sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
mieszkowce
Miał/ma ktoś doczynienia z mieszkowcami średnioformatowymi lub ma jakąś wiedze, które z nich warte uwagi? gdzieś coś ktoś wspominał, że swego czasu MOSKWY były nawet możliwe oraz niektóre ZEISSy
 

Sebastian  Dołączył: 19 Kwi 2006
Mam Moskwe 5, wybralem ja ze wzgledu na wbudowany dalmierz, wiekszosc innych mieszkowcow jest tego pozbawiona, acz ustawianie nim ostrosci i kadrowanie do latwych nie nalezy. Moja sztuka nie ma maskownic do 6x6 i mam tylko 6x9, na te blaszki trzeba zwrocic uwage. Szkoda, ze obiektyw jest chyba zupelnie bez powlok (albo sa strasznie kiepskie, sie czlowiek przyzwyczail do SMC :-) ) i mocno trzeba na boczne slonce uwazac, kolega ma Iskre, i ta ma juz chyba jast lepiej, inne wady - zbyt latwo zrobic multiekspozycje, niewielki zakres czasow . Zalety - dalmierz, calkiem dobrze wykonana, slicznie wyglada :-D
 

djack  Dołączył: 22 Kwi 2006
Ja właśnie dzisiaj kupiłem w komisie Zeissa 6x9. Sam jestem ciekaw jak się będzie sprawował. Faktycznie szkoda, że obiektyw nie ma powłok. Trzeba będzie uważać na kierunek padania światła.
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
Sebastian napisał/a:
Mam Moskwe 5, wybralem ja ze wzgledu na wbudowany dalmierz

w tych opiniach, które słyszałem czy czytałem ludziki również "dalmierz" stawiają na pierwszym miejscu listy zalet tego aparatu

djack napisał/a:
Ja właśnie dzisiaj kupiłem w komisie Zeissa 6x9. Sam jestem ciekaw jak się będzie sprawował.

ooo gratuluje nowej śrubki - jak będziesz miał jakieś spostrzeżenia to będe bardzo wdzięczny jak się nimi tutaj z nami (albo przynajmniej ze mną ;) ) podzielisz
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Podswtawowym problemem Moskwy to paralaksa.Trzeba trochę wprawy,portrety są piękne.Moskwa 5 z tzw błękitnymi powłokami to lepszy wybór niż np Moskwa możliwość podłączenia flesza to Moskwa 2 lub 5.Polski start 66 to też alternatywa zaznaczam 66 nie starsze modele.Jashiki mają trochę za kontrastową optykę.A możeby Kiewa 60 + Sonnar 180/2.8.Piękny plastyczny ,optyka z Umenia jest też dobra.Moskwa natomiast niepowtarzalna plastyka.Trzeba zepsuć parę filmów aby nauczyć się panować nad paralaksą.Pozdrawiam,sam mam pięć sprawnych Moskw w kolekcji.

[ Dodano: 2006-06-14, 06:48 ]
Dodaje Moskwa pięć to lepszy wybór niż moskwa 2.Poprawka
 

rami Dołączył: 04 Cze 2006
sołtys napisał/a:
ludziki również "dalmierz" stawiają na pierwszym miejscu listy zalet tego aparatu

To chyba sam fakt ze jest w zestawieniu z mieszkowcami ktore dalmierza nie maja...
bo sam dalmierz w niej jest raczej kiepski a przynajmniej nie wyrozniajacy sie specjalnie in plus w porownaniu z dalmierzami znajdujacymi sie w wielu innych mieszkowacach
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
pawel1967: może start czy jaśka czy kiev są dobre, ale ja pytam o mieszkowce tylko, ale również dzięki za odpowiedź :). Te wszystkie starty, jaśki, kievy, sixy, rolleie i inne średnio formatowe znam (choć tylko z teorii) ;)
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Wobec tego Moskwa 5 lub 4 mają możliwość podłączenia lampy poprzednio napisałem 2[przejęzyczenie].I trochę samozaparcia.5tka ma nowocześniejszy obiektyw,na targu staroci widziałem Moskwę 5 za sto złotych.Pod żadnym pozorem nie można rękami dotykać miecha mimo niezłej struktury nie polecam dotykania-to podstawowy problem ludzi którzy takie aparaty zaczynają użytkować ,łapią za co się da,dlatego właśnie proponowałem aparaty które tego problemu nie mają.Pozdrawiam.
 

sołtys  Dołączył: 19 Kwi 2006
pawel1967 napisał/a:
dlatego właśnie proponowałem aparaty które tego problemu nie mają

akurat dla mnie "no problem", bo wiem, że miech łatwo uszkodzić a już łapaniem go tym bardziej .. aczkolwiek rzeczywiście cenna uwaga
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Mam pytanie o Moskwe 5. Czy to normalne, ze obiektym po rozlozeniu ma luzy? To znaczy nie siedzi na sztywno w jednym miejscu, tylko o milimetr mozna go poruszyc w te i we w te. Strzelam, ze na 99% bede mial gratisowy tilt, szkoda tylko ze plaszczyznie poziomej :-/
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Akurat Moskwa 5 trzyma się bardzo mocno , nie kolebie się na boki . Jest to pozostałość po konstrukcji Super Ikonty której jest ona dzieckiem . Można powiedzieć godnym następcą . Industar 24 to inaczej Tessar nie zaszkodzi mu milimetr przegięcia na bok . Jak i Tessar jest to obiektyw z majacy swój styl . Mam 2 Moskwy 5 obie stabilne ale rozdzielczości w porównaniu do np Biometara 2,8/80 (trochę inna ogniskowa) to trochę brakuje , dlatego nic się nie stanie . Można troszkę podgiąć blaszki ale po co . Na zdjęciach nie będzie różnicy . To piękny aparat ma lepsze chromy niż orginały niemieckie . Moskwa 2 , 4 (pierwsze modele 4) to niezmienione prawie w niczym Super Ikonty . Posiadają one jednak lepsze powłoki i pancerne chromowanie 4ka posiada styk lampy błyskowej 2 i 4 to Industar 23 czyli Novar lub Novonar o jasności 4,5 a Tessar - Industar 24 posiada obiektyw 3,5 (w orginale były i 4,5)
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Dzieki! Tak czulem w sumie. Ja bede glownie robil z niej styki 6x9 wiec na rozdzielczosci az tak mi nie zalezy.
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
No na stykówki to z Boxów . Tessar(industar 24) potrafi więcej . Piękne portrety powiększone nawet do 70cm mają urok . To bardzo plastyczny obiektyw . Jednak pozwala na robienie dużych powiększeń . Jest stworzony do robienia portretów , jednak trzeba przyzwyczaić się do paralaksy . To piekna optyka jak Tessar z charakterem . Zdjęcia powiększałem kiedyś do ponad metra (piekne czasy) . Jednak takie powiekszenia pięknie ogląda się z pewnej odległości . Od takiego portretu trudno było wzrok oderwać
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
Czy macie jakis patent na uszczelnianie okienek do liczenia klatek? Jeden problem, to juz dosc wyblakle szybki, a drugi, to niedokladnie przylegajaca blaszka zakrywajaca okienko od srodka, przez co w mocnym swietle regularnie zaswietla mi negatyw na wysokosci okienka.
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Negatyw niedokładnie przylega . Tylko w takim wypadku może nastąpić zaświetlenie . Papier na filmie jest odporny na światło . W tańszych aparatach wystarczyła szybka z czerwonego przepuszczalnego tworzywa
 

dzerry  Dołączył: 01 Maj 2006
pawel1967 napisał/a:
Papier na filmie jest odporny na światło
Tyle, ze to swiatlo ewidentnie wpada przez okienko. Blaszka dociskajaca porzadnie sprezynuje. Moze musze staranniej nawijac film? Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale negatyw w srodku byl dosc czuly - 800 ASA.

To taki efekt:
 

fotonyf  Dołączył: 24 Kwi 2006
Jedube co mi przychodzi do głowy dzerry, to pomysł z rzepem koloru czarnego. Normalnie masz zaklejone okienko na rzepa, a przy przewijaniu odsłaniasz.
 
pawel1967 Dołączył: 03 Maj 2006
Trzebaby to oglądnąć z bliska . Trudno tutaj coś doradzić . Każdy model aparatu był projektowany po to aby nie puszczał światła tam gdzie nie powinien . Trzeba zobaczyć co się popsuło . Bez oglądnięcia go trudno coś powiedzieć
 

Teos  Dołączył: 01 Lis 2010
sołtys - fajny wątek.
Mój ulubiony mieszek to Franka Solida III

Właśnie skończyłem pierwszy film na nim po powrocie z serwisu.
Przykładowa fotka:

Jeszcze parę filmów zepsuję zanim go opanuję ;-)
Niestety nie ma dalmierza i odległość ustawiam "na oko"
 

radekone  Dołączył: 20 Maj 2009
Tez mam taka sama Franke tyle ze z Radionarem. Plastyka przy portretach miazdzy pod warunkiem ze sie trafi z ostroscia na f5,6 :-)

Wyświetl posty z ostatnich:
Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach