem świeżak, miałem do czynienia z tri-xem w xtolu i agfą w rodinalu właśnie. wziąłbym xtol albo d-76 (ale zanim ode mnie wyciągniesz sample, trochę to potrwa, bo niespiesznie mi płyną rolki - za dwa tygodnie będzie gotowy polypan 50 @ 100 ISO @ D-76 1+2)
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
jorge.martinez napisał/a:
xneon, nie ma co generalizować. Dobierasz film do zastosowań.
A to co nam wychodzi z takiego Pressa choćby (idzie do mnie 5 przeterminowanych rolek, to znów się pobawię) to zależy od umiejętności i znajomości materiału. Mnie wychodzi charakterystyczne ziarno i dziwne przekłamania koloru (ale czasem się uda), a u Alkosa nie odróżnisz od 100 :-P


Mialem kiedys Pressy 400 przeterminowane o 3 albo 4 lata. Tylko niebieskosci dobrze wychodzily a poza tym zajezdzal magenta. Never again :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach