Matewka napisał/a:Dużo myślałem nad Zenitarem fish-eye 16mm, ale w testach mi się nie spodobał.
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
 
  
 Podobno stałka jest prostsza i tańsza w produkcji niż zoom. Skoro sa tanie zoomy zaczynające sie od 16, 18 mm to na czym polega problem ze zrobieniem taniej szerokiej stałki
  Podobno stałka jest prostsza i tańsza w produkcji niż zoom. Skoro sa tanie zoomy zaczynające sie od 16, 18 mm to na czym polega problem ze zrobieniem taniej szerokiej stałki  
 Na tym forum nie ma OT, każdy post jest dokładnie na temat, który został w nim zawarty.
Przebrzydły Olympusiarz / dla przyjaciół Zygmunt
awakqwq napisał/a:Jest jeszcze SMC Pentax-A 15mm f3.5 at f/3.5 ale nie mam pojęcia czy da się go zdobyć i jaka może być jego cena (przypuszczam, że spora)
 
  
awakqwq napisał/a:Tak przy okazji spytam dla czego nie ma tanich szerokich stałekPodobno stałka jest prostsza i tańsza w produkcji niż zoom. Skoro sa tanie zoomy zaczynające się od 16, 18 mm to na czym polega problem ze zrobieniem taniej szerokiej stałki

 , ktorego 14/2.8 wcale nie jest takie drogie w b&h...
  , ktorego 14/2.8 wcale nie jest takie drogie w b&h...  
 http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
przypuszczam ze to odnosi sie glownie do "jasnych" szkiel. Szkla szerokie sa generalnie ciemne, to i utrudnienia mniejsze i dlatego zoomy sa porownywalne jakosciowo do stalek (oczywiscie, poza dystorsjami).awakqwq napisał/a:Podobno stałka jest prostsza i tańsza w produkcji niż zoom
czytalem porownania tego szkla z DA 12-24/4 i wyszlo ze sa optycznie bardzo podobne (oczywiscie poza dystorsjami). Ale moze te porownania byly niemiarodajne.alkos napisał/a:Oprocz Pentaxa oczywiscie , ktorego 14/2.8 wcale nie jest takie drogie w b&h...
K-5, DA 12-24/4, FA 31/1.8 Ltd, FA 50/1.4, FA 77/1.8 Ltd, Metz 48, takie tam różne ...
 nie na mój budżet.
  nie na mój budżet. 
 
  
Na tym forum nie ma OT, każdy post jest dokładnie na temat, który został w nim zawarty.
Przebrzydły Olympusiarz / dla przyjaciół Zygmunt
starocie: xg-9 xg-m xd-7 17/3.5 24/2.0 2x24/2.8 28/1.9 28/2.0 28/2.5 35/1.8 35/1.9 45/2 50/1.4 58/1.4 60/4 85/1.7 105/4 135/2.8 135/3.5 35-85/2.8 70-210/3.5 i inne
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd | 
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 | 
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo! 
piotr_w napisał/a:za 300zł to będzie ciężko.
Chyba najtańsza jest Tokina RMC 17/3.5.
Na tym forum nie ma OT, każdy post jest dokładnie na temat, który został w nim zawarty.
Przebrzydły Olympusiarz / dla przyjaciół Zygmunt
Cytat(oczywiscie poza dystorsjami)
 
 
awakqwq napisał/a:Pytanie tylko czy jest sens?? 17mm a 18mm to nie jest taka wielka różnica. Dodatkowo jeżeli jakośc nie jest szczególnie lepsza, a światło jest takie jak w kicie to pojawia się pytanie o zasadność zakupu takiego szkła.
awakqwq napisał/a:O poszperałem i P-DA SMC 14mm F2.8 ED IF 3574.00 w Fotonet ale nie pisza jak z dostępnością
 
 http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
awakqwq napisał/a:
Pytanie tylko czy jest sens?? 17mm a 18mm to nie jest taka wielka różnica. Dodatkowo jeżeli jakośc nie jest szczególnie lepsza, a światło jest takie jak w kicie to pojawia się pytanie o zasadność zakupu takiego szkła.
No i mam wrażenie, że Matewka też o takie pytał (vide jego stopka). A tu posypały się kity i DA 14/2.8....piotr_w napisał/a:Ja pisałem o szkle szerokokątnym kryjącym klatkę 35mm.
 . Może służyć jako gadżet, ale nie jako szkło szerokokątne. Przerysowuje mocno rzeczywistość (czasem jest to pożądane, ale nie da się robić takich zdjęć codziennie).
 . Może służyć jako gadżet, ale nie jako szkło szerokokątne. Przerysowuje mocno rzeczywistość (czasem jest to pożądane, ale nie da się robić takich zdjęć codziennie).
| Pentax Z-1p | MX | FA*24/2.0 | FA 77/1.8 Ltd | 
| Pentax 645n | FishEye 30/3.5 | FA645 45-85/4.5 | FA645 80-160/4.5 | FA645 200/4 | Voigtländer 6x9 | 
| Pentax 67 | 6x7SMC 55/3.5 | 67SMC 105/2.4 |
| Contax G1 | Contax G2 | Biogon T* 28/2.8 | Planar T* 45/2.0 |
| Provia 100F | Provia 400F | HP5+ | TriX | Delta 100 | Waidodayo! 
tref napisał/a:Zatem proponuję poszukać FA 20-35 f/4 AL, tylko nie wiem gdzie go dostać używanego i tanio (a na dodatek nie spełnia warunku Twoich 16mm oraz jest ciemny).
starocie: xg-9 xg-m xd-7 17/3.5 24/2.0 2x24/2.8 28/1.9 28/2.0 28/2.5 35/1.8 35/1.9 45/2 50/1.4 58/1.4 60/4 85/1.7 105/4 135/2.8 135/3.5 35-85/2.8 70-210/3.5 i inne
tref napisał/a:Zatem proponuję poszukać FA 20-35 f/4 AL
 
 6x7 z kominkiem, pryzmatem oraz drewnianą rączką
I nie jest stałką. To żeś doradził.tref napisał/a:Zatem proponuję poszukać FA 20-35 f/4 AL, tylko nie wiem gdzie go dostać używanego i tanio (a na dodatek nie spełnia warunku Twoich 16mm oraz jest ciemny).
Jarek Dabrowski napisał/a:ewentualnie Flektogona 20/2.8
http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
alkos napisał/a:Moze Mir 20/2.5 na m42 albo 20/3.5 z bagnetem K?
 
  
.....rosyjski łącznik.....
zapraszam do mojej galerii
http://picasaweb.google.pl/artur.skrabowski
 
 k10d - just did it - uff!
Cytatalkos coś ci się pomerdało
chyba chciałeś napisać Mir 20/2,5 z bagnetam K albo Mir 20/3,5 na m42
 
 
rodric napisał/a:To i ja dorzuce swoje 3 grosze:
co sadzicie o sigmie 12-24/4.5-5.6?
Wiem, wiem ciemna i "nie-stalka" ale podobno lepsza niz 10-20 z tejze samej stajni...
No i kryje pelna klatke
 
 http://aleknowak.net
Go Out And Burn The Sensor Again
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme created by opiszon, powered with Bootstrap and VanillaJS.
Strona używa plików cookie. Jeśli nie zgadzasz się na to, zablokuj możliwość korzystania z cookie w swojej przeglądarce.
my.pentax.org.pl