Cytat
"Fabrykowana” lub ustawiana fotografia nie obchodzi mnie. (…) Są dwie grupy: ci, którzy robią fotografię, która zostaje wcześniej zaaranżowana i ci, którzy wychodzą, aby odkryć i schwytać obraz."
http://fotoimpresje.wordp.../26/oko-umyslu/
"Decydujący moment i psychologia, nie mniej niż ustawienie aparatu, są głównymi czynnikami wpływającymi na zrobienie dobrego portretu."
http://fotoimpresje.wordp...3-bresson-cz-i/
"Technika jest ważna jedynie w takim stopniu, w jakim musisz ją opanować, aby zakomunikować to, co widzisz. Twoja osobista technika musi zostać stworzona i dostosowana wyłącznie do tego, aby skutecznie oddać twoją wizję na filmie. Ale tylko wynik się liczy (…). Aparat jest dla nas [reporterów – przyp. M.K.] narzędziem, a nie śliczną, mechaniczną zabawką. Być może w precyzyjnym funkcjonowaniu mechanicznego przedmiotu istnieje nieświadoma kompensacja obaw i niepewności codziennych usiłowań. W każdym przypadku ludzie zbyt dużo myślą o technice, zamiast o patrzeniu. Wystarczy, jeżeli fotograf czuje się swobodnie ze swoim aparatem, i jeżeli jest on odpowiedni do pracy, jaką fotograf chce nim wykonać."
http://fotoimpresje.wordp...3bresson-cz-ii/
Na zakończenie „Decydującego momentu” Henri Cartier-Bresson, mówi, że ośmiela się definiować fotografię jedynie dla siebie, że oprócz tej, którą on praktykuje, istnieje wiele innych. Fotografię aranżowaną uważał jednak za manipulację rzeczywistości, a więc zjawisko, którego nie akceptował. Dyskusje dotyczące miejsca fotografii pomiędzy sztukami plastycznymi traktował jako akademickie. Pisał:
„Fotografia to natychmiastowa reakcja, malarstwo jest medytacją” (The Minds Eye’s, str. 45)
http://fotoimpresje.wordp...czne-medytacje/
Mirosława Kowalczuk
http://fotoimpresje.wordpress.com/o-mni/
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl